Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:46

Toktokmiauw schreef:
Wie herkent dit ook met de Pivo Silver?
Positie van de Pivo is of op de korte zijde bij a/c of in het midden van de baan nabij de X.
Zolang het paard vanaf de zijkant gefilmd wordt, dan volgt de Pivo heel makkelijk. Maar als je dus op de Pivo af rijdt, dan is het alsof hij het paard niet meer herkend en dan draait hij dus weg.
Wat dus betekent dat als je een proefje oefent en de Pivo op de korte zijde neerzet dan kan er niet eens op de A-c lijn gereden worden, want dan is hij dus de kluts beetje kwijt.

Wie herkent dit? En is hier een oplossing voor?
De vraag gaat straks ook naar Pivo zelf om te zien of dit een foutje is van deze pivo of dat het erbij hoort, maar ingesteld kan worden?

ik heb dat probleem dus ook en vind het soms erg frustrerend als er net iets goed gaat en niet gefilmd werd! Het is dan weer opnieuw beginnen, de afstandsbediening is dan weer een must maat laatst was de pivo niet aan gegaan en ik wou apentrots mijn filmpje tonen dat er niet was -O- }>

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:26

met de code April30 krijg je 30% of € 30,- korting op alle pivo pods en packs via de Pivo website

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:50

Vaak als er een update is kan het ook weer in je voor- of nadeel zijn. Zo kon ik eindelijk mijn oordopjes connecten en een les op afstand doen via Pivo+ meet. Nu is er een update gedaan en ik kan ze niet meer koppelen en krijg ik ook elke keer een foutmelding van de app dat de uitnodiging niet verzonden kon worden.

Stond ik daar vanochtend 20 minuten te klooien voor de les. Ik had geluk dat mijn moeder aanwezig was. We zijn toen maar teruggevallen op videobellen via Messenger, maar dat beeld is een stuk minder scherp. Mooi waardeloos allemaal, dus ik heb via de community maar weer eens wat ingeschoten. Kijken of ze het kunnen oplossen.

Ik ben vast niet de enige met dit soort bugssss ;)

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 19:03

Iemand ervaring met de pivo van aliexpress? Werkt die net zo goed?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:44

fjordjes schreef:
Iemand ervaring met de pivo van aliexpress? Werkt die net zo goed?


Ik weet niet welke dat is, maar ik heb toen zelf een goedkope variant gekocht en die volgt echt voor geen ene meter. Dus ik zou het niet aanraden. Voor langzaam bewegen en bijv een kookvlog ofzo prima bruikbaar, maar bij paarden ging hij rustig een hoek staan filmen vanuit het niks.

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:28

fjordjes schreef:
Iemand ervaring met de pivo van aliexpress? Werkt die net zo goed?


Nee, waardeloos.
Heb hem hier thuis liggen.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:53

Oké bedankt voor de antwoorden!

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:47

Hoi! Ik heb een deel van het topic doorgelezen maar kwam het antwoord op mijn vraag nog niet tegen. Maakt het uit welke versie van de Pivo je gebruikt om te filmen tijdens het rijden? Ik zie de red en de silver versie, wat is het verschil?

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:27

De Silver is sneller, dus meer geschikt voor paardrijden.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:11

Op Youtube is een filmpje te vinden van iemand die de rode en zilver uitprobeert, je kan dan de verschillen zien en zelf beslissen welke je het beste vindt.
De conclusie was wel dat de zilver het beste (snelste) was, maar misschien vind je zelf de rode goed genoeg?

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:42

Ohh dat klinkt ideaal, ik ga gelijk even kijken! Ik kan voor 50 euro de rode overnemen, ben nog een beetje aan het twijfelen.

Edit, filmpje gekeken, ik moet voor de silver gaan. De red geef een 'hakkeliger' beeld en raakt de ruiter vaker kwijt.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 06:19

martinev schreef:
Ohh dat klinkt ideaal, ik ga gelijk even kijken! Ik kan voor 50 euro de rode overnemen, ben nog een beetje aan het twijfelen.

Edit, filmpje gekeken, ik moet voor de silver gaan. De red geef een 'hakkeliger' beeld en raakt de ruiter vaker kwijt.

Eerlijk gezegd vind ik de zilveren even waardeloos, wanneer je paard niet mooi horizontaal voor de lens loopt heb je hetzelfde probleem als met de rode. Ik ken al veel mensen die overgeschakeld zijn naar de Pixem

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 07:53

Ik ben juist heel tevreden over de zilver! Heb er echt nooit problemen mee :D

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:28

Marrit13 schreef:
Ik ben juist heel tevreden over de zilver! Heb er echt nooit problemen mee :D


Zelfde hier. Heel soms raakt ie afgeleid als ie een paard in de wei in z'n vizier krijgt. Maar verder dikke prima.
Pixem zit voor mij in een lachwekkende prijsklasse :=

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:08

mindful schreef:
martinev schreef:
Ohh dat klinkt ideaal, ik ga gelijk even kijken! Ik kan voor 50 euro de rode overnemen, ben nog een beetje aan het twijfelen.

Edit, filmpje gekeken, ik moet voor de silver gaan. De red geef een 'hakkeliger' beeld en raakt de ruiter vaker kwijt.

Eerlijk gezegd vind ik de zilveren even waardeloos, wanneer je paard niet mooi horizontaal voor de lens loopt heb je hetzelfde probleem als met de rode. Ik ken al veel mensen die overgeschakeld zijn naar de Pixem


Ik heb een dag na mijn vraag hier, de silver voor een hele mooie prijs op kunnen halen. Heb hem al geprobeerd en ben er supertevreden mee!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:23

oooh wauw, super voor jullie :) , wat doe ik dan fout vraag ik mij af? Ik gebruik hem voornamelijk voor clickertraining en heb een Belg dus dat is geen kleintje :))

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:29

mindful schreef:
oooh wauw, super voor jullie :) , wat doe ik dan fout vraag ik mij af? Ik gebruik hem voornamelijk voor clickertraining en heb een Belg dus dat is geen kleintje :))

Clickertraining klinkt niet heel snel, heb je de snelheid misschien te hoog staan?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:58

Sanet schreef:
mindful schreef:
oooh wauw, super voor jullie :) , wat doe ik dan fout vraag ik mij af? Ik gebruik hem voornamelijk voor clickertraining en heb een Belg dus dat is geen kleintje :))

Clickertraining klinkt niet heel snel, heb je de snelheid misschien te hoog staan?

de snelheid? ik wist zelfs niet dat je dat kon aanpassen :+ , nee staat normaal. Het gaat idd traag soms en elke keer als ze even met hoofd of achterhand naar camera staat, draait die door om te zoeken en stopt bij de omheining waar struiken staan

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:34

Je Pivo gaat altijd opzoek naar iets rechthoekigs om te filmen. Dus als het enigszins kan, moet je proberen om te zorgen dat je paard het enige rechthoekige is wat hij kan vinden. Dus niet teveel recht voor de telefoon gaan staan, maar meer zijwaarts.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:41

Sanet schreef:
Je Pivo gaat altijd opzoek naar iets rechthoekigs om te filmen. Dus als het enigszins kan, moet je proberen om te zorgen dat je paard het enige rechthoekige is wat hij kan vinden. Dus niet teveel recht voor de telefoon gaan staan, maar meer zijwaarts.

ja klopt idd!! het is enkel vervelend om er tijdens de oefeningen aan te denken, dat zal ook een oefening worden dan :D

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:19

Ik heb ontdekt dat goed recht staan (het waterpasje zit er niet voor de sier op zegmaar) en geen tegenlicht belangrijke dingen zijn.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:46

Qimm schreef:
Ik heb ontdekt dat goed recht staan (het waterpasje zit er niet voor de sier op zegmaar) en geen tegenlicht belangrijke dingen zijn.


Ja licht doet veel. Op zich volgt de mijne mij ook als ik er recht op af kom en van achteren ook. Mits goed licht, bij schemering of tegenlicht raakt ie me wel eens kwijt :) Zou idd je instellingen nog eens checken, of andere plaats in de bak en daar ook de juiste instellingen bij pakken. Hoek is weer anders dan midden bijv.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:34

Ik blijf de vergelijking tussen pixem en pivo ook echt niet eerlijk eigenlijk. Voor dat geld mag je toch hopen dat er verschil in zit! Net os je een fiat panda vergelijkt met een dikke mercedes. Ja je kunt er allebei meer naar de supermarkt maar daar houdt het dan ook wel op met de vergelijking.

Daarbij heb ik begrepen dat de pixem veel meer opzet tijd vraagt. Prima als jij thuis een (binnen)rijbaan hebt waar je die zenders weg kunt zetten. Maar niet iets wat je snel even meeneemt als je even ergens gaat rijden.

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:15

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als je de Pivo (zilver) in de goede hoek zet (zon van achter dus nergens tegenlicht) ik nog nooit problemen met volgen heb gehad. Kon zo 30-45 minuten filmen zonder ook maar 1 keer kwijt te raken, kon de hele bak door, (20x40) zonder problemen. Zowel overdag als 's avonds met kunstlicht. Maar zodra je tegenlicht hebt is het gedaan dus altijd de goede hoek uitzoeken en op het midden zetten alleen op een niet zonnige dag. Met andere paarden in de bak nooit geprobeerd maar denk dat dat ook wel een issue zou zijn.
Kwaliteit van de film is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de camera in je telefoon. Ook duidelijk minder kwaliteit als je met de front camera filmt. Als je telefoon niet goed compatible is (met mijn 1e generatie Iphone SE bv) dan is het volgen wel meer een probleem, maar met een telefoon die voldoet aan alle specs ging het bij mij vlekkeloos.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:28

Qimm schreef:
Ik heb ontdekt dat goed recht staan (het waterpasje zit er niet voor de sier op zegmaar) en geen tegenlicht belangrijke dingen zijn.

ok, dankjewel! Ga ik op letten dan