Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:23

Lief aanbod, maar ik zag al eerder dat jij maat 39 hebt, ik heb normaal 41. Bij zo’n grote aanschaf wil ik tegenwoordig toch irl passen. Zo ben ik er al achter gekomen dat ik laarzen waar zo veel mensen mee weglopen (Haha) mij heel slecht zitten. Gelukkig zijn mijn muckboots nog steeds niet kapot na drie jaar. Enige nadeel is dat deze weinig profiel hebben en dus glad, maar dat probleem had ik ook met mijn ariat grassmere (? Die met die veters, precies de reden dat ik die weer verkocht heb) ben een paar keer uitgegleden in het bos.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:47

Ik was vorig jaar helemaal klaar met de leren laarzen en de varianten er op. Heb deze aangeschaft
Afbeelding

https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... 97&c=BRUIN en weet zeker dat ik hier deze winter weer mee doorkom. Moest altijd zoveel leer poetsen dat ik er gek van werd en ze gingen alsnog scheuren door al het vocht en de modder. Deze spuit ik af en stap zo de auto in, heerlijk.

Heb Dubarrys gehad en die ANWBlaarzen, echt klaar mee, bleef echt poetsen en ze gingen ook niet makkelijk schoon.

Op m'n rijlaarzen ben ik zuinig, daar rijd ik alleen mee. op stal moet het gewoon goed en bestendig zijn.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:00

Zidore schreef:
Ik was vorig jaar helemaal klaar met de leren laarzen en de varianten er op. Heb deze aangeschaft
[ Afbeelding ]

https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... 97&c=BRUIN en weet zeker dat ik hier deze winter weer mee doorkom. Moest altijd zoveel leer poetsen dat ik er gek van werd en ze gingen alsnog scheuren door al het vocht en de modder. Deze spuit ik af en stap zo de auto in, heerlijk.

Heb Dubarrys gehad en die ANWBlaarzen, echt klaar mee, bleef echt poetsen en ze gingen ook niet makkelijk schoon.

Op m'n rijlaarzen ben ik zuinig, daar rijd ik alleen mee. op stal moet het gewoon goed en bestendig zijn.


Verdeuri, die wilde ik ook proberen. Maat toen ik keek waren ze niet beschikbaar in mijn maat. Nu dus wel.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:07

Die staat niet bij dat ze gevoerd zijn...

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:16

Ah dan is het denk ik de gevoerde versie die niet bestaat in mijn maat.

Ik wandel trouwens ook ontzettend veel met deze laarzen de laatste tijd. Ik wil ze ook wel graag mooi houden dus ik wandel er niet mee als het erg blubbering is. Ze zijn wel waterdicht.
Ik pak ze daardoor eerder dan mijn lowa's die niet waterdicht zijn en ze zijn een stuk minder warm dan de ariat windermere. De zool is echt fantastisch. Echt totaal niet glad.

https://www.agradi.nl/ariat-laars-anthe ... quoise.htm

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:01

Ceetje, snap ik had ik nog wel nu ik de Country rider ipv de Suffolk heb besteld.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:10

Ceetje_bokt schreef:
Lief aanbod, maar ik zag al eerder dat jij maat 39 hebt, ik heb normaal 41. Bij zo’n grote aanschaf wil ik tegenwoordig toch irl passen. Zo ben ik er al achter gekomen dat ik laarzen waar zo veel mensen mee weglopen (Haha) mij heel slecht zitten. Gelukkig zijn mijn muckboots nog steeds niet kapot na drie jaar. Enige nadeel is dat deze weinig profiel hebben en dus glad, maar dat probleem had ik ook met mijn ariat grassmere (? Die met die veters, precies de reden dat ik die weer verkocht heb) ben een paar keer uitgegleden in het bos.


Ik heb nu schoenen met veel profiel en je glijdt niet uit, maar er blijft echt een berg bagger aan hangen. Ik vergeet dat dus weleens..........Bij mn Ariat's liep ik amper vuil naar binnen.


jobamara schreef:



Ik heb altijd hoge schoenen en vind laarzen wel al snel hoog. Maar net even rond de kuit lijkt me mooi. Ik draag dus buiten bij de paarden altijd werkbroeken of rechte rij jeans en die moet je er ook even snel snel in proppen als je naar buiten loopt. Als dat 40x kang duurt, draag ik ze niet meer. En eigenlijk worden ze ook nooit hoog heel vies ofzo.
Het is puur voor wat ik nu in mn schoenen loop soms.


Zidore schreef:
Ik was vorig jaar helemaal klaar met de leren laarzen en de varianten er op. Heb deze aangeschaft
[ Afbeelding ]

https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... 97&c=BRUIN en weet zeker dat ik hier deze winter weer mee doorkom. Moest altijd zoveel leer poetsen dat ik er gek van werd en ze gingen alsnog scheuren door al het vocht en de modder. Deze spuit ik af en stap zo de auto in, heerlijk.

Heb Dubarrys gehad en die ANWBlaarzen, echt klaar mee, bleef echt poetsen en ze gingen ook niet makkelijk schoon.

Op m'n rijlaarzen ben ik zuinig, daar rijd ik alleen mee. op stal moet het gewoon goed en bestendig zijn.


Kan je daar ook echt op lopen? Ik ben bang bij zulke dat het niet echt goed is voor je voeten en enkels.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:30


BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:35

Texnex schreef:
Ik las van een werklaars wel dat ze goed ademen, dus dat is wel belangrijk. Continu in ene plastic laars is ook niet goed.
Maar ergens anders stond dat je ook echt goede sokken aan moet doen.

Bij regenjassen net zo.


Ik raad je echt ten zeerst de laarzen aan van Engelbert Strauss.. dit zijn ook 'werklaarzen', maar zitten door het neoprene bovenstuk echt heel lekker en aansluitend (geen floppende losse laarzen dus), je hebt de winterversie die écht super warm is!! (Pas bij -28° na 4u koude tenen)
https://www.engelbert-strauss.be/werkla ... I4QAvD_BwE
Deze hebben geen stalen neus en zijn redelijk licht aan de voeten. Maar wel heel bestendig!! Ook tegen dus de urine ed. (Worden ook gebruikt in veehouderij bvb)

Goede sokken oftewel goede onderkleding bij bvb regenkleding is noodzakelijk omdat die het vocht van je lijf naar buiten afvoeren waardoor je huid dus droog blijft. (En zodoende behoud je je warmte)
Schoenen geven vaak zweetvoeten en regenkleding een zweetlijf en als je dan geen goede onderkleding hebt, koel je dus af (verdamping vanaf je huid) en krijg je het koud. Het natte aan de binnenkant van regenkleding is vaak ook condens van je lijf en geen effectief regenwater haha
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 22-10-20 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:38


BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:41

Zidore schreef:
Billy schreef:
Die staat niet bij dat ze gevoerd zijn...

Ze hebben ook gevoerde laarzen, die heb ik ook pas besteld, zijn ook fijn


Neen idd maar deze versie van Engelbert Strauss is ook al wel bestendig tot -20° .
Met goede merino wollen sokken heb ik een Noorse winter doorstaan in de veehouderij/landbouw bij -28° . :brr:

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:47

swartbeessie schreef:
https://www.decathlon.nl/p/warme-waterd ... 04&c=GRIJS

Ik heb dus deze, de goedkoopste gevoerde laars van Decathlon. Loopt heerlijk, geen last van kou en ook in grotere maten.

Die jachtlaars die hierboven werd genoemd is wel mooi zeg! Maar die is er maar tot maat 41.



Jaaa, deze heb ik ook inderdaad. De dames versie dan (andere tint grijs). En die lopen echt nog niet zo verkeerd en lekker warm als het koud is. Hele winter meegegaan vorig jaar (zat 'in between' fijne leren laarzen vorig jaar haha) en nog niet stuk. En voor dat geld... Tjah, als je ze dan ieder jaar zou moeten vervangen is t nog niet erg hè :')

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:21

Bij echt regen en blubber (met uitmesten bv) heb ik overigens gewoon m'n croc's regenlaarzen aan. Afspoelen en klaar

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 00:36

BillyJ schreef:
Texnex schreef:
Ik las van een werklaars wel dat ze goed ademen, dus dat is wel belangrijk. Continu in ene plastic laars is ook niet goed.
Maar ergens anders stond dat je ook echt goede sokken aan moet doen.

Bij regenjassen net zo.


Ik raad je echt ten zeerst de laarzen aan van Engelbert Strauss.. dit zijn ook 'werklaarzen', maar zitten door het neoprene bovenstuk echt heel lekker en aansluitend (geen floppende losse laarzen dus), je hebt de winterversie die écht super warm is!! (Pas bij -28° na 4u koude tenen)
https://www.engelbert-strauss.be/werkla ... I4QAvD_BwE
Deze hebben geen stalen neus en zijn redelijk licht aan de voeten. Maar wel heel bestendig!! Ook tegen dus de urine ed. (Worden ook gebruikt in veehouderij bvb)

Goede sokken oftewel goede onderkleding bij bvb regenkleding is noodzakelijk omdat die het vocht van je lijf naar buiten afvoeren waardoor je huid dus droog blijft. (En zodoende behoud je je warmte)
Schoenen geven vaak zweetvoeten en regenkleding een zweetlijf en als je dan geen goede onderkleding hebt, koel je dus af (verdamping vanaf je huid) en krijg je het koud. Het natte aan de binnenkant van regenkleding is vaak ook condens van je lijf en geen effectief regenwater haha


Dat is geloof ik mijn reactie in je tag.

Die laarzen beginnen pas bij 41, dus dat is vrij groot als je 38 hebt. En ik vraag me echt af of je op die modellen ook lekker kan lopen.
Wij hebben een paddock paradise, dus ik mest geen stallen op een rij uit, maar moet wel lopen. En ik wil ermee met de honden lopen door het bos en de velden.

Dat van condens snap ik. Maar ik draag altijd ene katoenen t shirt en dan ene sweat shirt of vest. En ik zweet gewoon vrij snel, door slechte conditie en medicatie tegenwoordig. Vooral op mn rug. Verder niet echt.
Mijn man hetzelfde doen of meer, in zelfde kleren en zweet nooit.

Ik heb nu naar waxjassen gekeken, maar een jas komt niet in de mest en urine.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:06

Ze zijn zeer zeker geschikt om veel afstand mee te lopen! Maar de maatvoering had ik niet in de gaten, excuses. Ze hebben wel andere modellen die er vanaf maat 38 zijn.

Het zijn echt super laarzen!!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:37

Yess mijn Tuffa's zijn al binnen, dus voor zeker de komende 5 jaar weer voorzien.
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:41

Mooie laarzen! Hoe breed zijn jouw kuiten? En slip je met je voeten niet tijdens het lopen?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:46

Hannanas schreef:
Mooie laarzen! Hoe breed zijn jouw kuiten? En slip je met je voeten niet tijdens het lopen?

Dit zijn de Country riders van Tuffa ik had eerst de Suffolk. Nu stond er op de site dat de Country riders wat kleiner ad voet vallen dat vind ik meevallen.
Ik heb hele smalle voeten maar vind wat ruimte zalig, normaal heb ik 38 /38,5 van maat deze zijn 39 maar hadden best 38 mogen zijn.
Mijn kuit is meen ik 36 maar door het klitteband goed verstelbaar. Op hun site staat een mooie maattabel met hoogte en max kuitmaat.
Ik heb de standaard schacht en die is bij mij dan op zijn kleinst. Maar ze hebben de keus uit standaard en ook nog de wijde.
Mensen met een zeer hoge wreef zou ik eerder de Suffolk aanraden.

En ook weer mocht je bij mij in de buurt zitten kom maar passen :)

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:25

@ jobamara

Wauw wat een mooie laarzen!!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:08

Billy, dank je wel :), maar vooral zalig lopen net pantoffels. Warm, wollen voering, waterdicht snel aan/uit door klitteband. En de kwaliteit is zo goed.


Afbeelding

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6132
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:21

https://www.agradi.nl/horka-outdoor-laa ... uin-37.htm

Ik heb deze besteld en ze zitten heerlijk :) voor het eerst online schoenen gekocht dus een wonder dat ze passen. Had er graag meerdere geprobeerd voor ik zo'n dure koop doe maar bij EJ hadden ze niks op voorraad.
Overal zacht gevoerd, lopen niet stug en zacht voetbed :)

Schiet er achter een beetje uit (maar een voet is ook wat kleiner dus altijd lastig) maar met een dubbele sok zitten ze perfect.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:33

jobamara schreef:
Yess mijn Tuffa's zijn al binnen, dus voor zeker de komende 5 jaar weer voorzien.
[ [url=m/zax5rS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie laarzen. <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 02:20

Nyaleti schreef:
https://www.agradi.nl/horka-outdoor-laa ... uin-37.htm

Ik heb deze besteld en ze zitten heerlijk :) voor het eerst online schoenen gekocht dus een wonder dat ze passen. Had er graag meerdere geprobeerd voor ik zo'n dure koop doe maar bij EJ hadden ze niks op voorraad.
Overal zacht gevoerd, lopen niet stug en zacht voetbed :)

Schiet er achter een beetje uit (maar een voet is ook wat kleiner dus altijd lastig) maar met een dubbele sok zitten ze perfect.


Ow, Zonde. Ik zei vd week nog. Bij cowgirlstore zijn die in de aanbieding de hele maand Oktober. 79,95.

Maar 38 is mij te klein en 39 te groot, ga ik sloffen

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 00:16

BillyJ schreef:
Die staat niet bij dat ze gevoerd zijn...

Ze hebben ook gevoerde laarzen, die heb ik ook pas besteld, zijn ook fijn


Neen idd maar deze versie van Engelbert Strauss is ook al wel bestendig tot -20° .
Met goede merino wollen sokken heb ik een Noorse winter doorstaan in de veehouderij/landbouw bij -28° . :brr:

Wauw das wel heel koud. Ik kom de winter wel door met deze twee paar decathlon laarsjes. Het ene paar zonder warme sokken en de gevoerde gaan prima, zelfs zonder sok :D Ga geen geld meer uitgeven aan “mooie” leren laarzen want dat heb ik al gedaan. We zitten hier op klei, dus altijd dikke blubber de hele winter.

annepaardoes

Berichten: 7156
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:01

xSelina schreef:
XxDiandraxX schreef:
Als je er net zo veel plezier van krijgt als ik dan ben je een gelukkig mens.. :P *\o/*
welk model heb je gekozen?


Adisa! Heb Adora ook besteld maar krijg die helaas net niet dicht. Heb ze met wol gevoerd echt heerlijk. :D


Hebben jullie gewoon je standaard schoenmaat besteld? Als ik op het schema van Zoo Adventure kijk zou ik een maar 38 moeten, maar ik heb altijd 39 en in een enkel geval zelfs 40. Door dat schema begin ik te twijfelen welke maat ik moet bestellen.