Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke stallaarzen

 
Profiel   

Ik maak maar even een eigen topic aan. In het andere topic ging het over stalschoenen. Ik zoek echter goede laarzen voor mijn dochter.

Huidige laarzen Cratex krijgt ze vermoeide voeten van na een hele dag erop lopen. Ze werkt op een trainingsstal en mest dagelijks stallen uit, zet paarden op en van de wei. Ze wil laarzen, geen schoenen, omdat ze elke keer dor enkelhoge modder moet lopen.

Nu zit ik te kijiken op de site van werkschoenenbaas en kom daar Dunlops tegen die tegen mest kunnenhttps://werkschoenenbaas.nl/merke ... laars.html , maar mijn man twijfelt of dat niet gaat zweten. Hij ziet toch liever leren laarzen.

Iemand ervaring met deze laarzen en een hele dag erop lopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:02 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook dunlops gekocht voor de blub, ik vind ze voor even prima zitten maar kan er niet lang op lopen. Ik heb later deze gekocht: https://www.dekroo.nl/products/ariat-wy ... L8QAvD_BwE. Die zitten echt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:13 



 
Profiel   

Dunlops zijn heerlijk tegen koude voeten en in de blub inderdaad, maar ik zou niet de hele dag erop kunnen lopen. Misschien met zooltjes dat dat iets helpt, maar de pasvorm is vrij breed.

Lekkerste werkschoenen vond ik toch wel altijd Ariat, maar de levensduur valt me tegen. Ik denk dat bij laarzen hetzelfde probleem speelt.. Ook Muckboots schijnt de levensduur van tegen te vallen.

Ik heb een setje tweedehands Durberry laarzen die net een halve maat te groot zijn, maar ik denk in de juiste maat dat ze misschien wel een passende oplossing kunnen zijn. Ze houden zich in elk geval erg goed met het gebrekkige onderhoud dat ik uitvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:39 



 
Profiel   

Waarom laarzen met een speciale veiligheidsnormering? Stalen neuzen worden in de omgang met paarden juist afgeraden omdat het ijzer in je tenen kan drukken als er een geijzerde paardenvoet op gaat staan. Onze ervaring is dat het grootste euvel bij vrijwel alle laarzen de snelle slijtage van het profiel is.

Zelf loop ik al tijden op dit soort laarzen:
https://www.decathlon.nl/p/warme-jachtl ... mc=8619308
Lopen prima en met goed profiel. Goed insprayen met siliconenspray en dan gaan ze lang mee.
Maar rubber blijft wel iets kwetsbaarder dan kunststof.

Deze heb ik ook wel gehad:
https://www.regenlaarsexpert.nl/dunlop- ... zwart.html
Voor de zomer heb je de variant zonder bont.

Je kunt ook dunne inlegzooltjes (liefst van de orthopeed) in je laarzen doen, misschien is dat ook een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:47 



 
Profiel   

Kendra schreef
Waarom laarzen met een speciale veiligheidsnormering? Stalen neuzen worden in de omgang met paarden juist afgeraden omdat het ijzer in je tenen kan drukken als er een geijzerde paardenvoet op gaat staan. Onze ervaring is dat het grootste euvel bij vrijwel alle laarzen de snelle slijtage van het profiel is.

Zelf loop ik al tijden op dit soort laarzen:
https://www.decathlon.nl/p/warme-jachtl ... mc=8619308
Lopen prima en met goed profiel. Goed insprayen met siliconenspray en dan gaan ze lang mee.
Maar rubber blijft wel iets kwetsbaarder dan kunststof.

Deze heb ik ook wel gehad:
https://www.regenlaarsexpert.nl/dunlop- ... zwart.html
Voor de zomer heb je de variant zonder bont.

Je kunt ook dunne inlegzooltjes (liefst van de orthopeed) in je laarzen doen, misschien is dat ook een idee?


Deze laatste loop ik deze winter op tijdens de stalwerkzaamheden. Heel blij mee! Ik heb er alleen nog niet hele dagen op hoeven lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 10:51 



 
Profiel   

Ik draag natuurrubber laarzen van Aigle. Wollen(wandel)sokken erin. Nooit zweetvoeten en lekker warm.Als je er de hele dag op moet lopen, zou ik voor een waterdichte werklaars gaan met meer stevigheid, van leer en met voetbed. Ik ben geen fan van stalen neuzen bij paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:15 



 
Profiel   

Het gaat me niet om die stalen neus, maar om het feit dat ze tegen dierlijke mest kunnen.

Als je op werklaarzen googled, kom je al snel uit bij laarzen met stalen neuzen.
Maar dan nog.... als een paard zo hard op je neus springt dat het staal indeukt, dan heb je toch ook een verbrijzelde voet als er totaal geen beschermende neus in zou zitten? Zo'n stalen neus zit er toch juist in zodat er een kast op zou kunnen vallen, zonder dat je daar iets van voelt? Het zal best eens gebeuren dat een paard ongelukkig op je voet terecht komt en dat er eens een stalen neus is ingedeukt, maar hoe vaak gebeurt zoiets?
Zowieso: hoe vaak staat bij jullie een paard op je tenen? Ik heb al 43 jaar paarden en ik kan me de laatste keer niet meer herinneren.


Laatst bijgewerkt door Isabonny op 29-12-20 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:41 



 
Profiel   

Dunlops kunnen beter tegen mest dan leren laarsen. Ik loop er alle dagen op (almeer dan 25 jaar).
werk in de rundveehouderij en op de roosters komen ze heel regel matig met mest in aanraking en worde schoon gespoten onder de waterkraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:04 



 
Profiel   

Kendra ken jij iemand die zijn tenen is verloren door staalkappen(is tegen woordig kunststof)ik niet.
Heeft mij heel veel blauwe en kapotte tenen gescheelt. Zowel bij de paarden als bij het vee .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:12 



 
Profiel   

Ik loop heerlijk op Muckboots. Gaan niet jaren mee, maar qua prijs vallen ze dan wel weer mee. En goed waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:13 



 
Profiel   

Misschien heeft ze meer/ook baat aan goede steunzolen van een podoloog?

En lees deze discussie ook eens door:

[RUI] Welke outdoorlaarzen?

Daar worden ook deze genoemd en dat lijken mij wel lekkere laarzen (nu nog even een loterij winnen)

https://www.tuffaboots.com/product/suff ... try-boots/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 18:16 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Ik loop heerlijk op Muckboots. Gaan niet jaren mee, maar qua prijs vallen ze dan wel weer mee. En goed waterdicht.


Oh, die zie ik ook bij de werkschoenenbaas staan. Maar er zijn zo veel verschillende soorten.... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:29 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Misschien heeft ze meer/ook baat aan goede steunzolen van een podoloog?

En lees deze discussie ook eens door:

[RUI] Welke outdoorlaarzen?


Daar worden ook deze genoemd en dat lijken mij wel lekkere laarzen (nu nog even een loterij winnen)

https://www.tuffaboots.com/product/suff ... try-boots/


O dat topic had ik nog niet gezien! Daar staan idd goede tips tussen, djw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:37 



 
Profiel   

Uitmesten doe ik op klompen en nu het zo nat is overal heb ik de gevoerde dunlop laarzen. Al het andere doe ik op Ariat. Ik heb daar laarzen, schoenen en jodphurs van. Fijn voetbed om de hele dag op te lopen. Daarvoor heb ik ook 8 jaar lang op Dubarry gelopen. Vele kilometers mee gemaakt, ook tijdens het wandelen met de hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:42 



 
Profiel   

@ Isabonny.
Ik heb de Muckboots met een soort van krokodillen look. Wel gewoon zwart en redelijk lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 20:48 



 
Profiel   

Ik ga het tweede jaar in met mijn muckboots. En ik draag ze gewoon het hele jaar door. Ik vind ze erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 21:02 



 
Profiel   

Ik loop de dagen op stal op de outdoor laars van horka (in de winter). Leer, gevoerd, waterdicht en stevige rubberen zool

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 21:20 



 
Profiel   

Ik lees hier veel over die Ariat Wythburn laarzen, hoe vallen die? Ik heb door een rare grote teen net een beetje een tussenmaatje tussen 39/40.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 19:09 



 
Profiel   

Kijk eens naar Emma werkschoenen. Zij hebben halfhoge laarZen, volledig leer, gevoerd van binnen en stalen neus, dus ook veilig voor bij de paarden. Lopen als slofjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 19:13 



 
Profiel   

Ik loop al minimaal 7 jaar op dezelfde Gri werklaarzen. De binnenzool is inmiddels aan vervanging toe, maar verder zijn ze nog helemaal perfect. Enige nadeel, als ik ze een volle zomerdagen aan heb, dus van sochtends vroeg tot 22/23u savonds dan worden ze toch wat zwaar aan de voeten.

Stalen neuzen buigen echt niet zomaar, zeker niet van een paard van 700kg. Mijn vriend draagt ze ook op het werk, n plaat van ong. 3000kg bracht minimale schade toe aan de neuzen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 19:47 



 
Profiel   

Ik ben fan van deze: https://www.werkschoenwereld.nl/wp-cont ... klaars.jpg
Mijn eerste paar heeft 10 jaar geleefd totdat de zool erdoor ging. Tweede paar heb ik nu alweer dik 2 jaar. Meer er stallen mee uit en maak heel wat kilometers zowel in de winter als in de zomer. Bijna nooit geen koude voeten. Even afspuiten met water er ze zijn weer schoon. Stalen neus is ook ideaal. Menig paard heeft er al bovenop gestaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 20:03 



 
Profiel   

Ik heb altijd de schoenen van ariat gehad. Zaten heerlijk maar vond ze snel kapot gaan.

Heb nu gevoerde dunlops en met dat natte weer. Bevallen ze mij boven verwachting. Ik merk wel dat ik er op een gegeven moment zelf een zooltje in moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 20:25 



 
Profiel   

Ik heb dus ook de dunlop en nu weer Ariat gekocht omdat ik op de dunlop niet lang kan lopen en er koude voeten in krijg :brr:. Ik heb de Wythburn, en die vallen op maat. Als je een tussenmaat hebt kun je dus het beste passen. Ze zitten heerlijk. Ik heb eerder Ariat schoenen gehad en er ook een paar jodphurs van, ik ben heel tevreden over hoe lang ze mee gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 20:28 



 
Profiel   

Heb je al eens naar een ariat westernlaars gekeken?
Lopen heerlijk, goed voetbed, zool is zuurbestendig. Niet alle modellen zijn perfect waterdicht maar volgens mij is er ook een waterdicht model

Edit https://www.dekroo.nl/products/ariat-wy ... Z3EALw_wcB ik kwam o.a deze tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 20:32 



 
Profiel   

Ik zweer bij m'n muck boots. Dit paar wat ik nu heb is mijn 2e paar. Vorige paar 2 jaar mee gedaan. Deze die ik nu heb 3 jaar. Helaas is het profiel nu afgesleten en zit er een gaatje in de zool. Desondanks zijn ze nog steeds waterdicht. Denk niet dat ik er afscheid van kan nemen.

In die 3 jaar van elke dag intensief gedragen op stal en trek ze daarnaast ook nog vaak snel aan om de hond uit te laten etc.

Geen stalen neuzen, wel verstevigd. In mijn opinie meer dan genoeg bescherming. Meermaals een stevige stamp van een van de jonge paarden op m'n voeten gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 22:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen