Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:08

Ik heb een paar pagina’s terug gelezen maar volgens mij zie ik vooral mensen met weinig tot geen andere paarden in de bak. Is er een manier om te filmen wanneer er meer paarden in de bak zijn? Ik zou graag mijn eigen voortgang opnemen. Als ik in de roundpen aan het grondwerken ben is dit geen probleem maar in de bak heb ik vaak minimaal 3 andere paarden die om mij heen rijden of gelongeerd worden.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:14

Nou, alleen als de andere paarden heel onopvallend zijn en jij heel opvallend bent. Hij volgt gewoon dom alles wat lijkt op paard. Dus dat kan dan ook ineens een ander zijn

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:26

Iemand die filmt met de Samsung galaxy s22? Krijg je dan met de pivo mooi beeld?

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:35

Nou mijn man wil sparen voor de Pixem. Heerlijk zo’n vent die zelf ook fanatiek rijdt :+
Nu kijken we wel eerst tweedehands. Maar wat ik heb gevonden reageert niet als we vragen of we het setje mogen ophalen. Versturen durf ik voor dat bedrag niet. En als men moeilijk doet over ophalen vertrouw ik het al helemaal niet.
Mocht iemand een Pixem set hebben en geen bezwaar tegen ophalen hou ik mij aanbevolen.
En anders sparen we door voor een nieuw setje. Heeft geen haast gelukkig.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:28

Sirius_ schreef:
Nou mijn man wil sparen voor de Pixem. Heerlijk zo’n vent die zelf ook fanatiek rijdt :+
Nu kijken we wel eerst tweedehands. Maar wat ik heb gevonden reageert niet als we vragen of we het setje mogen ophalen. Versturen durf ik voor dat bedrag niet. En als men moeilijk doet over ophalen vertrouw ik het al helemaal niet.
Mocht iemand een Pixem set hebben en geen bezwaar tegen ophalen hou ik mij aanbevolen.
En anders sparen we door voor een nieuw setje. Heeft geen haast gelukkig.


Ik heb niet de Pixem, maar de Pixio (is wel met een software update om te zetten naar de Pixem),vanwege stoppen met paarden gebruik ik deze niet meer. Als je interesse hebt stuur maar een priveberichtje.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:50

Ik heb gisteren een pivo gehad, dus ga nu maar eens uittesten. En even hier lezen welke instellingen nu handig zijn.

Helaas rijd ik op zondag nooit alleen, maar hoop eigenlijk dat mijn vader hem straks neer kan zetten met wrdstrijden. :')

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:30

Hallo,

Mijn nieuwsgierigheid is gewonnen nu dit product al lang op de markt is. Ik zit te kijken naar een Pivio silver (waar je mobiel op kunt monteren) maar nu ben ik heel benieuwd hoe lang je er mee kunt filmen (volledig opgeladen). Of heb je ook echt persee een powerbank er bij nodig?

Mocht iemand voor een (betaalbare) prijs van zijn set afwillen (pivio silver/pivo pod active en evt mount waar mobiel net iets beter in blijft zitten en statief mag/hoeft niet persee) wil je mij dan een PBtje doen met de VP?

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:50

Het is vooral je mobiel die de powerbank nodig zal hebben. Ik film vaak in stukjes, los- en uitstappen sla ik sowieso over en kan altijd alles filmen wat ik wil zonder dat er iets leeg is. Maar zorg wel dat ik met een volle mobiel begin.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:07

Nee, de batterij van de Pivo gaat echt wel lang mee. Dus daar hoef je geen powerbank voor te hebben.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:36

S_en_Z schreef:
Hallo,

Mijn nieuwsgierigheid is gewonnen nu dit product al lang op de markt is. Ik zit te kijken naar een Pivio silver (waar je mobiel op kunt monteren) maar nu ben ik heel benieuwd hoe lang je er mee kunt filmen (volledig opgeladen). Of heb je ook echt persee een powerbank er bij nodig?

Mocht iemand voor een (betaalbare) prijs van zijn set afwillen (pivio silver/pivo pod active en evt mount waar mobiel net iets beter in blijft zitten en statief mag/hoeft niet persee) wil je mij dan een PBtje doen met de VP?


Batterij is idd vooral van de telefoon. Hier gaat een half uur aaneengesloten filmen meestal primA en dan start ik met een volle batterij (is wel een wat oudere telefoon, iPhone 11, dus batterijcapaciteit is niet meer optimaal). Als ik hem tussendoor start en stop gaat gek genoeg mijn mobiel sneller leeg lijkt het. Maar voor mij voldoende gezien ik nooit heel veel langer train.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:28

Sanet schreef:
Nee, de batterij van de Pivo gaat echt wel lang mee. Dus daar hoef je geen powerbank voor te hebben.


Precies.
Ik heb hem pas perongeluk ruim 40 minuten laten filmen. Zowel telefoon als pivo waren niet leeg. Pivo geloof ik zelfs nog 88 procent.

Telefoon gaat sneller, maat ligt er ook aan hoe oud die is natuurlijk. Hier zat ik in de 70 procent dus viel me enorm mee.

