Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:51

Coentjuh schreef:
Coentjuh schreef:
En kunnen jullie reviews schrijven over de producten op de site?


Ik krijg na bestellen wel eens mail dat het kan, maar doe het eigenlijk nooit, het moet via link en dan moet je door meerdere schermen heen en dan kan je op een enkel product een recensie geven, maar kan je ook niet zelf kiezen welke.
Dit mag dus wel makkelijker gemaakt worden

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:03

Is er momenteel nog we korting code? Weet iemand dat?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:10

Alleen geen verzendkosten, verder niet.

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:13

Mmm oké had nog op korting gehoopt maar kon zelf ook al niet wat vinden dankje

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:15

Ze doen niet echt aan gecombineerde acties. Het is of geen verzendkosten, of zoveel procent korting, of 10 euro korting.

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:28

Had wel iets in de bus zitten deze week over korting op laarzen enz.?

Was iig enkel ruiterspullen en dat koop ik ergens anders, dus alweer weggegooid.

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:32

Heb inmiddels besteld had idd op .... % gehoopt moet nieuwe singel . Springschoenen en een borstel voor de kalkoengaten :D dus valt mee

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:53

Heeft iemand toevallig deze singel? https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... suursingel
Of deze? https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... e-inzetten

Ik zag ze toen ik er laatst was in de winkel en het lijken mij fijne singels. Ik twijfel een beetje tussen die met of zonder elastiek. Ik heb nu een leren zonder elastiek, dus ik ben geneigd om weer zonder te kopen. Alleen in de winkel had ik toen twee met gelijke maat erop en de ene was veel langer dan de andere, dus dat vind ik wel lastig. De singel die ik nu heb is 65cm staat erop, maar dat is van gesp naar gesp gemeten. De totale lengte is 75cm (heb hem net opgemeten). Is dit voor alle singels gelijk, dat er van gesp tot gesp gemeten wordt voor de lengte die erop staat? Ik zou nu zeggen die zonder elastiek en dan 70cm, 60cm zal wel te kort zijn. Ik vind het zo lastig, zoiets over internet bestellen.. Maar ik wil liever ook niet apart voor een singel 70km enkele reis moeten rijden. Ok, dat zou ik kunnen combineren met tanken, maar dan is het nog 50km enkele reis extra.. Of zouden jullie wel apart voor een singel daar naartoe gaan zodat je kunt vergelijken met de huidige singel?

Ik zag vandaag dat mijn leren singel droogtescheurtjes krijgt precies waar de gesp zit, dus dat vertrouw ik niet meer. Eigenlijk wilde ik voor mijn verjaardag één van deze twee singels vragen, maar dat is pas in augustus, dus dat duurt dan een beetje lang. En natuurlijk zijn nu net geen kortingsacties en ook de geen verzendkosten betalen actie is net voorbij.. :+

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:34

Singels worden normaal altijd van gesp tot gesp gemeten voor de maat ;)

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:07


MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:14

Let meteen op dat je er 1 neemt die lang genoeg is. Veel mensen hebben een te korte singel waardoor deze druk geeft op een gevoelige plek.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:42

Ja, daarom dacht ik ook er naartoe met de singel die ik nu heb om te vergelijken, maar vind het wel een eind rijden voor een singel.. weer 20 euro aan benzine :+

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:28

Heeft een singel met elastiek ook nog een voordeel ten opzichte van zonder elastiek? Ik hoor wel altijd voordelen van zonder elastiek, maar voordelen van met elastiek eigenlijk nooit.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:59

Ik wil nooit iets anders meer. Is veel makkelijker aansingelen en merk dat mijn paard het prettiger vind want er blijft altijd een beetje bewegingsvrijheid

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:04

Mijn springsingels had ik altijd met elastiek, anders wilden die rotdingen ook niet vast. 1x zonder elastiek geprobeerd en dat was een ramp. Maar met mijn dressuurzadel gaat het aansingelen zonder elastiek verrassend makkelijk. Maar ik weet niet wat voor hem fijner is. Zo lastig altijd met nieuw spul kopen!

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:58

Krijg je 2e hopelijk voor het weekend nog binnen.. dus dan kan ik een oordeel geven wat ik er van vind...

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 00:32

Ik heb net de versie met elastiek besteld :j Hopelijk is hij er begin volgende week!

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:38

Maddy_Paola schreef:
Ik krijg na bestellen wel eens mail dat het kan, maar doe het eigenlijk nooit, het moet via link en dan moet je door meerdere schermen heen en dan kan je op een enkel product een recensie geven, maar kan je ook niet zelf kiezen welke.
Dit mag dus wel makkelijker gemaakt worden


Heb het net even gemeld maar weet niet of ze daar iets mee doen. Denk het niet als ik de enige ben die daarmee komt.

Ze zeggen dit er over:

Citaat:
Op de website kunnen klanten geen recensie achterlaten. Dit doen zij op de website van Ekomi.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:45

De singel is helaas echt te lang, dus die moet terug. Dit is 70cm, als ik kijk hoe lang deze is, moet 60cm toch haast wel passen.. op de foto's is hij aangesingeld zoals het voor het rijden zou moeten, hij kan nu eigenlijk niet meer strakker omdat hij dan over het dekje gaat.

Afbeelding
Afbeelding

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:48

Euh dat maakt toch niet uit.. dat hij over het dekje zal gaan.. doet mijn veelzijdigheid ook dressuur niet om dat dan gaatjes op zijn...

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 00:23

Texas02 schreef:
De singel is helaas echt te lang, dus die moet terug. Dit is 70cm, als ik kijk hoe lang deze is, moet 60cm toch haast wel passen.. op de foto's is hij aangesingeld zoals het voor het rijden zou moeten, hij kan nu eigenlijk niet meer strakker omdat hij dan over het dekje gaat.

[ [url=m/3t2B7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o04Ot3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Qua gespen zit deze juist perfect, maat korter en de gespen komen op belangrijke spieren te liggen, en daar de druk is niet zo grappig voor je paard, dan is singel over dekje minder erg zeg maar.

Kijk anders even in het 'toch maar een andere singel' topic, daar staat meer uitleg over lengte en vorm van de singel en kan je evt advies vragen

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 05:06

Deze singel is echt te lang hoor.. Als hij iets afvalt of het elastiek iets oprekt oid wil het niet meer. Met een maat korter zal hij juist goed zitten. Hij zit nu zo dat je de singelstoten niet meer door de daarvoor bestemde lusjes van de singel kunt doen omdat de gespen daar tegenaan komen. Op de bovenste foto heb ik ze er doorheen en zitten ze er echt tegenaan, op de onderste foto konden ze al niet meer door de lusjes omdat ik dan niet fatsoenlijk kon aansingelen. En dit was aansingelen op de poetsplaats, dus of hij tegen de tijd dat we bij de bak zijn nog een gat zou moeten weet ik niet. En dat zou dan dus echt niet meer kunnen. Dus deze gaat definitief wel terug en de 60cm komt deze kant op :j Mocht dat dan toch weer te kort zijn, gaat die ook terug en moet ik helaas bij een andere winkel zoeken naar een 65cm..

@snorkel1986: bij een veelzijdigheidszadel / springzadel hoort dat ook zo, dat was bij mijn springzadel idd ook zo. Maar bij een dressuurzadel hoort de singel niet over het dekje te gaan.

Edit: de bovenste foto hier is de 65cm die ik eerst gebruikte, die nu stuk is/gaat, en de onderste die, die ik nu gebruik, beide 65cm. Dat past toch mooier vind ik:

Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:01

Texas02 schreef:
De singel is helaas echt te lang, dus die moet terug. Dit is 70cm, als ik kijk hoe lang deze is, moet 60cm toch haast wel passen.. op de foto's is hij aangesingeld zoals het voor het rijden zou moeten, hij kan nu eigenlijk niet meer strakker omdat hij dan over het dekje gaat.

[ [url=m/3t2B7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o04Ot3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vraag me af of ie ook nog wel strakker zou moeten. Lijkt behoorlijk aansluitend al bij het borstbeen. Vind hem overigens niet verkeerd vallen, maar op het dekje zou ik ook niet wenselijk vinden ivm irriterende randjes. Ik denk dat je een 65cm nodig hebt en je bij 60 tekort komt voor de positie van de gespen.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:09

Hij zat niet strak hoor, daar let ik altijd goed op :j Ik ben benieuwd hoe de 60cm zal vallen, mocht hij te kort zijn gaat hij gewoon weer terug :) Proberen kan altijd, ik vind het namelijk wel een hele mooie zachte singel. Dus dat is me het risico op 5 euro moeten betalen voor de retourkosten nog wel waard :) Het probleem wat je vaak krijgt als de singel net bij het dekje komt, is dat of de singel of het dekje iets dubbel gaat. Dat lijkt me echt vreselijk te irriteren. Ik had dat ook een keer bij een singel toen ik mijn springzadel nog had, die singel is dus niet weer gebruikt. Een andere singel deed dat niet.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:29

Ik heb die singel ook hij is idd erg fijn. :)