Baselayer hype ?ik merk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:19

Voor racing had ik inderdaad ook een hele verzameling aan sport- en outdoorkleding (m.n. Kathmandu, dat was net wat beter te betalen met mijn karige salaris :+ ) omdat je dan ook vrijwel altijd buiten bent in weer en wind. Dan is het niet zo tof als je om 7 uur 's morgens al zeiknat geregend bent en nog zes uur lang door moet in die kleding. :)) Maar als ik één paard op stal zou hebben staan en een binnenbak, dan zou ik gewoon kijken wat ik in de kast heb liggen dat enigszins geschikt is om een uurtje in te rijden - of het nou katoen is of niet.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:08

Mkango schreef:
Voor racing had ik inderdaad ook een hele verzameling aan sport- en outdoorkleding (m.n. Kathmandu, dat was net wat beter te betalen met mijn karige salaris :+ ) omdat je dan ook vrijwel altijd buiten bent in weer en wind. Dan is het niet zo tof als je om 7 uur 's morgens al zeiknat geregend bent en nog zes uur lang door moet in die kleding. :)) Maar als ik één paard op stal zou hebben staan en een binnenbak, dan zou ik gewoon kijken wat ik in de kast heb liggen dat enigszins geschikt is om een uurtje in te rijden - of het nou katoen is of niet.



Dat is het hele eieren eten, niet alleen in de paardensport!

Goed nadenken over wat je echt nodig hebt...en aan de hand daarvan materiaal kopen.

Voor één paard en binnenbak is een goretex jas echt niet nodig. Hetzelfde geld voor een dagwandeling in Nederland, dan is een dikke donsjas een beetje overkill.

Ga je naar Everest, dan zou ik juist niet dat katoenen shirtje aantrekken trouwens, maar ga je een rondje hardlopen in het voorjaar in Nederland kan dat niet veel kwaad.....

Daarnaast is het ieder voor zich met wat je fijn vind om te dragen, zolang het je niet in 'gevaar' brengt, moet je lekker zelf kiezen wat je aantrekt.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:15

Voor een dagwandeling in Nederland is een Goretex jas wel erg nuttig :j Vooral in combinatie met waterdichte schoenen die dan weer niet geschikt hoeven te zijn voor bergbeklimmen.

Ik merk geen hype trouwens maar ben sowieso omringt door mensen die veel, en langdurig, buitensporten. Daar is goed materiaal wel een beetje de norm.

Ben erg blij met goede en vooral praktische kleding als ik urenlang op pad ga met mijn paard.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Baselayer hype ?ik merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:50

Ik heb een hele stapel baselayers en rijd er dan ook dagelijks meerdere paarden in. Nu het frisser is met een sport stof vestje eroverheen en evt. een bodywarmer of licht gewicht jasje. Wel verscheelt het heel erg per merk hoe dik ze zijn, gevoerd of niet en welk materiaal er nog meer gebruikt is. Dus daar is helaas niet één antwoord op te geven. Ligt er ook maar net aan waar je naar op zoek bent.

De Lemieux en Anky (mockneck) zijn dunner maar zitten wel heel lekker en rekbare stof. Ook schockemohle en pikeur zijn qua dikte gelijk. Ps of sweden is weer een stuk dikker en soort fleece aan de binnenkant. Deze is dus een stuk warmer maar zit wel heel fijn en zacht op de koudere dagen. Dan is het dus net wat je zelf fijn vind en waar je het voor wilt gebruiken :j