Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rugbeschermer

 
Profiel   

Hallo, ik ben van plan om een rugbeschermer te kopen. Ik rijd altijd met bodyprotector maar tijdens de dressuur vind ik deze niet zo goed zitten. Daarom wil ik nu een rugprotector kopen.
Maar ik heb enkele vraagjes
-beschermen ze wel degelijk de rug? Want het ziet er niet echt stevig uit
-is die van de decathlon goed? Andere voorstellen zijn ook welkom maar liefst niet al te duur
Dankjewel,
Jill :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:37 



 
Profiel   

Ik weet niet of je hier nu nog iets aan hebt maar de rugbeschermers van Decathlon hebben weliswaar gewoon een keurmerk (EN1621-2, (niveau 1) en is ontwikkeld voor het opvangen van schokken tijdens motorrijden maar zou hierdoor ook gebruikt mogen/kunnen worden in de paardensport, klinkt mij erg vreemd in de oren, maarja..). Deze rugbeschermer overigens niet toegestaan op officiële wedstrijden. Ik denk dat dit al genoeg zegt over de veiligheid en ze dus niet voldoende bescherming bieden bij een harde val. Ik zou het persoonlijk dus afraden.

Ik snap dat een body protector niet altijd even lekker zit, maar net als het investeren in een kwalitatief goede en veilige cap zou ik eens kijken naar een HitAir of Air-jacket. Deze zijn wel heel prijzig, waar je natuurlijk helemaal niet om vroeg, maar ze zitten wel comfortabel en bieden hele goede bescherming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 17:33 



 
Profiel   

Joriehien schreef
Ik weet niet of je hier nu nog iets aan hebt maar de rugbeschermers van Decathlon hebben weliswaar gewoon een keurmerk (EN1621-2, (niveau 1) en is ontwikkeld voor het opvangen van schokken tijdens motorrijden maar zou hierdoor ook gebruikt mogen/kunnen worden in de paardensport, klinkt mij erg vreemd in de oren, maarja..). Deze rugbeschermer overigens niet toegestaan op officiële wedstrijden. Ik denk dat dit al genoeg zegt over de veiligheid en ze dus niet voldoende bescherming bieden bij een harde val. Ik zou het persoonlijk dus afraden.

Ik snap dat een body protector niet altijd even lekker zit, maar net als het investeren in een kwalitatief goede en veilige cap zou ik eens kijken naar een HitAir of Air-jacket. Deze zijn wel heel prijzig, waar je natuurlijk helemaal niet om vroeg, maar ze zitten wel comfortabel en bieden hele goede bescherming.


Klopt helemaal wat je zegt! Ik heb wel net onlangs een rugbeschermer aangekocht omdat ik toch van mening ben dat dit iets zal beschermen. Mensen die zonder bescherming rijden hebben dit zelfs nog niet rond. Tijdens het springen en buitenrijden draag ik nog altijd mijn bodyprotector.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 19:35 



 
Profiel   

Jill1209 schreef
Joriehien schreef
Ik weet niet of je hier nu nog iets aan hebt maar de rugbeschermers van Decathlon hebben weliswaar gewoon een keurmerk (EN1621-2, (niveau 1) en is ontwikkeld voor het opvangen van schokken tijdens motorrijden maar zou hierdoor ook gebruikt mogen/kunnen worden in de paardensport, klinkt mij erg vreemd in de oren, maarja..). Deze rugbeschermer overigens niet toegestaan op officiële wedstrijden. Ik denk dat dit al genoeg zegt over de veiligheid en ze dus niet voldoende bescherming bieden bij een harde val. Ik zou het persoonlijk dus afraden.

Ik snap dat een body protector niet altijd even lekker zit, maar net als het investeren in een kwalitatief goede en veilige cap zou ik eens kijken naar een HitAir of Air-jacket. Deze zijn wel heel prijzig, waar je natuurlijk helemaal niet om vroeg, maar ze zitten wel comfortabel en bieden hele goede bescherming.


Klopt helemaal wat je zegt! Ik heb wel net onlangs een rugbeschermer aangekocht omdat ik toch van mening ben dat dit iets zal beschermen. Mensen die zonder bescherming rijden hebben dit zelfs nog niet rond. Tijdens het springen en buitenrijden draag ik nog altijd mijn bodyprotector.



Misschien zit het ook een klein beetje "tussen de oren"? (Ik was vroeger zo'n intense schijterd, haha :') ) Hopelijk biedt het enigszins bescherming, het is inderdaad beter dan niets! Er zijn ook mensen die doodleuk zonder bescherming rijden. Maarja, als dit zelfs tijdens motorcross wordt ingezet, hmm. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de rugbeschermer. Is het comfortabel? Bied het even veel zekerheid als een bodyprotector? Ik denk dat misschien meer mensen hier iets aan zullen hebben! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 13:05 



 
Profiel   

Ik heb de Horka Back-protector https://www.agradi.nl/horka-back-protector-zwart.htm .
Die beschermt de rug en de borstkas/ribben. Op de schouders zit soepele stof, dus geen bescherming voor de sleutelbeentjes, maar daardoor zit hij ook veel comfortabeler dan een bodyprotector.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 13:15 



 
Profiel   

[
Jill1209 schreef
Joriehien schreef
Ik weet niet of je hier nu nog iets aan hebt maar de rugbeschermers van Decathlon hebben weliswaar gewoon een keurmerk (EN1621-2, (niveau 1) en is ontwikkeld voor het opvangen van schokken tijdens motorrijden maar zou hierdoor ook gebruikt mogen/kunnen worden in de paardensport, klinkt mij erg vreemd in de oren, maarja..). Deze rugbeschermer overigens niet toegestaan op officiële wedstrijden. Ik denk dat dit al genoeg zegt over de veiligheid en ze dus niet voldoende bescherming bieden bij een harde val. Ik zou het persoonlijk dus afraden.

Ik snap dat een body protector niet altijd even lekker zit, maar net als het investeren in een kwalitatief goede en veilige cap zou ik eens kijken naar een HitAir of Air-jacket. Deze zijn wel heel prijzig, waar je natuurlijk helemaal niet om vroeg, maar ze zitten wel comfortabel en bieden hele goede bescherming.


Klopt helemaal wat je zegt! Ik heb wel net onlangs een rugbeschermer aangekocht omdat ik toch van mening ben dat dit iets zal beschermen. Mensen die zonder bescherming rijden hebben dit zelfs nog niet rond. Tijdens het springen en buitenrijden draag ik nog altijd mijn bodyprotector.



Misschien zit het ook een klein beetje "tussen de oren"? (Ik was vroeger zo'n intense schijterd, haha :') ) Hopelijk biedt het enigszins bescherming, het is inderdaad beter dan niets! Er zijn ook mensen die doodleuk zonder bescherming rijden. Maarja, als dit zelfs tijdens motorcross wordt ingezet, hmm. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de rugbeschermer. Is het comfortabel? Bied het even veel zekerheid als een bodyprotector? Ik denk dat misschien meer mensen hier iets aan zullen hebben! *D[/quote]

Ik rijd nu dressuur met de rugbeschermer en vind persoonlijk dat het wel een goed gevoel geeft. Ik voel het bijna niet zitten maar weet dat ik wel beschermd word.
Natuurlijk geeft de bodyprotector meer zekerheid voor mij omdat mijn ribben enz ook beschermd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 15:59 



 
Profiel   

Als je een rugbeschermer koopt, investeer dan wel in een goede! Heb een vriendin die een paar maanden niet kon rijden na een val met een goedkoop ding.. Of misschien een andere bodyprotector uitproberen die wat beter zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 07:06 



 
Profiel   

Ik weet niet of jij hier nog wat aan hebt, maar misschien is er iemand anders die dit leest die er wel wat mee kan.

Het hangt er natuurlijk van af wat je van plan bent om te gaan doen. Als je gewoon wil springen, buitenrijden, dressuur, of andere dingen waarbij body protectors niet verplicht zijn, dan kan een rugbeschermer een fijne middenweg zijn. Ik heb zelf een hekel aan bodyprotectors, kan me er niet fijn in bewegen, en de goede maat vinden is vaak voor veel mensen lastig.

Ik heb zelf dus een rugbeschermer, en ik ben er reuze blij mee! Mijn zusje heeft dezelfde, en we hebben al meerdere mensen bij ons op stal die er nu ook een dragen nadat ze het bij ons hebben gezien.

De rugbeschermer die ik heb is deze: https://www.ruiterhart.nl/bodyprotector ... swing.html

(heb gewoon snel een site gezocht waarop ze hem verkopen. Weet niet meer waar ik hem gekocht heb)

Ik vind het zelf echt ideaal, want je voelt hem nauwelijks bij het rijden. Hij is veel soepeler dan een bodyprotector, waardoor je veel makkelijker kan bewegen in het zadel. Daardoor lig je er sws minder snel af ;)

Maar ben er ook al wel een paar keer mee gevallen, en ik ben er heel tevreden over. Want ondanks dat bodyprotectors met blokjes beweren mee te bewegen als je valt, valt dat toch vies tegen.

Zo'n rugbeschermer beweegt dus met je lijf mee, en laat je lijf zo dus ook zelf een beetje de kracht opvangen, zonder een soort harde plank te zijn. Dus je rolt gewoon door als je een koprol ofzo maakt. Maar hij beschermt gewoon wel heel goed. Ik heb na een val met mijn rugbeschermer meestal (bijna) geen last van mijn rug. Mijn benen zijn nog wel eens stijf daarna, maar dat is een ander verhaal...

Goed, lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan had!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen