Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:30

Azmay schreef:
De mensen met snel lekke laarzen, welk model hadden jullie dan?
Mijn laarzen hebben een vreselijk lekker voetbed vind ik en zijn nu na 2 jaar door de klei en poep lopen nog super.

Ik had de Reign mid (halfhoog model dus).

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:36

Ik vind wel dat hoe kouder het buiten is hoe stugger ze blijven, heb ze binnen staan en dat scheelt heel veel dat ze zeg maar al op temperatuur zijn en daardoor minder stug, maar echt heel erg soepel worden ze niet

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:15

Ik heb al allerlei modellen gehad,de laatste waren de halfhoge artics.Die zijn gescheurd op je wreef waar het rubber met neopreen samen komt. Ik heb het neoppreen er af geknipt en gebruik ze nu als snel aanschiet klompen rond huis.Als ik wat bij de kippen moet gooien of naar het hek moet lopen omdat er iemand staat :-)

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:46

Zijn er ook mensen die hier naast de Muck boots ook ANWB laarzen hebben gehad en wat zijn de verschillen?

Heb al 10 jaar de ANWB Human Nature (en ook wel is Horka geprobeerd). Super warm en waterdicht maar ik heb zeer smalle enkels/voeten dus ik loop er niet fijn op en glip veel. Zelfs met steunzolen en 2 paar sokken. Maat kleiner is echt te krap. Zijn Muck boots geschikt voor smalle voeten? En kan daar ook je spijkerbroek in? Heb wat broeken met wijde pijp en die vouw ik altijd dubbel zodat tie in de laars terecht komt.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 22-11-19 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:47

Ik heb normale voeten en vond de colt Ryder al wijd..

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:50

Iemand hier de Ugg adirondack geprobeerd?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:51

Anoniem schreef:
Ik heb normale voeten en vond de colt Ryder al wijd..

Die van mij gaan prima met smalle voeten, maar dan durf ik eigenlijk ook geen ander model meer aan als ik dat zo hoor :')

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:57

mysa schreef:
Ik ben met de honden ook een paar keer onderuit gegaan met de arctic weekend. En met de kruiwagen de loopplank op lukt ook niet. Desondanks vind ik ze verder heel erg fijn.


Och dat meen je niet. Toch een soort opluchting om dit te lezen :+. Ging bijna twijfelen of ik zo een kluns was. Ze lopen verder heerlijk, absoluut !


Thokkadisje schreef:
briitje schreef:
[...]

Ik citeer :

De Muck Boot Muckmaster High heeft een speciale anti-plak zool met een grof profiel. Hierdoor is deze laars beter geschikt voor een ongelijke of gladde ondergrond dan de Muck Boot Arctic Weekend Croc.


De leverancier bedoelt dat de Muck Boot Arctic Weekend Croc glad kan zijn bij een natte ondergrond, doordat er een waterlaag in het profiel ontstaat.





Het is op zijn minst opmerkelijk te noemen dat een schoen die Arctic heet, niet geschikt is voor Arktische omstandigheden.


Goed punt :+. Maak hun dat wijs :')

mysa

Berichten: 10471
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:01

Coentjuh schreef:
Zijn er ook mensen die hier naast de Muck boots ook ANWB laarzen hebben gehad en wat zijn de verschillen?

Heb al 10 jaar de ANWB Human Nature (en ook wel is Horka geprobeerd). Super warm en waterdicht maar ik heb zeer smalle enkels/voeten dus ik loop er niet fijn op en glip veel. Zelfs met steunzolen en 2 paar sokken. Maat kleiner is echt te krap. Zijn Muck boots geschikt voor smalle voeten? En kan daar ook je spijkerbroek in? Heb wat broeken met wijde pijp en die vouw ik altijd dubbel zodat tie in de laars terecht komt.


Dan moet je eens kijken naar de Chesterfield van Horka, die zijn redelijk smal.

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:17

_Linda schreef:
Ik heb zowel ervaring met muck boots als met bogs. Mijn voorkeur zijn bogs, muckboots zijn bij mij altijd veel sneller kapot gegaan. We hebben hier 6+ maanden per jaar winter, temperaturen tot -40 en draag en rijd in de boots vrijwel fulltime/7 dgn per week in de winter. Ze gaan ongeveer 1 tot 2 winters mee. De Muckboots nog niet eens 1 hele winter, dus ik koop ze niet meer (ook bij achillespees en bij de wreef).

@ sybelle, bogs komt met en zonder handvat gaten. Ik heb altijd zonder handvat gaten gehad, geen speciaal rijmodel (de "classic high").


Die zijn dus gevoerd van binnen? En waar heb je ze gekocht? :)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:38


SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:24


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 18:09

Ik twijfel ook om over te gaan op muckboots. Ben een beetje bang dat het rubber gaat scheuren namelijk, dat lees ik nog wel eens en dan vind ik ze toch te duur.
Heb nu laarzen van HKM en die zitten prima maar beginnen flink te slijten en gaan langzaam kapot.

Ik wandel momenteel veel ivm blessure paard en moet er het liefst ook mee door een beetje blub kunnen.
En ook in het zadel moeten ze goed zitten.. Welke zijn dan aan te raden? Ik zag model Pacy wat wel mooi was. Deze heeft volgens mij dezelfde zool als de Colt Ryder en hiervan geven ze aan dat die wel echt geschikt is voor rijden(maar ook voor wandelen?)

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 19:22

SuperAssie schreef:
Ik twijfel ook om over te gaan op muckboots. Ben een beetje bang dat het rubber gaat scheuren namelijk, dat lees ik nog wel eens en dan vind ik ze toch te duur.
Heb nu laarzen van HKM en die zitten prima maar beginnen flink te slijten en gaan langzaam kapot.

Ik wandel momenteel veel ivm blessure paard en moet er het liefst ook mee door een beetje blub kunnen.
En ook in het zadel moeten ze goed zitten.. Welke zijn dan aan te raden? Ik zag model Pacy wat wel mooi was. Deze heeft volgens mij dezelfde zool als de Colt Ryder en hiervan geven ze aan dat die wel echt geschikt is voor rijden(maar ook voor wandelen?)

SuperAssie schreef:
Ik twijfel ook om over te gaan op muckboots. Ben een beetje bang dat het rubber gaat scheuren namelijk, dat lees ik nog wel eens en dan vind ik ze toch te duur.
Heb nu laarzen van HKM en die zitten prima maar beginnen flink te slijten en gaan langzaam kapot.

Ik wandel momenteel veel ivm blessure paard en moet er het liefst ook mee door een beetje blub kunnen.
En ook in het zadel moeten ze goed zitten.. Welke zijn dan aan te raden? Ik zag model Pacy wat wel mooi was. Deze heeft volgens mij dezelfde zool als de Colt Ryder en hiervan geven ze aan dat die wel echt geschikt is voor rijden(maar ook voor wandelen?)


Ik heb het jodpurmodel doe er alles mee,wandelen en rijden.
Sinds een paar weken de artic weekend ,lopen ook heerlijk veel lichter als de jodphur en lekker warm ook,ik rij er ook mee.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:58

mysa schreef:
Coentjuh schreef:
Zijn er ook mensen die hier naast de Muck boots ook ANWB laarzen hebben gehad en wat zijn de verschillen?

Heb al 10 jaar de ANWB Human Nature (en ook wel is Horka geprobeerd). Super warm en waterdicht maar ik heb zeer smalle enkels/voeten dus ik loop er niet fijn op en glip veel. Zelfs met steunzolen en 2 paar sokken. Maat kleiner is echt te krap. Zijn Muck boots geschikt voor smalle voeten? En kan daar ook je spijkerbroek in? Heb wat broeken met wijde pijp en die vouw ik altijd dubbel zodat tie in de laars terecht komt.


Dan moet je eens kijken naar de Chesterfield van Horka, die zijn redelijk smal.

Bedankt voor de tip maar voor mij nooit geen Horka meer, ik had de Bloomsbury en sinds ik die een kleine winter gedragen heb, heb ik diverse voetklachten gekregen incl. zenuwpijn -O- lijkt wel of ze iets getriggerd hebben.

Mijn ANWB's doen het nog, maar misschien volgend jaar toch maar eens de Muck Boots proberen. Colt Ryder is zgn de smalste maar echt meer een type dressuurlaars? Ik rijd western en in de winter niet zo vaak dus dat is niet wat ik zoek.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:16

Wat is eigenlijk een echt idioot warme en waterdichte laars? Mag best een stuk warmer dan mijn muckboots nog, zeker voor als ik er dadelijk mee op de scooter moet in de kou. Ik heb nu met thermolegging, spijkerbroek, skisokken en uggs onder een goed dik dekentje nog koude voeten en knieen :+

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:40

Azmay schreef:
Wat is eigenlijk een echt idioot warme en waterdichte laars? Mag best een stuk warmer dan mijn muckboots nog, zeker voor als ik er dadelijk mee op de scooter moet in de kou. Ik heb nu met thermolegging, spijkerbroek, skisokken en uggs onder een goed dik dekentje nog koude voeten en knieen :+


Dan zou ik eerder een beenkleed kopen. }>

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:08

Ik heb de hoge variant. IDEAAAAAL wil nooit meer anders voor de winter. Gaan nu t 2de seizoen in, heerlijk!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:18

Sure_lee schreef:
Azmay schreef:
Wat is eigenlijk een echt idioot warme en waterdichte laars? Mag best een stuk warmer dan mijn muckboots nog, zeker voor als ik er dadelijk mee op de scooter moet in de kou. Ik heb nu met thermolegging, spijkerbroek, skisokken en uggs onder een goed dik dekentje nog koude voeten en knieen :+


Dan zou ik eerder een beenkleed kopen. }>


Heb ook wel een skibroek maar praktisch is anders en eenmaal op de wei zijn mijn tenen toch zo bevroren als ik niet uit kijk. Het gaat wel met muckboots maar liever nog warmer. Heb gewoon vreselijk slechte doorbloeding, eenmaal koud word het uren later pas weer warm zelfs binnen -O-

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:10

Azmay schreef:
Wat is eigenlijk een echt idioot warme en waterdichte laars? Mag best een stuk warmer dan mijn muckboots nog, zeker voor als ik er dadelijk mee op de scooter moet in de kou. Ik heb nu met thermolegging, spijkerbroek, skisokken en uggs onder een goed dik dekentje nog koude voeten en knieen :+


Als het vriest en sneeuwt heb ik echt gewoon mijn dikke snowboots aan. Van die hele dikke met van die zuignapjes aan de onderkant. Nooit koude of natte voeten. Maar voor lange afstanden niet voor elke dag vind ik persoonlijk. Loop er wel 5 km met de honden mee en gaat, maar omdat het niet elke dag, weken, maanden lang is.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:29

Ik heb muckboots enkel als stallaarzen, vind ze heerlijk lopen. Als rijlaars vind ik ze te grof, heb ik liever Ariat.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:19

Ik heb de Arctic weekend sinds een week en ze lopen zalig! Gebruik ze niet op stal/paddock. Gebruik ze voor lange wandelingen en jachtraining met de hond. Lopen zalig, heb nog niet gemerkt dat ze glad zijn zoals sommige hier in het topic wel last van hebben.

Heb expres verschillende ondergronden geprobeerd, maar ze lopen echt heerlijk. Nu ben ik erg benieuwd hoelang ze waterdicht blijven. Dat is voor mij echt het belangrijkst.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:20

Zolang ze niet scheuren, zijn ze waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:21

Hilli schreef:
Zolang ze niet scheuren, zijn ze waterdicht.

Dan ben ik erg benieuwd hoelang het duurt voordat ze scheuren :P

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:30

Bij mij begonnen ze halverwege de 2e winter dat ik ze droeg... Erg snel naar mijn mening maar inderdaad ze dragen en lopen heerlijk.