Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cap voor peuter/kleuter

 
Profiel   

Zijn er überhaupt caps op de markt voor zulke ukkies?
Wij hebben met onze zoon van bijna 2,5 een paar keer een wandelpony gehuurd/geleend, waar hij dan op mocht zitten tijdens het wandelen. Hij vond het fantastisch.
Er was alleen nooit een cap in zijn maat te leen, dus ik dacht, dan schaffen we er zelf wel een aan.
Ik ben nu iets te lang ‘uit de paarden’ om te weten waar ik dan het beste kan zoeken, tot ik me bedacht dat ik het natuurlijk gewoon hier kan vragen.
Wie heeft tips, maar vooral ook ervaringen met caps voor kleine kinderen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 02:02 



 
Profiel   

[ img ]
Toen mijn dochter 2 was, haar eerste cap gekocht. Volgens mij maat 51, die heeft ze zeker tot haar 8ste gedragen. Nu wordt ze bijna 18 en heeft ze maat 53. Hoofden groeien niet zo gek veel in verhouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 02:19 



 
Profiel   

Welke maat moet het zijn dan? Ik zie ze bij Decathlon vanaf 48 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 06:09 



 
Profiel   

Ja hoor. Via meesters ruitensport hebben wij er een voor onze twee jarige gekocht. Kan nog goed meegroeien ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 07:55 



 
Profiel   

Decatlon heeft vrij goedkope die van je maat kan wisselen door een draaiknop

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 08:55 



 
Profiel   

Decathlon is bij onze manege no-go wordt echt afgeraden.

Heb kleine cap gekocht bij epplejeck Harry horse maat50

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 09:00 



 
Profiel   

waarom dat? Ik heb er zelf 1 voor mijn dochter en ook 2 iets duurdere en ik zie en voel er geen verschil aan/ Ze zijn ook goedgekeurd toch? hebben een keurmerk erin en zolang de cap goed past en aansluit , daar gaat het om toch?
Idem met rijkleding, ik heb er toch diverse dingen van

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 09:01 



 
Profiel   

Wandelpony/rondje stappen enz doen wij hier ook met een capje van de Decathlon.

Als ze echt gaan leren rijden dan kan je altijd nog wat anders aanschaffen, maar de eerste jaren voldoet dit prima. We zijn zelfs begonnen met een fietshelm. Beter iets dan niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 09:12 



 
Profiel   

Bij EJ hebben ze kleine kinder caps en Casco heeft ook hele kleintjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 10:44 



 
Profiel   

tita schreef
Decathlon is bij onze manege no-go wordt echt afgeraden.

Heb kleine cap gekocht bij epplejeck Harry horse maat50

Ik ben ook wel benieuwd waarom? Ze zijn gewoon goedgekeurd en hebben hetzelfde keurmerk als Harrys Horse. Het gaat er naar mijn mening vooral om of een cap goed past

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 10:54 



 
Profiel   

Casco heeft fijne kleine caps. Ik heb er ook een besteld voor mijn dochter. Hebben er meerdere gepast maar dit was de enige die echt goed zat.
Ook voor die kleintjes is dat belangrijk dus zou echt even meerdere merken proberen en passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 11:01 



 
Profiel   

Fiat panda komt ook door de crashtest heen net als een ranger rover of dikke Audi maar ze scoren niet de zelfde punten maar zijn beide goed tot bepaald norm

Zo ook met de caps met decathlon de pasvorm is slecht bij kleintjes vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 13:56 



 
Profiel   

Ik... 50 en een maatje meer heb maat 49 in mijn cap.. das een kindermaat.
Casco kindercaps passen mij het beste en sommige caps van uvex.
De schedel groeit niet enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 14:17 



 
Profiel   

tita schreef
Decathlon is bij onze manege no-go wordt echt afgeraden.

Heb kleine cap gekocht bij epplejeck Harry horse maat50

Ik ben ook benieuwd waarom ;)

Hier eens van een paard gekukeld. Ik was toch blij dat ik mijn decathlon-cap op had ;) Cap is goedgekeurd volgens de europese normen.

Wel hoor ik dat bij een val op de voorkant/je voorhoofd de klep van de cap wel eens afbreekt. Maar beter de klep tegen je neus dan een klap in je nek ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 14:30 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Ik ben ook benieuwd waarom ;)

Hier eens van een paard gekukeld. Ik was toch blij dat ik mijn decathlon-cap op had ;) Cap is goedgekeurd volgens de europese normen.

Wel hoor ik dat bij een val op de voorkant/je voorhoofd de klep van de cap wel eens afbreekt. Maar beter de klep tegen je neus dan een klap in je nek ;)

Ze heeft het al uitgelegd hier boven je.

Tja een kleine auto legt het meestal wel af tegen een grotere. Simpelweg om ie klein is en minder gewicht en kracht heeft in te brengen.

Goed is goedgekeurd anders kun je nergens meer aankomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 14:40 



 
Profiel   

Excuus ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 15:38 



 
Profiel   

Als het voor af en toe is, is een fietshelmpje dan geen alternatief? Weet bij ons een manege in de buurt die dat adviseren als mensen een wandelpony huren en geen eigen cap hebben voor hun jonge kindje. Fietshelmpje hebben de meeste kinderen wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 15:40 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Als het voor af en toe is, is een fietshelmpje dan geen alternatief? Weet bij ons een manege in de buurt die dat adviseren als mensen een wandelpony huren en geen eigen cap hebben voor hun jonge kindje. Fietshelmpje hebben de meeste kinderen wel

Daar heb ik ook aan gedacht, maar aangezien hij het nu na meerdere keren nog steeds zo leuk vindt heb ik het vermoeden dat zijn moeder hem toch besmet heeft met het paardenvirus. Dus dan zal het niet voor af en toe zijn, maar voor bijna wekelijks. Die mogelijkheid hebben we ook.
En dan heb ik er liever eentje die gemaakt is voor het doel waar hij voor gebruikt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 16:50 



 
Profiel   

Ik had voor mijn kinderen en casco maat mini (44-50) maar omdat ze beetje een groot hoofd hebben, waren ze daar met 1,5jr al uit gegroeid :') Fijn verstelbare cap, zit goed. Is ook meer voor het idee, want tot 2jr heb ik ze nooit los op het paard laten zitten (altijd een beentje of aan de arm vast).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 18:37 



 
Profiel   

Ik heb deze. Van red horse. Komt bij agradi vandaan. Ze droegen hem hier vanaf een jaar of 3. Er zit een verstelknop op


[ img ]
.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen