Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe voeten warm houden in leren laarzen

 
Profiel   

Hoe houden jullie je voeten warm in leren laarzen? Doordat mijn laarzen op stal staan zijn ze behoorlijk koud met als gevolg dat ik geen warme voeten meer krijg, als ik ze aan trek. Simpele standaard zooltjes hebben geen effect. Om het over het afstappen na het rijden nog niet eens te hebben. En dan is de winter nog niet eens begonnen :brr:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:44 



 
Profiel   

Geen mogelijkheid ze even warm te zetten voordat je ze aan doet? Vorige stal had een ouderwetse kachel in de kantine, werden ze heerlijk warm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:51 



 
Profiel   

**\O/** Euh laarzen daarom binnen staan in huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:52 



 
Profiel   

Voor in mijn gewone (rubberen) laarzen gebruik ik elektrische verwarmde zooltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:54 



 
Profiel   

Joanne1987 schreef
Geen mogelijkheid ze even warm te zetten voordat je ze aan doet? Vorige stal had een ouderwetse kachel in de kantine, werden ze heerlijk warm!



Nee helaas. Er staat een houtkachel in de kantine maar om die aan te doen speciaal voor mijn laarzen vind ik ook wat ver gaan. Ze mee naar huis nemen haalt ook niet veel uit. Tegen de tijd dat ik klaar ben om te gaan rijden zijn ze alweer koud :+

FrNo welke zooltjes heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 21:36 



 
Profiel   

Is er een stopcontact in de kantine? Oude föhn meenemen en warme lucht er in blazen, kost je twee minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 21:39 



 
Profiel   

bigone schreef
Is er een stopcontact in de kantine? Oude föhn meenemen en warme lucht er in blazen, kost je twee minuten.



Ja! Wat een goed idee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 22:25 



 
Profiel   

https://www.decathlon.nl/p/handwarmers- ... PcQAvD_BwE

Ideaal! Uiteraard kan je ze er ook uithalen voor je gaat rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 22:31 



 
Profiel   

Dank je voor tip! Ik ga eens kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 22:40 



 
Profiel   

Da's wel een duur grapje die warmers.. 4x per week rijden ...of zijn ze herbruikbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 22:51 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd echt koude voeten dus ik lees even mee. Ik rij nog wel eens met plastic zakjes om mijn voeten zodat die iig lekker warm blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:04 



 
Profiel   

De kunst is ook met warme voeten te beginnen, ik heb stallaarsjes met nep wol en wollen sokken tot ik mijn rijlaarzen aan doe op stal. De sokken zijn overigens niet zo dik, gewoon uit een outdoorzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:09 



 
Profiel   

Mijn winterlaarzen met een wolletje aan de binnenkant zijn ook koud als ik ze aantrek,maar ik zorg dat ik ze voor het opzadelen al aan doe ipv net voordat ik op stap. Het beetje heen en weer lopen tijdens het opzadelen zorgt er dan voor dat het wat warmer wordt, wat vervolgens goed vastgehouden wordt omdat ze dus een nepwollen binnen kant hebben. En wat hierboven gezegd wordt, zorgen dat je voeten warm zijn voor ze erin gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:18 



 
Profiel   

Rosje8 schreef
De kunst is ook met warme voeten te beginnen, ik heb stallaarsjes met nep wol en wollen sokken tot ik mijn rijlaarzen aan doe op stal. De sokken zijn overigens niet zo dik, gewoon uit een outdoorzaak.


Dat had ik vandaag wel, warme voeten. Maar dan stap je in koude laarzen en kreeg vervolgens mijn voeten niet meer warm. Nu gebruik ik ook medicatie waarbij je snel last kan hebben van koude handen en voeten. Dus dat maakt het er ook niet makkelijker op. Ik trek mijn laarzen altijd aan, zodra ik het hoofdstel om doe. Dus echt op het laatste moment, ivm behoud van de laarzen.

De tip van de föhn, vind ik wel een heel goed idee. Die voetenwarmers ook, alleen is dat niet heel goedkoop.
Wollen sokken kan ik ook nog eens naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:57 



 
Profiel   

Schoenendroger erin. Voor 15 euro zijn die al wel te koop. Even een paar minuten voor je erin stapt die dingen erin en je laarzen zijn voorverwarmd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 00:31 



 
Profiel   

Ik heb deze (maar dan tweedehands gekocht)
https://www.comfort-producten.nl/nl/usb ... gJrmvD_BwE

Zijn geweldig! Je zet ze aan en je voeten zijn super lekker warm. En na gebruik laad je ze weer op met usb

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 04:32 



 
Profiel   

Wollen sokken :j

De beste zijn natuurlijk oma's eigen gemaakte wollen sokken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 06:52 



 
Profiel   

Ik rijd in de winter vaak met mn outdoorlaarzen (Ariat Grasmere), ook als ik in de bak ga rijden.
Koude voeten vind ik zo vervelend en de outdoorlaarzen doe ik gewoon aan voor ik naar stal ga, dus in mn verwarmde bijkeuken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 06:59 



 
Profiel   

Je hebt ook van die zakjes die verstenen en daardoor warm worden.
Als je ze 10 min in warm water kookt dan smelten ze weer

HAndig voor in je schoenen en ik doe ze daarna in mijn jas. Dan heb ik een warme jas na het rijden

https://www.bol.com/nl/p/heat-in-a-clic ... modal_open

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 07:04 



 
Profiel   

Cheminee schreef
Je hebt ook van die zakjes die verstenen en daardoor warm worden.
Als je ze 10 min in warm water kookt dan smelten ze weer

HAndig voor in je schoenen en ik doe ze daarna in mijn jas. Dan heb ik een warme jas na het rijden

https://www.bol.com/nl/p/heat-in-a-clic ... modal_open

Duur zeg! Ze liggen nu ook bij de action voor nog geen euro per stuk. Ik heb een heel krat vol gehaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:31 



 
Profiel   

MISTRAL94 schreef
Joanne1987 schreef
Geen mogelijkheid ze even warm te zetten voordat je ze aan doet? Vorige stal had een ouderwetse kachel in de kantine, werden ze heerlijk warm!



Nee helaas. Er staat een houtkachel in de kantine maar om die aan te doen speciaal voor mijn laarzen vind ik ook wat ver gaan. Ze mee naar huis nemen haalt ook niet veel uit. Tegen de tijd dat ik klaar ben om te gaan rijden zijn ze alweer koud :+

FrNo welke zooltjes heb jij?



Ik heb van HN human nature, gekocht bij de ANWB winkel. Maar hier komen ook goede andere tips voorbij. Ik weet niet of de zooltjes die ik gebruik wel fijn met rijden zijn, ivm de kabel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:33 



 
Profiel   

bij de action hebben ze af en toe verwarmde zooltjes voor 0,99.
Zodra ik ze zie sla ik er altijd een stapel van in.
Kramer paardensport heeft ze nu ook alleen zijn ze daar wat duurder.
Die van de action gaan zeker 7 uur mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:44 



 
Profiel   

Plastic zakjes over je sokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:45 



 
Profiel   

Plastic zakjes over je voeten doen dat is mij in iedergeval altijd verteld door mijn moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:53 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Cheminee schreef
Je hebt ook van die zakjes die verstenen en daardoor warm worden.
Als je ze 10 min in warm water kookt dan smelten ze weer

HAndig voor in je schoenen en ik doe ze daarna in mijn jas. Dan heb ik een warme jas na het rijden

https://www.bol.com/nl/p/heat-in-a-clic ... modal_open

Duur zeg! Ze liggen nu ook bij de action voor nog geen euro per stuk. Ik heb een heel krat vol gehaald


Heb niet naar de prijs gekeken haha dit waren de eerste die opkwamen in google. Het was een voorbeeld haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen