Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 17 [ 402 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muck boots? Bevallen ze?

 
Profiel   

Oh ik heb echt nooit last van afzaksokken. Lijkt me vrij irritant!
Ik heb eigenlijk altijd wel een rijbroek aan ookal ga ik niet rijden. Of anders skinny jeans die ik koop voor 13 euro bij de primark.
Ben echt onzettend blij met mijn laarzen tot nu toe. Na een hele dag op stal met lopen door de blub, wandelen door het bos en evt rijden, krijg ik gewoon geen koude tenen. Tot nu toe had ik dat met alle laarzen die ik heb gehad uiteindelijk toch.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 08:54 



 
Profiel   

superpony schreef
Ik heb ook altijd afzak sokken.........Mijn veters zitten vast geknoopt in mn schoenen, omdat veters strikken lastig gaat meerdere keren per dag en volgens mijn man ligt het daar aan.

Ik heb wel skinny jeans, maar niet bij de paarden. Ik heb western laarzen ( nog ouderwetse ) en draag mn broek er overheen bij rijden. Of ik heb een stevige werkbroek aan omdat we aan het verbouwen zijn. Heb geen zin om mn goede broeken te verknallen bij de paarden.

Maar als ik al jouw eisen zo leest gaat er geen enkele laars voldoen mbt je wijde broeken niet in een laars willen dragen.
Dan wellicht een kortere laars of toch weer terug naar je ariats en het voor lief nemen dat je voor comfort en ondersteuning (want dat geven ze zeker) wat meer geld moet neerleggen eens in de zoveel tijd aangezien er wellicht geen enkele laars opgewassen is tegen constant mest en urine. Onderhouden is dan ook keyword.
En als je geen koude voeten in je ariats kreeg dan krijg je die al helemaal niet in muck's. Ik vind mn ariats heerlijk maar niet zo warm als muck's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 10:19 



 
Profiel   

MelanieB schreef
superpony schreef
Ik heb ook altijd afzak sokken.........Mijn veters zitten vast geknoopt in mn schoenen, omdat veters strikken lastig gaat meerdere keren per dag en volgens mijn man ligt het daar aan.

Ik heb wel skinny jeans, maar niet bij de paarden. Ik heb western laarzen ( nog ouderwetse ) en draag mn broek er overheen bij rijden. Of ik heb een stevige werkbroek aan omdat we aan het verbouwen zijn. Heb geen zin om mn goede broeken te verknallen bij de paarden.

Maar als ik al jouw eisen zo leest gaat er geen enkele laars voldoen mbt je wijde broeken niet in een laars willen dragen.
Dan wellicht een kortere laars of toch weer terug naar je ariats en het voor lief nemen dat je voor comfort en ondersteuning (want dat geven ze zeker) wat meer geld moet neerleggen eens in de zoveel tijd aangezien er wellicht geen enkele laars opgewassen is tegen constant mest en urine. Onderhouden is dan ook keyword.
En als je geen koude voeten in je ariats kreeg dan krijg je die al helemaal niet in muck's. Ik vind mn ariats heerlijk maar niet zo warm als muck's.


Is ook lastig.

Ik vind het niet erg dat Ariat's 160 euro kosten, maar ze slijten gewoon veel te snel. Ook het voetbed blijft niks van over.

En ik kan niet meer strikken.

In de Dunlop's, werklaarzen etc kan je met een broek, maar die zijn snel zwaarder.

Als ik zeker weet dat Muck boots echt fijn zijn, goed lopen en een tijdje mee gaan, prop ik mn broeken daar echt wel in. Hoef ze ook niet tot mn knie zo hoog zeg maar.

Maar iedereen gebruikt ze ook anders en onderhoud schijnt ook belangrijk te zijn. Het is dus moeilijk te zeggen waar bij sommigen de Muck boots sneller door slijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 11:15 



 
Profiel   

De zool van de ariat telluride is wel zeker veel beter dan muckboot qua ondersteuning.
Die hebben ze trouwens ook met rits als strikken niet meer kan.

Ik onderhoud ze totaal niet en ze gaan al 3 seizoenen mee en kan er opzich de hele dag op lopen, maar de ariats lopen toch echt wel lekkerder qua zool/ondersteuning, maar voor de echte kou (ik zit namelijk veel stil op de wagen met de kou) dan pak ik de mucks.
Dus das kwestie van gaan passen/proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 12:19 



 
Profiel   

superpony schreef
In de Dunlop's, werklaarzen etc kan je met een broek, maar die zijn snel zwaarder.

Als ik zeker weet dat Muck boots echt fijn zijn, goed lopen en een tijdje mee gaan, prop ik mn broeken daar echt wel in. Hoef ze ook niet tot mn knie zo hoog zeg maar.

Maar iedereen gebruikt ze ook anders en onderhoud schijnt ook belangrijk te zijn. Het is dus moeilijk te zeggen waar bij sommigen de Muck boots sneller door slijten.


Zal dan toch een kwestie zijn van uitproberen. De reviews over de slijtvastheid van Muck Boots lopen inderdaad enorm uiteen. Zijn trouwens ook aan de zware kant hoor, of dat vind ik toch. Wel veel modellen die korter zijn, dat is dan weer handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 16:50 



 
Profiel   

Ja, Deze lijken me weer erg wijd, maar alles is mogelijk

https://www.regenlaarsexpert.nl/regenla ... E0EALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 21:13 



 
Profiel   

Ik twijfel om ook over te gaan op muck boots. Loop op stal veel in de blubber/plassen en koop nu ieder jaar een laars die waterdicht is maar na ieder seizoen ligt mijn hiel/zool eraf en is de laars niet meer waterdicht.

In hoeverre is de muckboot waterdicht? Gaat hij meerdere seizoenen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 22:48 



 
Profiel   

Mijn muck boots zijn deze week ook/weer lek gegaan, op de wel bekende plek zoals bij iedereen wel denk ik. Ondanks dat ik ze met de spray die je er speciaal voor kunt kopen goed heb onderhouden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 08:12 



 
Profiel   

Ik doe er omgeveer anderhalf jaar mee maar loop er elke dag intensief op. Heb de jophurs uitvoering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 13:03 



 
Profiel   

Ik hoogstens een uurtje per dag en dan nog niet eens bij stallen uitmesten maar meer met de honden naar het bos, dan nog doe ik er geen 1,5 jaar mee, in de zomer draag ik ze al niet omdat ze te warm zijn , erg jammer dat het slechte kwaliteit is naar verhouding van de prijs, ze lopen dan wel weer zalig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 13:11 



 
Profiel   

Zo duur zijn ze toch ook niet? Als je er 1,5 jaar elke dag een uurtje plezier van hebt en ze lopen zalig? Tenminste vind ik niet. Ik heb de Arctic en lopen ook zalig vind ik. Ik koop zeker een volgend paar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 15:25 



 
Profiel   

Ik heb ze alleen aan in de koudere periodes en dan vind ik het wel duur, als je omrekent dat je ze dan zeg maar een half jaar zou gebruiken en ze gaan dan al kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 11:22 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Ik heb ze alleen aan in de koudere periodes en dan vind ik het wel duur, als je omrekent dat je ze dan zeg maar een half jaar zou gebruiken en ze gaan dan al kapot.

Voor lopen met honden heb ik een keer Ugg’s Adirondack gekocht op mp. Goed insprayen en na drie winters waren ze op, net weer een paar op mp gescoord . Nieuw, vrouw had ze te klein gekocht .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 11:31 



 
Profiel   

Ik spray ze ook trouw in, hoe vaak spray jij ze in bigone?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 17:51 



 
Profiel   

Ik hoorde teveel negatieve dingen en ben gister bij Scapino de gevoerde Dunlop laarzen gaan halen. Eerste indruk is goed. Waren nu 35 en dan koop ik wel nieuwe als ze stuk gaan.

Heb ook besloten om voor wandelen weer andere schoenen te halen en meer af te wisselen. Heb de neiging om alles met zelfde schoenen/laarzen te doen ( uitmesten, met honden lopen etc ) dus afwisselen is ook wel goed.

Misschien kies ik vh voorjaar wel ongevoerde muck boots voor alleen regenachtige dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 13:24 



 

Ik ga nu het 2e jaar in met de Arctic Weekend. Spray ze ongeveer elke 2 weken even in. Loop er uren mee, met de honden door bos, weilanden en prut.
Ik maak ze wel altijd schoon als ik door de prut heb gelopen. Spoel ze af met koud water. Vooralsnog ben ik dik tevreden. Fijn voetbed en nog heel en waterdicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 19:11 



 
Profiel   

Heb de muckboot liberty wedge, ontzettende fijne schoen, volkomen waterdicht en voor mij heel fijn omdat ik door jaren horeca werk snel last van mijn pezen krijg wanneer schoenen plat zijn.
Op de foto een middag tot mijn enkels in de modder gelopen, kon ze fijn afspuiten en mijn voeten waren kurkdroog, ik raad deze schoenen dus ook van harte aan!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 19:24 



 
Profiel   

Ik had paar nieuwe Grubs besteld, maar helaas niet meer leverbaar... -O-

Ik ben dan ook maar om voor een paar Muckies. Ben voor de Apex gegaan zodat ik ze nog gewoon onder mijn jodhpurbroeken kan dragen. Ben heel er benieuwd hoe de rits het houdt en hoe warm ze van de winter zijn. In die Grubs had ik geen last van koude voeten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 08:34 



 
Profiel   

Ow, die zijn mooi. Die had ik nergens gezien nog.

Heb nu al spijt van de Dunlop's. Las overal goede dingen, dus toe maar.

Ze zitten best lekker, maar niet super stevig. Oke, logisch.

Eerst voelde ik toch wat kou van de onderkant en later kreeg ik er wat vochtige sokken in. Nu heb ik echt nooit zweetvoeten, dus dacht dat ze lek waren...........
Ga er denk ik maar echt wollen zooltjes in gooien voor deze winter en dan zien we wel weer. Wil met droog weer, gewoon goede schoenen weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 11:40 



 
Profiel   

superpony schreef
Ow, die zijn mooi. Die had ik nergens gezien nog.

Heb nu al spijt van de Dunlop's. Las overal goede dingen, dus toe maar.

Ze zitten best lekker, maar niet super stevig. Oke, logisch.

Eerst voelde ik toch wat kou van de onderkant en later kreeg ik er wat vochtige sokken in. Nu heb ik echt nooit zweetvoeten, dus dacht dat ze lek waren...........
Ga er denk ik maar echt wollen zooltjes in gooien voor deze winter en dan zien we wel weer. Wil met droog weer, gewoon goede schoenen weer aan.


Die Dunlops heb ik ook gehad, maar idd zelfde probleem en in mijn zadelkast drogen ze ook niet echt. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 12:05 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
superpony schreef
Ow, die zijn mooi. Die had ik nergens gezien nog.

Heb nu al spijt van de Dunlop's. Las overal goede dingen, dus toe maar.

Ze zitten best lekker, maar niet super stevig. Oke, logisch.

Eerst voelde ik toch wat kou van de onderkant en later kreeg ik er wat vochtige sokken in. Nu heb ik echt nooit zweetvoeten, dus dacht dat ze lek waren...........
Ga er denk ik maar echt wollen zooltjes in gooien voor deze winter en dan zien we wel weer. Wil met droog weer, gewoon goede schoenen weer aan.


Die Dunlops heb ik ook gehad, maar idd zelfde probleem en in mijn zadelkast drogen ze ook niet echt. :=


Ik doe er een schapenwollen zooltje in vd week en dan komen we deze winter wel door voor dat geld. Ze zijn nu bij welkoop ook in de aanbieding zag ik.

Hier staan ze binnen, maar zet ze niet bij de verwarming.

Mijn man zei doodleuk; Ga ze maar terug brengen. yeah right, na een dag uitmesten in de nattigheid en met de honden door het land lopen........Ik trap ze gewoon op en zie volgend jaar wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 16:21 



 
Profiel   

Jeeeej! Mijn Muckies zijn onderweg. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 19:52 



 
Profiel   

O, goed dat je het schrijft, superpony, ik ga ook op zoek naar wollen zooltjes. Ik draag sinds kort (tweedehands) leren motorlaarzen, tot nu waterdicht en mestbestendig. Maar niet zo warm. Ik draag nu skisokken, maar wollen zooltjes wil ik er ook in.

Hoop dat ze bevallen, Bagheera. Vind ze heel gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 11:43 



 
Profiel   

Hier weer een extra paar erbij besteld.
Heb nu de pacy 2 bruin en ben al aan hun 5de seizoen bezig.

Wilde de apres slip bestellen maar zag dat die als regenlaars verkocht wordt ipv snowboot zoals mn huidige zijn.
Dus toch maar voor de artctic weekend gegaan.
Ben benieuwd hoe lang die mee gaan na alle verhalen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 13:44 



 
Profiel   

Ik heb ze binnen! :D

[ img ]

Ik wilde eigenlijk de zwarte, maar natuurlijk nergens te krijgen... -O- Dan maar de mosgroene en gelukkig is het donkergroen.

Ben idd heel benieuwd hoe ze bevallen na mijn Grubs. Ik wil gewoon droge en warme voeten en ook wel mee kunnen rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 15:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 17 [ 402 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen