Ervaringen waterdichte handschoenen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 18:08

Mijn Facebook staat bomvol met advertenties van deze handschoenen:
https://www.grandado.com/products/motor ... 3643838558

Die advertenties werden via verschillende sites aangeboden van 40 voor 20 euro.
Nu zag ik ze niet meer op Facebook staan maar even googelen levert bovenstaande link op waar ze voor 8 euro worden aangeboden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Doen ze echt wat ze beloven? Waterdicht winddicht, warm, snijvast. Het klinkt haast te goed om waar te zijn dus daarom dat ik jullie ervaringen wil horen.

Ik zou ze willen gebruiken op de fiets, bij stalwerkzaamheden, evt met rijden zelf maar ik hou niet van te dikke handschoenen dan.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:12

ik ga dit even volgen, heb deze volgens mij ook al regelmatig voorbij zien komen op aliexpress. Trok ook mijn aandacht.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:14

Dat zijn idd handschoenen die je bij aliexpress kan vinden. Zijn op de naad niet water of winddicht. Voor de rest wel. Zijn verder prima handschoenen maar zeker geen 20/ 40 euro waard

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27972
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:15

Niet doen. Is echt prut van de bovenste plank. Ik ben er ook 'ingetrapt' maar het is echt bende. Losse naden, helemaal niet warm en zéker niet waterdicht :n

Voor écht waterdicht heb ik Sealskinz winterhandschoenen. Daarmee kan ik ijs uit de waterbak graaien en nog steeds droog. Of gewoon werkhandschoenen met die rubberen vingers bij de Welkoop. Sommige zijn ook gevoerd.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:19

Voor 4 euro op ali te koop. Voor dat geld prima, maar bepaald geen top spul.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:23

Ben even aan het zoeken geweest maar vind niet veel info over deze handschoen.. wil je een écht waterdichte handschoen, heb je eentje nodig met een waterdicht membraam zoals goretex, maar die koop je niet aan deze prijs :7
Ik denk dus eerder dat deze handschoenen eerder heel waterafstotend zijn, maar niet 100% waterdicht.
Neoprene handschoenen bvb worden gebruikt door glazenwassers en zeilers. Het water dat in de poriën blijft zitten zorgt eigenlijk voor een soort isolerend laagje waardoor je handen warm blijven, denk dus eerder dat het zo een soort principe is.
Overigens zal je in handschoenen met membraam ook natte handen krijgen omdat je hierin vaak gaat zweten haha..
De soort voering is dus eigenlijk nog het belangrijkst.


Edit:: ik kom uit de scheepvaart, wat nog het beste werkte was dunne onderhandschoentjes (ik had ze van Craft) en daarboven passende afwashandschoenen zo sopte ik het dek in de winter. De onderhandschoen houd het vocht weg van je huid waardoor je geen warmte verliest en de afwashandschoen is waterdicht.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 28-11-19 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 18:27

Ja, ik zag ze net op ali voor nog geen 2 euro :D

Ik zat inderdaad ook bij sealskinz te kijken maar kreeg de paardrijversie nog niet gevonden. Die klinken wel geloofwaardiger.

Hugolien

Berichten: 26
Geregistreerd: 28-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:36

Ik zoek ook waterdichte handschoenen dus ik ben blij met dit topic. Nu heb ik "gewone" dameshandschoenen van de action, maar die zijn zo drijfnat als je de paarden op de wei gezet hebt met die natte draden -O-

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:47

Je kan ze onder de kraan houden. Dan heb je nog droge handen. Buiten heb ik ze nog niet uit getest.

Heb ze wel gekocht.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:55

Ze zijn beslist niet water en winddicht! Ook slijten ze erg snel. Vrienden van mij hebben de handschoenen die je op fb veel voorbij ziet komen vorig jaar gekocht. Ze zijn al gedoneerd aan de container...

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:01

Ga ze dan eens langer onder de kraan houden deed het nu de snel. Miskoop zo te lezen.

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:53

Rije schreef:
Niet doen. Is echt prut van de bovenste plank. Ik ben er ook 'ingetrapt' maar het is echt bende. Losse naden, helemaal niet warm en zéker niet waterdicht :n

Voor écht waterdicht heb ik Sealskinz winterhandschoenen. Daarmee kan ik ijs uit de waterbak graaien en nog steeds droog. Of gewoon werkhandschoenen met die rubberen vingers bij de Welkoop. Sommige zijn ook gevoerd.



Yes! Ik heb ook twee paar Sealskinz. Een dunne en een iets dikkere speciaal voor paardrijden.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:05

Ik heb sinds kort Roeckl met goretex. Heb ze nog niet voldoende in nat weer getest maar ik kan je beloven dat ze erg warm zijn! Ze zouden door de goretex helemaal waterdicht moeten zijn. Van natte grepen etc worden ze ieder geval niet nat. Zijn we wat dikker (en duur)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:13

Als het deze zijn dat ik vermoed (edit inderdaad link opent nu wel) dan is het helemaal niet waterdicht. In het voorjaar komen ze straks terug af met die groom handschoenen ook voor als ze verharen, ook op wish voor enkele euro te koop in plaats van de 30euro en meer dat het vaak hier kost :')

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:24

Ik heb ze vorig jaar besteld bij Ali en het is echt rommel

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:00

Ik heb vorig jaar tijdens black Friday sealskinz gekocht via een Engelse site. Die zijn echt waterdicht! (En warm)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:53

Maartje_M schreef:
Ik heb sinds kort Roeckl met goretex. Heb ze nog niet voldoende in nat weer getest maar ik kan je beloven dat ze erg warm zijn! Ze zouden door de goretex helemaal waterdicht moeten zijn. Van natte grepen etc worden ze ieder geval niet nat. Zijn we wat dikker (en duur)


Ik heb een paar waterdichte Roeckl's gehad, hielden het niet lang vol. Halve winter en toen waren ze niet meer waterdicht. Heb ook een paar van Horze, maar ook hier hetzelfde verhaal.
Sealskinz staat er om bekend erg goede en waterdichte handschoenen te maken, dat wordt de volgende om te testen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 08:59

Het is me nu wel duidelijk dat die goedkope handschoenen niets waard zijn dus mijn dank daarvoor :)
Ben nu bij de sealskinz aan het kijken maar ik kan de paardrijversie niet echt meer vinden.
Ik hoef er ook niet perse mee te rijden, hebben jullie nog een andere tip voor een handschoen die redelijk slank zit zodat je wel nog de stal werkzaamheden kan doen ed?

Bagheera_206

Berichten: 25893
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:05

Sealskinz heeft te veel modellen dat je door bomen het bos niet meer ziet. Je hebt dacht ik meerdere paardrij versies, maar de versie die ik heb is wel wat dikker dus minder gevoel in teugels. Denk dat het model Elgin is.

Denk dat het model er inmiddels uit gaat, want nog maar 18 pond en voorheen hadden ze aparte sectie voor paardrijden. Die hebben ze ook niet meer. -O-

https://www.sealskinz.com/womens-elgin- ... term=Elgin

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27972
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:16

Fleury schreef:
Het is me nu wel duidelijk dat die goedkope handschoenen niets waard zijn dus mijn dank daarvoor :)
Ben nu bij de sealskinz aan het kijken maar ik kan de paardrijversie niet echt meer vinden.
Ik hoef er ook niet perse mee te rijden, hebben jullie nog een andere tip voor een handschoen die redelijk slank zit zodat je wel nog de stal werkzaamheden kan doen ed?


Ik heb (een oudere versie van) deze. Ik kan er nog mee rijden en stalwerkzaamheden lukken zeer zeker!

https://www.houghtoncountry.co.uk/seals ... glove-p339

Deze lijken me ook fijn trouwens: https://www.houghtoncountry.co.uk/seals ... love-p4346

Maar ook deze zijn waterdicht (nou ja de vingers dan), en wat fijner geprijsd. Kun je ook lekker mee werken. Ik gebruik ze voor het uitmesten 's winters. https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/v ... 10_1159871

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:02


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27972
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ervaringen waterdichte handschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:03

Oh die zien er ook wel fijn uit :j

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:24

Zidore schreef:
iemand ervaring met deze? https://www.decathlon.nl/p/warme-rijhan ... 49&c=BRUIN zijn ze helemaal waterdicht?


Weinig kipwarms aan, ik had binnen 10 minuten op de fiets al ijskoude vingers -O-
Maar goed, ik vind de kipwarme broek ook niet warm :o

Je kunt ook bij kramer eens rondkijken, die heeft ook veel handschoenen

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:30

Citaat:
Als je handschoenen vochtig worden tijdens het paardrijden: binnenstebuiten draaien na gebruik.


Dit vind ik echt wel de opmerking van de eeuw. Ik zie me al elke dag die dingen binnenstebuiten draaien :D :+

snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:32