Handschoenen die lang meegaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:13

Hier ook Roeckl grip en gaan ook al een jaar of 4 mee (ong. 4x/week rijden)
Misschien eens een maatje kleiner/groter proberen?

Voor in de winter had ik iets dikkere handschoentjes uit de decathlon voor €4, ook goede ervaring mee.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:15

Ik heb 5 jaar met mijn vorige paar roeckl gedaan en pas een nieuw paard gekocht maar die sleten heel snel. Nu rij ik met werkhandschoenen bij de Welkoop vandaan en die zitten heerlijk! Net een 2e huid zo zacht en toch veel grip

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 17:57

paardjes123 schreef:
Ik heb 5 jaar met mijn vorige paar roeckl gedaan en pas een nieuw paard gekocht maar die sleten heel snel. Nu rij ik met werkhandschoenen bij de Welkoop vandaan en die zitten heerlijk! Net een 2e huid zo zacht en toch veel grip


Welke versie Roeckl's had je toen ze 5 jaar meegingen? Dankjewel voor je tips!


Hemellichaam schreef:
Hier ook Roeckl grip en gaan ook al een jaar of 4 mee (ong. 4x/week rijden)
Misschien eens een maatje kleiner/groter proberen?

Voor in de winter had ik iets dikkere handschoentjes uit de decathlon voor €4, ook goede ervaring mee.

Dankjewel voor je tips!


Dominique_13 schreef:
Roeckl vind ik ook helemaal super!

Welk model heb je?

Dominique_13

Berichten: 92
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:30

Ik heb Roeckl Madrid, ben nu bezig aan mijn 2e paar, eerste paar heeft het zeker 3,5 jaar of langer volgehouden

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:39

T ligt ook aan je teugels hoe snel ze slijten. Ik heb ze van BR en die blijven jaren goed en vind ze fijner zitten dan roekl

Dominique_13

Berichten: 92
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:44

Ik heb altijd met rubberen teugels gereden, rij nu met stof...

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 18:45

Dominique_13 schreef:
Ik heb Roeckl Madrid, ben nu bezig aan mijn 2e paar, eerste paar heeft het zeker 3,5 jaar of langer volgehouden


Dankjewel voor het delen van je ervaring!


MarjanB schreef:
T ligt ook aan je teugels hoe snel ze slijten. Ik heb ze van BR en die blijven jaren goed en vind ze fijner zitten dan roekl

Dat klopt, en ik ben er vrij zeker van dat de rubberen springteugels die voor mijn blaren zorgen ook verantwoordelijk zijn voor het slopen van mijn handschoenen. Helaas is het paard niet van mij en ik heb al gevraagd of er geen andere teugels aan het hoofdstel kunnen maar het antwoord was nee, dus dat is buiten mijn circle of influence :P Dankjewel voor het delen van je ervaring!


Dominique_13 schreef:
Ik heb altijd met rubberen teugels gereden, rij nu met stof...

Hm dat weerlegt mijn hypothese dan direct :P

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:44

Ik heb allerlei merken wel gehad. Maar Roekle bevalt mij het beste. Ene paar gaat langer mee dan het andere. Ik heb afgelopen jaar een paar gehad die binnen 8 weken kapot waren. Ik had toen ook voor 1 van mijn paarden gevlochten teugels. Ik heb nu gewoon gladleren teugels en dan kun je er een hele tijd mee doen. Ik heb ook uvex gehad die zagen er wel goed uit maar vond ze niet lekker zitten. Voor de winter heb ik een paar handschoenen van Kramer. Die heeft ook fijne modellen en lijken ook van goede kwaliteit.

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:34


Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:40

Roeckl vind ik superfijne handschoenen maar die waren ook meteen kapot bij mij..

Ik heb nu al jaren handschoenen van BR en die zijn goedkoper dan Roeckl, zitten even fijn en gaan dus al jaren mee!

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 23:50

Farjen schreef:
Roeckl vind ik superfijne handschoenen maar die waren ook meteen kapot bij mij..

Ik heb nu al jaren handschoenen van BR en die zijn goedkoper dan Roeckl, zitten even fijn en gaan dus al jaren mee!


Dankjewel voor de tip! Welk model van BR heb je?


mala26 schreef:
Ik heb deze. Ik zweer erbij. Ze zijn even duur maar de witte doen het al dik 7 jaar en de zwarte gingen 4 jaar mee. Met een gebruik van 7 dagen in de week 2 paarden per dag. Dus dan valt de prijs best mee.



http://www.ww.ruitersportvanleusen.nl/d ... wit-detail

Dankjewel voor de tip!


MISTRAL94 schreef:
Ik heb allerlei merken wel gehad. Maar Roekle bevalt mij het beste. Ene paar gaat langer mee dan het andere. Ik heb afgelopen jaar een paar gehad die binnen 8 weken kapot waren. Ik had toen ook voor 1 van mijn paarden gevlochten teugels. Ik heb nu gewoon gladleren teugels en dan kun je er een hele tijd mee doen. Ik heb ook uvex gehad die zagen er wel goed uit maar vond ze niet lekker zitten. Voor de winter heb ik een paar handschoenen van Kramer. Die heeft ook fijne modellen en lijken ook van goede kwaliteit.

Dankjewel voor het delen van je ervaring! :)

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 01:29

Valeska1995 schreef:
Farjen schreef:
Roeckl vind ik superfijne handschoenen maar die waren ook meteen kapot bij mij..

Ik heb nu al jaren handschoenen van BR en die zijn goedkoper dan Roeckl, zitten even fijn en gaan dus al jaren mee!


Dankjewel voor de tip! Welk model van BR heb je?




Deze:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... vSEALw_wcB

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:14

Farjen schreef:
Farjen schreef:
Roeckl vind ik superfijne handschoenen maar die waren ook meteen kapot bij mij..

Ik heb nu al jaren handschoenen van BR en die zijn goedkoper dan Roeckl, zitten even fijn en gaan dus al jaren mee!



Deze:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... vSEALw_wcB


Ik heb deze ook en dit zijn ook de enige handschoenen die bij mij heel blijven. Roeckl waren altijd binnen 3 maanden kapot en nu rijd ik meer dan een jaar met hetzelfde paar.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:25

Ik rij al jaren met mijn Roeckl light grip handschoenen. Worden zeker 4/5 keer per week gebruikt. Zien er op wat kleine plekjes na eigenlijk nog als nieuw uit :=

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:29

Ik heb mijn roeckl Light grip handschoenen vorige maand na acht jaar vervangen.. De gaten vielen er nu echt in, dus 't was hard nodig.. :))

Heb ze wel vervangen door een nieuwe paar Light grips.. Ben er heel tevreden over.. :j

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:47

Ik vind dat alles wat ik 7 jaar geleden duur kocht van een veel betere kwaliteit, als dat wat ik nu koop, zelfde winkel, zelfde produkt, vergelijkbare prijs ( met het duurder worden meegenomen )

Sokken, handschoenen, onderbroeken...
Het zit minder fijn, de stof lubbert sneller, de kwaliteit van breisel is slecht, veel sneller gaten.

Dat zijn de produkten die ik duur kocht en duurzaam waren, maar ben overgestapt naar goedkoop, omdat de prijs kwaliteit verhoudingen dan zijn wat ik er van verwacht, vaak zelfs beter.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:55

Ik rij al jaren met de rijhandschoenen van Back on Track.
Fijne dunne handschoenen , niet overdreven warm in de zomer en voor de winter warm genoeg

ensencibel
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:04

Ik heb altijd de handschoenen van Hauke Schmidt! Die van Roeckl slijten bij mij ook snel :o.

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:14

Ik versleet roeckl ook heel snel, nu heb ik Macwets (beetje onbekend merk) en die overleven het al anderhalf jaar.

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 10:36

Ik ga strakjes naar de ruitersportzaak, dankjulliewel allemaal! :) Het was een zinvol topic!

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:55


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:32

Ik heb leren van Hauke Schmidt. Inmiddels 4 paar thuis van liggen. Hele dunne voor de zomer, extra dikke voor de winter, hele sterke voor de crosstrainingen en nog een paar gewone.
Ze zitten als een tweede huid om je handen heen, en ze zijn niet stuk te krijgen.
https://www.schmidt-handschuhe.de/produ ... andschuhe/

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:45

Scum schreef:
Ik heb leren van Hauke Schmidt. Inmiddels 4 paar thuis van liggen. Hele dunne voor de zomer, extra dikke voor de winter, hele sterke voor de crosstrainingen en nog een paar gewone.
Ze zitten als een tweede huid om je handen heen, en ze zijn niet stuk te krijgen.
https://www.schmidt-handschuhe.de/produ ... andschuhe/

Ehm welke en wat kosten ze?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:59

Het maakt eigenlijk niet uit welke je neemt. Ze zitten allemaal lekker. Ik heb ze toen op Equitane direct op zijn stand gehaald. Ik ga daar eigenlijk altijd naar toe. Maar hij heeft ook afzetpunten in Nederland. Ik heb tussen de 40 en de 60 betaald. Voor handschoenen die in jaren nog niet stuk zijn gegaan vind ik dat een prima prijs.

Deze heb ik in ieder geval:
https://www.schmidt-handschuhe.de/produkt/arabella/

https://www.schmidt-handschuhe.de/produkt/galaxy/

https://www.schmidt-handschuhe.de/produkt/gerona/

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 09:31

Ik heb uiteindelijk de BR jos lansink gekocht. Ze zitten in de winkel wel een beetje stroef en ik twijfelde over de pasvorm maar na 1 keer rijden waren ze al lekker soepel, en ze zien er wel heel stevig uit. Voor de winter heb ik Roeckl polartec gekocht, daar heeft mijn instructrice goeie ervaringen mee. Bedankt allemaal voor jullie tips, ik hoop dat het topic ook nuttig is voor anderen!