Zelf siliconen op rijbroek doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Zelf siliconen op rijbroek doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 14:10

Sinds ik rijbroeken met siliconen kniestukken heb, draag ik mijn andere nooit meer.
Weet iemand of je bijv siliconen strips voor op textiel kunt kopen en erop strijken/plakken? Zo ja, waar? Dan ga ik mijn andere broeken upgraden :)
Google bracht me nog weinig verder.

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:16

Misschien is Sock Stop iets voor je? Dat zijn siliconen in een vloeibare vorm zodat je het in elk gewenst patroon kunt aanbrengen. Volgens mij oorspronkelijk bedoeld voor antislip onder sokken.

Ik heb het gebruikt bij een sportbroekje waarvan de pijpen telkens omhoog kropen. Voor een goede werking moet je het wel vrij dik aanbrengen maar ik ben er heel tevreden over.

Te koop bij de hobbywinkel maar ook online te bestellen.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:20

Inderdaad superfijn die siliconen!! Ik lees ff mee, kan ik al mijn dure Pikeurs upgraden. :+
Heb net een siliconen rijbroek met warme binnenkant gekocht, wauw, had ik dat meer jaren eerder gedaan. Heerlijk!

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:24

Persoonlijk vind ik siliconen vreselijk en baal enorm dat er weinig broeken zonder die troep te koop zijn.

De reden dat ik hierop reageer is om te waarschuwen dat siliconen je zadel kunnen beschadigen. Dat risico lijkt mij nog groter als je zelf ermee gaat rommelen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:27

Ineke2 schreef:
Persoonlijk vind ik siliconen vreselijk en baal enorm dat er weinig broeken zonder die troep te koop zijn.

De reden dat ik hierop reageer is om te waarschuwen dat siliconen je zadel kunnen beschadigen. Dat risico lijkt mij nog groter als je zelf ermee gaat rommelen.


Met dat verhaal ging ik naar een winkel en daar waren ze het wel met me eens (Tweespan), maar gaven ze ook aan dat de dure versie, was het niet Equiline? In ieder geval een van de eerste merken ermee, van dusdanige kwaliteit zijn dat je er daarbij niet bang voor hoeft te zijn.

Nu weet ik gelukkig ook dat ze daar broeken zonder ditjes en datjes kunnen bestellen... :D Dus doe ik dat maar liever... Maar het schijnt dat het dure italiaanse merk (niet Animo) niet zo slecht is voor je zadel...


Ik zou in ieder geval zeker niet zelf aan de klooi gaan hiermee... :o

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:36

Hoe kan je nog fatsoenlijk zitten met al die ‘grip’? Zou liever zitles nemen als je denkt siliconen nodig te hebben.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 17:42

Puera schreef:
Misschien is Sock Stop iets voor je? Dat zijn siliconen in een vloeibare vorm zodat je het in elk gewenst patroon kunt aanbrengen. Volgens mij oorspronkelijk bedoeld voor antislip onder sokken.

Ik heb het gebruikt bij een sportbroekje waarvan de pijpen telkens omhoog kropen. Voor een goede werking moet je het wel vrij dik aanbrengen maar ik ben er heel tevreden over.

Te koop bij de hobbywinkel maar ook online te bestellen.


Dank!! Ik ga het opzoeken.

En wel of geen siliconen is een andere discussie, kwestie van persoonlijke voorkeur.