Tips voor broeken grotere dames maat? 46/48

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 00:14

Marie111 schreef:
Harry's Horse rijlegging.

Ik heb al een jaar een broek die hier op lijkt en die zit echt heerlijk. Lekker stretch zonder te knellen en vooral die brede broeksband is erg prettig

https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .26002381/


Ik ben niet zo’n legging mens, zakken bij mij mega af :-(

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 01:46

Als ik vragen mag, waar zit het grootste broeken probleem? Zo heb ik aardige bovenbenen die uit verhouding zijn waardoor ik 44/46 nodig heb maar qua middelomvang is het meer 40/42. Dat verschilt dua ook heel erg in modellen van broeken.

De horze desiree valt bij mij heel mooi en daar heb ik ook geen riem voor nodig om mooi te kunnen blijven zitten. Maar die heeft dus duidelijk meer ruimte voor de bovenbenen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 07:47

Woody2015 schreef:
Sabbientje schreef:
Ik heb momenteel rijbroeken van Montar en HKM.
Zitten erg fijn.


Daar heb ik ook na zitten te kijken maar weet niet hoe de maatvoering valt, van montar?

ik heb van Montar 1 maat groter nodig dan van mijn spijkerbroek.

Texas02

Berichten: 4610
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 08:21

Woody2015 schreef:
Avelienvd schreef:
de Mondoni durban is een hele fijne.

Thnxs maar zoek wel iets met siliconen zit ;-)


Mondoni Kenton FG, zit ongeveer net zo als de Durban maar dan met siliconen zit! Ik vind hem nog iets lekkerder zitten dan de Durban om eerlijk te zijn.. Echt hele fijne rijbroek!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tips voor broeken grotere dames maat? 46/48

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:25

Horka heeft idd ook XL modellen.
Helene, winter model
Palma special
Roma special

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:10

Ik lees even mee, met broekmaat 42-44, maar wel stevige bovenbenen vind ik het een ellende een rijbroek te vinden. Ik heb werkelijk alles laatst uit de EJ gepast, en kon er maar 1 aan, maar helemaal tevreden ben ik nog niet met die broek. Valt mij op dat er bijna geen broeken in mijn maat hangen. Alles valt klein, dus heb denk ik ook 46 gepast en daar waren maar een paar broeken van aanwezig in die maat. Jassen precies hetzelfde, wil graag XL, brede schouders en voorgevel maakt dat ik vaak geen ruimte in de jas bovenaan heb. Waren ook maar een paar jassen in die maat aanwezig. Misschien was er ik wat collectie betreft op een verkeerd moment, maar durf geen broeken te bestellen, omdat veel niet goed zit.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Tips voor broeken grotere dames maat? 46/48

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:15

Mondoni kenton rijbroeken van divoza. Zijn m'n fijnste rijbroeken. Verder heb ik nog de Palma Special jeans van horka. Op de site amazonexl kun je rijbroeken kopen voordegrotere maat.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:01

Woody2015 schreef:
Marie111 schreef:
Harry's Horse rijlegging.

Ik heb al een jaar een broek die hier op lijkt en die zit echt heerlijk. Lekker stretch zonder te knellen en vooral die brede broeksband is erg prettig

https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .26002381/


Ik ben niet zo’n legging mens, zakken bij mij mega af :-(


Daar was ik ook bang voor, maar dat gebeurde dus niet

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:03

Woody2015 schreef:
Avelienvd schreef:
de Mondoni durban is een hele fijne.

Thnxs maar zoek wel iets met siliconen zit ;-)



De durban heb ik ook, is op zich een redelijke broek. Qua kwaliteit gaat hij in ieder geval lang mee in mijn geval. Maar die stof vind ik wel erg dik, de Palma is wat dunner van stof en daardoor stuk flexibeler voor mijn idee.

jansenjap
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-12-06

Re: Tips voor broeken grotere dames maat? 46/48

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:38

Ik heb ook maat 44 en heb van Montar maat 50, hele fijne broek. Maat 48 past ook prima maar ik vind het prettig als de broek niet zo strak zit maar wel fijn aansluit.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:44

Ik heb welliswaar geen ervaring met die maat, maar je kunt eens naar Equilibre kijken (van Felix Bühler, te koop bij Krämer).
Toen ik ze paste viel me op dat ze zo ruim vielen en veel extra stretch hadden, voor mij vielen ze om die reden af.

karin30
Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:42

Woody2015 schreef:
Sabbientje schreef:
Ik heb momenteel rijbroeken van Montar en HKM.
Zitten erg fijn.


Daar heb ik ook na zitten te kijken maar weet niet hoe de maatvoering valt, van montar?


Bij montar vallen de maten gewoon goed

SCC

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:57

MightyMike schreef:
Ik lees even mee, met broekmaat 42-44, maar wel stevige bovenbenen vind ik het een ellende een rijbroek te vinden. Ik heb werkelijk alles laatst uit de EJ gepast, en kon er maar 1 aan, maar helemaal tevreden ben ik nog niet met die broek. Valt mij op dat er bijna geen broeken in mijn maat hangen. Alles valt klein, dus heb denk ik ook 46 gepast en daar waren maar een paar broeken van aanwezig in die maat. Jassen precies hetzelfde, wil graag XL, brede schouders en voorgevel maakt dat ik vaak geen ruimte in de jas bovenaan heb. Waren ook maar een paar jassen in die maat aanwezig. Misschien was er ik wat collectie betreft op een verkeerd moment, maar durf geen broeken te bestellen, omdat veel niet goed zit.



qua jas wil ik de tip geven om te kijken bij een kingsland en dan het standaard model (original)
Ik ben zelf qua jas maat XL ivm brede schouders en maat D/E buste en draag van de kingsland toch een L
kost wat, maar je kunt er ook lang mee doen qua kwaliteit van de jas.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Tips voor broeken grotere dames maat? 46/48

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:48

Dank je SCC, ben met een jas thuis gekomen, maar zal de Kingsland eens in de gaten houden!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 16:14

jansenjap schreef:
Ik heb ook maat 44 en heb van Montar maat 50, hele fijne broek. Maat 48 past ook prima maar ik vind het prettig als de broek niet zo strak zit maar wel fijn aansluit.



Thnxs daar heb ik wat aan, ga wellicht toch voor een montar dan :-)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 16:16

fjordjes schreef:
Mondoni kenton rijbroeken van divoza. Zijn m'n fijnste rijbroeken. Verder heb ik nog de Palma Special jeans van horka. Op de site amazonexl kun je rijbroeken kopen voordegrotere maat.


Ga nog eens even na de mondini kijken :-)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 12:35

Heb inmiddels 2 nieuwe broeken, Harry’s horse jade cove!

Heb kaat 46 genomen maar 44 paste eigenlijk ook maar zo zitten ze net wat losser wat denk ik beter is :-)

Dus mocht iemand nog een tip zoeken deze broek is een aanrader! Andere HH broeken in kaat 46 zitten met in de band/buik altijd te strak helaas maar deze dus niet :-)

Anoniem

Re: Tips voor broeken grotere dames maat? 46/48

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 04:25

Ik heb zelf maar 1 model wat lekker zit, Harry's Horse Beijing. Zowel de gewone variant als met leren zitvlak zit heerlijk! Ze zijn wel wat aan de lange kant maar ik ben ook niet zo heel groot, 1m65.
Ik heb er ook dezelfde maat in als in spijkerbroeken (46)

snamsap
Berichten: 256
Geregistreerd: 15-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:39

Ps of Sweden en montar zitten erg fijn :)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 15:05

[***] schreef:
Ik heb zelf maar 1 model wat lekker zit, Harry's Horse Beijing. Zowel de gewone variant als met leren zitvlak zit heerlijk! Ze zijn wel wat aan de lange kant maar ik ben ook niet zo heel groot, 1m65.
Ik heb er ook dezelfde maat in als in spijkerbroeken (46)


Ik vind zelf de stof van die broeken niet fijn. Dat is natuurlijk heel persoonlijk.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:58

Ik heb 2 horka broeken in een grote maat die ik erg fijn vind.
De horka Annika, een wat meer budget model en de Horka Palma. Beide broeken vind ik erg fijn! De Palma heeft een lichte siliconen grip en die Annika een veel plakkerigere, daar moest ik aan wennen. Qua uiterlijk is de palma echt veruit de mooiste. Zeker een aanrader! Ze vallen qua maat normaal en veel stretch. De palma gaat uit het assortiment helaas dus nog weinig beschikbaar.

Ik heb ze besteld via Budget Ruitershop, stuk goedkoper dan AmazoneXL en geen verzendkosten:

https://budgetruitershop.nl/HORKA-D-ANN ... ROEK-DAMES
https://budgetruitershop.nl/HORKA-Dames ... ma-special

Vroeger had amazonexl hele goede maattabellen maar die zijn bij de nieuwe eigenaren helaas verdwenen.

Heb ook eens een montar broek besteld, maar die vallen echt heel klein.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Tips voor broeken grotere dames maat? 46/48

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:35

Zelf heel blij met mijn rijbroek van Copperfield. Flemming heet het model geloof ik.

Deracine

Berichten: 73
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Santpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:21

Ik ben echt een talent in het slopen van mijn rijbroeken, maar mijn decathlon broek doet het tot nu toe prima! hij leek me te klein maar er zit onwijs veel stretch in de mijne