Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verschil body protector en airbag vest

 
Profiel   

Dag allemaal,

Onlangs ben ik behoorlijk van het paard gevallen en heb daarbij mijn rugwervel gebroken.

Mocht ik straks weer gaan rijden dan lijkt het mij verstandig wat extra voorzorgsmaatregelen te nemen in de vorm van een body protector of een airbag vest.

Wat zijn de verschillen tussen beide en wat is aan te raden?

Ik ben een recreatieve ruiter die vanaf volgend voorjaar op haar eigen jonge paard wil gaan rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 19:30 



 
Profiel   

Een BP
- voordeel: beschermt altijd, ook als je samen met jouw paard valt.
- nadeel: vrij hard en stug.

Een airbag vest
- voordeel soepeler en dun.
- nadeel werkt pad nadat er (ik dacht) 50 kg druk op het koord wordt gezet.

Ik rij zelf al jaren met een vest buiten. Ben net als jij recreant. Ik merk niet eens dat ik dat ding aanheb. Ook in de zomer is het goed te doen. Ik heb het 2point airjacket, het zwemvest model. Buiten draag ik het altijd.
Ik heb het nog nooit nodig gehad. (Niet aan tijdens het vallen %) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 20:08 



 
Profiel   

Buiten het bovenstaande is er ook wel een prijs verschil. Een airbag vest is wel duurder en als je eens valt moet je er een nieuw gaspatroon in doen.
Een bodyprotector hoeft absoluut niet hard en stug te zijn. Maar, is wel warm!

Veel sterkte met je rug. Ik heb begin vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Had toen een bodyprotector aan. Later een nieuwe gekocht en rijd er altijd mee. Het is wel warm en niet zo mooi, maar ik durf niet meer zonder. Of je nou recreatief rijdt of fanatiek wedstrijdruiter bent, veiligheid en comfort gaat altijd voor vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 20:47 



 
Profiel