Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:22

beatje schreef:
Al die mensen die heel hard roepen dat de bakrand schoonmaken geen ramp vinden om het gratis te doen,mogen zich bij mij melden om proef te komen draaien.
Mijn bak moet nog geharkt worden(wij doen dat met de hand) er moeten nog bramen gesnoeid worden en een dak hersteld.
Mischien heb ik een baan voor julie als je deze klussen goed kan uit voeren.Graag reactie's via pb.

Ben benieuwd hoeveel er zich melden :+


Ik heb ook nog een vacature. Ik zoek een algemeen manager voor Stallencomplex Safina. Wel onderaan beginnen, dus op de proefdag, die 10 uur duurt, mn trailer soppen, het erf vegen en de stallen schilderen. Dan kan ik testen of je niet zeurt en een goede mentaliteit hebt. Je moet ook vanalles met paarden kunnen voor de baan, maar daar doen we op de proefdag verder niet echt wat mee. Of je handig genoeg met mijn paarden bent en er goed mee omgaat zien we later wel.....
Of niet natuurlijk....

Wow. Nu maar hopen dat mn inbox niet overstroomt....

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:28

safina schreef:
beatje schreef:
Al die mensen die heel hard roepen dat de bakrand schoonmaken geen ramp vinden om het gratis te doen,mogen zich bij mij melden om proef te komen draaien.
Mijn bak moet nog geharkt worden(wij doen dat met de hand) er moeten nog bramen gesnoeid worden en een dak hersteld.
Mischien heb ik een baan voor julie als je deze klussen goed kan uit voeren.Graag reactie's via pb.

Ben benieuwd hoeveel er zich melden :+


Ik heb ook nog een vacature. Ik zoek een algemeen manager voor Stallencomplex Safina. Wel onderaan beginnen, dus op de proefdag, die 10 uur duurt, mn trailer soppen, het erf vegen en de stallen schilderen. Dan kan ik testen of je niet zeurt en een goede mentaliteit hebt. Je moet ook vanalles met paarden kunnen voor de baan, maar daar doen we op de proefdag verder niet echt wat mee. Of je handig genoeg met mijn paarden bent en er goed mee omgaat zien we later wel.....
Of niet natuurlijk....

Wow. Nu maar hopen dat mn inbox niet overstroomt....

Ik was wel eerst he :') Maar we kunnen de kandidaten verdelen natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:48

beatje schreef:
Ik was wel eerst he :') Maar we kunnen de kandidaten verdelen natuurlijk...


Als ik nou mn afgewezen kandidaten naar jou verwijs en omgekeerd, hebben we er dubbel profijt van. Dat lijkt me een winwin-situatie }>

Vooralsnog blijft mn inbox trouwens hartstikke leeg, maar dat is waarschijnlijk omdat al die belangstellenden nog hard aan het ploeteren zijn op hun motivatiebrief, denk je ook niet? ;)

Nu serieus: ik zat nog eens te denken of stalhouders die ik ken zo'n streek uit zouden halen. En hoe geweldig ze ook aangeschreven staan, hoeveel toppaarden ze ook hebben staan of hebben gefokt, hoe bekend ze ook zijn en hoe aardig ik ze verder ook vind: ik vrees dat het antwoord bij een aanzienlijk deel van hen "ja" is. Je hebt altijd teveel werk en een gratis makkelijke oplossing is dan altijd mooi meegenomen. :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:56

superpony schreef:
Maar een nieuw iemand je goede paarden in handen geven doe je niet snel misschien.

Ik ben ooit wel ergens als volwassen kracht begonnen en had toen al ervaring, dus deed dat wel, maar dan weten ze al wat je kan, waar je gewerkt hebt etc.

Maar in geen enkel beroep mag je meteen alles doen. Zeker eigen bazen zijn voorzichtig met hun artikelen, producten, dieren en klanten.

Iemand zijn instelling, inzet en mentaliteit zijn belangrijk.

Ik heb op stallen gewerkt waar mensen om 17uur naar huis willen. Waar mensen al een half uur over hun pauze zeuren, terwijl die gewoon echt even niet kan.

Wat je wel echt bij heel veel stallen mist, is de begeleiding van een eigenaar of manager etc. Veel te vaak moet het stal personeel elkaar wegwijs maken.
Aan de andere kant, zijn dat ook degenen di moeten samen werken.

Maar goed, hoe vaak wordt je ergens nog door de baas zelf aangenomen?? Ik denk zelf dat daar iets teveel mis gaat.


Als je na 5 uur niet meer betaald wordt is het logisch dat je naar huis wilt? En dat je pauze nodig hebt lijkt me ook vrij logisch.

Ik zet me echt altijd in voor mijn werk, ben bereid om incidentele overuren te draaien, en ben flexibel, maar het is geen eenrichtingsverkeer, mag wel wat tegenover staan.
Of betekent ‘geen 9-5 mentaliteit’: je moet bereid zijn altijd overuren te draaien die we niet betalen? En ‘niet banketstaaf maar poetsen’: je moet altijd doen wat wij zeggen en hoe wij zeggen dat het moet?

Dan vrees ik idd dat ik niet geschikt ben voor zo’n baan, maar op zich had ik dat al wel begrepen nav sommige reacties hier :+ Ik kan enorm hard en veel werken, en ben loyaal aan mijn werk en doe het graag, maar niet voor een onevenredig laag salaris en onbetaalde overuren :Y)

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:57

Ja zou wil ik ook wel een advertentie zetten! Als ik dan 3 weken lang elke dag iemand krijg voor een proefdag is de hele boel hier weer spik & span! :D

Goede leerschool voor een volgende sollicitatie. Ik vind gewoon dat je zo'n dag uitbetaald hoort te krijgen en zou dat als ik jou was ook gewoon bespreken vooraf. Ik heb een altijd gewoon betaald gekregen, tijdens stage, proefweken etc. Wordt het niets, dan ben ik zo je erf weer af, maar wel met mijn verdiende salaris.

Nu was het niet afgesproken, maar het had ze wel gesierd om je iets te geven. Al was het maar een cadeaubon of een doos chocola.

Anoniem

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:00

Nou, idd, Jessix. Ik denk dat het een goede leerschool is voor iedereen die op zoek is naar een dergelijke baan. Ik begrijp heel goed dat als je een leuke vacature ziet en die graag wilt, je niet gaat zeuren en er alles voor doet. Maar misschien is het wel goed om te weten dat er ook misbruik van gemaakt kan worden.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:06

verootjoo schreef:
Als je na 5 uur niet meer betaald wordt is het logisch dat je naar huis wilt? En dat je pauze nodig hebt lijkt me ook vrij logisch.

Ik zet me echt altijd in voor mijn werk, ben bereid om incidentele overuren te draaien, en ben flexibel, maar het is geen eenrichtingsverkeer, mag wel wat tegenover staan.
Of betekent ‘geen 9-5 mentaliteit’: je moet bereid zijn altijd overuren te draaien die we niet betalen? En ‘niet banketstaaf maar poetsen’: je moet altijd doen wat wij zeggen en hoe wij zeggen dat het moet?

Dan vrees ik idd dat ik niet geschikt ben voor zo’n baan, maar op zich had ik dat al wel begrepen nav sommige reacties hier :+ Ik kan enorm hard en veel werken, en ben loyaal aan mijn werk en doe het graag, maar niet voor een onevenredig laag salaris en onbetaalde overuren :Y)



Sshhttt, je gaat toch niet over wettelijk geregelde contracten beginnen? Dan kunnen we de mythe niet meer in stand houden dat de paardenwereld hard is en niet voor mietjes. Je moet wel de mentaliteit kweken dat wie überhaupt het langst op stal blijft, de beste werknemer is. En ploeteren zonder te klagen. Met de hand 120 meter aan bakrand schrobben is toch een ideaal werkje voor op een proefdag? Als je daardoor al je motivatie verliest ben je dus dat mietje dat niet klaar is voor de harde paardenwereld.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:09

Gini schreef:
verootjoo schreef:
Als je na 5 uur niet meer betaald wordt is het logisch dat je naar huis wilt? En dat je pauze nodig hebt lijkt me ook vrij logisch.

Ik zet me echt altijd in voor mijn werk, ben bereid om incidentele overuren te draaien, en ben flexibel, maar het is geen eenrichtingsverkeer, mag wel wat tegenover staan.
Of betekent ‘geen 9-5 mentaliteit’: je moet bereid zijn altijd overuren te draaien die we niet betalen? En ‘niet banketstaaf maar poetsen’: je moet altijd doen wat wij zeggen en hoe wij zeggen dat het moet?

Dan vrees ik idd dat ik niet geschikt ben voor zo’n baan, maar op zich had ik dat al wel begrepen nav sommige reacties hier :+ Ik kan enorm hard en veel werken, en ben loyaal aan mijn werk en doe het graag, maar niet voor een onevenredig laag salaris en onbetaalde overuren :Y)



Sshhttt, je gaat toch niet over wettelijk geregelde contracten beginnen? Dan kunnen we de mythe niet meer in stand houden dat de paardenwereld hard is en niet voor mietjes. Je moet wel de mentaliteit kweken dat wie überhaupt het langst op stal blijft, de beste werknemer is. En ploeteren zonder te klagen. Met de hand 120 meter aan bakrand schrobben is toch een ideaal werkje voor op een proefdag? Als je daardoor al je motivatie verliest ben je dus dat mietje dat niet klaar is voor de harde paardenwereld.


Oh ja. Anders had je maar een vak moeten leren :')
Nou, ben blij dat ik dat idd gedaan heb. Echt hoor, ik dacht dat de slavernij afgeschaft was :=

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:19

Het gaat er niet om of je het op een proefdag wel ziet. Dat zeg ik niet. Er werd gezegd dat je het tijdens het sollicitatie gesprek wel ziet en ik zeg dat dat absoluut niet zo is.

En iedereen weet dat er zelfs na 20jr samenwerken nog problemen ontstaan natuurlijk.

En na 5 uur niet meer willen werken, vind ik een hele slechte instelling ja!! Dat is echt iets van nu en gestimuleerd door allerlei beschermende regels.
Niemand zegt dat je daar niks voor moet krijgen. Maar als wij mensen kregen die later een eigen zaak wilden, maar de instelling hebben dat ze op tijd pauze willen, de wc niet wilden mee dweilen en om 17uur naar huis willen, kan je vergeten dat je een goede ondernemer wordt.

De bakrand poetsen mag dan een rotklus zijn, maar er zijn zoveel klussen die men niet ziet dat ze gedaan worden.
Ik kwam laatst op een stal die een aantal jaren geleden is overgenomen en waar duidelijk minder onderhoud wordt gepleegd. Verschil was enorm en zie je soms pas als het niet meer gedaan wordt.

En wat maakt het uit wat je hebt gedaan in die uren?? of je nou het een doet of het ander? je moet gewoon je tijd vol maken en werkt voor een baas. Bevalt het niet, moet je voor jezelf beginnen. Kijken hoeveel mensen dat redden.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:24

superpony schreef:
En na 5 uur niet meer willen werken, vind ik een hele slechte instelling ja!! Dat is echt iets van nu en gestimuleerd door allerlei beschermende regels.


Ja, stel je voor, wettelijk vastgelegde contracten waarin duidelijk de arbeidsvoorwaarden staan en de evenredige verloning etc. Moet niet gekker worden deze wereld. 8)7

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:29

Ik sta er echt van te kijken hoeveel mensen het gewoon vinden dat iemand een hele dag werkt , en er niks voor krijgt,en er dan ook nog s niks van mag zeggen of vinden. ts klaagt in mijn ogen helemaal niet, is nergens negatief. Werkgever is hier echt in mijn ogen achterwege gebleven qua beloning , evaluatie naar ts toe en qua verzekering. En ja helaas is dit meer gewoon in de paardenwereld, rare werktijden ,lange pauzes en lage beloning, maar hè, de meesten willen zo goedkoop mogelijk staan, dus er zit wel een oorzaak- gevolg misschien ,ergens? Daarbij blijft het voor veel meiden een droombaan,dus er wordt veel geaccepteerd, voor wat leuks laat je wat.
Zolang er mensen zijn die het ervoor doen, maken werkgevers er gebruik van, pas als er niemand meer te krijgen is die voor minder dan minimum loon lange dagen, zwaar werk met liefde doen dan zal er misschien wat veranderen, iig zeker de stallingsprijzen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:31

Gini schreef:
superpony schreef:
En na 5 uur niet meer willen werken, vind ik een hele slechte instelling ja!! Dat is echt iets van nu en gestimuleerd door allerlei beschermende regels.


Ja, stel je voor, wettelijk vastgelegde contracten waarin duidelijk de arbeidsvoorwaarden staan en de evenredige verloning etc. Moet niet gekker worden deze wereld. 8)7


Ja, dat is inderdaad iets van de laatste jaren. Daar krijg je echt geen prettiger personeel van.

Dat mensen beschermd worden is prima, maar de instelling wordt steeds slechter en slechter. En ja, die ontwikkeling heb ik zowel als middenstander, als in de horeca, de speciale zorg en bij de paarden meegemaakt.

Maar wij komen uit een andere tijd en werken gewoon. Dat blijkt ook uit hoe gewild mensen dan zijn en ze overal aan de slag kunnen en gevraagd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:56

safina schreef:
beatje schreef:
Al die mensen die heel hard roepen dat de bakrand schoonmaken geen ramp vinden om het gratis te doen,mogen zich bij mij melden om proef te komen draaien.
Mijn bak moet nog geharkt worden(wij doen dat met de hand) er moeten nog bramen gesnoeid worden en een dak hersteld.
Mischien heb ik een baan voor julie als je deze klussen goed kan uit voeren.Graag reactie's via pb.

Ben benieuwd hoeveel er zich melden :+


Ik heb ook nog een vacature. Ik zoek een algemeen manager voor Stallencomplex Safina. Wel onderaan beginnen, dus op de proefdag, die 10 uur duurt, mn trailer soppen, het erf vegen en de stallen schilderen. Dan kan ik testen of je niet zeurt en een goede mentaliteit hebt. Je moet ook vanalles met paarden kunnen voor de baan, maar daar doen we op de proefdag verder niet echt wat mee. Of je handig genoeg met mijn paarden bent en er goed mee omgaat zien we later wel.....
Of niet natuurlijk....

Wow. Nu maar hopen dat mn inbox niet overstroomt....


Beetje jammer dat discussiëren op deze manier moet. Dat je het niet eens bent met iemand betekend niet dat die mening meteen belachelijk is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:09

knollentuin schreef:
Ik sta er echt van te kijken hoeveel mensen het gewoon vinden dat iemand een hele dag werkt , en er niks voor krijgt,en er dan ook nog s niks van mag zeggen of vinden. ts klaagt in mijn ogen helemaal niet, is nergens negatief. Werkgever is hier echt in mijn ogen achterwege gebleven qua beloning , evaluatie naar ts toe en qua verzekering. En ja helaas is dit meer gewoon in de paardenwereld, rare werktijden ,lange pauzes en lage beloning, maar hè, de meesten willen zo goedkoop mogelijk staan, dus er zit wel een oorzaak- gevolg misschien ,ergens? Daarbij blijft het voor veel meiden een droombaan,dus er wordt veel geaccepteerd, voor wat leuks laat je wat.
Zolang er mensen zijn die het ervoor doen, maken werkgevers er gebruik van, pas als er niemand meer te krijgen is die voor minder dan minimum loon lange dagen, zwaar werk met liefde doen dan zal er misschien wat veranderen, iig zeker de stallingsprijzen


Exact! Zolang we dat gewoon blijven vinden zal het niet veranderen..

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:14

superpony schreef:
Ja, dat is inderdaad iets van de laatste jaren. Daar krijg je echt geen prettiger personeel van.

Dat mensen beschermd worden is prima, maar de instelling wordt steeds slechter en slechter. En ja, die ontwikkeling heb ik zowel als middenstander, als in de horeca, de speciale zorg en bij de paarden meegemaakt.

Maar wij komen uit een andere tijd en werken gewoon. Dat blijkt ook uit hoe gewild mensen dan zijn en ze overal aan de slag kunnen en gevraagd worden.


Ach kom, ik werk ook 'gewoon'. Maar ik heb in de loop der jaren ook moeten leren dat hart voor de zaak hebben niet automatisch betekent dat de baas dan ook hart voor jou heeft.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:24

Kinke schreef:
superpony schreef:
Ja, dat is inderdaad iets van de laatste jaren. Daar krijg je echt geen prettiger personeel van.

Dat mensen beschermd worden is prima, maar de instelling wordt steeds slechter en slechter. En ja, die ontwikkeling heb ik zowel als middenstander, als in de horeca, de speciale zorg en bij de paarden meegemaakt.

Maar wij komen uit een andere tijd en werken gewoon. Dat blijkt ook uit hoe gewild mensen dan zijn en ze overal aan de slag kunnen en gevraagd worden.


Ach kom, ik werk ook 'gewoon'. Maar ik heb in de loop der jaren ook moeten leren dat hart voor de zaak hebben niet automatisch betekent dat de baas dan ook hart voor jou heeft.


Nee, dat kan ook niet. Soms heb je goed personeel, maar op persoonlijk vlak niks met ze en soms wel. Een baas is en blijft een mens. En in grote bedrijven zitten er vaak nog weel afdelingen tussen.

Maar om alles te gaan zeuren zoals werktijden, werkzaamheden etc is gewoon echt iets van de huidige tijd.
Dat verschil hebben we ook echt meegemaakt.

Heb het er ook over met mijn man, die jonge mensen opleidt en het soms meer tijd en energie kost en zijn werk echt wel langer duurt.
Een gemotiveerd iemand die graag wil, werkt dan niet eens negatief. Maar wil iemand niet echt, is iemand lui of zien ze dingen gewoon echt niet, breekt dat echt op. Heel vaak waren die ontzettend enthousiast bij de sollicitatie, maar valt het echt werken ze tegen.

En ik zeg eerlijk dat wij uit een ouderwetse tijd komen en het zo hebben meegekregen. Maar nu krijgt een hele generatie het totaal anders mee van huis uit ( helaas vaak )

Toen ik een tijd voor mijn moeder werkte, denk je toch niet dat ik ooit 1 dag ziek thuis ben geweest?? Mijn moeder werkte vanaf haar 15e, startte op haar 21e een eigen zaak tm haar 64e. Ik ken haar vanaf haar 30e en echt, mijn moeder is nog nooit thuis gebleven en amper ooit vrij of op vakantie. Maar alles naast het werk kon ook altijd nog.

Is nu 76 en prima fit.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:35

knollentuin schreef:
Ik sta er echt van te kijken hoeveel mensen het gewoon vinden dat iemand een hele dag werkt , en er niks voor krijgt,en er dan ook nog s niks van mag zeggen of vinden. ts klaagt in mijn ogen helemaal niet, is nergens negatief. Werkgever is hier echt in mijn ogen achterwege gebleven qua beloning , evaluatie naar ts toe en qua verzekering. En ja helaas is dit meer gewoon in de paardenwereld, rare werktijden ,lange pauzes en lage beloning, maar hè, de meesten willen zo goedkoop mogelijk staan, dus er zit wel een oorzaak- gevolg misschien ,ergens? Daarbij blijft het voor veel meiden een droombaan,dus er wordt veel geaccepteerd, voor wat leuks laat je wat.
Zolang er mensen zijn die het ervoor doen, maken werkgevers er gebruik van, pas als er niemand meer te krijgen is die voor minder dan minimum loon lange dagen, zwaar werk met liefde doen dan zal er misschien wat veranderen, iig zeker de stallingsprijzen


Nou inderdaad. Ik kan wel begrijpen dat TS teleurgesteld is. Het is niet even een proefdagje op een kantoor, maar een dag fysiek keihard werken, dan had ik ook wel gehoopt dat ik iets van een vergoeding kreeg, al was het een cadeaukaart. Nu komt het over alsof ze even een dag een extra hand nodig hadden.

Superpony, wil je nu een taart of iets voor het feit dat jij je nog geen dag hebt ziek gemeld, of dat je moeder nog nooit een dag vrij hebt genomen en nooit op vakantie is gegaan. Want nee, daar vind ik niks bewonderingswaardig aan.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:00

superpony schreef:
Kinke schreef:

Ach kom, ik werk ook 'gewoon'. Maar ik heb in de loop der jaren ook moeten leren dat hart voor de zaak hebben niet automatisch betekent dat de baas dan ook hart voor jou heeft.


Nee, dat kan ook niet. Soms heb je goed personeel, maar op persoonlijk vlak niks met ze en soms wel. Een baas is en blijft een mens. En in grote bedrijven zitten er vaak nog weel afdelingen tussen.

Maar om alles te gaan zeuren zoals werktijden, werkzaamheden etc is gewoon echt iets van de huidige tijd.
Dat verschil hebben we ook echt meegemaakt.

Heb het er ook over met mijn man, die jonge mensen opleidt en het soms meer tijd en energie kost en zijn werk echt wel langer duurt.
Een gemotiveerd iemand die graag wil, werkt dan niet eens negatief. Maar wil iemand niet echt, is iemand lui of zien ze dingen gewoon echt niet, breekt dat echt op. Heel vaak waren die ontzettend enthousiast bij de sollicitatie, maar valt het echt werken ze tegen.

En ik zeg eerlijk dat wij uit een ouderwetse tijd komen en het zo hebben meegekregen. Maar nu krijgt een hele generatie het totaal anders mee van huis uit ( helaas vaak )

Toen ik een tijd voor mijn moeder werkte, denk je toch niet dat ik ooit 1 dag ziek thuis ben geweest?? Mijn moeder werkte vanaf haar 15e, startte op haar 21e een eigen zaak tm haar 64e. Ik ken haar vanaf haar 30e en echt, mijn moeder is nog nooit thuis gebleven en amper ooit vrij of op vakantie. Maar alles naast het werk kon ook altijd nog.

Is nu 76 en prima fit.


Chapeau!
En fijn dat je gezegend bent met een blakende gezondheid

:')

Ik leef niet om te werken en doe graag naast mijn werk ook nog andere leuke dingen zoals op vakantie gaan.
Maar ieder zijn meug.

ik wil trouwens heel graag werken, maar óók waardering daarvoor en de uren die ik maak die schrijf ik. Ben geen liefdadigheidsinstelling en ik moet m’n gezin ook te eten geven.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:01

Whale schreef:
Superpony, wil je nu een taart of iets voor het feit dat jij je nog geen dag hebt ziek gemeld, of dat je moeder nog nooit een dag vrij hebt genomen en nooit op vakantie is gegaan. Want nee, daar vind ik niks bewonderingswaardig aan.

+1

Als dit verhaal moet verdedigen dat de werkcultuur tegenwoordig ruk is.. Ik vind het juist goed dat mensen een betere werk/privé balans hebben, tijd voor de kinderen, vakanties met elkaar etc etc. En ziek is ziek.. Je kan niet van je werknemers verwachten dat ze jouw zaak net zo belangrijk vinden. Iets met minder risico, minder opbrengsten en ook minder verantwoordelijkheid.

Tuurlijk, moet je je inzetten. Niet ziek melden bij elke snotneus. En het liefste met enthousiasme. Maar ook de baas mag investeren in goed personeel!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:03

Kinke schreef:
superpony schreef:
Ja, dat is inderdaad iets van de laatste jaren. Daar krijg je echt geen prettiger personeel van.

Dat mensen beschermd worden is prima, maar de instelling wordt steeds slechter en slechter. En ja, die ontwikkeling heb ik zowel als middenstander, als in de horeca, de speciale zorg en bij de paarden meegemaakt.

Maar wij komen uit een andere tijd en werken gewoon. Dat blijkt ook uit hoe gewild mensen dan zijn en ze overal aan de slag kunnen en gevraagd worden.


Ach kom, ik werk ook 'gewoon'. Maar ik heb in de loop der jaren ook moeten leren dat hart voor de zaak hebben niet automatisch betekent dat de baas dan ook hart voor jou heeft.


Ik heb ook al gemerkt, maar san als collega, dat niet iedere werknemer een hart voor de zaak heeft. Dat is ook iets wat ik geleerd heb dat de werketos niet voor iedereen hetzelfde is.

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:27

dat is helemaal waar. En luie donders vind je in elke leeftijdscategorie.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:30

Klopt, maar vaak is het ook een wisselwerking. Als je goed bent voor je personeel krijg je dat vaak terug in de vorm van een fijne werkmentaliteit.
Ik ben iig loyaler naar een werkgever die mij ziet, die mij waardeert en dat ook laat merken, dan een werkgever die van alles van mij verwacht en niks van waardering laat blijken.

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:32

zeker weten

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:47

Er zit natuurlijk ook een heel gat tussen hard je best doen op een betaalde baan , en voor niks komen en een grote rotklus opknappen.
Ik blijf het een vals lokkertje vinden.

Mijn pb bus is nog steeds leeg.nog geen gratis personeel. Ben in het echt nogthans heel aardig ☺

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:00

verootjoo schreef:
Klopt, maar vaak is het ook een wisselwerking. Als je goed bent voor je personeel krijg je dat vaak terug in de vorm van een fijne werkmentaliteit.
Ik ben iig loyaler naar een werkgever die mij ziet, die mij waardeert en dat ook laat merken, dan een werkgever die van alles van mij verwacht en niks van waardering laat blijken.

Dit werkt voor mij ook zo. Ik heb best hart voor de zaak en wil ook als het nodig is dat extra stapje zetten. Maar ik moet me daar wel prettig bij voelen. Die grens kan best lastig zijn, wat voor de een te veel is, is voor de ander te weinig.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik vooral goed voor mezelf moet zijn.