wat kan je wel doen met je paard als je in een corset zit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:25

Ik had je onder de 20 geschat - na het lezen van de openingspost - als ik je leeftijd in je profiel niet gezien had. Je hebt maar 1 rug, dus als je slim bent doe je zelf natuurlijk niets!! Je paard wordt 4x per week gereden. Dat is toch prima en ook niet weinig. Heel veel beterschap en ik hoop een goed herstel..

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: wat kan je wel doen met je paard als je in een corset zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:31

Ik heb al een jaar keren verschoven ribben gehad en een ontstoken schouder. Ik heb scoliose, al sinds ik klein was en kamp regelmatig met last en ontstekingen omdat mijn spieren door de kromming heel strak zitten, als ik deze te zwaar belast geraakt het hele boeltje eigenlijk ontstoken (hier moet ik wel echt veel voor doen hoor). Toen mijn nek tot aan mijn schouder ontstoken was kon ik ook niks meer. Enige wat ik kan zeggen; neem alle rust. Je hebt maar 1 rug en paardrijden is daar sowieso al niet de beste sport voor. Als je paard buiten op de weide kan, nog 2x per week gereden wordt en de rest in de stapmolen mist die echt niks. Vraag desnoods aan iemand anders of je bijrijder om een paar keren extra te rijden, je paard zal hier uiteraard ook een beetje aan leiden maar jou gezondheid gaat nu eenmaal voor.

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: wat kan je wel doen met je paard als je in een corset zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:34

Sterkte! 4 Dagen rijden is sowieso wel genoeg, de spieren moeten ook kunnen herstellen. Iedere dag vol aan het werk is helemaal niet goed. Moeten natuurlijk wel de 4 dagen een beetje mooi verdeelt zijn, dagje rijden, dagje herstellen.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:09

Als worteltjes snijden al pijn doet... gaat longeren ook niks worden... wat als je je verstapt? Wat als hij even aan trekt om in een jolige bui een sprintje te trekken...

Even verstandig zijn en niks doen... je wilt nu echt niet je genezingsproces vertragen omdat je perse dingen wilt doen die nu niet kunnen...

Veel beterschap gewenst...

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:41

Onali schreef:
Kan je niet tijdelijk (liever permanent) naar een stalling waar hij per dag MEER dan 2 schamele uurtjes buiten zn hokje komt?

Zelf zou ik niks doen, je hebt maar 1 rug en idd één verkeerde beweging en je revalidatie gaat nog langer duren.


Wel jammer dat je op deze reactie niet reageert. Dat je voorlopig niet kunt rijden komt je paard wel overheen, maar dat hij maar 2 (!!!!) uur per dag buiten komt vind ik echt schandalig. Het lijkt een super stal op de website, maar blijkbaar vooral voor de ruiters en niet voor de paarden. :n

Verder hoop ik dat je het welzijn van je rug belangrijk vindt, en voorlopig even niks gaat doen met hem behalve een beetje tutten. Beterschap!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:07

Kaitlyn schreef:
Onali schreef:
Kan je niet tijdelijk (liever permanent) naar een stalling waar hij per dag MEER dan 2 schamele uurtjes buiten zn hokje komt?

Zelf zou ik niks doen, je hebt maar 1 rug en idd één verkeerde beweging en je revalidatie gaat nog langer duren.


Wel jammer dat je op deze reactie niet reageert. Dat je voorlopig niet kunt rijden komt je paard wel overheen, maar dat hij maar 2 (!!!!) uur per dag buiten komt vind ik echt schandalig. Het lijkt een super stal op de website, maar blijkbaar vooral voor de ruiters en niet voor de paarden. :n

Verder hoop ik dat je het welzijn van je rug belangrijk vindt, en voorlopig even niks gaat doen met hem behalve een beetje tutten. Beterschap!


Ik had het ook gelezen maar heb er verder niet op gereageerd.
Dat te weinig buiten komen waar hij zijn energie kwijt kan is ook ene oorzaak van zijn energierijke gedrag.

Op mijn vorige stal gebeurde dat ook . 3 tot 4 uurtjes buiten en de makste paarden veranderde in bommen die explodeerde. Ambu stond wel eens op de stoep.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: wat kan je wel doen met je paard als je in een corset zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:16

Ben het wel eens met bovenstaande. Mijn paard heeft een tijd in de winter ook zelden weidegang gehad. Heeft voor allerlei gezondheidsproblemen gezorgd bij paardlief met de gevolgen van dien. Staat nu van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat buiten en heb een veel fijner paard qua karakter.