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 01:35

Ik film meestal 45min per x. Zet m aan, ga rijden en zet m weer uit als ik klaar ben en denk dat ik m een x of 5 gebruik en dan weer oplaad. Ben na 2 jaar nog steeds heel blij met de pivo.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:31

Hier ook maar weer eens de pivo te voorschijn gehaald gisteren.
ik merk toch wel dat hij met een schimmel wat moeite heeft om te volgen.

Ook de stukjes naar voren rijden, loopt die soms net wat achter

Iemand toevallig ook de perfecte instellingen?

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:17

Ik heb een paar pagina's geleden foto's geplaatst van mijn instellingen, en bij mij werkt hij echt heel goed. Als je even op mijn posts in dit topic zoekt zul je het wel vinden. Ik heb alleen geen schimmel, daar dus geen ervaring mee.

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:59

Is er iemand die zijn Pivo statief/tripod te koop heeft?

Ik heb nu een tripod van 120cm. Voor mij en mijn paard (1.73m) is dit toch te klein.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:12

Hartje schreef:
Is er iemand die zijn Pivo statief/tripod te koop heeft?

Ik heb nu een tripod van 120cm. Voor mij en mijn paard (1.73m) is dit toch te klein.



https://www.bol.com/nl/p/desq-foto-vide ... androidapp

Ik heb dit statief, hier past een pivo op! Degelijk statief ook. Heb hem al jaren

Afbeelding (verkoop hem zelf niet maar nieuw niet duur)

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:41

Haha misschien zelf dan eens een review schrijven? Dat heft de slechte ervaringen weer op. Ik vraag echt af wat sommige mensen met hun producten doen of waarom ze top kwaliteit verwachten voor een lagere prijs.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:48

Ineke2 schreef:
Haha misschien zelf dan eens een review schrijven? Dat heft de slechte ervaringen weer op. Ik vraag echt af wat sommige mensen met hun producten doen of waarom ze top kwaliteit verwachten voor een lagere prijs.


Niet gekocht bij bol dus dat is lastig hahahaha. Hij is niet van metaal dus voelt ook wat "goedkoop" aan. Met wind zou ik hem niet opzetten hij is best licht. Als je de poten netjes schoon houd doet hij prima zijn werk.

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:43

Ik weet wel dat ze bestaan en dan kan instellen op welke kleur ze moeten volgen volgensmij.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:54

Ik ken geen enkel systeem dat je kan instellen op de kleur. :+ Misschien dan het merk erbij noemen? Want de meeste of zo goed als alle systemen zijn hier wel voorbij gekomen

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:00

MyWishMax schreef:
Ik ken geen enkel systeem dat je kan instellen op de kleur. :+ Misschien dan het merk erbij noemen? Want de meeste of zo goed als alle systemen zijn hier wel voorbij gekomen


Ik heb echt geen idee. Een meid van stal had het me ooit verteld. Heb hier zelf 0.0 verstand van haha.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 08:56

Ashleytjuhh schreef:
Hier ook maar weer eens de pivo te voorschijn gehaald gisteren.
ik merk toch wel dat hij met een schimmel wat moeite heeft om te volgen.

Ook de stukjes naar voren rijden, loopt die soms net wat achter

Iemand toevallig ook de perfecte instellingen?


Hmm gek, ik heb hem ook meermaals gebruikt bij een schimmel en bij mij volgt hij die juist makkelijker dan het bruine paard, omdat hij meer afsteekt tegen de omgeving.


Op welke positie had je hem staan en met welke instellingen? Ik heb hem meestal in de hoek staan en dan met de zon/licht zoveel mogelijk achter je pivo.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:12

Ik zou ook denken dat schimmel veel beter te volgen is. Ik merk dat mijn vos helemaal achterin de bak met lichten aan toch te weinig contrast is soms als we recht op de pivo afrijden.
Net als laatste wedstrijd waar die bij de a stond. Bij de c waren ramen waardoor dat het licht was en soms raakte die me daarom kwijt. Niet gek.

Maar helaas rijd ik alleen 's avonds alleen en overdag altijd met anderen haha. En wedstrijden kan je niet echt kiezen waar je hem neerzet. Nog even door oefenen met wat het handigste is (Vooral op wedstrijd want dan kan ik zelf niks dus moeten ouders eigenlijk alleen op record hoeven drukken)

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:22

darkadia schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Hier ook maar weer eens de pivo te voorschijn gehaald gisteren.
ik merk toch wel dat hij met een schimmel wat moeite heeft om te volgen.

Ook de stukjes naar voren rijden, loopt die soms net wat achter

Iemand toevallig ook de perfecte instellingen?


Hmm gek, ik heb hem ook meermaals gebruikt bij een schimmel en bij mij volgt hij die juist makkelijker dan het bruine paard, omdat hij meer afsteekt tegen de omgeving.


Op welke positie had je hem staan en met welke instellingen? Ik heb hem meestal in de hoek staan en dan met de zon/licht zoveel mogelijk achter je pivo.


Uhm ik weet ze zo niet uit mijn hoofd, maar wel op paard en op volgen staan.

Ik had hem nu midden in de bak staan, overdag met van zon tot bewolking.
Als de zon er op kwam dan raakte die hem wel eens kwijt, ook als je er lang rijdt dat die dan kwijt is

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:33

Predictive follow moet sowieso uit, anders is hij je echt steeds kwijt!