Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:20

Hm, ik ga het eens proberen met statief in het midden van de bak.

Jullie hebben dus geen problemen in de binnenbak?

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:11

Ik heb hem redelijk hoog staan. Ongeveer 1m50

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:45

Ik heb hem op krukje staan ... ben mijn statief kwijt, dus doe het voorlopig nu zo. Geen problemen mee

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:46

Ik heb een boom in mn rijbak die helaas ook niet weg mag, en ben eigenlijk bang dat mn Pivo me daar op kwijt raakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien springmateriaal ipv een boom?

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:27

Iriscope schreef:
Ik heb een boom in mn rijbak die helaas ook niet weg mag, en ben eigenlijk bang dat mn Pivo me daar op kwijt raakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien springmateriaal ipv een boom?


Als de boom niet te dik is dan zou het geen probleem moeten zijn lijkt mij. Misschien kan je in de Facebookgroep een filmpje vinden van iemand met bomen of springmateriaal

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:28

Mijn eerste test met pivo. Ging heel erg goed vind ik zelf (het filmen het rijden minder :+ ). Hij is me 2 keer kwijt geraakt wanneer ik er te dicht bij kwam in galop. Verder best onder de indruk met de lage zon, bleef me echt goed volgen!


Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:08

Melisje_92 schreef:
Iriscope schreef:
Ik heb een boom in mn rijbak die helaas ook niet weg mag, en ben eigenlijk bang dat mn Pivo me daar op kwijt raakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien springmateriaal ipv een boom?


Als de boom niet te dik is dan zou het geen probleem moeten zijn lijkt mij. Misschien kan je in de Facebookgroep een filmpje vinden van iemand met bomen of springmateriaal


Thanks voor je reactie, we gaan er snel achterkomen want Pivo is binnen 1 week van China naar Namibie verzonden. Ik ben echt in shock, zo snel is een pakketje nog nooit hier aangekomen.
Hij moet nog door de douane, dus ik gok nog een weekje en dan heb ik hem.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:07

Ik heb ook spring materiaal staan en zoals je ziet geen probleem. Zolang je niet volledig achter de boom verdwijnt zal het wel lukken volgens mij.

Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:06

k_m schreef:
Mijn eerste test met pivo. Ging heel erg goed vind ik zelf (het filmen het rijden minder :+ ). Hij is me 2 keer kwijt geraakt wanneer ik er te dicht bij kwam in galop. Verder best onder de indruk met de lage zon, bleef me echt goed volgen!

[ Video ]



Wat waren jouw instellingen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:07

Ik had hem op AI (smart tracking), Frenzy snelheid, auto exposure, predictive follow en auto zoom aan. Ging eigenlijk echt goed. Vandaag nog eens volledig terug gekeken, de keren dat hij me kwijt was kwam het echt door te dichtbij rijden in galop, of 1 keer maakte ik een bocht in tegelicht, toen ging ik de andere kant op en was hij me daardoor kwijt, verblind door de zon eigenlijk. Maar pikte mij heel netjes terug op achteraf!

Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:45

k_m schreef:
Ik had hem op AI (smart tracking), Frenzy snelheid, auto exposure, predictive follow en auto zoom aan. Ging eigenlijk echt goed. Vandaag nog eens volledig terug gekeken, de keren dat hij me kwijt was kwam het echt door te dichtbij rijden in galop, of 1 keer maakte ik een bocht in tegelicht, toen ging ik de andere kant op en was hij me daardoor kwijt, verblind door de zon eigenlijk. Maar pikte mij heel netjes terug op achteraf!



Hmm.. die instellingen heb ik ook staan, alleen dan autozoom uit..

lieke2
Berichten: 2136
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:13

En heb je horse of beta horse aanstaan? Volgens mij maakt dat ook nog verschil?

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:20

Matheno schreef:
k_m schreef:
Ik had hem op AI (smart tracking), Frenzy snelheid, auto exposure, predictive follow en auto zoom aan. Ging eigenlijk echt goed. Vandaag nog eens volledig terug gekeken, de keren dat hij me kwijt was kwam het echt door te dichtbij rijden in galop, of 1 keer maakte ik een bocht in tegelicht, toen ging ik de andere kant op en was hij me daardoor kwijt, verblind door de zon eigenlijk. Maar pikte mij heel netjes terug op achteraf!



Hmm.. die instellingen heb ik ook staan, alleen dan autozoom uit..


Vaak zit het hem ook echt waar je hem neerzet.
Mijn eerste keren vond ik echt mega frustrerend. Toen heeft iemand me even geholpen. Een paar meter vooruit of terug zetten hielp heel veel.
Kijk zelf ook eens in de gewone video stand door je rijbaan heen. Zie je waar de donkere plekken zijn? Kun je ergens anders gaan staan zodat je meer contrast krijgt?

Ik heb gister trouwens de indruk gekregen dat op een statief filmen ook echt helpt. Hoe meer op hoogte van je paard hoe beter de prestaties.
Gister prima blijven volgen ondanks een super grijze dag (en donker paard)

Ieder statief past volgens mij. Wij bleken er 1 van bosch te te hebben. Voor de kruislijnlaser..... Dus degene die veel klussen. Kijk een in je garage :+

Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:25

lieke2 schreef:
En heb je horse of beta horse aanstaan? Volgens mij maakt dat ook nog verschil?
'

Heb beide standen geprobeerd. Wel telkens vanuit een hoek. Zal morgen even een statief meenemen en vanuit het middelpunt proberen. De binnenbak is goed verlicht, maar mijn paard smelt blijkbaar samen met de kleuren van de bak in de hoeken. :')

lieke2
Berichten: 2136
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:43

Ik heb dinsdag wat geprobeerd bij iemand anders, dan kun je net wat handiger kijken en bijstellen :+
Maar nog niet de juiste instellingen gevonden, ook het statief nog niet gebruikt dus dat zal wel schelen

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:04

Iemand hem ook al besteld via applepay?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:06

Ik heb hem vandaag ook weer getest in een grote piste met veel sprongen. Ging weer verbazend goed vond ik. Af en toe moet hij even zoeken maar ook springen kon hij best goed volgen.

Ik geloof dat je echt wel het beste bent met op statief en centraal in de bak.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:08

Matheno schreef:
k_m schreef:
Ik had hem op AI (smart tracking), Frenzy snelheid, auto exposure, predictive follow en auto zoom aan. Ging eigenlijk echt goed. Vandaag nog eens volledig terug gekeken, de keren dat hij me kwijt was kwam het echt door te dichtbij rijden in galop, of 1 keer maakte ik een bocht in tegelicht, toen ging ik de andere kant op en was hij me daardoor kwijt, verblind door de zon eigenlijk. Maar pikte mij heel netjes terug op achteraf!



Hmm.. die instellingen heb ik ook staan, alleen dan autozoom uit..


Met autozoom uit doet hij het bij mij minder goed. Dus misschien is dat het probleem?

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:11

Hoe hoog is jullie statief

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:09

Ik zet hem op zeker 1.50

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:39

Die van mij staat ook ongeveer op ooghoogte, misschien net iets lager

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:16

Dit was mijn pivo test. We hebben niks spannends gedaan maar ik wilde toch weten of hij werkte :+ paard is op 16 jaar nooit op de trailer geweest dus we gingen gewoon wat prullen, verwacht geen gekke dingen haha

Lukte me langs geen kanten om het filmpje op de laptop te krijgen dus even gewoon de hele 13min even via telefoon op YouTube gezet (verborgen) voor wie wil zien hoe hij werkt. :)


Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:50

Buiten zonder snelle bewegingen heb ik het ook werkend, en thuis testen met rondlopen gaat ook goed, alleen een paard in een binnenbak.. dat is even een ding.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:47

Bij mij gaat de binnen bak wel goed, maar we hebben een hele lichte bak met weinig poespas langs de wanden dus dat zal vast uitmaken.

LisaaSophie

Berichten: 623
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:52

Bij mij jn de buitenbak ging het top!
Alleen valt mijn telefoon uit door de kou....