Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 17 [ 402 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muck boots? Bevallen ze?

 
Profiel   

Hier 3 paar muckboots, van mezelf, mn moeder en mn vriendin.
Gaan nu toch al het 3e seizoen in, en bepaald netjes ben ik er niet op.

De Ariat telluride zijn hemels maar echt warm zijn ze niet. Lopen wel heerlijk.

Ik heb ook die kleine muckboots (muckster slip on low). Die lopen ook heerlijk enkele uren maar niet voor de hele dag (mist dan wat voetbed voor mijn voeten).
Ze zijn niet zo warm als de laarzen maar vind ze ideaal voor even snel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 12:17 



 
Profiel   

Ik heb nu deze gekocht via De Standaard en wat een goed koop is dit! Echt lederen laarzen, gevoerd met echt schaap en 100% waterdicht. Ik heb er nu pas 10 dagen elke dag mee door de modder en de zee gebanjerd in Zweden gedurende meerdere uren per dag, en ze zijn nog als nieuw. En dit voor de prijs van een paar muckboots! Ze zitten heerlijk en mijn voeten lekker warm en droog. Erg blij mee.
Het merk is Dale Travelin'

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 13:03 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Ik heb sinds een paar weken de aigle parcours iso. Voldoet aan al je wensen volgens mij. Heb er nu ook een paar keer mee gereden. Ook super fijn![ [url=m/lmhN2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die vind ik vrij hoog om mn broek in te proppen. Ermee rijden was ik niet echt van plan, maar kan natuurlijk..


meggiemeg schreef
Ik gebruik ze eigenlijk veel om mee te lopen in het bos, dus niet eens hele lange tijden achter elkaar aan. 1x per dag naar het bos, ze lopen prima vanwege het fijne voetbed, zijn wel vrij lomp. Langer dan 1 seizoen gaan ze bij mij niet mee, jammer genoeg. Heb eigenlijk altijd de arctic gehad, zowel de lage als de hoge, zitten heerlijk warm.


Ja, die ook bekeken. Het is snel vrij lomp, maar ben nu bezig op werkschoenen met stalen neus en alles is wel lichter en fijner. En heb maar maat 38, wat wel scheelt soms.


MelanieB schreef
Hier 3 paar muckboots, van mezelf, mn moeder en mn vriendin.
Gaan nu toch al het 3e seizoen in, en bepaald netjes ben ik er niet op.

De Ariat telluride zijn hemels maar echt warm zijn ze niet. Lopen wel heerlijk.

Ik heb ook die kleine muckboots (muckster slip on low). Die lopen ook heerlijk enkele uren maar niet voor de hele dag (mist dan wat voetbed voor mijn voeten).
Ze zijn niet zo warm als de laarzen maar vind ze ideaal voor even snel.


Laag wordt hem niet op sommige plekken. Misschien als het laatste stuk track af en droog is. Maar loop ook in het bos en de velden met de honden en krijg ook rotzooi in mn schoenen vaak.

Die ariat's had ik normaal elk jaar. Vond ze warm genoeg, maar voetbed snel minder worden en binnen ene jaar zijn ze bij mij niet meer waterdicht. Heb echt wel 6 paar gehad en als ik terugdenk waren eerste paar nog de beste. Ze zijn daarna veranderd en minder geworden. Vond ze de laatste 2x ook niet meer fijn zitten va dag 1.


sevke schreef
Ik heb nu deze gekocht via De Standaard en wat een goed koop is dit! Echt lederen laarzen, gevoerd met echt schaap en 100% waterdicht. Ik heb er nu pas 10 dagen elke dag mee door de modder en de zee gebanjerd in Zweden gedurende meerdere uren per dag, en ze zijn nog als nieuw. En dit voor de prijs van een paar muckboots! Ze zitten heerlijk en mijn voeten lekker warm en droog. Erg blij mee.
Het merk is Dale Travelin'

[ [url=m/MMSqBG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oke, wel hoog, maar misschien vanwege rits wel te doen. Ben wel bang dat die snel minder wordt. De HOrka's zaten me niet lekker helaas, dus toen weer verder gekeken.

Maar Zweden? Dat ligt niet in Belgie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 13:31 



 
Profiel   

Ondanks dat de mijne snel een scheur bij de knik boven mn teen had die ik heb geplakt met seconde lijm gaan de mijne echt al wat seizoenen mee vanaf nov 2015 dus nu gaan ze hun 5de seizoen in.
Ik rijd er overigens niet mee onder de man daar lijken ze me wel te lomp voor maar voor op de wagen zijn ze prima.


Ik overweeg voor erbij de apres slib te nemen omdat ze net iets minder hoog zijn als mn huidige.
Huidige zijn de pacy 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 13:43 



 

Ik heb mijn ariat grasmere al jaren, lopen heerlijk,maar dwars door de blub loop ik er niet mee. Het blijft leer en uiteindelijk gevoelig voor vocht. Het leer komen dan toch scheurtjes in.
Muckboots heb ik meerdere paar van, de arctic weekend, de muck master en de arctic apres. Fijne laarzen, lekker warm en lopen ook erg fijn. Het rubber dien je wel te onderhouden en natte laarzen vlakbij de verwarming zetten, is niet bevordelijk voor de levensduur. Ik heb dunne onderbenen, dus aantrekken hoef ik niet, stap er zo in. Loslatend neopreen heb ik dan ook geen ervaring mee. Zowel de Muckboots als de ariat grasmere vind ik te log om mee te rijden. Daarvoor heb ik ariat jodphurs, welke weet ik niet zo gauw, ik heb blauwe stukjes in de zool in elk geval. Iets met kobalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 00:47 



 
Profiel   

Nou, dat is 1 van de dingen die me tegenhoudt bij outdoor laarzen. Ten eerste de hoogte en het aantrekken, want een wijde broek erin is gewoon lastig en kan niet alle broeken vervangen.

En dan de aansluiting van de schoen op de zool. Bij sommigen zit er een dikkere rubberen zool en rand, maar bij sommigen staat de schoen direct op de zool. Kan allemaal wel waterdicht gemaakt zijn, maar met mest en urine heeft het te lijden.
Mijn Ariat's gingen altijd binnen het jaar kapot.

Muck boots scheuren snel als je alle reviews leest. Daarbij mis ik bij dergelijke schoenen wel of je voldoende steun hebt.
Het wordt verkocht voor een uurtje buiten, maar zoals paarden mensen ze vaak de gehele dag en ook avond nog dragen, moet het effect op je voeten niet nadelig zijn.
Ik heb momenteel vreselijk veel last van mijn rechter enkel bijv.

Werklaarzen leer of rubber zijn vrij zwaar en stug. Is meer vaak voor kleine stukjes lopen en geen afstanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 12:15 



 
Profiel   

Ik vond de muckboots erg stevig. Werkte er de hele dag op.
Wel jammer dat na nog geen 2 winters gebruiken er dus een scheur in zit.. Dus ondanks dat ik eerder positief was, vind ik dit wel erg teleurstellend gezien ze niet eens jaarrond gebruikt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 12:19 



 
Profiel   

Jinte schreef
Ik vond de muckboots erg stevig. Werkte er de hele dag op.
Wel jammer dat na nog geen 2 winters gebruiken er dus een scheur in zit.. Dus ondanks dat ik eerder positief was, vind ik dit wel erg teleurstellend gezien ze niet eens jaarrond gebruikt worden.


Er zit wel verschil in het ene en het andere model en ze willen wel dat je ze goed onderhoud, uittrekt met een laarzenknecht etc. Ik vraag me af hoeveel mensen hun modderlaarzen netjes blijven houden na verloop van tijd?
Ik ben toch echt wel van het gemak. Ik loop zo een 10x naar buiten en schoenen moeten klaarstaan.

Ik vind mn klompen ( met hiel ) het makkelijkste, maar funest voor mn enkels en je kan er echt niet meer wegzakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 12:26 



 
Profiel   

Laarzen echt gebruik ik. Regelmatig schoongemaakt. Dus ja, voor dat geld vind ik het jammer dat het in totaal nog geen 12 maanden mee gaat.
Heb nu een goedkopere soort van Covaliero voor tijdens het mesten en voor het rijden maar gewoon weer mn jodhpurs. Vond het juist makkelijk dat ik met de colt ryder alles kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 12:28 



 

Ik vrees dat het toch een kwestie van proberen is.
Ik loop al jaren op muckboots, in de stal, weide, dagelijks verschillende uren in het bos. Nog nooit een scheur of iets gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 13:42 



 
Profiel   

Je kunt ook andere inlegzolen in muckboots gebruiken. Doe ik wel want ik vind het voetbed niet fijn. Ik kan er rustig de hele dag op lopen nu. Geen probleem. Waar ik ze alleen voor had gekocht - geen koude voeten meer- daar voldoen ze niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 13:50 



 
Profiel   

Jinte schreef
Laarzen echt gebruik ik. Regelmatig schoongemaakt. Dus ja, voor dat geld vind ik het jammer dat het in totaal nog geen 12 maanden mee gaat.
Heb nu een goedkopere soort van Covaliero voor tijdens het mesten en voor het rijden maar gewoon weer mn jodhpurs. Vond het juist makkelijk dat ik met de colt ryder alles kon.


Ja, vind ik ook. Maar dat vond ik van de ariat's ook. Maar die had ik dan wel voor elke dag, hele dag.


Mindim schreef
Ik vrees dat het toch een kwestie van proberen is.
Ik loop al jaren op muckboots, in de stal, weide, dagelijks verschillende uren in het bos. Nog nooit een scheur of iets gehad.


Er zit ook wel echt verschil in elk model volgens mij. Hoge trek je toch anders aan dan lage.


SusanH schreef
Je kunt ook andere inlegzolen in muckboots gebruiken. Doe ik wel want ik vind het voetbed niet fijn. Ik kan er rustig de hele dag op lopen nu. Geen probleem. Waar ik ze alleen voor had gekocht - geen koude voeten meer- daar voldoen ze niet aan.


Ow, wat jammer. Ze zouden toch tegen de kou moeten kunnen.

Heb wel gewone kaplaarzen, maar die vind ik op de bodem echt koud.

Gister met mn man nog gekeken en er zit wel verschil in hoe je het gebruikt. Wij hebben een soort pp, dus mesten uit op de track en dan loop je wat meer dan als ik 5 stallen naast elkaar zou doen.
En loop met de honden. Voor in het bos en het gras zou ik wel iets anders durven te kiezen, maar bij paarden met mest en urine, is wel anders dan gewoon vocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 13:57 



 
Profiel   

Ik heb laatst dunlop blizzard laarzen gekocht. Natuurlijk nu nog geen echte kou gehad maar die lijken wel heel warm :j en zitten ook heel lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 14:14 



 

superpony schreef
Mindim schreef
Ik vrees dat het toch een kwestie van proberen is.
Ik loop al jaren op muckboots, in de stal, weide, dagelijks verschillende uren in het bos. Nog nooit een scheur of iets gehad.


Er zit ook wel echt verschil in elk model volgens mij. Hoge trek je toch anders aan dan lage.


SusanH schreef
Je kunt ook andere inlegzolen in muckboots gebruiken. Doe ik wel want ik vind het voetbed niet fijn. Ik kan er rustig de hele dag op lopen nu. Geen probleem. Waar ik ze alleen voor had gekocht - geen koude voeten meer- daar voldoen ze niet aan.


Ow, wat jammer. Ze zouden toch tegen de kou moeten kunnen.



Ik heb zowel de hoge als de enkel variant. De enkelhoogte variant vind ik fijn rondom huis en in de tuin. Want op stal krijg ik er zaagsel in en in het bos loopt het water van het gras er bij in. Dus daarvoor heb ik dan weer de hoge variant.

Ik heb ze ook tegen koude voeten, werken hier prima, je moet alleen geen maat kopen waar je krap in zit.
Ik heb raynaud dus mijn tenen gaan vrij gauw dood en heb toch minder last in de muck boots dan in de ariats. Ik heb wel overal de arctic variant van.

Dunlops welke variant ook, krijg ik dan weer 9 van de 10 keer koude pootjes in :D

Het is gewoon erg persoonlijk denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 19:26 



 
Profiel   

Ja, dat hooi en modder in je schoenen vind ik ook irritant. Ik heb vandaag zo droog mogelijk tussen de velden gelopen met de honden. Ik heb hoge schoenen aan en toch schep ik soms modder mee. Had weer een zwarte sok......

Maar las bij veel mensen ( dus ook online reviews ) dat de binnenkant snel kapot gaat. Dat zal bij hoge laarzen misschien sneller gebeuren als je ze aantrekt, dan bij lagere waar je zo instapt.
En ik vraag me af of mensen die scheuren hebben, ze volgens het advies hebben onderhouden?

Ik zie het mezelf ook niet netjes bijhouden, maar het zal wel een reden hebben.

Met mn ariat's heb ik nooit koude voeten gehad. Maar met mn gewone kaplaarzen vrij snel. Die bodem is gewoon te dun.

Heb momenteel wel al 3 weken erge klachten aan mn enkels, dus twijfel wel of een veter variant met steun niet beter is dan laarzen die vaak losser zitten.

Ik vind de muckets ook wel mooi. BLijft geen modder aanhangen zeggen ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 00:29 



 

De muckmaster houdt inderdaad schone zolen, maar dan moet je even kijken naar welke andere laarzen van Muckboots dit ook hebben, ze hebben het niet allemaal.
Ik stap ook zo in de hoge laarzen, hoef niet aan de achterkant vast te pakken om er helemaal in te schuiven. Maar ik heb dunne onderbenen, iemand met meer kuit zal dat dan wel weer moeten.
Ik vind ze steviger dan de ariat trouwens, qua zijkant.
Ik maak mijn laarzen niet vaak schoon, eens in de zoveel tijd spoel ik ze goed af, gebruik ook geen zeep. Maar er schijnt dus spul in de handel te zijn die uitdroging van het rubber helpt voorkomen. Mijn oude begonnen uiteindelijk scheurtjes te vertonen aan de bovenkant, omdat de voet daar buigt, maar dat was pas na 4 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 11:49 



 
Profiel   

Ik bedoel deze;

Dat zijn de enige met zo een zool; https://www.agradi.nl/muck-boot-muckste ... -print.htm

De muck master zijn weer anders, maar lijken me zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 12:11 



 
Profiel   

sevke schreef
Ik heb nu deze gekocht via De Standaard en wat een goed koop is dit! Echt lederen laarzen, gevoerd met echt schaap en 100% waterdicht. Ik heb er nu pas 10 dagen elke dag mee door de modder en de zee gebanjerd in Zweden gedurende meerdere uren per dag, en ze zijn nog als nieuw. En dit voor de prijs van een paar muckboots! Ze zitten heerlijk en mijn voeten lekker warm en droog. Erg blij mee.
Het merk is Dale Travelin'

[ [url=m/MMSqBG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze nog eens bekeken, maar twijfel zo over de aansluiting zool naar schoen. Dat lijkt me niet voldoende voor mest en urine? Een dikkere, rubberen rand lijkt me beter afsluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 12:12 



 
Profiel   

superpony schreef
Ja, dat hooi en modder in je schoenen vind ik ook irritant. Ik heb vandaag zo droog mogelijk tussen de velden gelopen met de honden. Ik heb hoge schoenen aan en toch schep ik soms modder mee. Had weer een zwarte sok......

Maar las bij veel mensen ( dus ook online reviews ) dat de binnenkant snel kapot gaat. Dat zal bij hoge laarzen misschien sneller gebeuren als je ze aantrekt, dan bij lagere waar je zo instapt.
En ik vraag me af of mensen die scheuren hebben, ze volgens het advies hebben onderhouden?

Ik zie het mezelf ook niet netjes bijhouden, maar het zal wel een reden hebben.

Met mn ariat's heb ik nooit koude voeten gehad. Maar met mn gewone kaplaarzen vrij snel. Die bodem is gewoon te dun.

Heb momenteel wel al 3 weken erge klachten aan mn enkels, dus twijfel wel of een veter variant met steun niet beter is dan laarzen die vaak losser zitten.

Ik vind de muckets ook wel mooi. BLijft geen modder aanhangen zeggen ze.


superpony, ik droeg mijn broek gewoon in mijn Muck Boots (had de Colt Ryder), ik las hier ergens dat dit een voorwaarde is voor je. Heb wel smal(achtige) kuiten. Verder enorm tevreden erover, heerlijk robuust voetbed, warm, stevig. Geen scheuren, buitenkant noch binnenkant. Had er een wollen zooltje in voor extra warmte.

(Ik heb ze nu niet meer, had ze achterop de fiets en ben er eentje verloren onderweg, nooit meer teruggevonden. Baal enorm. Nu laarzen van de Decathlon, die zijn ok maar zou er niet een hele dag op willen lopen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 13:12 



 
Profiel   

Miereneter, In de laars is wel fijn, maar ik heb vaak wijde broeken aan. Veel vrouwen dragen strakke broeken en dan is de onderkant geen probleem om in ene hoge laars te glijden.

Maar mn jeans voor stal en rijden gaan over mn laarzen. En nu met klussen vaak een werkbroek aan.

Als je van een rechte broek de onderkant dubbel doet, krijg je echt zoe en rot rand.

Maar dat is dus geheel persoonlijk. Hebw el skinny jeans, maar zijn eigenlijk voor de casual, op straat etc.
https://www.footway.com/nl/product/wome ... O0QAvD_BwE

Ik heb crocs sloffen met echt wol en die zijn echt super fijn om in huis mee rond te lopen. Geen idee of deze schoenen genoeg steun geven. Ik heb de triple zool en die zie ik nergens meer bij Crocs. Dus geen ervaring met de dual, maar zitten lekker licht en loop er goed op. Had altijd gezeur met sloffen.

Je hebt van Muck boots vergelijkbaar model, maar 2x zo duur.

Ik had vroeger dit soort stalschoenen, maar laatst gepast en die van welkoop en ej zitten voor geen meter.
Iemand ervaring met deze?:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 13:31 



 
Profiel   

Mindim schreef
De muckmaster houdt inderdaad schone zolen, maar dan moet je even kijken naar welke andere laarzen van Muckboots dit ook hebben, ze hebben het niet allemaal.
Ik stap ook zo in de hoge laarzen, hoef niet aan de achterkant vast te pakken om er helemaal in te schuiven. Maar ik heb dunne onderbenen, iemand met meer kuit zal dat dan wel weer moeten.
Ik vind ze steviger dan de ariat trouwens, qua zijkant.
Ik maak mijn laarzen niet vaak schoon, eens in de zoveel tijd spoel ik ze goed af, gebruik ook geen zeep. Maar er schijnt dus spul in de handel te zijn die uitdroging van het rubber helpt voorkomen. Mijn oude begonnen uiteindelijk scheurtjes te vertonen aan de bovenkant, omdat de voet daar buigt, maar dat was pas na 4 jaar.

Dat aantrekken heeft vooral te maken met een hoge wreef in mijn geval, niet met dikke onderbenen ( bij de meeste mensen niet denk ik).
Hoe dan ook, ik had scheuten op de plek die jij ook omschrijft, met het laatste paar binnen een jaar. Daar vind ik ze echt veel te duur voor.
Doe nu inmiddels alweer anderhalf jaar met een paar goedkope winterlaarzen van de Decathlon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:39 



 
Profiel   

superpony schreef
Miereneter, In de laars is wel fijn, maar ik heb vaak wijde broeken aan. Veel vrouwen dragen strakke broeken en dan is de onderkant geen probleem om in ene hoge laars te glijden.


Ja, toegegeven, ik draag skinny jeans. Wijde broek is een ander verhaal. Daarvoor ben ik op zich fan van gewone huis-tuin-en-keukenregenlaarzen, ware het niet dat mijn sokken daar ALTIJD in afzakken. En dat gevoel haat ik, zo'n sok die half uit is en onderaan in je laars zit. Dat heb ik met de smalle schachten niet.

Met mijn cheap-ass laarzen van de Decathlon wel trouwens, maar ik mag nu van mezelf geen geld uitgeven aan nieuwe. Dus nu zit ik nog even met het sokkenafzakprobleem. Dit geheel offtopic trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 23:17 



 

miereneter schreef
superpony schreef
Miereneter, In de laars is wel fijn, maar ik heb vaak wijde broeken aan. Veel vrouwen dragen strakke broeken en dan is de onderkant geen probleem om in ene hoge laars te glijden.


Ja, toegegeven, ik draag skinny jeans. Wijde broek is een ander verhaal. Daarvoor ben ik op zich fan van gewone huis-tuin-en-keukenregenlaarzen, ware het niet dat mijn sokken daar ALTIJD in afzakken. En dat gevoel haat ik, zo'n sok die half uit is en onderaan in je laars zit. Dat heb ik met de smalle schachten niet.

Met mijn cheap-ass laarzen van de Decathlon wel trouwens, maar ik mag nu van mezelf geen geld uitgeven aan nieuwe. Dus nu zit ik nog even met het sokkenafzakprobleem. Dit geheel offtopic trouwens.

Ik heb ook vaak afzaksokken, ongeacht laars, ligt dat niet aan de sok? Tegenwoordig heb ik dan maar kniekousen aan, misschien dat dat bij jou ook helpt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 23:59 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd afzak sokken.........Mijn veters zitten vast geknoopt in mn schoenen, omdat veters strikken lastig gaat meerdere keren per dag en volgens mijn man ligt het daar aan.

Ik heb wel skinny jeans, maar niet bij de paarden. Ik heb western laarzen ( nog ouderwetse ) en draag mn broek er overheen bij rijden. Of ik heb een stevige werkbroek aan omdat we aan het verbouwen zijn. Heb geen zin om mn goede broeken te verknallen bij de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 02:17 



 
Profiel   

Ik doe mijn broekspijpen in mijn sokken als ik afzaksokken aanheb en dan blijven ze heel redeljk boven. Wil ik langer laarzen dragen, dan kies ik voor kniekousen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 17 [ 402 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen