Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rijlaarzen met brede kuiten

 
Profiel   

Hoi!
Ik ben nieuw met paardrijden en ik heb zaterdag mijn eerste les gehad en ik ga 2x per week privé les volgen, ik ben op latere leeftijd begonnen en ben nu 21. Omdat ik last heb van PTSS helpt het paardrijden mij heel erg met mijn klachten, als ik met paarden bezig ben vergeet ik mijn problemen even en kan ik mezelf helemaal ontspannen.

Nu heb ik echter brede kuiten, omdat ik aardig wat spier op heb gebouwd omdat ik vroeger gezwommen heb op een hoog niveau. Ik heb gemeten volgens de site van epplejeck(?) en ik kwam uit op lengte 41 (ik ben 1,68) en kuitmaat 44. Nu wil ik naast mijn Johpers en chaps ook super graag een paar laarzen, omdat ik die er mooier uit vind zien en ik graag beide zou willen proberen. Maar helaas heb ik niet het geld om hier de hoofdprijs voor te betalen. Ook snap ik veel maatabelen niet, omdat ze tussen de 2 'maten' een / zetten en ik daardoor niet snap wat nou welke maat is.

Mijn schoenmaat is 40/41 het varieert heel erg per merk. Vaak compenseer ik dit ook met zolen.

Is er iemand die kan helpen en de gouden tip heeft? Mijn budget is 150 euro
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 08:56 



 
Profiel   

Geen tip voor laarzen, maar ik zit met dezelfde maten en ik heb nog geen laarzen gevonden onder de 150 euro met die maten. (Ik zit op vrijwel hetzelfde, schoenmaat 40/41, 40 lang en 43 kuit). Alleen maatwerk gaat en ging. Gelukkig heb ik nog een paar op maat gemaakte, nu bijna antieke :D Petries staan, maar verder moest ik toch echt uitwijken naar schoenen met chaps. En zelfs daar is het lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:35 



 
Profiel   

De Epplejeck Lou zijn voor forse kuiten heel geschikt (verkrijgbaar in verschillende breedtes), nog een voordeel zijn de haakjes aan de voorkant (veters) dus die kun je vrij los doen, en dan past het bijna altijd (zit ook elastiek aan de achterkant).

Ze zijn niet te vergelijken met bijv. Deniro/Petrie, maar voor die prijs echt meer dan goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:44 



 
Profiel   

Deze misschien wat?
https://www.agradi.nl/horka-arlene-ridi ... -40xxw.htm

Horka valt meestal ruim qua voet, dus wellicht past de 40 hier wel goed. Dan is de lengte 42 en de kuit 45.. net niet helemaal passend maar wellicht niet gek voor dit bedrag. Is overigens geen echt leer.


Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 21-04-21 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:10 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
Deze misschien wat?
https://www.agradi.nl/horka-arlene-ridi ... -40xxw.htm

Horka valt meestal ruim qua voet, dus wellicht past de 40 hier wel goed.

Ik heb deze gekocht inderdaad! Op de xw, omdat ik overal las dat hij best wel ruim viel. Mocht hij toch te klein zijn kan ik hem altijd nog wisselen voor een maatje groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:12 



 
Profiel   

Wil je je ervaring delen hier? Ik ben heel benieuwd hoe hij valt, ook qua breedte van de voet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:13 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
Wil je je ervaring delen hier? Ik ben heel benieuwd hoe hij valt, ook qua breedte van de voet.

Ga ik doen! Maar dit zijn mijn eerste laarzen en ik heb morgen pas 2 lessen gehad, dus ik ben absoluut geen expert

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:14 



 
Profiel   

Ook al ben je (nog) geen expert, je kan wel laten weten hoe de laarzen zitten. Of ze goed zitten qua hoogte/wijdte enz. Ik heb ongeveer dezelfde maat als jou en wil eigenlijk ook een keer laarzen. Dus ik ben ook erg benieuwd wat jij ervan vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:34 



 
Profiel   

Ja gaat me vooral om hoe ze vallen qua kuit en voet, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 13:40 



 
Profiel   

[ img ]
miccamaaike schreef
Ja gaat me vooral om hoe ze vallen qua kuit en voet, ben benieuwd!

Ik heb de schoenen binnen! Postnl had ze gedumpt naast de container terwijl ik gewoon thuis was. Waarschijnlijk omdat ze een ander pakket hadden dat helemaal beschadigd was.. de laarzen zelf zitten perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 11:35 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit! Hoe valt de voet? Breed of smal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:00 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
Ziet er netjes uit! Hoe valt de voet? Breed of smal?

Gemiddeld! Tenminste mijn voeten zijn niet extreem breed of extreem smal, ik pas altijd gewoon in normale sneakers en zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 22:57 



 
Profiel   

Ik heb ook plofkuiten en heb Mountain Horse high rider laarzen 2e hands gekocht. Ook rij ik met de Horka Highlander in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 23:01 



 
Profiel   

Als iemand nog wat zoekt:
Een vriendin van mij heeft haar laarzen van petrie te koop, zgan
Maat 41, hoogte 46 en kuitmaat 42
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 12:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen