Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:14

Janneke2 schreef:
dromertje2 schreef:
Als je was aangenomen, vond je het dan niet erg dat je niet betaald werd?

Lees tot je niet bent aangenomen nergens iets over dat je niet betaald werd, maar wel dat je het zo leuk vond, je het niet erg vond om de bakrand te soppen want dar was wel gezellig,...


?

Bij aannemen is het logisch dat de gewerkte dag wordt verrekend.
En bij afwijzing is uitbetaling aan de orde.

In beide gevallen geldt: eerst het oordeel van de sollicitatiecie afwachten.

https://www.payingit.nl/uitbetaald-bij- ... efdraaien/
Niet waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:19

Ik vind het je niet echt sieren om het zo negatief te bespreken nu je afgewezen bent voor de baan, terwijl je eerder de naam van de stal gepost hebt. :n

Je had zelf ook afspraken kunnen maken over een uitbetaling, als dat is wat je zo graag wil. Ik vind het niet erg netjes dat je nu de afgeeft op de werkgever, daarnaast ben je ook vrij makkelijk te achterhalen via je bokt dus is dit ook niet echt goede reclame voor jezelf bij een eventuele volgende sollicitatie..

Anoniem

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:22

Het is toch ook gewoon niet netjes om mensen onbetaald je erf te laten schoonmaken onder het mom 'proefdag'?

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:23

Ik vind een dag proefdraaien tijdens de grote schoonmaak en dan zeggen oh ja, je bent het niet geworden eerder lijken op uitbuiten van naïeve penny wishes dan een serieuze sollicitatie...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:23

TS vind ik niet negatief?

Maar het is echt niet meer van deze tijd om iemand zonder bescherming noch vergoeding een volledige dag te laten proefdraaien.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:24

Billy schreef:
Ik vind een dag proefdraaien tijdens de grote schoonmaak en dan zeggen oh ja, je bent het niet geworden eerder lijken op uitbuiten van naïeve penny wishes dan een serieuze sollicitatie...

Dat was gewoon de omschrijving van de vacature. Dus niet mee eens

Adelaine ja hoor , hoort bij de werk omschrijving

Poes dan moet je niet in de paardenbranche willen werken

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:25

Onzin. Er zijn genoeg manieren om het anders te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:25

Kabayo schreef:
Billy schreef:
Ik vind een dag proefdraaien tijdens de grote schoonmaak en dan zeggen oh ja, je bent het niet geworden eerder lijken op uitbuiten van naïeve penny wishes dan een serieuze sollicitatie...

Dat was gewoon de omschrijving van de vacature. Dus niet mee eens

Adelaine ja hoor , hoort bij de werk omschrijving

Poes dan moet je niet in de paardenbranche willen werken


Alsof het dan maar normaal gevonden moet worden.. Tijd dat deze branche eens met de tijd meegaat.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:29

Zolang mensen hier nog in meegaan blijft werken in 'm paarden onderbetaald en de werknemers uitgebuit. "flexibele" uren voor een hongerloontje

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:29

Dit is de vacature
Afbeelding

Ik werk al lang in de paarden , en die fantasien dat je overal geld voor krijgt gaat gewoon niet op. Daarom werk ik nu ook als ZZPer

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:31

Maar ts had toch ook op voorhand duidelijk kunnen maken dat ze dit niet onbetaald ging doen? T is makkelijk altijd alles op de werkgever te schuiven, maar je hebt ook een mond om iets zelf te vragen.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:35

Kabayo schreef:
Dit is de vacature
[ [url=m/3kNsjN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik werk al lang in de paarden , en die fantasien dat je overal geld voor krijgt gaat gewoon niet op. Daarom werk ik nu ook als ZZPer

Die heb ik gezien ja!
Vond het een prima advertentie, ook het longeren is wel leuk, want wie weet groei je daarin wel verder.

Maar TS, jammer dat je het niet bent geworden! Je hebt het wel geprobeerd en wie weet, heb je ni via via wel een connectie om ergens te werken :).

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:35

dromertje2 schreef:
Maar ts had toch ook op voorhand duidelijk kunnen maken dat ze dit niet onbetaald ging doen? T is makkelijk altijd alles op de werkgever te schuiven, maar je hebt ook een mond om iets zelf te vragen.

Het zou eerlijk gezegd niet eens in mij op komen dat die proefdag onbetaald kon zijn. Heb zelf ook nog nooit een onbetaalde proefdag meegemaakt.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:37

TS baalt, begrijpelijk... ze maakt een paar al dan niet sarcastische opmerkingen, deze worden door anderen uitvergroot en uitgebreid en dan is de TS te negatief?

Zoals ze zelf aangeeft rustig doorzoeken naar wat anders maar absoluut even balen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:41

Het staat in de vacature, dus wel logisch dat ze ook schoonmaaktaken laten doen. Daarnaast liep TS met een andere stalhulp mee, als je met zijn tweeën bent, ben je ook twee keer zo snel klaar met uitmesten, dus ik snap wel dat ze die tijd daarna in hebben gevuld. Maar ik snap ook dat het een beetje vreemd over komt of een nare bijsmaak geeft voor TS. Dat het een hele dag was, dat is niet helemaal netjes en volgens de regels. Daar had het bedrijf ook wat in kunnen doen.

Proefdagen mogen gewoon en hoeven niet uitbetaald te worden. TS is zelf akkoord gegaan met een proefdag, dus dan moet je niet achteraf, op een internetforum, gaan zeuren dat het allemaal zo slecht was. Daar had je beter op de dag zelf wat van kunnen zeggen.
Jammer dat je het niet bent geworden, maar ik zou positief blijven en een nette mail sturen. Dan kan je altijd vragen of ze aan je willen denken bij een volgende vacature of als ze bij een ander bedrijf horen dat ze iemand zoeken. :)

En ik snap dat TS baalt, maar de vacature wordt met naam van het bedrijf gepost door TS. Vervolgens komen er als reactie allemaal berichten (van andere bokkers) over uitbuiting e.d. Daar word je als werkgever niet blij van. Als ik de werkgever was had ik liever dat TS haar ongenoegen bij mij uit dan op een internet forum, de werkgever kan zich hier moeilijk verdedigen en krijgt zo wel een smet op zijn naam. Ik vind dat niet chique :n

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 09:53

Kabayo schreef:
Wauw. Ik ken de eigenaar van deze stal best goed. Schrik ervan hoe mensen hem en deze stal hier zo neerzetten als ze maar 1 kant van het verhaal horen....


Proefdag krijg je gewoon niks voor en dit werk is hard werken. Dit wist/weet je van te voren.

Ik heb ook gewerkt voor een friezenstal. Daar hoorde bakrand schrobben gewoon tot de wekelijkse werkzaamheden , net als het erf vegen. Krijg je er weinig voor? Ja. Uitbuiting? Nou nee je kiest er echt zelf voor

Stalruiter word je daar echt niet zomaar. Die Friese dekhengsten hebben gewoon hun eigen amazone.


Volgens mij zet ik ze hier nergens negatief neer xD weet niet hoor
En ik heb al helemaal nergens gezet dat ik stalruiter wil zijn.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:54

AfricanLady schreef:
Kabayo schreef:
Wauw. Ik ken de eigenaar van deze stal best goed. Schrik ervan hoe mensen hem en deze stal hier zo neerzetten als ze maar 1 kant van het verhaal horen....


Proefdag krijg je gewoon niks voor en dit werk is hard werken. Dit wist/weet je van te voren.

Ik heb ook gewerkt voor een friezenstal. Daar hoorde bakrand schrobben gewoon tot de wekelijkse werkzaamheden , net als het erf vegen. Krijg je er weinig voor? Ja. Uitbuiting? Nou nee je kiest er echt zelf voor

Stalruiter word je daar echt niet zomaar. Die Friese dekhengsten hebben gewoon hun eigen amazone.


Volgens mij zet ik ze hier nergens negatief neer xD weet niet hoor
En ik heb al helemaal nergens gezet dat ik stalruiter wil zijn.

Ik heb het ook niet tegen jou :P
Maar tegen alle veroordelende bokkers

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 10:01

Wil nogmaals benadrukken zoals ik dat de hele tijd al doe.
Dat ik hard werken niet erg vind en dat het weinig betaald boeit mij al helemaal niet. Ik werk nota bene in de horeca dat is hard werken voor weinig geld.

Ik heb een erg leuke dag gehad en vond de werkzaamheden niet erg.
Het was erg leuk met de medecollega en ik vond het fijn in de omgeving van paarden te werken
Ik geef nergens negatief af.
En waar ik zeg dat ik eigenlijk een factuur moet sturen staat een xD achter Dus niet serieus bedoeld.
Enige wat ik zeg is nu ik niet aangenomen ben dat ik het jammer vind dat ik geen vergoeding kreeg.
Ik heb toch 10 uren gemaakt en mijzelf keihard bewezen dat ik hard kan werken.

Voor de rest zou ik er gewoon nog willen werken en snap ik heel goed dat dit erbij hoorde en vind ik niet erg.

Vind een beetje jammer dat mensen negatief hierover doorgaan

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:15

volgens mij is TS gewoon hartstikke teleurgesteld dat ze na een dag hard werken, een baan niet gekregen heeft die ze graag had gewild. daar is niks mis mee. volgens mij wordt er verder door TS ook niet negatief gesproken.

Hbe zelf ook meerdere proefdagen gelopen, en dan de baan niet gehad, en ja dan denk je weleens joh weer een hele dag hard gewerkt voor nop. Dus ik kan mij het gevoel goed inbeelden.

een andere discussie is die, dat veel (top) sportstallen klagen geen goed personeel te kunnen vinden. Maar de beloning blijft vaak ook gewoon ver achter en daardoor gaan de goede mensen andere banen zoeken. Dat is overigens geen uniek probleem in de paardenwereld, dat heeft de gehele landbouwsector, en ook zeker andere sectoren.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:19

Dit topic is weer een pareltje in de categorie: niet alles willen lezen, maar wel je plasje erover willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:19

Kabayo schreef:
Wauw. Ik ken de eigenaar van deze stal best goed. Schrik ervan hoe mensen hem en deze stal hier zo neerzetten als ze maar 1 kant van het verhaal horen....


Proefdag krijg je gewoon niks voor en dit werk is hard werken. Dit wist/weet je van te voren.


Als stal met een 'goede naam' moet je je vacatures niet op deze manier willen vervullen. Het zou mijn eer te na zijn als staleigenaar. Als je dit doet kom je te boek te staan als cheap ass, maar dat heb je dan ook aan jezelf te danken.

TS wist het van tevoren en ze vat het ook heel sportief op. Dat siert haar. Maar dat ze een proefdag heeft gehad, hard heeft gewerkt en er niet voor betaald is, hoeft ze niet te verzwijgen. En dat mensen (waaronder ik) daar een mening over hebben, is dan het gevolg.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:20

Ik vraag me af waarom op Bokt er in een topic, als het onderwerp al min of meer afgesloten is, er mensen zijn die dan door gaan op iets uit het topic waardoor het een discussie wordt en een topic niets meer te maken heeft met het oorspronkelijke doel. Ik zou het logisch vinden als het dan stopt. En een TS niet uiteindelijk afgebrand wordt.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 23-08-19 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:20

Nog even terugkomen op wat ik eerder postte over meeloopdagen in horeca die ik meegemaakt had. Dat was ook vaak onbetaald dus. Nu had ik vandaag ergens een uurtje meegelopen, maar bleek dat het niks voor mij was (lees: maximaal 1 dag per week werken, maar ik heb ook huur enz te betalen), Dus na dat uur besloten het niet te doen en naar huis te gaan.(helaas had ik al eerder aangegeven dat ik minimaal 20 uur wou, dus wel een beetje jammer dat hij er pas na een uur op terugkwam).. Kreeg wel 20 euro mee. Das dan wel weer heel netjes.

pien_2010

Berichten: 43446
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:29

Dit topic ga ik ontstip pen. Ik vind TS totaal niet negatief. Wel de bokkers die hiermee vandoor gaan. Volgende keer gewoon gaan proef draaien zonder topic aan te maken is mijn advies.

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:00

safina schreef:
Kabayo schreef:
Wauw. Ik ken de eigenaar van deze stal best goed. Schrik ervan hoe mensen hem en deze stal hier zo neerzetten als ze maar 1 kant van het verhaal horen....


Proefdag krijg je gewoon niks voor en dit werk is hard werken. Dit wist/weet je van te voren.


Als stal met een 'goede naam' moet je je vacatures niet op deze manier willen vervullen. Het zou mijn eer te na zijn als staleigenaar. Als je dit doet kom je te boek te staan als cheap ass, maar dat heb je dan ook aan jezelf te danken.

TS wist het van tevoren en ze vat het ook heel sportief op. Dat siert haar. Maar dat ze een proefdag heeft gehad, hard heeft gewerkt en er niet voor betaald is, hoeft ze niet te verzwijgen. En dat mensen (waaronder ik) daar een mening over hebben, is dan het gevolg.


Dit. Een bedrijf heeft zijn naam hoog te houden en moet dus ook zorgvuldig om weten te gaan met sollicitanten, want ook dat kunnen je toekomstige klanten zijn, of anders zijn/haar netwerk! Momenteel gaat het goed in de Friezen paardensector en dan hoef je je geen vrijwilligersorganisatie als het Brooke hospital ofzo te zijn, waarvoor TS de blaren op haar handen heeft gewerkt, maar gewoon een commercieel bedrijf wat zijn naam hoog te houden heeft. De wat leukere klusjes heeft TS zo te lezen niet eens gehad (zoals bv longeren of paarden poetsen). Dit bedrijf heeft zo te lezen nogal misbruik gemaakt van zijn machtspositie om zich als potentiële werkgever voor te doen en ondertussen zo de rotklussen mooi te laten opknappen die geen hond wil doen daar. Met plezier de bakrand voor je staan te poetsen met zeepsop, het gaat wel erg ver. Ik zou me kapot schamen als bedrijf zijnde dit te vragen! Geef iemand dan tenminste nog iets mee zoals een leuk boek over Friese paarden ofzo als er geen geld tegenover stond.
Ik ben benieuwd wat voor reden ze gaan opgeven waarom je niet geschikt zou zijn.