Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

 
Profiel   

Zoals de titel al zegt. Bestaan ze nog? De hoge rijbroeken met kunstleer, steekzakken. Zonder poespas. Ik zie voornamelijk rijbroeken voorbij komen met siliconen, plakkaten, strass steentjes, allerlei kleuren stiksels. Ik wil gewoon een lekker zittende simpele rijbroek. Maar de keuze is erg beperkt? Iemand nog leuke adresjes? Dan vooral in het noorden van het land?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:01 



 
Profiel   

Voor het zuiden van het land zijn tips ook welkom :)
Heb 1 rijbroek met siliconen... Geef mij maar kunstleer. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:02 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Vind de rekbare onderkant wel veel fijner dan het klittenband. Maar ik hoef inderdaad geen siliconen, geef mij maar leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:03 



 
Profiel   

Ik heb mijn broeken echt al jaaaaaren. Simpele zieltjes van harrys horse. En ze zitten fantastisch! Bij decathlon hebben ze ook echt fijne broeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:04 



 
Profiel   

Ania schreef
Ik lees even mee. Vind de rekbare onderkant wel veel fijner dan het klittenband. Maar ik hoef inderdaad geen siliconen, geef mij maar leer.



Oké daar heb je een punt :D dat vind ik ook heel fijn! Dat is een pluspunt.

Ik vind siliconen echt waardeloos. Je broek zit vast geplakt in het zadel en zelf schuif je in je broek. Mijn huid was er niet gelukkig mee. Die grote plakkaten met plaatjes en steentjes, die op je kont prijken zijn leuk. Wanneer je een mooie smalle kont hebt. Maar ik wil echt geen nadruk op mijn achterwerk leggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:12 



 
Profiel   

Herkenbaar. Ik had 1 van eigen merk epplejeck. Toen bij tentenkamp goedkoop gekocht omdat de steentjes er af vielen. Die kan je er dus heel makkelijk af halen zonder dat je dat ziet. :+

Hele fijne broek, maar helaas wel sneller door dan de oude cavallo’s enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:15 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
Ik heb mijn broeken echt al jaaaaaren. Simpele zieltjes van harrys horse. En ze zitten fantastisch! Bij decathlon hebben ze ook echt fijne broeken.



Ik had ook een HH de Livorno. En ja daar zit een subtiel steentje op :+ Maar verder is hij gewoon zwart :D Maar daar is door het gebruik het kunstleer door gesleten. Ik dacht ik bestel gewoon een nieuwe. Maar ze worden niet meer gemaakt. En HH zelf deed ook niet veel moeite toen ik vroeg of ze adresjes hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:16 



 
Profiel   

Ik heb er pas nog 2 bij krämer gekocht. Wel kunstleer, maar geen bandplooi met steekzakken. Bijna alles is nu legging met siliconen. (Kunst) leer is veel fijner dus als er tips zijn ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:17 



 

Ik lees ook mee, vind de rijlegging een verschrikking, rijd me door met de siliconen. Bah!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:18 



 
Profiel   

Mondoni van Divoza (de Durban, zeg ik uit mijn hoofd) en ELT van de Welkoop. Ik heb al twintig jaar niets anders meer, zowel met kunstleren zitvlak als met stoffen zitvlak. Comfortabel en betaalbaar. In de endurance heb ik even met zo'n glad ding gereden, maar ik vond het niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:22 



 
Profiel   

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-accessoires/rijbroeken/rijbroek-epplejeck-acca-leer_3063.html?channable=00325e6964003130333636312d3330332d3336d2&sqr=acca&

Zijn geen kwalitatief hele sterke broeken maar daar is de prijs ook naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:31 



 
Profiel   

san4nie schreef
Herkenbaar. Ik had 1 van eigen merk epplejeck. Toen bij tentenkamp goedkoop gekocht omdat de steentjes er af vielen. Die kan je er dus heel makkelijk af halen zonder dat je dat ziet. :+

Hele fijne broek, maar helaas wel sneller door dan de oude cavallo’s enzo.

Toen ik dit topic open deed moest ik ook direct denken aan mijn cavallo van vroeger. <3

Maar ik volg wel de rest, die rekkers onder aan de broek hadden ze eerder moeten uitvinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 00:57 



 
Profiel   

https://www.divoza.com/nl/mondoni-durban-iii-rijbroek
Deze is erg prettig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 07:27 



 
Profiel   

Dat is de Durban van Mondoni. Die bedoel ik idd. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 07:28 



 
Profiel   

Horse Pilot heeft simpele broeken zonder poespas. Zonder kunstleer, maar voelt voor mij hetzelfde. De stof is hetzelfde als de rest van de broek, dus geen siliconen, maar is niet glad in het zadel, wordt iets stroever door lichaamswarmte. Deze broeken zitten ontzettend lekker.
Ik rij daarnaast ook met siliconen en bij goede merken voelt dat ongeveer zo fijn als kunstleer is mijn ervaring en absoluut niet alsof je aan je zadel geplakt zit :) bijvoorbeeld Shockemohle en Pikeur.
Ik was eerder precies op zoek naar wat jij zoekt, droeg altijd veel Cavallo met kunstleer, maar tijden veranderen en ik heb de broeken van nu uiteindelijk met plezier omarmd ;) Niet helemaal hét antwoord op je vraag maar hopelijk kun je er wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 07:55 



 
Profiel   

Hier ook enkele siliconen rijbroeken gehad, maar toch weer terug op de rijbroeken met leren zitvlak. Maar het is inderdaad een zoektocht!

Ik heb nu de Pikeur Candela II McCrown rijbroeken:
https://hypostore.nl/pikeur-candela-rijbroek.html

Hoge rijbroek, met steekzakken (let op, de witte heeft geen steekzakken, alle andere kleuren wel) en zonder poespas. Ik zweer erbij!

Oja, hypostore heeft zo nu en dan 25% of 30% korting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 08:35 



 
Profiel   

Ik heb een broek van HH met kunstleer, maar vind het niks. Terwijl ik er vroeger bij zwoor. Je zou het Peerdewinkeltje in Veenendaal kunnen proberen. Ze heeft sowieso een outlet met oude modellen, daar zit vast ook kunstleer bij. En anders, als het er nog is kan zij er aan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 08:38 



 
Profiel   

Avelienvd schreef


Deze kan ik ook aanraden inderdaad. Heerlijke broeken!
Decathlon heeft ook fijne broeken zonder poespas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 09:40 



 
Profiel   

PK heeft vaak in het voor en najaar sample sale (normaal in hun loods in Harmelen maar nu ook online). Ik heb daar al een aantal keer rijbroeken zonder en met leren zitvlak gekocht voor een prikkie en hele fijne broeken! Sample sale is helaas net geweest maar misschien goede tip om in het achterhoofd te houden voor het voorjaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 10:07 



 
Profiel   

MISTRAL94 schreef
Ik vind siliconen echt waardeloos. Je broek zit vast geplakt in het zadel en zelf schuif je in je broek. Mijn huid was er niet gelukkig mee.


Argh dit precies!!
Ik rij mijn huid echt aan gort tot blauwe plekken en blaren aan toe met die stomme siliconen. Ik keek pas bij ej en divoza bij ‘nieuwe producten’ en echt élke broek heeft het tegenwoordig, kunstleer is zo lastig te vinden.
Gezien de markt die er blijkbaar wel is zal het er toch niet helemaal uit gaan hoop ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 10:11 



 
Profiel   

Ik was er vroeger ook niet weg van. Maar scheelt wel welk merk je hebt. Heb er nu 2 van van Krämer en dan van het huismerk. Die hebben wel siliconen, maar niet zo erg dat je rijbroek vastgeplakt zit in het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 10:23 



 
Profiel   

Grappig te lezen dat hier meer mensen, niet blij mee zijn. Ik ga ze allemaal eens bekijken. Mijn ervaring met siliconen is slecht. Dan neig je niet, naar weer een broek aanschaffen en uit proberen. Daar vind ik ze gewoon te duur voor. Het zou fijn zijn als de fabrikanten eens naar de consument zouden luisteren. Maar dat is vast een illusie om te denken dat dat gaat gebeuren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 12:45 



 
Profiel   

Hier precies hetzelfde, ik koop graag broeken van easy rider en hkm. Mega fijn, gaan lang mee, normaal geprijsd, en gewoon simpel (met kunstleren zitvlak).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 13:05 



 
Profiel   

In de opruimhoek bij divoza? Het is al even geleden maar ik heb daar een hele fijne eurostar gevonden met steekzakken en suede zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 14:37 



 
Profiel   

Hier een tip uit friesland. Koopstra uit wolvega *\o/* *\o/* *\o/* !! 5 euro, ex btw.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 14:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen