Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:46

Ik heb hem vandaag weer gebruikt met sleeën en hij kon ons perfect volgen! Heel fijn :)

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:32

Bij mij trekt hij binnen 10 minuten de accu van mijn telefoon leeg, meer mensen daar last van?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:33

Ik heb er een kleine battery pack op vast gemaakt. Als je die speciale smart mount hebt kan je een grotere battery pack vastmaken. Als je even mijn berichten in het topic bekijkt zie je normaal ergens een foto van mijn opstelling. Dat werkt echt perfect. Zonder is het bij mij ook kantje boord.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:05

amand0 schreef:
Bij mij trekt hij binnen 10 minuten de accu van mijn telefoon leeg, meer mensen daar last van?

Oei nee dat heb ik niet gemerkt, hij gaat wel ietsje sneller leeg maar ik heb hem 15min laten filmen en ben gewoon nog tot 's avonds toegekomen met de batterij. Is een iPhone uhh XR denk ik

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:46

Ik heb na lang twijfelen ( het kost toch wel wat dat ding), toch een Pivo gekocht.
Ik moet zeggen ik ben FAN.

Wat super fijn, om jezelf te filmen en direct erna te kunnen terug kijken, kijken of je gevoel klopt met het beeld (lang niet altijd dus haha).
Normaal moest iemand mij filmen en probeer maar eens iemand te vinden die dat steeds wilt doen (mijn man heeft daar echt geen zin in hahaha).

Wat gebruiken jullie om stukjes film eruit te knippen? Ik bewaar mijn filmpje in de cloud, zodat ik deze kan terug zien op mijn mac, zou het liefst ook met een groot scherm stukjes film eruit kunnen knippen/ kopieren.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:07

Ik heb vandaag ook de zilver binnen gekregen en geprobeerd op het statief met een Samsung S10 Hij raakt mij steeds kwijt...ben alleen in de bak. Hij staat bij mij op Body. Op het paardje was helemaal drama
Ik kon niet fijn rijden Want was steeds op aan het letten of die ons wel volgde...

Ik heb nu op mijn gemak alle instellingen die ik op de FB groep zag ingesteld en ga morgen nog maar eens een poging doen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:38

Op body moet je hem zeker niet zetten :+

Waar staat je statief? Midden in de bak? Dan gebruik je horse mode, AI aan, center qua beeld en dan auto tracking ook aan. Auto zoom kan je zelf kiezen ik doe dat wel.

Paard van te voren even ‘in locken’ dan komt er een rode kader rond en dan moet hij gewoon volgen.

Aan de rand van de bak zet je hem best dat de camera de zon in de rug heeft, dan kan auto tracking uit verdere instellingen hetzelfde.

Bij mij werkt het nog steeds echt heel goed. 2 volledige lessen mee gefilmd en zo handig dat je ook geluid hebt!

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:44

Leuk! Ik wacht op een kortingscode. Als je draait aan dat rad krijg je korting. Maar als je een paar dagen wacht. Krijg je hogere korting :D
Dus die wacht ik af. En dan koop ik hem ook!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:46

Sanet schreef:
Leuk! Ik wacht op een kortingscode. Als je draait aan dat rad krijg je korting. Maar als je een paar dagen wacht. Krijg je hogere korting :D
Dus die wacht ik af. En dan koop ik hem ook!


Ik had dat rad enkel op een Engelse site, ik kon uiteindelijk die code nier gebruiken ofzo iets? Weet niet hoe het kwam hoor maar ik ook die raw codes niet gebruiken haha

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:46

Maar als je hem dan op paard zet hoe lock je hem dan in? Ik vond body juist zo handig omdat die op selfie stand staat dan en je kan zien wat er gefilmd word. Bij standje paard gaat hij bij mij alleen op achter camera

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:54

Popstra schreef:
Maar als je hem dan op paard zet hoe lock je hem dan in? Ik vond body juist zo handig omdat die op selfie stand staat dan en je kan zien wat er gefilmd word. Bij standje paard gaat hij bij mij alleen op achter camera

Klopt, dan pakt hij alleen de grote camera. Maar rhet werkt echt super dan

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:58

Popstra schreef:
Maar als je hem dan op paard zet hoe lock je hem dan in? Ik vond body juist zo handig omdat die op selfie stand staat dan en je kan zien wat er gefilmd word. Bij standje paard gaat hij bij mij alleen op achter camera


Maar dan heb je wel de camera met mindere kwaliteit dan de achterste, ik wil mijn filmpjes graag horizontaal en haarscherp *D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:24

Je moet je paard ff wegzetten of laten vasthouden door iemand en dan kijken of het rood vakje er is, ik begin dan te filmen pak het paard en stap op.

Front camera is van kwaliteit slechter en zo raakt ie je ook sneller kwijt omdat die minder snel anticipeert op licht situaties. Back camera is altijd beste optie.

Als je paard niet goed stil kan staan kan je ook hem aan zetten en dan even voorbij stappen. Volgt ie je dan dan ben je ook ‘in gelocked’.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:38

Ik ga het proberen. Dankjewel

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:53

Vandaag nogmaals gefilmd. Standje paard met achter camera en had hem in de hoek vd bak staan. Het ging beter maar raakte mij toch nog paar keer kwijt. Dan volgd hij te langzaam en raak ik uit beeld en dan draait hij totaal de andere kant op en blijft daar staan.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:21

In de hoek kan je best predictive follow uit zetten. Dan zou hij niet zo weg mogen draaien. Maar sowieso werkt op X het beste! Of toch meer in het midden vd bak.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:40

O.k, weer wat wijzer geworden. Dankjewel weer :)
Vind het wel erg leuk om te gebruiken.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:04

Ja en eens je het door hebt is het ook super fijn om terug te kunnen kijken!

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:16

GETPIVO10OFF

10% korting

Ik heb de mijne net besteld. Er staat ook 1 voor €150 op marktplaats.

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:27

Hee! Ik krijg de pivo pod silver voor mijn verjaardag, nu wou ik er zelf een tripod bij kopen alleen twijfel ik over de hoogte. Is 125cm genoeg als je jezelf tijdens het rijden wilt filmen of moet ik eerder aan 150cm denken, wat gebruiken jullie? Ik hoor graag of iemand mij hiermee kan helpen!

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:33

De hoogte van de Tripod is prima hoor.
Ik moest zelfs wat lager want de ondezijde van de benen van mn paard kwam er niet op als ik dichterbij kwam

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:07

Nog meer mensen met giga problemen met Pivo? Mijne deed het geweldig in het begin. Nu raakt hij me meer kwijt dan dat hij me filmt. Als ik voorlangs rijd pikt hij me ook niet meer op.
Heb geprobeerd op AI en locked in follow, op frenzy en fast, met en zonder predictive follow, met en zonder autozoom en altijd in het midden van de bak. Ik word er simpel van.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:54

Volgens mij zitten er nogal wat bugs in de laatste update. Bij mij zoomt ie niet meer. De facebookpagina staat vol met dit soort meldingen.

Ik heb sinds kort een nieuwe mobiel, de iphone 12 pro in de hoop dat dit makkelijker zou samenwerken met pivo met het opslaan van de filmpjes. Daar ha dik met mijn vorige toestel problemen mee. Maar met deze combi kan ik helemaal niets. Het hele instellingenpaneel werkt maar half. Meer dan de helft reageert niet op aanklikken >;) ik kan nu dus niet de snelheid instellen waardoor hij mij continu verliest. Daarnaast zoomt ie dus niet meer ookal staat het aan.

Aan het begin was ik super tevreden maar dit vind ik echt ronduit irritant. -O-

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:36

Oh ben wel benieuwd, heb mijne door het slechte weer al een hele tijd niet meer gebruikt.. Ik ben ook bang dat ik met mijn iphone 8 straks uit de boot val, terwijl het eerst wel erg goed werkte! Ga echt geen nieuwe telefoon kopen speciaal ervoor, deze heeft erg veel geheugen dat is net fijn,..

Lees idd veel klachten op de facebook pagina.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:58

Ik was ook aan het vloeken dat hij mij niet meer volgde maar bij mij bleek de batterij plat dus ehm... misschien zijn er hier nog mensen zoals mij dus ik geef de tip maar mee :+