Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:10

Dus zoals het nu staat: witte rijbroek met een setje van een dekje oortjes en vestje van Equestrian stockholm. Of voor in de winter een coltrui met een bodywarmer, coltrui in dezelfde kleur als het dekje.
Of een donkere rijbroek, een showshirt en een wit dekje. Maar staat een showshirt zonder plastron en wedstrijdjasje niet een beetje vreemd?

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:38

Als bovenkleding zal ik persoonlijk voor zo’n type shirt gaan. Sluit mooi aan en zeker (als ze hard aan de bak moet) in een binnenbak warm genoeg. Kan uiteraard ook van een ander merk, en kleur naar keuze.
https://www.horka.com/rider/jackets-shi ... shirt.html

Als laarzen zou ik persoonlijk nooit iets kiezen met lak/steentjes. Als de ruiter een iets onrustig been heeft valt dit direct extra op en vestigt het alle aandacht op zich, enorm zonde! Haar zou ik persoonlijk in een staart of knot doen.

Broek wit of donkerblauw/zwart. Afhankelijk van de situatie: is het een eenmalige les/clinic of bestaat het uit meerdere lessen? In het eerste geval zou ik voor wit gaan, anders voor zwart of donkerblauw. Zelfde geldt voor paard: eenmalig, dan in knotten. Anders gewoon met nette manen (niet te lang en mooi geborsteld).

Dekje in donkere kleur in geval van witte rijbroek. Anders bijpassend bij broek of shirt, al kan een wit dekje ook mooi zijn bij een donkerblauw/zwarte rijbroek.
En qua oornetje: nooit een witte, tenzij het een (al heel witte) schimmel is.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:47

Ik weet niet om welk talentenplan dit gaat, maar ik moest destijds in het rabo talentenplan met hun gesponsorde jas en dekje rijden. Ik zou even opzoeken of navragen of dat hier ook gewenst is, vaak sponsort een organisatie die kleding met een reden en willen ze dan ook graag dat je reclame maakt door hun kleding te dragen.

En anders een net setje, dus dekje en vest/trui in dezelfde kleur. Merk maakt niet zo veel uit denk ik.