Show je outdoorlaars

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:10

Ik had deze bij Epplejeck besteld maar helaas niet leverbaar en ze konden ook niet zeggen wanneer wel.


Afbeelding


Dus nu komen deze vandaag binnen, van Ooteman:

Afbeelding

Jadetjexoxo
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:17

Ik heb ook de Ariat laarzen! Had deze gewonnen met een Instagram winactie & ben er heel tevreden mee!
Zitten heel goed, zelfs id sneeuw geen koude voeten en je kan ze ook tijdens het rijden dragen!
Ik draag ze gewoon met 1 enkel paar kousen en heb altijd warm genoeg (en geloof me ik ben zo'n koukleum die hiervoor met 3 paar kousen & bergschoenen naar stal ging en nog met koude tenen terug kwam :+ )

Ik heb ze nu wel gewonnen maar mochten deze ooit stuk gaan koop ik sowieso nieuwe :j


Afbeelding

Afbeelding

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:57

Afbeelding

Ik heb deze twee, van de zomer gekocht bij een outlet.
De lage gebruik ik voor rondom stal en wandelen met de hond.
De hoge gebruik ik met rijden, die zijn heerlijk met bont gevoerd dus geen koude voeten. *\o/*

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:03

Ik heb ook die soort nep uggs die hier al voorbij gekomen zijn, besteld bij Agradi voor 30 euro en ooooh ZO blij mee!

Super warm en zacht, als ze opdrogen haal je zo het vuil eraf en tot nu toe waterdicht (al heb ik geen modderpaddock met plassen water, dus echt nat worden ze ook niet :+ ).

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:05

sandra1312 schreef:
Ik heb gevoerde Dunlop laarzen voor tijdens het mesten in de paddocks/op de track :+ Gaan nu al 4 jaar mee, prima kwaliteit! Ook warm genoeg, al doe ik als het echt koud is (vriest) wel dikkere sokken of dubbele sokken in aan.
[ [url=m/Nppbdu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sinds december heb ik er voor grondwerk/rijden ook Ariats bij. Zijn de Ariat wythburn h2o, als ik me niet vergis. Tot nu toe alleen aangehad met dunne sokken, voor nu nog warm genoeg. Volgens de beschrijving zou de voet van deze laars waterdicht zijn, heb ik tot nu toe nog niet getest :+ Gebruik ze voornamelijk op stal en in de binnenbak of een rondje wandelen.
[ [url=m/gWfzuP.gif]Afbeelding[/url] ]


Ik heb die Dunlop's ook, maar vind ze enorm tegenvallen. Ik heb echt nooit zweetvoeten, maar daarin snel natte voeten en dat wordt koud.
Draag ze met dikke sokken en heb dan nog wel genoeg ruimte. De hiel was gelijk kapot en mn hielen toen ook. Dus zelf verder wat kaal gemaakt en doet het geen zeer meer op die plek.

Ariat's heb ik altijd gehad, maar deed ik maar een jaar mee.

Dat ze tegen vocht kunnen, wil nog niet zeggen dat ze ook tegen mest en urine kunnen. Daarom durfde ik niet weer hele dure laarzen aan.
Paarden lopen 24/7 buiten en er zijn ook natte plekken, dus ze moeten overal tegen kunnen.

De werklaarzen gepast die geschikt zijn voor agrarisch, maar die waren best zwaar.

Heb ook werkschoenen en stalschoenen met neus en dat mis ik wel in de rubberen laarzen. Je moet dat echt niet vergeten als je even iets los wil schoppen.

De Dunlop's zouden tot -15 kunnen. Ik ben geen echte koukleum, maar ze kunnen 5gr niet eens echt goed hebben, dus ga -15 niet proberen.

's avonds laatste ronde en straks met sneeuw en evt ijs, loop ik op mn snowboots. Gewoon van die echte dikke met zuignapjes.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 22:09

Die van Ariat zijn wel echt heel gaaf. Maar helaas boven mijn budget.

De EJ laarzen had ik ook al gezien. Ook erg mooi. Jammer dat ze niet leverbaar waren. Nu wel gave laarzen van ooteman zeg..

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:23

Ik heb deze:

Afbeelding

LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:09

Ik heb deze van de Epplejeck en ik kan echt niet meer zonder. Geen koude voeten of benen op stal. :D Ik heb ze wel in een maatje groter genomen.
Afbeelding

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:18

Deze gebruik ik op stal, ze zijn niet knap maar wel erg praktisch met deze natte weken. :Y)
Afbeelding

En deze heb ik om met de hond te wandelen.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:24

xSelina schreef:
[ [url=m/r1Jm8e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van zoo adventure :D zelfs met dunne sokken geen koude voeten meer (heb wel de gevoerde versie)

Hier kijk ik ook naar. Belangrijke vereiste is 100% waterdicht, ook als het met golven over de laarzen komt :)).

Ik heb t bedrijf gemaild over wat zij denken.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:46

Ik heb deze laatst gekocht. Ze waren toen in de aanbieding. Ze zitten echt heerlijk, super warm en het allerbelangrijkste ik heb droge voeten aan het einde van de dag.


Afbeelding

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 01:01

Afbeelding

Ik heb deze van EMMA footwear via m'n werk maar daar heb ik wel spijt van.
Ze hebben een veiligheidsneus, blijven goed droog en zijn van een goede kwaliteit leer.

Grote nadeel voor mij is dat het een laag model is waardoor ik tijdens het lopen zand, mest, stro e.d. in m'n schoenen krijg. Ik wil dus toch iets anders aanschaffen.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 01:12

Rose94 schreef:
Ik heb deze:

[ [url=m/NQsAsi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze heb ik ook, bij de Welkoop in de aanbieding gekocht voor een tientje dus super tevreden mee!

Probeer ze wel netjes te houden, heb voor modder dagen laarzen van de ANWB van een aantal jaar oud ben ze na de verhuizing al een tijdje kwijt dus wordt goed zoeken :x

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 01:25

Bij de paarden loop ik op de Dunlop Blizzard. Toevallig zag ik een paar dagen terug dat ik ze in november 2015 heb gekocht, dus ik heb ze al ruim vijf jaar. Sinds vorige winter zit er een scheurtje in (boven op de voet), maar zolang ik niet in te diepe plassen ga staan gaat dat prima. Ik kan vrij snel koude voeten hebben, maar in deze laarzen heb ik dat niet. Ook geen zweetvoeten trouwens. :D

Voor min of meer dagelijks gebruik (buurtsuper en boswandelingen, verder kom ik momenteel nauwelijks ergens) heb ik de Horka Greenwich. Ook fijne laarzen, kan er prima uren op lopen. :j

Die van Grisport lijken mij ook prettig.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 01:42

Rocamor schreef:
"Goed" te lezen dat de Dunlop laarzen zo snel stuk gaan. Ik had ook een paar en dit najaar wat intensiever gebruikt. Flinke scheur net boven de hak. Dus nu na alle opmerkingen hier koop ik die niet meer.


Ooo ik ben juist blij met mijn Dunlops. Ik heb niet de allergoedkoopste versie. Maar die met stalen neuzen, kostte volgens mij iets van €40,-. Ik gebruik ze nu een jaar en zijn nog steeds heel en dus ook waterdicht.
Hiervoor steeds ‘leuke’ regenlaarzen gehad. Zwart met stipjes enzo. Maar die hielden het maar maximaal een half jaar uit. En soms waren ze na een paar weken al stuk en niet meer waterdicht. Ik gebruik ze dan wel echt dagelijks, ook in de zomer enzo. Maar nu dus al een jaar droge voeten

Rocamor

Berichten: 10858
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:34

mala26 schreef:
Ik heb deze laatst gekocht. Ze waren toen in de aanbieding. Ze zitten echt heerlijk, super warm en het allerbelangrijkste ik heb droge voeten aan het einde van de dag.


[ [url=m/N6Ih72.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze heb ik ook in de aanbieding gekocht bij Welkoop. Ik vind ze ook heerlijk.

De dunlops die bij mij zo snel stuk waren, waren díe groene met cremiggele zool

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:57

sandra1312 schreef:
Ik heb gevoerde Dunlop laarzen voor tijdens het mesten in de paddocks/op de track :+ Gaan nu al 4 jaar mee, prima kwaliteit! Ook warm genoeg, al doe ik als het echt koud is (vriest) wel dikkere sokken of dubbele sokken in aan.
[ [url=m/Nppbdu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sinds december heb ik er voor grondwerk/rijden ook Ariats bij. Zijn de Ariat wythburn h2o, als ik me niet vergis. Tot nu toe alleen aangehad met dunne sokken, voor nu nog warm genoeg. Volgens de beschrijving zou de voet van deze laars waterdicht zijn, heb ik tot nu toe nog niet getest :+ Gebruik ze voornamelijk op stal en in de binnenbak of een rondje wandelen.
[ [url=m/gWfzuP.gif]Afbeelding[/url] ]


De ariata heb ik ook! Heerlijke laarzen, lopen fijn en zijn lekker warm.
Voet is inderdaad waterdicht!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:04

Heb er gister voor het eerst mee gereden, dat gaat ook prima :j

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:17

Zijn ze daar niet te laag voor?

Nowiexx

Berichten: 165
Geregistreerd: 05-01-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:55

Ik volg even.. ben nog opzoek naar een middelhoge laars die een beetje ‘fancy’ is.

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:01

Ik heb een paar weken geleden snowboots van 12,99 gekocht bij de decathlon, en ik ben er erg gelukkig mee :D

In mijn imitatie bont gevoerde schoenen van de welkoop kreeg ik nog koude tenen, maar deze zijn heerlijk warm <3
Ik weet niet of ze geschikt zijn voor dagen op lopen, maar 6 km wandelen gaat goed :)
Wel weinig steun verder, maar lekker warm!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:18

Jaren geleden een paar bruine, hoge outdoorlaarzen van Horka gekocht, fijne laars. Ook gebruik ik mijn oude, lederen Uggs van jaren geleden om door de blub mee te banjeren.

Deze dus:

Afbeelding

Kan van mijn Uggs geen plaatje vinden.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:47


pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:58

_San87_ schreef:
xSelina schreef:
[ [url=m/r1Jm8e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van zoo adventure :D zelfs met dunne sokken geen koude voeten meer (heb wel de gevoerde versie)

Hier kijk ik ook naar. Belangrijke vereiste is 100% waterdicht, ook als het met golven over de laarzen komt :)).

Ik heb t bedrijf gemaild over wat zij denken.



Ik kan er gewoon mee door een plas lopen en hou droge voeten. Ook de rest van de wandeling er na.
En ze zitten nu by far het lekkerste van wat ik gehad heb.
Maar bij zwaar gebruik (paarden en huis en ze worden door het natte gras meerdere keren per dag nat) gaan ze ook niet eeuwig mee. Ze houden zich nu voor het 2e seizoen super goed. En zou zeker een 2e paar kopen.

Rubber laarzen komen bij mij altijd (haar) scheurtjes in. Die gebruik ik dus alleen als het echt zeik en zeik nat is maar vooral niet te vaak.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:19

gerlindie schreef:
Ik heb een paar weken geleden snowboots van 12,99 gekocht bij de decathlon, en ik ben er erg gelukkig mee :D

In mijn imitatie bont gevoerde schoenen van de welkoop kreeg ik nog koude tenen, maar deze zijn heerlijk warm <3
Ik weet niet of ze geschikt zijn voor dagen op lopen, maar 6 km wandelen gaat goed :)
Wel weinig steun verder, maar lekker warm!


Gooi je er toch een fijn zooltje in?


Vanillia schreef:
Ik heb ook de Highlander die hierboven staat! En daarnaast deze als ik echt de blub in moet:

[ Afbeelding ]
https://www.agradi.nl/harrys-horse-stal ... ock-41.htm

Ja die zijn heel lelijk, maar ze kosten niks en zijn heerlijk warm :D


Lijken me lekker zitten, maar daar kan ik niet mee door plassen. Rubber is niet hoog genoeg.


pol013 schreef:
Ik kan er gewoon mee door een plas lopen en hou droge voeten. Ook de rest van de wandeling er na.
En ze zitten nu by far het lekkerste van wat ik gehad heb.
Maar bij zwaar gebruik (paarden en huis en ze worden door het natte gras meerdere keren per dag nat) gaan ze ook niet eeuwig mee. Ze houden zich nu voor het 2e seizoen super goed. En zou zeker een 2e paar kopen.

Rubber laarzen komen bij mij altijd (haar) scheurtjes in. Die gebruik ik dus alleen als het echt zeik en zeik nat is maar vooral niet te vaak.


Ze leken me echt super, maar hier heb ik toch ook wel dat paarden plassen op de zand stukken die wat nat zijn nu. Dan is het niet alleen water, maar ook mest en urine en vaak kan leer daar toch niet tegen.

Mijn dunlop's houden zich goed, maar heb er echt geen warme voeten in ondanks goede sokken.

Maar zoals km's met de honden lopen, vind ik ze nog steeds niet naar zitten of te slap aanvoelen. Zijn ze wel, maar tot nu toe geen last van.

Gewicht lijkt bij mij ook uit te maken. Ik liep veel op mn zwaardere werkschoenen en daar kreeg ik last van mn enkels van.