Rijhandschoenen nodig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PonyPaardxo

Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Rijhandschoenen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 12:19

Weet iemand fijne (niet té dure) handschoenen voor lange vingers (niet het gezegde!)? Alle gewone handschoenen zijn voor mij te klein. Ze komen tot de helft van mijn onderste gedeelte van mijn vinger, daardoor kan ik de teugels niet goed vasthouden.

Hopelijk bestaan er van die rijhandschoenen.

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: Rijhandschoenen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:25

Uvex handschoenen? maar weet niet of jij ze te duur vind

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Rijhandschoenen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:41

Dan heb je dus niet de goede maat. Ik zit zelf bij sommige handschoenen op 9, soms op 9,5 met mijn lange vingers. Ik heb maat 10 en 11 ook in de winkel zien liggen.
Denk dat het dus niet aan het merk ligt, maar dat jij gewoon de verkeerde maat hebt.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:56

Voor beide topics zou ik aanraden om een middagje langs een ruitersportzaak te gaan, en gewoon vanalles te gaan voelen en passen :) want wat de een prettig vind zitten, kan voor de ander een waardeloze pasvorm hebben. Voor broeken (je andere topic), maar ook voor handschoenen.
Ik denk dat dat bij een groot deel ruiters inderdaad zo zal zijn Scum, zeker mensen in de groei. Maar er zijn ook mensen die echt naar verhouding langere of kortere vingers hebben. Ik heb zelf juist kortere vingers, en ik moet ook altijd passen want handschoenen met te lange vingers daar heb ik totaal geen grip mee, dat glijdt alle kanten op. Kleinere handschoenen zijn dan vaak te strak wat weer issues geeft met bewegingsvrijheid, plus daar heb ik dan meestal nog steeds ruimte over bij de vingertoppen. Meestal kom ik uit bij dameshandschoenen, soms kinderhandschoenen. Heren handschoenen hoef ik niet te proberen, maar misschien dat dat juist een idee is voor ts om naar te kijken aangezien die juist het tegenovergestelde probleem heeft als ik :D

Succes ts en veel plezier met shoppen! Ik heb zelf met mijn kleine handen trouwens ariat handschoenen met stretch, ik denk dat dat alvast een model is die je kan schrappen.

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Rijhandschoenen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:57

roeckl

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:09

Ik zou je ook absoluut roeckl aanraden! Niet de goedkoopste (ook zeker niet de duurste) maar gaan bij mij wel jaren mee. En bij de meeste ruitersportzaken wel verkrijgbaar zodat je kunt passen

PonyPaardxo

Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 13:48

Scum schreef:
Dan heb je dus niet de goede maat. Ik zit zelf bij sommige handschoenen op 9, soms op 9,5 met mijn lange vingers. Ik heb maat 10 en 11 ook in de winkel zien liggen.
Denk dat het dus niet aan het merk ligt, maar dat jij gewoon de verkeerde maat hebt.


Als ik een maat groter neem, zijn ze té los.

Anoniem

Re: Rijhandschoenen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:02

Die van de welkoop hebben vrij lange vingers. En rekken ook aardig mee.

Kairos
Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Rijhandschoenen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:11

Ik heb die van BR, maar ik weet niet zo goed of ik grotere handen heb als gemiddeld of juist kleine handjes, maar ik zou een middagje passen gaan bij een winkel die meerdere merken verkoopt

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:24

PonyPaardxo schreef:
Scum schreef:
Dan heb je dus niet de goede maat. Ik zit zelf bij sommige handschoenen op 9, soms op 9,5 met mijn lange vingers. Ik heb maat 10 en 11 ook in de winkel zien liggen.
Denk dat het dus niet aan het merk ligt, maar dat jij gewoon de verkeerde maat hebt.


Als ik een maat groter neem, zijn ze té los.


Ik heb ze zelf van Hauke Schmidt (leren). Die zitten gewoon als een tweede huid om je vingers heen. Wil ook geen ander merk meer hebben.