Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 00:22

Trui schreef:
excuses als deze al zijn gemeld, door vorige reacties vermoed ik van niet. Heb ook jiet hele topic gelezen dus weet niet of je een specifieke maat hebt? er is veel als ik niet selecteer op maat, moet je maar net geluk hebben dat ie er nog in jouw maat is. Anders (als het niet EJ huismerk is) op andere sites hetzelfde model zoeken?

met steekzakken ook, en in het wit zwart blauw:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

weet niet of je dit te veel stiksel vind?
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10047


Die Horka vind ik wel een mooie broek idd. Die is momenteel uitverkocht. Maar wel de moeite waard om te bekijken als deze weer leverbaar is.

Ej en Montar heb ik in het verleden wel gehad of gepast. Maar ben ik niet heel enthousiast over. Weet niet of Montar qua pasvorm nog veranderd is de afgelopen jaren?

Ik heb nu de Horka Belgrad en de HH Berri in bestelling staan. Kijken hoe het zit en of het niet te opzichtig is :+

Pikeur vind ik wel een hele mooie broek. Maar qua prijs vind ik hem toch wel minder mooi :')

Hopelijk kan ik over een tijdje gewoon weer passen in de winkel. Ik vind dat toch fijner dan online.
Dan is Kramer in Duitsland ook een optie om te kijken. Als je alles tegen verzendkosten terug moet sturen is het ook een duur geintje.

De andere opties ga ik ook allemaal bekijken. Bedankt allemaal voor de suggesties!

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:25

Bij ruitersportwinkel.eu zijn er ook nog een aantal (niet allemaal op de site....)

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:35

Ik heb bij het zien van die nieuwe rijbroeken altijd het idee dat het veredelde hardloop broeken zijn. Geef mij ook maar de oude. Maar wat hier ook al eerder gezegd is, de rekbare onderkant is dan wel weer fijner dan het klittenband

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:45

Ik wil gewoon een Cavallo met leren zit. :( (geen bandplooi) Ik heb ze nog best een tijd kunnen krijgen via hun webshop, maar de laatste keer toch ook een met silicone moeten nemen en vind het echt 3 keer niets. Snap niet dat je van die merken de keuze gewoon niet meer heb...

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:47

Jessix schreef:
Ik wil gewoon een Cavallo met leren zit. :( (geen bandplooi) Ik heb ze nog best een tijd kunnen krijgen via hun webshop, maar de laatste keer toch ook een met silicone moeten nemen en vind het echt 3 keer niets. Snap niet dat je van die merken de keuze gewoon niet meer heb...


Is zeker jammer, ik kan nog al eens oudere rijbroeken scoren op marktplaats enzo. :D

denisesilver

Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:53


RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:13

Ik heb er 1 van Anky een tijdje geleden gekocht bij Divoza. Maar dat stofje is wel een beetje stroef.
Ik vind siliconen ook super vervelend. Altijd opzoek naar broeken zonder, maar hoor regelmatig dat ik echt over moet stappen omdat alles eruit gaat. Nu heb ik er uiteindelijk maar 1 met alleen op de knieen. Dat vind ik nog wel te doen, maar heb ook wel opgelet dat het zachte siliconen waren en niet zoveel.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:18

had laatst geluk in een fysieke ej winkel. Een écht ouderwetse broek, zelfs met klittenband, gevonden. Geen siliconen niks, alleen dikkere knievlakken. Nog nooit een broek gehad die zooo goed pastte! was mega hoog ook, enige die ik zonder riem kan dragen. was blijkbaar een overblijfseltje van ooit ofz hahah

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:27

Cemlys schreef:
Ik mis ze ook, vnl die heerlijke cavallo s, met steekzakken, pikeur was ook fijn.


Ik heb nog 2 van cavallo liggen. Met een blauw labeltje, die waren wat betaalbaarder dacht ik. Zijn ondertussen nogal stug, vergeleken met de moderne stofjes. Draag ze niet zo vaak meer. Maar zijn echt niet kapot te krijgen. Heb ze al meer dan 10 jaar. Gewoon goed en simpel.
Maar denk dat “gewoon goed en simpel” sowieso minder van deze tijd is.

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 03:13

Hier zelfde voorkeur. Heb voor ze uit de handel gingen nog een paar Eurostar sprints gekocht. Ik hou van gladde broeken op gladde zadels. Verklaar me voor gek, maar zo heb ik nu eenmaal leren rijden.

Mijn tip vd week: equimatch.nl
Zijn erg ouderwetse modellen en kleuren, maar geen siliconen en af en toe ook nog kunstleren zitvlak.

Mijn man moest pas ook een nieuwe rijbroek. Hij is een redelijke brede vent van bijna 2m. Dus maten zijn al een ding, maar hij kon kiezen tussen glimmende silicone billen of strass. Dus ja, was niet zo'n succes...

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 06:44

Ik heb echt 2 favo rijbroeken die dus complete uiterste zijn :+
Om als 1e aan je vraag te voldoen: de HH Beijing. Ooit gekocht om naar stal aan te doen op de dagen dat ik niet ga rijden, maar die goedkope dingen zitten zo lekker! En kosten ook echt niks. Bijna altijd wel een aanbieding ergens waardoor je voor in de 20 wel klaar bent, maarrrr ik verslijt er wel 1 per halfjaar.

En om totaal niet aan je vraag te voldoen: de Pikeur met siliconen is geweldig <3. De goedkopere siliconen heb ik dezelfde ervaring mee als jij, helemaal vastplakken in het zadel, zelfs als je je benen langs elkaar haalt plak je bijna aan elkaar vast haha. Maar de siliconen van Pikeur is echt een ander verhaal. Blijft echt mijn favoriete merk rijbroeken en gaan echt jaaaaren mee. En ze staan heel mooi vind ik. Ik heb een zwart model in de kast, al staat daar wel Pikeur langs het been. Mochten de winkels dalijk weer open zijn zou je zeker eens even het verschil moeten gaan voelen tussen goedkope siliconen en deze!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 14:11

November108 schreef:
Ik heb echt 2 favo rijbroeken die dus complete uiterste zijn :+
Om als 1e aan je vraag te voldoen: de HH Beijing. Ooit gekocht om naar stal aan te doen op de dagen dat ik niet ga rijden, maar die goedkope dingen zitten zo lekker! En kosten ook echt niks. Bijna altijd wel een aanbieding ergens waardoor je voor in de 20 wel klaar bent, maarrrr ik verslijt er wel 1 per halfjaar.

En om totaal niet aan je vraag te voldoen: de Pikeur met siliconen is geweldig <3. De goedkopere siliconen heb ik dezelfde ervaring mee als jij, helemaal vastplakken in het zadel, zelfs als je je benen langs elkaar haalt plak je bijna aan elkaar vast haha. Maar de siliconen van Pikeur is echt een ander verhaal. Blijft echt mijn favoriete merk rijbroeken en gaan echt jaaaaren mee. En ze staan heel mooi vind ik. Ik heb een zwart model in de kast, al staat daar wel Pikeur langs het been. Mochten de winkels dalijk weer open zijn zou je zeker eens even het verschil moeten gaan voelen tussen goedkope siliconen en deze!


Plakt het siliconen van de Pikeur dan minder, dan van de goedkopere merken? Gaat jouw Pikeur al lang mee? Mijn HH is iets van 2 jaar mee gegaan. Dat was voor die prijs prima. Ik zou wel een beetje vrezen voor een dure rijbroek :=

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:16

MISTRAL94 schreef:
November108 schreef:
Ik heb echt 2 favo rijbroeken die dus complete uiterste zijn :+
Om als 1e aan je vraag te voldoen: de HH Beijing. Ooit gekocht om naar stal aan te doen op de dagen dat ik niet ga rijden, maar die goedkope dingen zitten zo lekker! En kosten ook echt niks. Bijna altijd wel een aanbieding ergens waardoor je voor in de 20 wel klaar bent, maarrrr ik verslijt er wel 1 per halfjaar.

En om totaal niet aan je vraag te voldoen: de Pikeur met siliconen is geweldig <3. De goedkopere siliconen heb ik dezelfde ervaring mee als jij, helemaal vastplakken in het zadel, zelfs als je je benen langs elkaar haalt plak je bijna aan elkaar vast haha. Maar de siliconen van Pikeur is echt een ander verhaal. Blijft echt mijn favoriete merk rijbroeken en gaan echt jaaaaren mee. En ze staan heel mooi vind ik. Ik heb een zwart model in de kast, al staat daar wel Pikeur langs het been. Mochten de winkels dalijk weer open zijn zou je zeker eens even het verschil moeten gaan voelen tussen goedkope siliconen en deze!


Plakt het siliconen van de Pikeur dan minder, dan van de goedkopere merken? Gaat jouw Pikeur al lang mee? Mijn HH is iets van 2 jaar mee gegaan. Dat was voor die prijs prima. Ik zou wel een beetje vrezen voor een dure rijbroek :=


Ja die 'plakt' helemaal niet zoals de goedkopere merken, het maakt net als kunstleer je broek iets stroever dan gladde stof op je zadel maar is geen 'plaklaag' die zorgt dat je nergens heen kan in je zadel en waardoor je broek dus gaat schuren. Ik vind het lastig uit te leggen maar als je het voelt merk je het verschil gelijk!
Ze gaan echt heel lang mee, heb een zwarte al 2 jaar in gebruik en die zit gewoon nog als nieuw. Heb afgelopen zomer voor het eerst een rijlegging van hun gekocht en daar ben ik tot nu ook super tevreden over.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:17

Euroriding siliconen plakken ook totaal niet zoals die doorzichtige siliconen. Liggen ook niet zo bovenop de stof. Ik vind die even fijn dan leren zitvlak!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:03

Toch maar weer eens kijken. Ik ben bang dat ze het er toch door gaan drukken en dat iedereen straks over moet op siliconen.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:58

Bij Ooteman wil het nog weleens lukken, daar ben ik een paar keer online geslaagd in de uitverkoop.

Bestel zelf m'n Pikeur broeken bij Pas de Deux in Katwijk. Je kan daar model en kleur doorgeven en indien niet op voorraad bestellen ze het bij Pikeur zelf. De Candela is mijn favoriet en deze gaat al jaren mee.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bestaan ze nog? De normale ouderwetse rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 16:33

Hoe vallen de Pikeur broeken uit?

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:34

grauwman schreef:
Bij Ooteman wil het nog weleens lukken, daar ben ik een paar keer online geslaagd in de uitverkoop.

Bestel zelf m'n Pikeur broeken bij Pas de Deux in Katwijk. Je kan daar model en kleur doorgeven en indien niet op voorraad bestellen ze het bij Pikeur zelf. De Candela is mijn favoriet en deze gaat al jaren mee.


Jah, de Candela :j ! Bij Pas de Deux zeg je? Dat moet ik onthouden!

Ik heb het ook niet zo op de siliconen begrepen. Ik heb een Montar rijbroek. Ben wel super tevreden over de pasvorm en alhoewel het toch ook niet zo’n goedkope broek was, vind ik kunstleer (of niets) veel fijner om te rijden.