Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Verschil body protector en airbag vest

 
Profiel   

rien10 schreef
Hoe is jullie ervaring met het oppompen/ploffen van het vest? Schrikt je paard daar zich niet het apezuur van?


Toevallig sprong ik een paar weken geleden van m’n paard terwijl m’n koord nog vastzat (dat is me in 4 jaar nog nooit gebeurd)….er stonden behalve mijn paard nog 3 andere paarden vlakbij, zeg 2 meter afstand en ze keken alleen een beetje raar op maar geen een die opzij sprong of aan de ren ging. Ik ben jaren terug in het bos gevallen toen mijn paard gebeten werd door een hond en hij bleef gewoon bij mij, het leeglopen vond hij toen wel een beetje eng dus een omstander heeft m even vastgehouden :D tot ik ‘leeg’ was. Nu laatst was het al geen issue meer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 13:47 



 
Profiel   

Oké ik heb besloten dat ik voor de helite zip In ga, weet iemand ook nog een goede Black Friday deal? Bij De Kroo wordt het vaak niet meer dan 15%. Of is er iemand die er een in goede staat heeft en hem wil verkopen? Of ruilen tegen een hit air sta ik ook voor open

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:55 



 
Profiel   

DewiFoto schreef
Ik heb zowel een gewone BP en de combinatie bp+airjacket. En ja ze zijn verschrikkelijk duur. Ook heb ik een losse rugbeschermer gehad, en een losse airjacket. Dus ik heb inmiddels alles getest denk ik.

De losse rugbeschermer helpt vrij weinig. Ja het zit het meest comfortabel, maar het beschermt zo goed als niks. De losse airjacket was opzich prima, maar moet voor het crossen altijd gecombineerd worden met een losse BP. Dit vond ik zelf niet heel praktisch. Vandaar dat ik nu de combinatie heb van Point2. En hemels wat een top ding.

Mooi? Nee. Veilig? JA! En tuurlijk. Het is altijd afhankelijk van hoe je valt. Pech kun je altijd hebben.

Zelf ben ik me nog aan het oriënteren in de zip-in van Helite. Deze kun je met de helite bodywarmer of wedstrijdjasje ook mooi dragen. Dat is een mooie oplossing als je alleen de airjacket wil, en er toch een beetje ‘mooi’ uit wil zien. Want hierbij zie je bijna niet dat je iets draagt.


Heb je deze nog geprobeerd in combinatie met hun wedstrijdjasje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 23:03 



 
Profiel   

Inmiddels ben ik inderdaad ook eigenaar van een Helite Zip-in in combinatie met de bodywarmer. Ideaal. Niet te warm, geen belemmering en het ziet er ook nog leuk uit. Zit zo lekker dat ik hem steeds bijna vergeet los te koppelen als ik af stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 20:35 



 
Profiel   

Ik heb er ook een. Wil er alleen nog heel graag een wedstrijdjasje bij, maar kan daar heel weinig ervaringen van vinden. Ze zijn ook heel erg duur. Misschien dat ik eerst mijn bodywarmer wel ga pimpen en er een zwart wedstrijd jasje onder doe, dat valt ook niet heel erg op denk ik. Ik kom ze nooit tegen op dressuurwedstrijd, best jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 20:42 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Ik had 6 j geleden een body protector aan viel van het paard en had meteen 4 ribben gebroken.
Moeilijk te zeggen of het door de protector kwam of niet.
Maar ik had in ieder geval geen klaplong of dergelijke.
Binnenkort weer een jong paard zadelmak maken dan doe ik hem toch weer aan.


In mijn omgeving ook verschillende mensen die gevallen zijn met BP en juist daarom hun rug gebroken hebben. Ik weet alleen dat een BP echt super goed passend en op maat gemaakt moet zijn.

Hoor hele goede dingen over de air jackets, zelfs een eventingstal in de buurt die ze altijd gebruikt ook tijdens wedstrijden etc.

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de laatste gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 08:19 



 
Profiel   

Een bodyprotector is ervoor gemaakt om je organen te beschermen op het moment dat jij om een boom gevouwen wordt of als jij een paard bovenop je krijgt de impact te verminderen.

De meeste bodyprotectors zijn er niet voor gemaakt om je rug te beschermen tijdens een "gewone" val op vlakke bodem. De enige die in die situatie je rug ook beschermde was de Rodney Powell, die was extra stijf door een bepaald systeem in het rugpand. Weet niet of de nieuwe Rodney Powells dat nog doen, want die oude zat dus ook erg stug.

Je ziet veel de blokjes BPs die dan ook voor gewoon bakwerk wordt gebruikt. Die zit comfortabel. In een dressuurzadel wordt dan vaak het onderste stukje omgeklapt...net het stukje wat nog enige bescherming kan bieden voor de onderrug. Maar goed, dat stukje wipt je wel weer uit het dressuurzadel. In mijn ogen dus onveiliger als zonder rijden.

Voor gewoon rijden is een airbagvest vele malen veiliger als een BP. Airbag beschermt de rug, beschermt de nek (ook niet onbelangrijk en daar doet een BP niets voor). De enige reden waarom bij crossen een BP verplicht is en een airbag niet, is puur vanwege de kans dat je in een cross met paard en al valt en dat dan de airbag niet afgaat omdat je samen naar de grond gaat en je dus niet uit zadel komt voor de impact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 08:46 



 
Profiel   

Duidelijk! goed om te weten. Stom eigenlijk dat ze dit in ruitersportzaken vaak nog niet eens weten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 14:21 



 
Profiel   

Ik heb mij er nadat ik mijn rug gebroken had eens goed in verdiept....om uiteindelijk te besluiten niets om te doen, alleen met crossen een BP.

Wel denk ik dat ik met het zadelmak maken/inrijden van mijn jonkie To Be (maar goed, die moet nog verwekt worden dus dat is op zijn allervroegst over 4 jaar :+ ) een airbag ga aantrekken. Zit inmiddels redelijk wat titanium in mijn lijf en ik wordt er ook niet jonger op >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 14:57 



 
Profiel   

Denk dat dat alleen maar verstandig is, zeker als je ouder en krakkemikkiger wordt...zoiets is eigenlijk ook helemaal niet stom om aan te hebben tijdens de omgang met de paarden. Daar kan ook genoeg mis gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 15:07 



 
Profiel   

Ik had er een gekocht vanwege onzekerheid na een val, maar rijd er nu altijd mee. Vind het alleen beetje jammer dat het mijn setje verpest, maar ik wil echt niet meer zonder op wedstrijd dus ga sparen voor zo’n jasje dat er overheen kan. Ik heb een braaf, maar jong paard. En rijd ook nog een best wel heet sportpaard. Heb aan een beperking wel genoeg :) rijd overigens alleen maar dressuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 17:12 



 
Profiel   

Iemand een idee of deze over de helite zip in kan? Hij is eigenlijk voor de Horrs pilot bedoelt, zit er veel verschil tussen?
https://www.horsepilot.com/en/collectio ... bn021.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 17:38 



 
Profiel   

Weet iemand of een airvest dat voor motorrijden wordt verkocht ook bruikbaar is op het paard? De motor airvesten zijn een stuk goedkoper dan die voor de paardensport.... Het gaat niet om wedstrijdrijden, maar gewoon voor thuis.

zie bijvoorbeeld deze: Bering C-Protect Air Airbag vest

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 10:06 



 
Profiel   

Na een val van Rahmi tegen t ijzeren toegangshek met als resultaat een gebroken ruggenwervel en vier gebroken ribben, ben ik ook aan het kijken naar een bp of airjacket. Een bp lijkt me stug en niet lekker zitten (of valt dat mee?) en een airjacket vind ik nogal prijzig. We rijden voornamelijk in het bos. Wat zouden jullie aanraden en zijn er merken/types die fijn zijn?

Wat betreft een motor-airjacket, ik heb even vergeleken. Een motor-airjacket beschermt je nek niet, logisch ook want daar heb je je helm zitten. Zou dat heel erg zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen