Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke nieuwe cap kopen?

 
Profiel   

Ik heb een nieuwe cap nodig maar aangezien er zoveel keuze is kan ik wel wat hulp gebruiken.
Ik heb enkele eisen:
1. Veiligheid is het allerbelangrijkste
2. Goed ventilerend
3. Als er oorwarmers op gemonteerd kunnen worden is dat leuk meegenomen.

Ik sta open voor alle merken, er hoeven geen steentjes op of een uitgebreid assortiment aan kleuren, ik wil gewoon een héél veilige cap.

Alvast bedankt om mee te denken :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 15:11 



 

Ik heb een grijze met cognac bandjes van decathlon. Prima capx veilig, ventileer goed vind ik. Alleen geen idee of er oorwarmers op kunnen. Die gebruik ik namelijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 15:14 



 
Profiel   

Uvex, die heeft volgensmij ook eigen merk oorwarmers

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 15:16 



 
Profiel   

Samshield, ben ik super tevreden over. Kan je ook oorwarmers opzetten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 15:33 



 
Profiel   

Ik ben heel blij met mn KEP. Zit heerlijk en je kan er een voering voor kopen voor de winter met oorwarmers

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 15:43 



 
Profiel   

Ik heb nu mijn tweede Uvex cap, het bevalt echt heel goed. In de zomer luchtig en de winter ook niet koud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 15:58 



 
Profiel   

Ten eerste mogen onveilige caps niet verkocht worden.
Ten tweede ligt het ook aan het model van je hoofd of een cap goed zit en dus veilig is.
Ga dus naar een winkel om te passen.

Zelf heb ik een Casco trouwens.

https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/vei ... sqr=Casco&

Lekker licht en luchtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 16:19 



 
Profiel   

Ik heb er ook een van de decathlon. Licht, stevig, goed op mijn hoofd aangepast :)
Om mijn oren warm te houden gebruik ik trouwens een dunne haarband

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 16:45 



 
Profiel   

Wat is jouw budget?
Je zegt veiligheid is het aller belangrijkste! Alle cap's die verkocht worden voldoen aan de gestelde veiligheidseisen. Anders mogen ze niet in de winkel liggen.

KEP Italia is bijvoorbeeld een merk welke ook in de Cross gebruikt mag worden (dat mogen niet alle caps)
http://kepitalia.nl/kep-italia/ <- lees je meer informatie

Daarbij zijn ze wel wat duurder dan een gemiddelde cap, maar ik heb de mijne al 6 jaar, en vind hem nogsteeds super fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 16:46 



 
Profiel   

Ik zou echt gaan passen, die van de decathlon zit echt vreselijk op mijn hoofd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 16:48 



 
Profiel   

Je moet echt zelf passen hoor. Net zoals schoenen zit het ene merk voor de ene persoon zálig en voor iemand anders totáál niet.

Ik heb bij EJ ooit eens losse oorverwarmers gekocht. Die passen volgens mij onder elke cap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 16:49 



 
Profiel   

Zonder twijfel Uvex. Nog nooit zo’n lichte, mooie, degelijke cap gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 17:10 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden!
Ik ga sowieso passen in de ruiterwinkel maar het is wel handig om al een idee te hebben wat ik ongeveer wil of welke merken ik graag eens zou willen passen want niet alle winkels hebben alle merken.
Op de site van het Drunens ruiterhuis las ik dat alle caps aan de veiligheidsnorm VG 1 voldoen maar dat Kep en Charles Owen nog extra veiligheidstesten hebben ondergaan.
Dat vind ik wel interessant en dat krijgt ook wel de voorkeur.
Mijn budget €500-€750 (max €1000).
Welke merken mag je na een zware val laten opsturen naar de fabriek ter controle van de cap en de stevigheid/veiligheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 17:36 



 
Profiel   

xxx88 schreef
Bedankt voor de antwoorden!
Ik ga sowieso passen in de ruiterwinkel maar het is wel handig om al een idee te hebben wat ik ongeveer wil of welke merken ik graag eens zou willen passen want niet alle winkels hebben alle merken.
Op de site van het Drunens ruiterhuis las ik dat alle caps aan de veiligheidsnorm VG 1 voldoen maar dat Kep en Charles Owen nog extra veiligheidstesten hebben ondergaan.
Dat vind ik wel interessant en dat krijgt ook wel de voorkeur.
Mijn budget €500-€750 (max €1000).
Welke merken mag je na een zware val laten opsturen naar de fabriek ter controle van de cap en de stevigheid/veiligheid?


Dat kies ik voor KEP italia want die kan je uitwassen! En dat is echt ontzettend fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:55 



 
Profiel   

Annekeee schreef
xxx88 schreef
Bedankt voor de antwoorden!
Ik ga sowieso passen in de ruiterwinkel maar het is wel handig om al een idee te hebben wat ik ongeveer wil of welke merken ik graag eens zou willen passen want niet alle winkels hebben alle merken.
Op de site van het Drunens ruiterhuis las ik dat alle caps aan de veiligheidsnorm VG 1 voldoen maar dat Kep en Charles Owen nog extra veiligheidstesten hebben ondergaan.
Dat vind ik wel interessant en dat krijgt ook wel de voorkeur.
Mijn budget €500-€750 (max €1000).
Welke merken mag je na een zware val laten opsturen naar de fabriek ter controle van de cap en de stevigheid/veiligheid?


Dat kies ik voor KEP italia want die kan je uitwassen! En dat is echt ontzettend fijn.

Dan zou ik eerder voor een Samshield gaan. Die kan je ook uitwassen en ze hebben een betere service als bij KEP. Bij Samshield kan je ze voor een bespaard bedrag na laten kijken en indien nodig laten herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:40 



 
Profiel   

Inderdaad hele goede ervaringen met het laten herstellen van een Samshield cap na een zware val maar nadat ik hem na een nieuwe val jaren later als verloren beschouwde nu toch een KEP gekozen i.v.m. betere pasvorm voor mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:53 



 
Profiel   

Caps zijn heel persoonlijk, KEP, Shamshield, GPA en KASK zitten alle 4 niet lekker bij mij. Ook UVEX zit niet top. Heb nu een Casco op mijn hoofd en die zit wel lekker. Charles Owen zit waanzinnig maar vind die behoorlijk warm, zeker in vergelijking met mijn Casco.

Welke ook erg goed bij mij is de cap van Back on Track, die hebben er een extra laag in zitten, MIPS veiligheidssysteem, die er voor zorgt dat tijdens een flinke val hersenschade meer beperkt word als andere merken. Charles Owen heeft dit systeem trouwens ook in bepaalde caps zitten :j
Back on track komt wbt veiligheid al paar jaar als beste uit de test van een zweedse verzekeraar Folksam (beter dus nog als KEP, GPA, Charles Owen, KASK, UVEX, Samshield etc sterker nog van sommige dure merken vind ik de resultaten echt om te huilen zo slecht!!!) Zie hier voor de resultaten van vorig jaar:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... hwN4DUeMf-

Mijn volgende cap word dus een Back on track of Chales Owen met MIPS maar aangezien mijn Casco nog niet de leeftijd heeft om te vervangen mag ik nog niet van mezelf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 03:00 



 
Profiel   

Hier nu een back on track, echt heel fijne cap. Gratis extra voering erbij zodat je makkelijk kunt wassen en het mips systeem sprak mij ook erg aan.
Ben erg hoofdpijn gevoelig en met deze cap loop ik na het rijden nog rond omdat ik domweg vergeet hem af te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 04:55 



 
Profiel   

Tja, na 5 jaar moet elke cap vervangen worden las ik laatst. Ook als je er nooit mee gevallen bent. Dit omdat het materiaal verzwakt na een tijd. Ik koop dus echt geen dure caps meer. Ga naar de winkel en ga simpelweg passen. Als hij goed zit, bruin is en een sobere uitstraling heeft dan mag hij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:55 



 

Windbloem schreef
Zonder twijfel Uvex. Nog nooit zo’n lichte, mooie, degelijke cap gehad.


Amen! Ik vind het ook de meest fijne cap die ik heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:57 



 
Profiel   

Ik heb een uvex.
Die zijn niet zo duur, en kun je aan de achterkant stellen.

Ik heb in de winter zelf altijd fleece oorwarmers op en mijn cap past er dan overheen, doordat ik deze groter kan draaien :+

En de cap is superlicht en ventileert goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:09 



 
Profiel   

Ik heb van de week een onek cap gekocht. Hij zit heerlijk maar weet niet of je er ook oorwarmers onder kan doen zoals de samshield

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 19:59 



 
Profiel   

Wat is je budget? Ik raad je in ieder geval ook aan om in de winkel een aantal modellen van verschillende merken te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 00:48 



 
Profiel   

Passen passen passen.

Ik vind samshield prachtig. Net als GPA. KEP vond ik een cap voor dressuurmutsen en die hoefde ik niet.

3x raden welke cap mij als gegoten zit en waar ik nu altijd mee rondrijdt? Juist ja. Een KEP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 00:54 



 
Profiel   

Inderdaad passen. Als ik meet heb ik 56, maar nu de Harry’s horse Concorde van 57-60 omdat die andere maat niet over mijn achterhoofd ging. Er zijn inderdaad diverse merken die bepaalde service en kwaliteit bieden en back on track met speciale systeem.

Zelf nu net een OneK besteld. Moet nog even afwachten of deze ook zo fijn zit (gebruikte van een kennis gepast, nieuw toch altijd net even anders).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 08:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen