Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:00

Ik vind dat ook wel bijzonder. Zo iemand verricht toch ook werkzaamheden waar je normaal gesproken een betaalde kracht voor inzet, of niet?

Toen ik eens een sollicitatie had en daarvoor van Zwolle naar Lelystad moest rijden, kreeg ik zelfs daarvoor de benzinekosten vergoed.

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:06

knollentuin schreef:
Ik vind dit een rare manier van personeel aannemen. Ook je reactie dat jij geen factuur stuurt omdat je tijd kwijt bent aan een dag meelopen vind ik erg naar overkomen.
Dat veel mensen het gewoon doen is jouw luxe dat er gewoon nog steeds heel veel mensen dromen van een baan in de paarden en er dus werkelijk alles voor willen doen om dat voor elkaar te krijgen. Dat is in mijn ogen niet omdat het doodnormaal is wat jij doet.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:26

oji schreef:
knollentuin schreef:
Ik vind dit een rare manier van personeel aannemen. Ook je reactie dat jij geen factuur stuurt omdat je tijd kwijt bent aan een dag meelopen vind ik erg naar overkomen.
Dat veel mensen het gewoon doen is jouw luxe dat er gewoon nog steeds heel veel mensen dromen van een baan in de paarden en er dus werkelijk alles voor willen doen om dat voor elkaar te krijgen. Dat is in mijn ogen niet omdat het doodnormaal is wat jij doet.

_/-\o_


Inderdaad! Dit dus! Het is dat veel meiden zich daarvoor lenen omdat ze enorm graag in de paardenwereld willen werken, maar eigenlijk zouden ze dit niet moeten pikken. Ik vind het raar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:38

En vooral dat stukje ‘op eigen risico’. Het blijft een enorm risico bij paarden op een stal. Als jij niet garant wil staan voor mensen hun veiligheid zegt dat ook wel iets vind ik ...

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:33

Idd, ook nog s poes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:24

Romeo2007 schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Wat wij doen met een proefdag:
Om af te tasten of wij als partijen iets voor elkaar kunnen betekenen komen we een proefdag overeen. Dit is op vrijwillige basis en is geen vergoeding aan verbonden. Hier wordt een verklaring voor getekend en ook dat wanneer er sprake is van een positieve proefdag de datum van het dienstverband pas ingaat bij het tekenen van de arbeidsovereenkomst en niet de datum van de proefdag. Daarnaast is het op eigen verantwoording en risico.


Ach, je kunt mensen zelfs laten tekenen dat het allemaal op eigen risico is, maar geheid dat als er wat gebeurt, dat je gewoon hartstikke aansprakelijk bent als potentiële werkgever.

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:24

poes schreef:
En vooral dat stukje ‘op eigen risico’. Het blijft een enorm risico bij paarden op een stal. Als jij niet garant wil staan voor mensen hun veiligheid zegt dat ook wel iets vind ik ...

Je komt er ook juridisch niet mee weg als er met een potentiële werknemer iets gebeurd.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:32

Nou als je als potentiële werkgever zelf ook echt intensief met een potentiële werknemer bezig bent zo'n dag, vanalles laat zien, vanalles uitlegt enzo....dat de komst van diegene je uren tijd kost die je normaal "beter"kan besteden....dan vind ik het nog niet zo gek dat je zegt: we steken er allebei een dag tijd in om af te tasten en elkaar te leren kennen, daar betalen we geen vergoeding voor.

Maar in het geval van TS klinkt het alsof ze vrijwel direct aan het werk is gezet, en niet te zuinig ook...
het klinkt niet alsof haar komst de potentiële baas / collega's veel tijd gekost heeft om wegwijs te maken...


Maar wanneer iemand

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:40

knollentuin schreef:
Romeo2007 schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Wat wij doen met een proefdag:
Om af te tasten of wij als partijen iets voor elkaar kunnen betekenen komen we een proefdag overeen. Dit is op vrijwillige basis en is geen vergoeding aan verbonden. Hier wordt een verklaring voor getekend en ook dat wanneer er sprake is van een positieve proefdag de datum van het dienstverband pas ingaat bij het tekenen van de arbeidsovereenkomst en niet de datum van de proefdag. Daarnaast is het op eigen verantwoording en risico.

Eigenlijk vindt iedereen dit hier gebruikelijk.
Als het niks wordt dan stuur ik als werkgever toch ook geen factuur met de tijd die ik in de persoon gestoken heb tijdens de proefdag in het kader van verloren tijd en dat ik deze beter had kunnen besteden hetzij aan klussen of het binnenhalen van klanten waardoor veel geld mis is gelopen.

Een proefdag is een aftasting voor aan beide kanten met een zo goed mogelijke weergave
van een normale werkdag met de te verwachten klussen in de functie.


Ik vind dit een rare manier van personeel aannemen. Ook je reactie dat jij geen factuur stuurt omdat je tijd kwijt bent aan een dag meelopen vind ik erg naar overkomen.
Dat veel mensen het gewoon doen is jouw luxe dat er gewoon nog steeds heel veel mensen dromen van een baan in de paarden en er dus werkelijk alles voor willen doen om dat voor elkaar te krijgen. Dat is in mijn ogen niet omdat het doodnormaal is wat jij doet.


Ik denk dat je dingen een beetje uit zijn verband haalt want ik zeg niet dat ik sowieso een factuur stuur bij een dag meelopen. Ik geef het alleen als voorbeeld met een andere denkwijze. Een dag meelopen is iets vrijblijvend en vrijwilligs vanaf twee kanten. Hoezo moet daar een vergoeding tegenover staan? Bij mij betreft het kantoorwerk en meestal een halve dag. Als partijen overeenkomen dat het niet nodig is, dan is het toch prima?

Het belangrijkste is dat er iets wordt gedaan waar beide partijen zich prettig bij voelen en akkoord mee gaan. Hetzij een vergoeding of niet.

TS voelde zich prima bij deze constructie en helaas is het niks geworden.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:02

Nee Romeo, het gaat om de gedachtegang, ik heb het goed gelezen hoor, maar de andersom gedachte dat nieuw personeel tijd en dus geld kost is een die veel personeel maakt, een goede baas investeert in personeel en steekt daar tijd en aandacht in dan is de kans groter dat je betrokken en gemotiveerd personeel krijgt in je onderneming dan dat je de instelling hanteert die jij hier laat horen. Ik ben opgegroeid binnen een gezin met eigen bedrijf en heb nu zelf m'n eigen bedrijf en heb heel goed geleerd hoe je met personeel omgaat, en dat gaat verder dan salaris uitkeren. Dat kost tijd en energie, en ja als je dat omrekent is dat geld ja, maar als je dat gaat terugdraaien naar je personeel zoals jij dat hier schetste ben je met verkeerde instelling bezig en moet je zorgen dat je nooit personeel nodig hebt.
De afspraak die hier gemaakt is met ts klopt gewoon niet, verzekeringstechnisch niet en rechtsgeldig niet, en dat is ermee akkoord is gegaan is puur om de reden die ik in eerdere post noemde : heel veel mensen willen in de paarden werken en doen er alles voor, en daar is misbruik van gemaakt. Daar blijf ik gewoon bij .niemand gaat een dag gratis in de action of Blokker werken of op kantoor. Gewoon proeftijd wettelijk geregeld punt

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:53

Om er even een positieve draai aan te geven, ik ben blij dat TS een baan heeft gevonden. En mocht je ooit nog eens in Australië verzeild raken stuur een pb! :)

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 10:15

Waikiki schreef:
Om er even een positieve draai aan te geven, ik ben blij dat TS een baan heeft gevonden. En mocht je ooit nog eens in Australië verzeild raken stuur een pb! :)


Dankjewel

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:18

Dat sowieso :j Hopelijk gaat het allemaal een beetje lopen en voel je je thuis bij beide werkgevers :)

Anoniem

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:23


AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 21:29


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:39

Dat zou wat zijn zeg! Als je het wordt, organiseer je dan een rondleiding? O:)

Buckingham Palace.... je zal toch niet zo'n malle muts op moeten hoop ik? :')

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 21:49

Pff wat een spul moet je invullen zeg haha.
Heb het opgeslagen en ga morgen wel verder xD

Als dat zou is zou dat om te gieren zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:32

AfricanLady schreef:
Pff wat een spul moet je invullen zeg haha.
Heb het opgeslagen en ga morgen wel verder xD

Als dat zou is zou dat om te gieren zijn haha


Op Google Maps staan leuke foto's. Sjieke toko.
https://maps.app.goo.gl/1yybVjkJsSyq4nSB9
Ik denk dat ze daar de bakrand minimaal 3x daags poetsen. :D

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 17:19

Nou dan heb ik daar ervaring in dus pluspunt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:26

AfricanLady schreef:
Nou dan heb ik daar ervaring in dus pluspunt haha


Ik zou het op je CV zetten. :D

Leuk avontuur weer, dit. Ben benieuwd hoe het verder gaat!

_willemijn
Berichten: 18
Geregistreerd: 18-10-19
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:25

Ik denk zelf niet dat het heel veel uitmaakt, zolang je inderdaad maar niet in een driedelig pak of je bikini
aankomt zetten. Gezien de functie is een spijkerbroek of een rijbroek idd prima en het belangrijkste is dat
jij er de hele dag comfortabel in kan werken.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:35

_willemijn schreef:
Ik denk zelf niet dat het heel veel uitmaakt, zolang je inderdaad maar niet in een driedelig pak of je bikini
aankomt zetten. Gezien de functie is een spijkerbroek of een rijbroek idd prima en het belangrijkste is dat
jij er de hele dag comfortabel in kan werken.


Haha misschien moet je het topic even lezen :')

_willemijn
Berichten: 18
Geregistreerd: 18-10-19
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:14

Lotus83 schreef:
_willemijn schreef:
Ik denk zelf niet dat het heel veel uitmaakt, zolang je inderdaad maar niet in een driedelig pak of je bikini
aankomt zetten. Gezien de functie is een spijkerbroek of een rijbroek idd prima en het belangrijkste is dat
jij er de hele dag comfortabel in kan werken.


Haha misschien moet je het topic even lezen :')


Whoops had alleen de openingspost en een paar eronder gelezen :') :')

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 23:52

XD