Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rits in chaps

 
Profiel   

Na jaaaaren trouw gebruik zijn mijn chaps helaas aan vervanging toe. Dus ik ging op zoek naar nieuwe, maar wat merk ik: ineens moeten bij bijna alle chaps de ritsen aan de achterkant van onder naar boven dichtgemaakt worden.

Mijn oude chaps sluiten aan de buitenkant kuit van boven naar beneden. Daarmee is het veel makkelijker om de delen bij elkaar te brengen. Met die nieuwe sta ik minuten te klungelen, want ik kan er lastig bij en als ik dan zo gebogen sta kan ik het ook nog eens moeilijk zien, zo helemaal achter me.

Ik vroeg me af zijn er nog meer Bokkers die hier tegenaan lopen? Nog meer die zich afvragen waarom fabrikanten ergonomie en gemak de deur uit hebben gedaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 12:11 



 
Profiel   

Ik zit met hetzelfde probleem! Vind het zo vervelend aandoen nu. Je bent niet de enige die klungelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 14:55 



 
Profiel   

Klopt ik heb er nu ook met ritsen aan de achterkant en mijn dochter ook maar vindt het alles behalve handig. Mijn dochter krijgt ze niet eens zelf aan nu en moet ik helpen.
Volgende chaps zijn weer gewoon lekker de simpele Harry Horse Amara chaps deze hebben de ritsen gewoon nog aan de zijkant. Die had ik achteraf gewoon weer moeten nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 15:30 



 
Profiel   

Ik heb chaps van de Decathlon. Deze kan je aan de zijkant van beneden naar boven vastmaken. Misschien kan je hiernaar kijken?

Deze had ik vroeger, waren heel fijn. Op het moment heb ik deze.

Ze hebben ook nog duurdere chaps van betere kwaliteit, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 00:46 



 
Profiel   

Misschien kun je kijken of je er een soort van "klipje" op kan zetten aan de bovenkant waarmee je ze eerst aan de bovenkant kan vast zetten en na het dicht ritsen de sluiting ook mooi kan worden weg gewerkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:00 



 
Profiel   

Bij de EJ staan toch nog een aantal modellen met zijrits? Ik heb afgelopen mei nog nieuwe chaps gekocht en die hebben gewoon een zijrits.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:09 



 
Profiel   

Bij de Welkoop zijn ze nog.
Niet de mooiste, wel super fijne.
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... rt_1147021

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:23 



 
Profiel   

Ja, vreselijk irritant, mijne gaan ook steeds open.
Ik ga ook weer op zoek naar iets dat van boven naar beneden aan de zijkant zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:31 



 
Profiel   

zo te horen zal ik de ritsen in mijn chaps moeten laten vervangen ipv nieuwe te zoeken.
Hoe komen ze erbij om de rits onderaan te laten starten. thv je rijschoenen is imo de moeilijkste plek om ze dicht te krijgen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:43 



 
Profiel   

Ik heb chaps waarbij de rits aan de zijkant begint en achter eindigt. Stukken makkelijker om aan te trekken! Zijn Kentaur Livorno chaps:
https://www.emmers.eu/nl/kentaur-minich ... rno-WP3031

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:49 



 
Profiel   

Sorry maar wat een idioterie om van beneden naar boven te werken met de ritsen! Als die dan niet goed zit en hij gaat open, heb je dus een chap die naar beneden glijd/valt met rijden en dan ook nog eens je beugel, dat levert toch gevaarlijke acties op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 10:01 



 
Profiel   

Ik heb chaps van Ariat. Die gaan wel van beneden naar boven maar die hebben boven in het clipje een gaatje waar je de rits doorheen kunt steken. Zo zakt de rits nooit af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 10:11 



 
Profiel   

Bij Divoza nog genoeg met rits aan de zijkant

https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... enen/chaps

Zelf heb ik deze bijvoorbeeld

https://www.divoza.com/nl/mondoni-deluxe-minichaps
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 19:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen