Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:09

Ik heb de colt ryder nu een jaar en ben daar zeer tevreden mee. Doe er alles mee. Ook met rijden zijn ze erg fijn!

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:35

Ik heb de arctic weekend (in het turquoise <3 ) en ze lopen zalig, zijn warm en sluiten perfect aan. Wel vervelend vind ik dat er bijna geen profiel in de zolen zit en ze dus wat glibberig kunnen worden. Mijn volgende paar heeft dus meer profiel!

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:39

Hier onderhand al 2 jaar de muckboots en worden zeer veel gebruikt, zulke fijne laarzen!
Heb de hoge Arctic Weekend, die vind ik veruit het fijnste, die met het hakje vind ik niet fijn lopen, maar ik heb ze dan ook niet nodig voor het rijden.

Heb ook de klompen versie ervan, die lopen ook hemels.

Ariat zijn mooier, maar daar bevriezen mijn voeten echt in, hier bijna de hele winter muckboots aan, meerdere uren per dag.

GerdaR
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: in de kop van drenthe

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:49

Wat hierboven ook wordt gezegd, let op de mate van profiel, want ik ging regelmatig onderuit vanwege nauwelijks profiel, verder ook bij 1 paar snel een scheurtje in het rubber. Wat ik wel ideaal vond, dat ze fijn om je kuit zitten en er geen stro bij in komt, met mijn dunlop laarzen heb ik namelijk altijd de sokken onder het stro.

Suzannah

Berichten: 96
Geregistreerd: 14-09-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:54

Anoniem schreef:
Die Arctic soort hebben wel een hele grove
Zool...
Rijd je daar ook mee?


De zool is inderdaad heel grof, maar rijden gaat er goed mee. En de zool geeft juist grip.

De schacht is van neopreen en is waterdicht.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:57

Ik heb ze ook. Hoge model artic
Ik woon erin met dit weer
Rijd er ook mee

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:02

Ik heb ook al twee jaar muckboots. Ze zijn zeker warm en waterdicht. Ik rijd er niet mee. Daar gebruik ik gewoon mijn leren laarzen voor. Ik ga er wel mee door modder en spuit ze daarna af. Vind ze erg prettig, ook met hond uitlaten.
Voor iets warmere dagen (boven 10 graden) gebruik ik mn gevoerde leren laarsjes.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:16

Ik heb smalle voeten bij maat 42 en voor mij waren de muckboots veel te wijd, zo ruim om mijn hele voet dat een 2e paar sokken het niet kon oplossen.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 17-11-19 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:16

Ik heb ondertussen 3 paar Muckboots versleten.
Elk mochten ze maar 1 jaar meegaan :( Ze sleten stuk voor stuk aan het breedst van mijn voet.
Het laatste paar heb ik enkel gekocht omdat ze zo in de korting stonden.

Ik reed er niet mee, veel te breed, maar droeg ze elke dag gemiddeld 6h op mijn werk.
Zelden koude voeten gehad, enkel als ik lang stilstond bvb.

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:17

Anoniem schreef:
Die Arctic soort hebben wel een hele grove
Zool...
Rijd je daar ook mee?



Klopt! Nee ik heb voor het rijden gewone rijlaarzen. Alleen de Pacy II was daar geschikt voor maar die waren binnen het jaar stuk. Rubber is een natuurproduct en dat slijt(volgens de importeur toen ik mijn beklag deed over de korte levensduur)

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:26

Ik heb 3 paar Muck Boots gehad, waarvan het eerste paar het type rijlaars was. Ik was erg tevreden over het loopcomfort en dat ze lekker warm waren maar help, wat waren ze snel stuk. Na het 3e paar heb ik het opgegeven. Ik vind ze te duur om maar 1 winter mee te gaan.

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:06

Lukasje schreef:
Ik heb 3 paar Muck Boots gehad, waarvan het eerste paar het type rijlaars was. Ik was erg tevreden over het loopcomfort en dat ze lekker warm waren maar help, wat waren ze snel stuk. Na het 3e paar heb ik het opgegeven. Ik vind ze te duur om maar 1 winter mee te gaan.


Dit is ook echt mijn laatste poging met de Arctic Sport. De zolen hebben een enorm profiel en hopelijk gaan ze langer mee Dan mijn vorige. We gaan het zien, ze gaan iig nu de tweede winter in. Boven de 10 graden zijn ze veel te warm en draag ik ze niet.

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:17

Zijn de arctic sport laarzen licht? Ik heb de arctic weekend en het fijnste daaraan vind ik dat ze zo licht zijn.

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:25

mysa schreef:
Zijn de arctic sport laarzen licht? Ik heb de arctic weekend en het fijnste daaraan vind ik dat ze zo licht zijn.


Nee niet heel licht maar ik vind ze ook niet heel erg zwaar. Ik gebruik ze voor in en rond stal. De voet is heel breed en het profiel van de zolen is enorm daar heb ik bewust voor gekozen omdat van de vorige modellen het profiel met 1 winter echt bijna helemaal weg was (volgens de importeur waren ze niet bedoeld om zo veel mee te lopen haha)

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:27

Vind zelf de colt Ryder wel meest “ mooi”, ook om
Mee te kunnen rijden

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:30

salamaleque schreef:
mysa schreef:
Zijn de arctic sport laarzen licht? Ik heb de arctic weekend en het fijnste daaraan vind ik dat ze zo licht zijn.


Nee niet heel licht maar ik vind ze ook niet heel erg zwaar. Ik gebruik ze voor in en rond stal. De voet is heel breed en het profiel van de zolen is enorm daar heb ik bewust voor gekozen omdat van de vorige modellen het profiel met 1 winter echt bijna helemaal weg was (volgens de importeur waren ze niet bedoeld om zo veel mee te lopen haha)


Okay, dank.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:51

ik ben er dolblij, draag ze met lesgeven, in de stallen en klim er af en toe ook wel mee op het paard.
Ben een enorme koukleum maar met deze laarzen warme voeten

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:58

Ik heb de arctic weekend nu bijna een jaar en loop er echt het hele jaar op en heel erg veel (ik train ook speurhonden en geleiders).
Af en toe vet ik ze in en ik houdt ze goed schoon.

Tot nu toe zijn ze nog heel goed.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:59

Hilli schreef:
Muckboots zitten fantastisch en lopen heerlijk maar ze waren spectaculair snel stuk (scheur in het rubber bij mijn teen/de bal van mijn voet) dus ik koop ze niet meer :n

Bij mij gat in de voering bij de hiel en dus blaren, tot dan zaten ze lekker en waren ook redelijk warm (samen met goede sokken dan wel).

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:26

Dat is wel zonde zeg..

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:15

Ik heb ze 2 jaar en zijn nog heel..

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:31

Ik had eerst de Ryder mid, halfhoge westernlaars. Die waren tof (redelijk warm, waterdicht, zalig voetbed) maar alleen handig om te rijden met een westernzadel. In een dressuurzadel blijf ik haken achter de flappen. Nu heb ik de hoge Colt Ryder gekocht. Ook warm, waterdicht en super voetbed. Vind ze wel heel zwaar en moet nog wennen bij het rijden. Maar ben er erg blij mee, perfect om door plassen en blubber te banjeren.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:54

Hilli schreef:
Muckboots zitten fantastisch en lopen heerlijk maar ze waren spectaculair snel stuk (scheur in het rubber bij mijn teen/de bal van mijn voet) dus ik koop ze niet meer :n

Hier hetzelfde. Vind ze daar echt te duur voor. Nu een paar laarzen van de Decathlon, die lijken het vooralsnog net zo goed te doen. Maar wel een iets ander prijskaartje.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:05

Ik heb de Muckboots Muckmaster, heb ze nu al 4 jaar denk ik? Zijn nog prima, ik rijd er ook gewoon mee en inderdaad.. De eerste laarzen OOIT waar ik gewoon echt geen koude voeten in krijg. Heb er gewoon dunne sokken in.

Dus ja, als ze kapot gaan koop ik gewoon gelijk weer deze laarzen!

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:16

ik heb de gok genomen....muck boots besteld, agradi was het goedkoops :)