Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rani_timon

Berichten: 26
Geregistreerd: 18-12-20

Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 12:44

Heyy allemaal!

Ik zit met een probleempje.. Ik heb laatst nieuwe beugelriemen gekocht van Harry's Horse de "Close contact". Deze beugelriemen hebben een gesp onderaan en ook een beschermhoesje. Maar dat beschermhoesje schuift steeds naar boven waardoor ik bang ben als ik zo blijf rijden mijn laarzen beschadigt worden.. Dus heb ik nieuwe beugelriemhoesjes gekocht ook van Harry's Horse in de hoop dat deze wel blijven zitten. Maar deze schuiven steeds naar onder dus tegen mijn stijgbeugels aan waardoor de gesp weer "open" ligt en waarschijnlijk mijn laarzen weer beschadigt gaan worden.. Ik weet niet meer wat ik nu moet doen want ik vind het hele fijne beugelriemen!
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:45

Heb je ze er wel goed op zitten? Ik heb altijd gewoon de goedkoopste gekocht die er waren en ze gaan al jaren mee en blijven gewoon op hun plek zitten.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:47

Heb je een foto van hoe ze zitten? Want dat hoesje moet toch gewoon helemaal aan de onderkant? :=

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:19

Ik heb ze even opgezocht, het hoesje is ook wel erg kort. Ik heb zelf deze (close contact) beugelriemen https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... qyEALw_wcB
Zoals je kan zien is dat hoesje veel langer en hij zit vrij strak dus die gaat nergens heen tijdens het rijden. Zijn je beugelriemen wel de juiste lengte voor je? Dat de gesp ongeveer in het midden van de gaatjes uitkomt?

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:48

Ik heb die anatomica ook en zo strak is die niet. Die schuiven ook gewoon weg tijdens het rijden := .

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:22

Spenk schreef:
Ik heb die anatomica ook en zo strak is die niet. Die schuiven ook gewoon weg tijdens het rijden := .


Denk ik de reden te hebben gevonden :')
Ik heb ze wel pas sinds september maar ze zijn echt nog nooit naar boven geschoven en ze zitten echt strak om de gesp bij mij.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:23

Naar boven ook niet maar wel verder naar beneden :)) waardoor je gesp precies naar boven komt. In het begin ook niet hoor maar ze lopen uit de hoesjes helaas, ik heb ze nu 1,5 jaar.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:32

Gebruik je de stijg beugelriemen wel goed? Als je close contact hebt zou de gesp onderaan moeten zitten, dan daarvoor het hoesje en daaronder dus je beugel. Heb je een foto van hoe je het nu hebt?

Hieronder een foto van mijn close contact beugelriemen van Bates met stijgbeugel van safestyle.
Het blauwe, daaronder dit de gesp.
Afbeelding

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:37

Ik heb jarenlang de bates / wintec webbers gehad en die bleef wel goed zitten. Daarnaast valt de haak tussen 2 lagen leer in, die van HH gaan er helemaal doorheen.
Hierdoor komt het metaal nooit tegen de laars aan.

rani_timon

Berichten: 26
Geregistreerd: 18-12-20

Re: Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:42

Sorry voor de late reactie! Dit zijn de beugelriemen. Ik sta nu op het 2de gaatje en langer kan ik echt niet zitten.. De ene foto is hoe ik ze nu heb zitten met de beugelriemhoesjes en de andere is zonder de beugelriemhoesjes


Afbeelding

Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:38

De gesp ligt nu dus op je zweetblad? Zou mij niet verbazen als daardoor de hoesjes aan de wandel gaan, dat geeft natuurlijk wrijving. Je zou eigenlijk kortere beugelriemen moeten hebben.

rani_timon

Berichten: 26
Geregistreerd: 18-12-20

Re: Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 18:13

Als ik nu op het 2de gaatje sta en mijn beugelriemen zijn 80 cm, zou het dan met een 70 cm opgelost zijn?

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Mijn beugelriemhoesjes blijven maar schuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:28

Ja met 70 cm ga je het echt wel redden. Dan kun je waarschijnlijk nog een paar gaatjes langer, maar ook nog een stuk korter.

rani_timon

Berichten: 26
Geregistreerd: 18-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 19:20

Dankjewel! Ik ga ze vandaag dan bestellen! :P

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:25

Dee_Es schreef:
Ik heb ze even opgezocht, het hoesje is ook wel erg kort. Ik heb zelf deze (close contact) beugelriemen https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... qyEALw_wcB
Zoals je kan zien is dat hoesje veel langer en hij zit vrij strak dus die gaat nergens heen tijdens het rijden. Zijn je beugelriemen wel de juiste lengte voor je? Dat de gesp ongeveer in het midden van de gaatjes uitkomt?

Als je ooit nieuwe koopt, zou ik ook deze adviseren.
Hele fijne beugelriemen. We hebben meerdere versies en merken gehad, ook hh en wintec webbers. Allemaal van slechte kwaliteit en gingen snel kapot of gaatjes werden lurp.
Die anatomica’s doen het al vele jaren goed :)