Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:30

mindful schreef:
Sanet schreef:
Clickertraining klinkt niet heel snel, heb je de snelheid misschien te hoog staan?

de snelheid? ik wist zelfs niet dat je dat kon aanpassen :+ , nee staat normaal. Het gaat idd traag soms en elke keer als ze even met hoofd of achterhand naar camera staat, draait die door om te zoeken en stopt bij de omheining waar struiken staan

Predictive follow uitzetten werkt ook goed tegen dit probleem.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:30

pol013 schreef:
Ik blijf de vergelijking tussen pixem en pivo ook echt niet eerlijk eigenlijk. Voor dat geld mag je toch hopen dat er verschil in zit! Net os je een fiat panda vergelijkt met een dikke mercedes. Ja je kunt er allebei meer naar de supermarkt maar daar houdt het dan ook wel op met de vergelijking.

Daarbij heb ik begrepen dat de pixem veel meer opzet tijd vraagt. Prima als jij thuis een (binnen)rijbaan hebt waar je die zenders weg kunt zetten. Maar niet iets wat je snel even meeneemt als je even ergens gaat rijden.

ja dat klopt, zou maar triest zijn anders. Ik bedoelde gewoon dat ze hun Piva wegdeden om een Pixem aan te schaffen omwille van het slechte volgen maar het zal idd aan mijn instellingen liggen qua positie en tegenlicht misschien. Ben al opgelucht om te lezen dat het ook goed kan werken :)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:33

@ Mooney, de predictive follow moet ik effe checken, thnx

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:37

pol013 schreef:
Ik blijf de vergelijking tussen pixem en pivo ook echt niet eerlijk eigenlijk. Voor dat geld mag je toch hopen dat er verschil in zit! Net os je een fiat panda vergelijkt met een dikke mercedes. Ja je kunt er allebei meer naar de supermarkt maar daar houdt het dan ook wel op met de vergelijking.

Daarbij heb ik begrepen dat de pixem veel meer opzet tijd vraagt. Prima als jij thuis een (binnen)rijbaan hebt waar je die zenders weg kunt zetten. Maar niet iets wat je snel even meeneemt als je even ergens gaat rijden.


Ik heb een Pixem, maar die kost ook echt wel een serieus bedrag meer. Ik ben er blij mee hoor, heb nooit problemen, tenzij ik wat fout doe ik de opzet. Dat is vooral als je hem net gekocht hebt echt wel even een dingetje. De eerste weken vooral weiland gefilmd enzo :D Maar nu ik de opzet goed weet, en alles op volgorde inschakel, gaat ie super.

De Pixem is helaas ook een kwetsbaar ding. Zo zijn de punten waar je de stekkers in stopt om te laden erg kwetsbaar. Om dit te voorkomen heb ik magnetische laadkabels gekocht zodat ik niet steeds in hoef te steken en die aansluitingen stuk maak. Maar dat zou voor een apparaat van ruim 800 Eurie toch niet nodig moeten zijn.

Ik ben gelukkig omdat ik zo kan lessen met mijn instructrice in Nederland. *\o/* Dus ik ben gelukkig ;-)

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:39

mindful schreef:
@ Mooney, de predictive follow moet ik effe checken, thnx


Ja die moet wel echt uit idd

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:42

Ik ben nog steeds aan het wachten op de levering van de allernieuwste Pivo Pod X. Zou begin April geleverd worden maar ze kwamen wat foutjes tegen in het product dus hebben het vertraagd om te verbeteren. Superfijn natuurlijk maar als je al vanaf oktober wacht duurt het best langgggggg

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:44

esperanza: Dat is het hem dus inderdaad precies. Als jij voor je werk 60.000 km per jaar moet rijden (of mega betrouwbaarheid vraagt omdat je online wil lessen) ben je misschien beter af met een mercedes dan met een fiat panda. Als je gewoon van A naar B wil kun je beide opties overwegen en kun je je budget mee laten wegen.
Maar als je dan voor de panda gaat moet je ook niet verbaasd zijn als je er minder comfortabel uitkomt als je er 600km op een dag mee gaat rijden.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:51

Oh, ik heb toen voor een Pixem gekozen vanwege het online lessen. Maar dat doen we nu via Facetime en niet via het abonnement wat ze aanbieden bij de Pixem. Dus of ik echt de Pixem nodig heb (achteraf) dat is dus maar de vraag. Hij volgt prima en dat kan ik dus niet vergelijken met de Pivo, maar voor mij is het kunnen lessen echt de reden waarom ik hem heb.

Tuurlijk is het een uitgave, maar uitgesmeerd over jaren waar ik dus wel wekelijks kan lessen nu..... Peanuts. 2x per jaar drie weken in Nederland verblijven met 2 paarden om dagelijks te kunnen lessen is ook een uitgave. Ik heb gewoon meer aan het wekelijkse interval, dan 2x per jaar hard vooruit en dan weer alleen worstelen :')

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:14

ja tuurlijk, voor mij is het enkel op de eerste plaats voor mezelf en om geregeld iets door te sturen naar groepje op FB of instructrice. Ben al blij dat ik de mislukte opnames ertussenuit kan halen. Ben wel benieuwd naar die predictive follow

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:27

Ania schreef:
Ik ben nog steeds aan het wachten op de levering van de allernieuwste Pivo Pod X. Zou begin April geleverd worden maar ze kwamen wat foutjes tegen in het product dus hebben het vertraagd om te verbeteren. Superfijn natuurlijk maar als je al vanaf oktober wacht duurt het best langgggggg

Is daar inmiddels al een nieuwe release datum voor bekend?

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:37

pol013 schreef:
Ik blijf de vergelijking tussen pixem en pivo ook echt niet eerlijk eigenlijk. Voor dat geld mag je toch hopen dat er verschil in zit! Net os je een fiat panda vergelijkt met een dikke mercedes. Ja je kunt er allebei meer naar de supermarkt maar daar houdt het dan ook wel op met de vergelijking.

Daarbij heb ik begrepen dat de pixem veel meer opzet tijd vraagt. Prima als jij thuis een (binnen)rijbaan hebt waar je die zenders weg kunt zetten. Maar niet iets wat je snel even meeneemt als je even ergens gaat rijden.


Ik zet mijn Pixem met twee minuten volledig op, ik denk nog niet eens eerlijk gezegd, ik zal het voor de grap eens timen.

Wij laten de Pixem ook niet staan omdat de hal waar wij trainen niet van ons is.

Maar ik zou dat ding niet meer willen missen, de filmpjes zijn top. Enige grote nadeel is als je een Samsung hebt je de zoom niet kunt gebruiken want die hakkelt als een malle maar dat ligt aan de Samsung en niet aan de Pixem, met een iphone heb je dit probleem niet.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:43

Ja, het opzetten stelt echt niets voor. Ik loop een rondje door de bak en klaar. Ook al ik ergens ga rijden is het zo gepiept. Er is altijd wel een bakrand waar ik de bakens op kan zetten of aan kan hangen. Waar ik het statief plaats hangt af van of er andere mensen ook in de bak rijden. Soms in een hoek, maar meestal op D, zodat ik om de camera kan rijden en een volte ervoor.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:27

Ineke2 schreef:
Ania schreef:
Ik ben nog steeds aan het wachten op de levering van de allernieuwste Pivo Pod X. Zou begin April geleverd worden maar ze kwamen wat foutjes tegen in het product dus hebben het vertraagd om te verbeteren. Superfijn natuurlijk maar als je al vanaf oktober wacht duurt het best langgggggg

Is daar inmiddels al een nieuwe release datum voor bekend?


September 2022 ;(

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:21

Ania schreef:
Ineke2 schreef:

Is daar inmiddels al een nieuwe release datum voor bekend?


September 2022 ;(



Ja, hoopten ze. En dan alleen de eerste 1.000 -O-
Ik ga er dus maar vanuit dat het nog langer gaat duren. Duuuuuurt laaaaaaang

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:44

Oo dat duurt nog lang dan inderdaad…
Ik heb overigens geen bakrand op stal.

Werkt het dan ook?
Onze bak is omgeven door een biels en een heg.

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:39

Ik verkoop mijn Pivo pod One (red) omdat ik er te weinig gebruik van maak. Heeft iemand hier interesse?

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:45

Als er hier iemand is die zijn Pivo Active (Silver) verkoopt ontvang ik graag een PB :D

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:05

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, bij voorkeur Samsung, bij voorkeur iets dat niet supernieuw is i.v.m. later uitkomen in Afrika.
Wat ik vooral belangrijk vind is goede kwaliteit filmen en dat ie goed samenwerkt met de Pivo. Ik weet dat het nogal verschilt per model of Pivo het er lekker mee doet of niet.
Wat kunnen jullie aanraden?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:08

Samsung S21 FE heb ik, niet mega nieuw, werkt heel goed met pivo en krijg altijd complimenten over de camera. :)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:17

Das een mooie telefoon maar die is hier omgerekend 1000 euro. Dat gaat me wel wat ver.
Misschien es kijken of er iemand langs komt uit NL die m zou kunnen meenemen dan.
Thanks!
Nog meer tips zijn welkom :)

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:18

Ik heb de Samsung galaxy A41, das al een oudere en werkt prima met pivo

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 06:45

Ik heb Samsung A51. Werkt top met pivo

Jenn_Mellow

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:41

Hier de Samsung A52, werkt ook super. Hiervoor had ik een Xiaomi Mi A1, dat werkte ook goed alleen het beeld werd wat schokkeriger bij het het draaien en inzoomen. Dan werkt mijn Samsung wel weer aanzienlijk beter.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:55

Ik heb nu een samsung S20 FE, pivo werkt als een speer.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:08

Zaterdag ga ik een pivo silver ophalen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het werkt. Ik heb zelf een Iphone 11 pro. Er is bijna nooit iemand op stal die kan / wil filmen dus nu zo proberen en daar profijt van hebben hoop ik :D