Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:30

De Zhiyun beweegt mee in alle richtingen, dat werkt via een app op de telefoon die een object kan herkennen en volgen.
De Zhiyun Plus heeft een statief bijgeleverd, de Zhiyun Smooth weet ik niet. Hij kan 360 graden ronddraaien inderdaad.

Ik zal komende week eens een filmpje maken met mijn Zhiyun Plus :D

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:53

Ja, graag! Ben ik benieuwd naar!

DrFurioux

Berichten: 54
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:12

Hi! Heb je weleens gehoord van de DJI Osmo Pocket?
Dat is een vrij goedkope camera die stabalizing heeft en heeft ook een auto-follow modus. 40k 60 fps. Maar full hd kan natuurlijk ook.
As je die op een gorillapod zet (en er zijn gewoon goedkope), dan werkt dat echt perfect!
Je kan deze gewoon in NL halen bij Coolblue of BOL.com.

https://www.coolblue.nl/product/823571/ ... ocket.html
Ik raad aan het filmpje even te kijken. Binnen 2 minuten weet je of het wat voor je is (en ik denk van wel O:) )
Hoewel bovenstaande opties fantastisch zijn, is deze camera vrij licht en kan je hem zelfs meenemen tijdens een rit en hoef je hem dan niet de hele tijd vast te houden (ook geen telefoon nodig. Kan natuurlijk wel).

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:22

Ik heb zo'n telefoon hoesje met een flapje eraan om hem dicht te klappen, dan hang ik mijn telefoon over de plank van de bakrand. Werkt prima

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:08

MoOtJuHh schreef:
https://www.indiegogo.com/projects/pivo ... 22110922#/

Dat lijkt ook wel aardig. In principe veilig om te bestellen (startup), maar anders even wachten tot volledige productie. Mocht je startup meedoen, duurt het wel even voor die binnen is.
Nee, ik heb deze niet. Dat zag ik te laat en toen al andere spullen 'gekocht'.

[ Video ]


Dit ziet er best wel cool uit Leuk dat de gebruiksmogelijkheden zo divers zijn.
Is die Zheyun iets soortgelijks? En wat doet die qua prijs en mogelijkheden ten opzichte van dit?

Ben heel benieuwd naar het voorbeeldfilmpje.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:27

Je hebt ook drones met volgfunctie. Meteen goede schriktraining voor je paard :')

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:42

Daar dacht ik ook nog aan haha, of net als bij het EK een camera aan een kabel hangen boven de bak die mee beweegt :')

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 17:28

NienkeV1994 schreef:
Daar dacht ik ook nog aan haha, of net als bij het EK een camera aan een kabel hangen boven de bak die mee beweegt :')


_/-\o_

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 21:16

Oke. Vanavond de 'staander' methode uitgeprobeerd. Van tevoren gekeken hoe ik mijn telefoon moest neerzetten. De bak stond er vrijwel helemaal op! Eerst losgereden, toen te paard camera aangezet en gaan trainen. Toen ik klaar was weer naar de staander gereden. Terwijl ik mijn telefoon pakte, kreeg paardlief het voor elkaar om een stroomdraadje aan te raken in de paddock naast de bak.. Dat was bijna zandhappen :7 Nadat we de boel weer op orde hadden gekeken naar het resultaat. Telefoon was na 12 minuten automatisch gestopt met filmen ivm 'groot verbruik batterij' en de bak stond er maar voor de helft op.

Ik vond het nog niet echt een succes :\

Op naar plan B :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:24

Dit topic is precies waar ik naar op zoek ben! Veel te weinig beeldmateriaal!

Ik volg even, want ook mij is een Pixio/Pixem/Soloshot te duur...

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:41

Ik had de Zhiyun Smooth 4 gekocht voor precies hetzelfde doel als jullie; doe het niet :')

De camera blijft maar zoeken naar het object en vliegt van links naar rechts en van onder naar boven. Zelfs de mediamarkt vond het zo dramatisch dat ze hem terug genomen hebben.

Kijk ook wat filmpjes op YouTube; Zhiyun Smooth 4 object tracking.

Let er bij andere gimbals op dat ze genoeg bereik hebben. De meeste hebben een bereik van 20 meter en zijn je daarna kwijt en gaan zoeken..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:09

Voroge week wilde ik nog een topic als dit openen! :D Ik heb door de jaren heen vanalles gebruikt, maar zoek nog iets écht 'smooth and steady.' Via film zie je toch net even wat meer aan jezelf en hoe het paard daarop reageert en kun je jezelf gemakkelijker verbeteren. :j
Mijn lijstje:
Een Sony actiecamera (HDR AS50)
mijn note 2, later de 8
Nu gebruik ik een Canon EOS M50.
Die laatste geeft mij toch de beste kwaliteit tot nu toe. Ik zet alles op een gorillapod, of een carbon manfrotto van mijn filmequipment. (Das het fijne van zelf filmmaker zijn..) :o

Ik houd via kickstarter de Obsbot in de gaten.. Die kan nog wel eens interessant worden. Net wat slimmer en vloeiender dan de Pixio. Die vind ik vaak te direct in beeld. (Ik ben ook meteen een gearfreak die compositie- en beeldtechnisch ook kwaliteit wil.) := Maar ik wacht op een update voor ik die bestel.. :)

Zhiyun of Moza vind ik ook wel mooi spul daarvoor, alleen de grootte staat me tegen voor 'even een sessie opnemen' en dan staat meteen half mijn stal te staren naar mijn filmgear.. Daar houd ik ook niet zo van. O:)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:18

Als een kenner, Canon, hoe kijk jij dan naar de Pivo? Genoemd onderaan pagina 2... Want dat vind ik nog een interessante prijsklasse :o

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:15

Ik ben heeel klein beetje kenner op dit gebied hoor :D ik heb vooral heel veel gepuzzeld met zo filmen door de jaren. (Naast mijn job dan) :)

Dat is best een grappig ding wat ik ook best zou overwegen! Klein en makkelijk en heeft dezelfde besturingsinstellingen als die Obsbot, alleen kleiner en voor je telefoon. Ik merk wel dat ie heel erg op sociale media updates gericht is, maar als deze simpel kan blijven volgen (wat deze kan zie ik!) dan is dat ideaal.

Zelf twijfel ik nog met het hele filmen met je telefoon, maar dat komt omdat de mijne al bomvol met beeldmateriaal staat altijd.. := Dat ligt meer persoonlijk en is waarom ik dus nog steeds zoek nu. Ik kan gewoon niet keizen. :')

Waar ik benieuwd naar ben is hoe die draait wanneer het onderwerp van richting veranderd. Wat ik zo jammer vindt aan Pixio is dat deze dan bijvoorbeeld heel abrupt stilstaat en weer doorgaat de andere kant op. Die Obsbot doet dat automatisch vloeiender omdat daar een ander programma in draait.

Als deze dat ook doet (waar het op lijkt met de interface en alle besturingen) vind ik dit best een geinig ding om voor trainingen te gebruiken. :j Dat is wel een beetje wat ik nu mis en zelf een beetje naar op zoek was. :)

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 05:57

Canon schreef:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe die draait wanneer het onderwerp van richting veranderd. Wat ik zo jammer vindt aan Pixio is dat deze dan bijvoorbeeld heel abrupt stilstaat en weer doorgaat de andere kant op. Die Obsbot doet dat automatisch vloeiender omdat daar een ander programma in draait.

Als deze dat ook doet (waar het op lijkt met de interface en alle besturingen) vind ik dit best een geinig ding om voor trainingen te gebruiken. :j Dat is wel een beetje wat ik nu mis en zelf een beetje naar op zoek was. :)


Die ervaring heb ik niet met de Pixio. Bij mij gaat alles heel vloeiend.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:20

Ik heb een Pixio, al een eeuwigheid, maar het is me nog nooit gelukt om mezelf te filmen. Uiteindelijk heb ik de moed opgegeven.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:58

ninne1 schreef:
Canon schreef:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe die draait wanneer het onderwerp van richting veranderd. Wat ik zo jammer vindt aan Pixio is dat deze dan bijvoorbeeld heel abrupt stilstaat en weer doorgaat de andere kant op. Die Obsbot doet dat automatisch vloeiender omdat daar een ander programma in draait.

Als deze dat ook doet (waar het op lijkt met de interface en alle besturingen) vind ik dit best een geinig ding om voor trainingen te gebruiken. :j Dat is wel een beetje wat ik nu mis en zelf een beetje naar op zoek was. :)


Die ervaring heb ik niet met de Pixio. Bij mij gaat alles heel vloeiend.

Dat is best interessant! Op alle video's die ik tot nu gezien heb zag ik dat namelijk terug.. De bewegingen zijn vloeiend, maar de overgangen van links naar rechts of uitzoomen naar stil stoppen dan altijd heel abrupt. Op welke plek zet jij hem neer in de bak? Of heeft ie verschillende standen? Misschien heb jij de oplossing namelijk. :o ben serieus benieuwd!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:33

Janine1990 schreef:
Als een kenner, Canon, hoe kijk jij dan naar de Pivo? Genoemd onderaan pagina 2... Want dat vind ik nog een interessante prijsklasse :o


Deze lijkt echter alleen mee te bewegen (links/rechts), maar niet in te zoomen. Dat is met in een rijbak trainen natuurlijk wel echt jammer.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:33

[/quote]
Die ervaring heb ik niet met de Pixio. Bij mij gaat alles heel vloeiend.[/quote]
Dat is best interessant! Op alle video's die ik tot nu gezien heb zag ik dat namelijk terug.. De bewegingen zijn vloeiend, maar de overgangen van links naar rechts of uitzoomen naar stil stoppen dan altijd heel abrupt. Op welke plek zet jij hem neer in de bak? Of heeft ie verschillende standen? Misschien heb jij de oplossing namelijk. :o ben serieus benieuwd![/quote]

Misschien kijk ik iets minder kritisch dan jij ;) . Als je wilt kan ik je wel een paar linkjes doorsturen van tijdens mijn rijden hoe de pixio is.
Ik zet de Pixio op 2 verschillende plaatsen. Langs de bakrand en in het midden van de bak.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:34

_Lorette_ schreef:
Ik heb een Pixio, al een eeuwigheid, maar het is me nog nooit gelukt om mezelf te filmen. Uiteindelijk heb ik de moed opgegeven.


Dat is balen! Op van voor manier lukt het niet?

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:47

Hij kan mij niet volgen. Eerst heeft hij al moeite met vinden. Als ik het horloge naar links beweeg, dan slaat hij door en maakt hij een heel rondje. Rechtsom ook. Soms gaat het een minuut goed en daarna filmt hij ineens naar achteren, buiten de bak. :') Ik heb al zoveel opstellingen geprobeerd... Ik had er gewoon geen zin meer in. Een persoon laten filmen werkt 100x beter en ik zet anders nog liever een gewone camera op een paal.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:01

_Lorette_ schreef:
Hij kan mij niet volgen. Eerst heeft hij al moeite met vinden. Als ik het horloge naar links beweeg, dan slaat hij door en maakt hij een heel rondje. Rechtsom ook. Soms gaat het een minuut goed en daarna filmt hij ineens naar achteren, buiten de bak. :') Ik heb al zoveel opstellingen geprobeerd... Ik had er gewoon geen zin meer in. Een persoon laten filmen werkt 100x beter en ik zet anders nog liever een gewone camera op een paal.


Oke, dat is balen. Als je alles had klaargezet en ingezoomd op beacon 1, zet je dat de pixio altijd uit als je je paard gaat pakken? Of laat je alles aanstaan? Als je de pixio uitzet tussendoor zit daar de fout, dan verliest hij de instellingen weer. Dan moet je eerst weer inzoomen op beacon 1. Die fout heb ik in het begin ook wel eens gemaakt.Maar misschien is het dat niet.....

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:37

Ik volg ook even, zou graag mijn trainingen willen gaan filmen. Ik vind de Pixio echt veel te duur, ga eerst maar zo'n gorillapod kopen en het zo proberen tot er wat betaalbare alternatieven komen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:12

_Lorette_ schreef:
Hij kan mij niet volgen. Eerst heeft hij al moeite met vinden. Als ik het horloge naar links beweeg, dan slaat hij door en maakt hij een heel rondje. Rechtsom ook. Soms gaat het een minuut goed en daarna filmt hij ineens naar achteren, buiten de bak. :') Ik heb al zoveel opstellingen geprobeerd... Ik had er gewoon geen zin meer in. Een persoon laten filmen werkt 100x beter en ik zet anders nog liever een gewone camera op een paal.


Ik stuur je even een PB!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:00

ninne1 schreef:
Canon schreef:
Die ervaring heb ik niet met de Pixio. Bij mij gaat alles heel vloeiend.

Dat is best interessant! Op
ninne1 schreef:
Misschien kijk ik iets minder kritisch dan jij ;) . Als je wilt kan ik je wel een paar linkjes doorsturen van tijdens mijn rijden hoe de pixio is.
Ik zet de Pixio op 2 verschillende plaatsen. Langs de bakrand en in het midden van de bak.


Dat is héél goed mogelijk mezelf kennende := haha. Ik kan écht erg zijn daarin.. :') Als je een paar linkjes zou willen sturen, Graag! Ik ben heel erg benieuwd! Dankjewel! :D

Midden van de bak is in mijn geval ook altijd hoe ik het opneem, dan mis ik eigenlijk ook geen hoeken e.d. want dan bedenk ik de bak gewoon kleiner. :j Volgens mij doe je het niet anders dan zij adverteren, dus ik denk dat het mijn veeleisenheid is. ;) Kan heel goed! :D