Fysio zitles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Fysio zitles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 17:24

Hoi,

Even een vraagje:
Ik heb nog fysio behandelingen over dit jaar en ik vroeg mij af of ik deze ook kan gebruiken voor bijv iets van zitlessen? Of dmv een trainingssimulator of zo’n kruk waarbij ze naar je houding kijken?
Of een therapeut die ook paard rijdt bijv?

Weet iemand dat toevallig? Alleen aanbieden als het onder fysiotherapie valt.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

xRoossie95

Berichten: 1371
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Fysio zitles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:27

Mijn mensendieck therapeute reed zelf ook paard. Kwam ik later toevallig achter. Toen hebben we later ook sessies gebruikt voor houding op het paard. Ze is zelfs langs geweest op stal. Dat ging toen allemaal in mijn eigen pakket, maar ik zat er dus al met een verwijzing vanwege iets anders.

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:20

Als je een fysiotherapeut vindt die zitles als fysiotherapie declareert dan is dat er wel eentje die eigenlijk fraudeert met de zorgverzekering.

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Fysio zitles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:56

Ik heb Flexchair training gevolgd bij een fysiotherapeut. Naast dat ik rechter zit op het paard, heb ik hier ook veel baat bij gehad mbt rugklachten

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:24

ievie schreef:
Ik heb Flexchair training gevolgd bij een fysiotherapeut. Naast dat ik rechter zit op het paard, heb ik hier ook veel baat bij gehad mbt rugklachten


Dit ga ik ook doen. Mocht je geen bepaalde klachten hebben bv je rug wordt het niet vergoed maar als je dat dus wel hebt wordt het wel vergoed. Dus ligt eraan wat je primaire doel is.

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Fysio zitles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 01:01

Bedankt voor jullie reacties!
Zelf heb ik scoliose, dus op zich wel een goede reden lijkt me.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Fysio zitles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 01:03

Flexchair is bij mij zonder specifieke diagnose gewoon vergoed uit mijn aanvullende verzekering. Geen doorverwijzing voor nodig :j

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Fysio zitles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 20:59

Weten jullie toevallig nog fysiotherapeuten die in de buurt van overijssel/gelderland zitten en die met een flexchair werken? :)

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:08

Jooliieen schreef:
Weten jullie toevallig nog fysiotherapeuten die in de buurt van overijssel/gelderland zitten en die met een flexchair werken? :)



In jou omgeving deze(zitten in Ede): https://www.riderandspine.com/tarieven

Zoals te lezen worden de behandelingen bij medische indicatie vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering als je bij jun langsgaat. Zijn ook echt fysio/manueel therapeuten

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:27

Jooliieen schreef:
Weten jullie toevallig nog fysiotherapeuten die in de buurt van overijssel/gelderland zitten en die met een flexchair werken? :)



Mijn fysio is aangesloten bij het Netwerk Flexchair ruitertrainer. Wellicht kan je via www.netwerkflexchairruitertrainers.nl een fysio bij jou in de buurt vinden?