Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:01

Vandaag 20 minuten gereden, 1 keer was hij me kwijt, beetje donkere hoek. Daarna pikte hij me terug op. Verder alles netjes op film! Batterij was ver leeg door de koude, maar ging nog net. Ik heb een iPhone 8 die batterij heeft sowieso zijn beste tijd gehad.

Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:03

Pivo is heeere.
Ik ben zo enthousiast, maar denk niet dat ik morgen ga rijden, dus ga er wel een beetje mee spelen maar donderdag pas echt testen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:30

Oh ik ben benieuwd naar de omgeving waarin je traint!!

hesterve

Berichten: 1940
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:52

Ik heb mijn pivo zilver vandaag binnen gekregen en vanmiddag geprobeerd. Heb de pod op de bakrand gezet en de instellingen gebruikt die k-m. Een pagina terug deelde. Hierbij volgde de pod m’n paard eventjes maar ging toen de muur staan filmen... heb m toen op een hoge stoel gezet in t midden van de binnenbak en daarbij was het zo dat het volgen beter ging. Wel raakte de pod me geregeld kwijt maar zodra ik weer in beeld kwam begon het weer met volgen. Mijn telefoon was 100%vol bij t beginnen en viel na bijna 45 min uit ( batterij helemaal leeg, die is nog 100% net 3 mnd oud, iPhone 7)Nu kan ik ook het opgenomen materiaal niet terug van vinden...
Morgen weer een poging.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:25

Als je hem langs de kant zet, moet je de instellingen anders zetten dan als je hem midden in de bak zet.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:28

hesterve schreef:
Ik heb mijn pivo zilver vandaag binnen gekregen en vanmiddag geprobeerd. Heb de pod op de bakrand gezet en de instellingen gebruikt die k-m. Een pagina terug deelde. Hierbij volgde de pod m’n paard eventjes maar ging toen de muur staan filmen... heb m toen op een hoge stoel gezet in t midden van de binnenbak en daarbij was het zo dat het volgen beter ging. Wel raakte de pod me geregeld kwijt maar zodra ik weer in beeld kwam begon het weer met volgen. Mijn telefoon was 100%vol bij t beginnen en viel na bijna 45 min uit ( batterij helemaal leeg, die is nog 100% net 3 mnd oud, iPhone 7)Nu kan ik ook het opgenomen materiaal niet terug van vinden...
Morgen weer een poging.


Het filmpje kan je in nood terug vinden in de mappen op je telefoon

Bij Android in de data map en dan is er een in de lijst met pivo in de naam

amand0
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:39

Duplo schreef:
hesterve schreef:
Ik heb mijn pivo zilver vandaag binnen gekregen en vanmiddag geprobeerd. Heb de pod op de bakrand gezet en de instellingen gebruikt die k-m. Een pagina terug deelde. Hierbij volgde de pod m’n paard eventjes maar ging toen de muur staan filmen... heb m toen op een hoge stoel gezet in t midden van de binnenbak en daarbij was het zo dat het volgen beter ging. Wel raakte de pod me geregeld kwijt maar zodra ik weer in beeld kwam begon het weer met volgen. Mijn telefoon was 100%vol bij t beginnen en viel na bijna 45 min uit ( batterij helemaal leeg, die is nog 100% net 3 mnd oud, iPhone 7)Nu kan ik ook het opgenomen materiaal niet terug van vinden...
Morgen weer een poging.


Het filmpje kan je in nood terug vinden in de mappen op je telefoon

Bij Android in de data map en dan is er een in de lijst met pivo in de naam

Ik had vandaag hetzelfde maar kan het filmpje helaas nergens terugvinden. Van de week maar een nieuwe poging doen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:46

@Hersterve, als je hem op de bakrand zet moet je predictive follow uitzetten. Dat zou enkel goed werken als je in het midden staat blijkbaar. Ik geloof dat iphone 7 ook niet in de optimale telefoons voor pivo staat. Pas vanaf 8 geloof ik..

Op mijn iphone slaat het filmpje gewoon automatisch op naar mijn galerij.

lieke2
Berichten: 2136
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:22

Heeft iemand al gefilmd na de nieuwe software update? Merk je verschil?

hesterve

Berichten: 1940
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:07

k_m schreef:
@Hersterve, als je hem op de bakrand zet moet je predictive follow uitzetten. Dat zou enkel goed werken als je in het midden staat blijkbaar. Ik geloof dat iphone 7 ook niet in de optimale telefoons voor pivo staat. Pas vanaf 8 geloof ik..

Op mijn iphone slaat het filmpje gewoon automatisch op naar mijn galerij.


Bedankt voor je reactie!

Ik ga t morgen proberen met predictive follow uit.
De iPhone 7 staat wel op hun lijst met bruikbare telefoons( gebruik m ook alleen hiervoor) testfilmpjes staan wel in d galerij van de telefoon.
Morgen nog G maar even spelen met dat ding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:09

Ik gebruik deze cheklist vanuit de Facebook groep: (horse beta en horse zijn samen gevoegd dus je kan gewoon horse nemen)

Pivo CHECKLIST -All credit for the list goes to Karel Dijkman

1- turn on airplane mode on phone and check Bluetooth is still enabled
2- set up Pivo on tripod in desired location, check Pivo’s spirit level
3- turn on Pivo, wait until light turns blue
4- open Pivo app on phone and click connect
5- change to back camera by clicking top left icon
6- check in video mode (camera is visible in bottom right corner)
7- flick over to Beta horse
8- swipe right to left and check settings
9- always have on auto track, centred and auto zoom
10- fast for normal school work, frenzy for jumping or quick turns
11- predictive follow on if Pivo in centre of arena, off if Pivo at the edge
12- auto exposure on for old phones, off for new phones that do it automatically themselves
13- return to main screen, turn phone landscape
14- place phone in Pivo, making sure it’s straight and not tilted forward or backwards
15- if safe to let go, line up horse in the screen, making sure the red box is over the horse (if not, point Pivo towards your mounting block after hitting record and pick up later)
16- press record, make sure the red circle has turned to a square and the timer has begun counting
17- walk away and keep an eye on Pivo to make sure it follows your horse, it’s worth walking a circle around to make sure before mounting. If it doesn’t follow, restart Pivo and phone and start again. Occasionally an update will require a phone restart in order to work properly.

Tips- avoid riding closer than 2m in walk, 3m in trot and 5m in canter (based on the silver) or Pivo will lose you
- place Pivo so the sun is behind it
- in the beginning, use Pivo in the centre of the arena, light allowing, until you discover any sticky points where Pivo might lose you, then you can experiment with location to try and avoid the stickiness
- Pivo has feet! Pull out the 3 little feet to stabilise if on a fence or barrel
- if it’s windy, put stones in your tripod bag and tie underneath to stop the wind blowing it over
- Pivo is not waterproof. If there’s any chance of rain, cut the corner out of a plastic bag and place over Pivo before putting your phone in the holder to keep the rain off (assuming your phone is a waterproof one)
- when you initially set up, swipe left to right and click the cog on the bottom right. From here you can set up video quality and where Pivo saves your video. The higher the quality, the bigger the file will be.
- when finished, be sure to press the red square to stop recording and wait for the ‘making magic’ note to go before closing the app or switching off Pivo or your video won’t be saved. It only takes a few seconds.

This more or less covers Pivo, updates are not included in this checklist.
Hope this helps!!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:15

Dat was ook mijn basis. Alleen voor dressuur werkt hier frenzy toch het beste

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:40

Bedankt voor de update! Ik had gister tijdens de les ook slechts 7min paard opgenomen en ruim 40min de tuin van de buren. Oops.

Ik dacht dat het kwam doordat mijn kledingkeuze wegviel in de omgeving. Maaarrr.. nu ik dit lees denk ik dat ik de instellingen verkeerd had staan. Ik had gem inderdaad bij de bakrand staan ipv in het midden zonder de instellingen aan te passen. Ga ik zeker even uittesten.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:57

Net gelongeerd met Pivo, had hem op AI, center en had auto-follow en auto-zoom uit. Hij raakte me compleet kwijt helaas, zelfs als paard voor de camera langs kwam stappen of draven zag ie haar niet meer.
Maar even stoeien met de instellingen.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 09-12-20 10:17, in het totaal 2 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:58

Auto follow uit

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:03

Voor longeren moet je hem ook zeker ver genoeg weg zetten volgens mij. Maar idd predictive follow moet uit als je hem niet in jet midden zet.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:17

Die had ik uit ja, had het een beetje klungelig opgeschreven, even aangepast. Hij stond ongeveer 5 meter bij het dichtbijzijnde deel van de longeercirkel vandaan.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:49

Met longeren/ grondwerk zet ik hem niet op x maar in een hoek juist, dan heeft hij direct al wat meer afstand
Maar wij hebben geen losse of ronde longeerton dus dan zal het wat lastiger zijn

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:54

Hmm wat was je snelheid? Ik heb hem altijd op frenzy..

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:47

Ik had 1 filmpje op fast en 1 op frenzy. Hij raakte me bij allebei kwijt. En had hem in een hoek staan inderdaad, niet op X want jong paard en geen longerbak.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:57

Is er iemand hier met een Samsung die me kan vertellen hoe je instelt dat Pivo op je geheugenkaartje opslaat ipv je normale telefoongeheugen?

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:04

Yeah, hier ook een pivo eigenaar sinds vandaag :D Morgen gelijk maar even mee rijden!

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:33

Mijn Pivo is ook net aangekomen. Straks eens wat mee klooien :D

Hartje
Berichten: 1950
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:08

Iriscope schreef:
Is er iemand hier met een Samsung die me kan vertellen hoe je instelt dat Pivo op je geheugenkaartje opslaat ipv je normale telefoongeheugen?


Camera aanzetten, dan links boven instellingen en dan naar beneden scrollen bij opslaglocatie en daar SD kaart kiezen.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:40

Thanks, die staat al op SD kaart, maar toch slaat ie Pivo niet daar op. In Pivo zelf kan ik niks vinden en in de algemene instelling van mn telefoon kan ik het ook niet aangeven.