Kleding/paardenlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariellede
Berichten: 495
Geregistreerd: 10-11-06

Kleding/paardenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 11:15

Hoi

Ben al tijd niet happy met werk wat ik doe

Wil heel graag een eigen lijn opzetten met kleding dekens en dekjes
Heb een hoop ideeen maar weet niet goed waar te beginnen met stoffen uitzoeken /ateliers om te maken
Iemand tips

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Kleding/paardenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:28

Waarom zouden mensen jouw spullen kopen als alles al bestaat?

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Kleding/paardenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:31

Misschien eerst eens een ruwe schets van een bedrijfsplan maken?
Langsgaan bij de KvK is dan een slimme eerste zet.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:33

Inderdaad, waarom ben jij onderscheidend?

Ik denk ook dat het heel erg lastig wordt om ervan rond te komen, er is al zo veel op de markt. Als hobby naast je werk is het natuurlijk erg leuk, ken een aantal mensen die bijvoorbeeld zelf dekjes maken en die naast hun werk verkopen. Die maken zelf alles met de hand, onderscheidend vermogen daarbij is dat je een eigen "uniek" dekje kan maken wat andere niet hebben.

Mocht je het echt groot willen gaan produceren, ik weet niet in hoeverre dat rendabel is. Maar ik denk dat zoiets als ik hierboven heb beschreven de grootste kans van slagen heeft.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:33

Doe research. Kijk naar andere dames die dit als werk doen en vraag om tips. Ga googlen. Werk een plan uit.

Ik zal wel eerlijk zeggen, ik denk dat dekjes en dekens een typisch voorbeeld zijn van artikelen die volgens mij toch liever worden gekocht vanwege de kwaliteit. Niet vanwege het patroontje op de deken. Merken hebben toch wel een naam in de paardenwereld, vooral bij dekens.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Kleding/paardenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:35

+ kan je zelf deftig naaien? Want als je alles moet laten maken, kost dat handen vol geld( prototype, kleine oplages,....) en totaal niet rendabel de eerste jaren.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Kleding/paardenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:46

ik zou inderdaad eerst even wat onderzoek doen en een (realistisch) plan opstellen.

ik zou dit plan in het begin als hobby naast je werk blijven doen, zodat je wel een fatsoenlijk inkomen blijft houden. als deze hobby de pan uit rijst, dus veel mensen willen je product en het lukt je echt niet meer om dit naast je werk te doen, dan zou ik pas de optie overwegen om minder te werken of je hobby als werk te gaan doen.