Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 42 [ 1032 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

 
Profiel   

Wij hebben helaas geen spiegels in onze bak dus ik laat mijzelf weleens filmen, maar dan ben ik weer van iemand anders afhankelijk.

Ik zou dus graag mezelf willen filmen tijdens het rijden in de bak. En ik ben vast niet de eerste met dit idee. Ik heb mijn telefoon weleens tegen de sproeier van de bak neergezet, maar dat was nou niet een heel groot succes.

Hoe hebben anderen dit aangepakt? *-:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:25 



 
Profiel   

Ik heb een nep go pro gekocht en parkeer die altijd op een strategisch geplaatste weidepaal :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:28 



 
Profiel   

Pixio :) Alleen geen idee of het in je budget past :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:28 



 
Profiel   

Ik zette altijd mijn camera met handstatief op het bankje dat bij ons in de bak stond, of mijn grote statief gewoon in de bak, maar dan zit je wel altijd met dat maar één hoek gefilmd wordt (en de beste stukken zitten natuurlijk altijd buiten die hoek :+ ) Overigens heb ik wel een YouTube kanaal waar ik voor film, niet alleen om het zelf terug te kijken

Op onze huidige stal moet ik nog iets bedenken aangezien ik m'n handstatief hier niet echt kwijt kan. Waarschijnlijk wordt het daar een krukje :')

Pixio is inderdaad ook een goede optie, maar zó duur haha. Maar daarbij heb je dus een sensor in je zak of om je pols ofzo waardoor de camera je volgt

Edit: GoPro met een gorilla pod is misschien ook nog wel een goede voor mij, handig wel zo'n topic _/-\o_


Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 22-08-19 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:34 



 
Profiel   

Hier ook een fancy nep-gopro, zo'n heel klein "spinstandaardje" gekocht in de Aldi en huppekee, filmt het rijden! Je hebt natuurlijk niet zo'n mooie shots als wanneer iemand je goed framed en filmt, maar ja, wie kan er goed filmen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:35 



 
Profiel   

Als je echt wil filmen met tracking dan kom je inderdaad uit op een Pixio, of een gimbal met tracking.
Ik heb zelf een Crane Plus gimbal. Daar kan ik elke camera op zetten, mijn telefoon erop aansluiten, en via een app wordt dan een bewegend object gevolgd. Maar dat is vooral leuk als je zelf al een filmcamera hebt.

De makkelijkste manier is inderdaad een GoPro of een andere filmcamera met groothoeklens.
Een fotocamera die kan filmen is ook prima bruikbaar, maar houd er dan rekening mee dat een fotocamera vanwege wetgeving meestal maximaal 30 minuten aan een stuk kan filmen, en je die na een half uur opnieuw aan moet zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:46 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Een fotocamera die kan filmen is ook prima bruikbaar, maar houd er dan rekening mee dat een fotocamera vanwege wetgeving meestal maximaal 30 minuten aan een stuk kan filmen, en je die na een half uur opnieuw aan moet zetten.

Dit heeft mijn camera inderdaad ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:49 



 
Profiel   

Ik heb enkel dat mijn pc het niet getrokken krijgt als ik te lang met camera film.
En bij die nep gopro (is een Nikkei) filmt die altijd in stukjes van 1min, dus ik moet elke keer die filmpjes op pc achter elkaar plakken, ook niet ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:59 



 
Profiel   

Ik heb een Pixio, een grote uitgave, maar zeker waard!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:04 



 
Profiel   

Ik deed het altijd via de bakrand op paaltjes. Desnoods wat achter de camera/mobiel zetten zodat het niet omvalt. Vond het prima werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:13 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Een fotocamera die kan filmen is ook prima bruikbaar, maar houd er dan rekening mee dat een fotocamera vanwege wetgeving meestal maximaal 30 minuten aan een stuk kan filmen, en je die na een half uur opnieuw aan moet zetten.


Heeft he-le-maal niets met wetgeving te maken, maar heeft ermee te maken dat het technisch onmogelijk is om bestanden groter dan 8 Meg weg te schrijven (ook op supersnelle 128 Meg kaartjes, heeft geen **** met capaciteit te maken maar is een puur technische beperking). Een goede fotocamere filmt gewoon door maar maakt na 8 Meg (ongeveer 30 minuten) gewoon een nieuw bestand aan.
Ook Go-Pro heeft die beperking van 8 Meg maar zal vermoedelijk ook een nieuw bestand aanmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:29 



 
Profiel   

Ik heb dit ding. Kun je overal omheen klemmen, superveilig. Wel op een goed plekje plaatsen en een beetje rekening houden waar je rijdt, maar dat werkt prima. Ik film al 3 jaar al mijn trainingen en upload ze privé naar youtube, dus kan ik perfect bijhouden hoe het door de weken/maanden/jaren heen gaat.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:38 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Heeft he-le-maal niets met wetgeving te maken, maar heeft ermee te maken dat het technisch onmogelijk is om bestanden groter dan 8 Meg weg te schrijven (ook op supersnelle 128 Meg kaartjes, heeft geen **** met capaciteit te maken maar is een puur technische beperking). Een goede fotocamere filmt gewoon door maar maakt na 8 Meg (ongeveer 30 minuten) gewoon een nieuw bestand aan.
Ook Go-Pro heeft die beperking van 8 Meg maar zal vermoedelijk ook een nieuw bestand aanmaken.

Waarom heb ik dan soms foto bestanden van 10 tot 15MB? en op mijn filmcamera al tot 80MB geweest (wil zelf geen fragmenten die langer dan een 10min duren).

on-topic: ik heb mijn vriend gedrild :+ Maar wilde eigenlijk nog eens experimenteren met mijn statief bij de A of C te zetten. Dan heb je toch een groot stuk van de piste gedekt. Je moet alleen als je helemaal achteraan rijdt mss wel af en toe op je PC digitaal inzoomen, maar goed. Je wil toch vooral een globaal beeld, denk ik dan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:54 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Heeft he-le-maal niets met wetgeving te maken, maar heeft ermee te maken dat het technisch onmogelijk is om bestanden groter dan 8 Meg weg te schrijven (ook op supersnelle 128 Meg kaartjes, heeft geen **** met capaciteit te maken maar is een puur technische beperking). Een goede fotocamere filmt gewoon door maar maakt na 8 Meg (ongeveer 30 minuten) gewoon een nieuw bestand aan.
Ook Go-Pro heeft die beperking van 8 Meg maar zal vermoedelijk ook een nieuw bestand aanmaken.

Nee hoor, heeft echt met de wetgeving te maken. Alleen binnen de EU trouwens.
Als ze de camera's zo maken dat deze meer dan 30 minuten kan filmen dan moet de producent daar meer importkosten over betalen, en dus zetten de meeste producenten er een limiet op van 30 minuten, zodat de camera onder fotocamera valt, wettelijk gezien.
http://philipbloom.net/blog/the-lumix-3 ... ing-issue/
Het zou anders wel vreemd zijn als een simpele camcorder wel uren achter elkaar zou kunnen filmen en een superdeluxe fotocamera niet, toch? ;)

En waarschijnlijk bedoel je 8 GB ipv MB toch? De limiet is eigenlijk 4GB meestal. Maar die limiet bestaat ook al lang niet meer op de nieuwe camera's. Die gebruiken gewoonlijk SD kaartjes die geformatteerd zijn als ExFat en daardoor geen limiet meer kennen.


Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-08-19 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:57 



 
Profiel   

Rije schreef
Ik heb dit ding. Kun je overal omheen klemmen, superveilig. Wel op een goed plekje plaatsen en een beetje rekening houden waar je rijdt, maar dat werkt prima. Ik film al 3 jaar al mijn trainingen en upload ze privé naar youtube, dus kan ik perfect bijhouden hoe het door de weken/maanden/jaren heen gaat.

[ Afbeelding ]


Zoiets heb ik ook, zat een een bt afstandbediening bij zodat je met 1 druk op de knop starten en stoppen met filmen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:01 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Wij hebben helaas geen spiegels in onze bak dus ik laat mijzelf weleens filmen, maar dan ben ik weer van iemand anders afhankelijk.

Ik zou dus graag mezelf willen filmen tijdens het rijden in de bak. En ik ben vast niet de eerste met dit idee. Ik heb mijn telefoon weleens tegen de sproeier van de bak neergezet, maar dat was nou niet een heel groot succes.

Hoe hebben anderen dit aangepakt? *-:)

Ik heb een statief aan de bakrand geklikt staan. Werkt prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:01 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ibbel schreef
Heeft he-le-maal niets met wetgeving te maken, maar heeft ermee te maken dat het technisch onmogelijk is om bestanden groter dan 8 Meg weg te schrijven (ook op supersnelle 128 Meg kaartjes, heeft geen **** met capaciteit te maken maar is een puur technische beperking). Een goede fotocamere filmt gewoon door maar maakt na 8 Meg (ongeveer 30 minuten) gewoon een nieuw bestand aan.
Ook Go-Pro heeft die beperking van 8 Meg maar zal vermoedelijk ook een nieuw bestand aanmaken.

Nee hoor, heeft echt met de wetgeving te maken. Alleen binnen de EU trouwens.
Als ze de camera's zo maken dat deze meer dan 30 minuten kan filmen dan moet de producent daar meer importkosten over betalen, en dus zetten de meeste producenten er een limiet op van 30 minuten, zodat de camera onder fotocamera valt, wettelijk gezien.
http://philipbloom.net/blog/the-lumix-3 ... ing-issue/
Het zou anders wel vreemd zijn als een simpele camcorder wel uren achter elkaar zou kunnen filmen en een superdeluxe fotocamera niet, toch? ;)

En waarschijnlijk bedoel je 8 GB ipv MB toch? De limiet is eigenlijk 4GB meestal. Maar die limiet bestaat ook al lang niet meer op de nieuwe camera's. Die gebruiken gewoonlijk SD kaartjes die geformatteerd zijn als ExFat en daardoor geen limiet meer kennen.


Ik kan met mijn Sony handycam toch echt gewoon 1 uur aan 1 stuk filmen. Zijn dan bestanden tussen de 15GB en 30GB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:05 



 
Profiel   

Handycams/camcorders kunnen dat wel inderdaad. Alleen fotocamera's niet. Dat is echt puur in de software geblokkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:07 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Handycams/camcorders kunnen dat wel inderdaad. Alleen fotocamera's niet. Dat is echt puur in de software geblokkeerd.


Ja daar heb je idd gelijk in. Met mijn oude camera en mobiel kan ik ook maar 30 minuten filmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:10 



 
Profiel   

Ben ook wel benieuwd naar voorbeeld filmpjes.

Had het topic al aangestipt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:14 



 
Profiel   

Rije, hoe heet dat statief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:15 



 
Profiel   

Ik vraag mijn zuchtende kreunende zeurende vriend dan _O- _O- Hij word wel eens moe van mij :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:15 



 
Profiel   

ik geloof dat zo'n flexible driepoot een gorillapod genoemd wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:24 



 
Profiel   

petitparis schreef
ik geloof dat zo'n flexible driepoot een gorillapod genoemd wordt...

danku danku!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:38 



 
Profiel   

Ik zet mijn telefoon in de lepel van een hindernisstaander. Perfect is het niet en je moet wat kunnen inschatten waar je precies filmt en daar dus meer rijden.
Voor je eigen rijhouding werkt dit best redelijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 42 [ 1032 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen