Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:49

Blijft hij lang nat na het rijden? Dat is eigenlijk het enige (behalve de maat) waarvan ik denk dat het misschien lastig kan zijn in periodes waar alles minder snel droogt.

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:46

Texas02 schreef:
Deze singel is echt te lang hoor.. Als hij iets afvalt of het elastiek iets oprekt oid wil het niet meer. Met een maat korter zal hij juist goed zitten. Hij zit nu zo dat je de singelstoten niet meer door de daarvoor bestemde lusjes van de singel kunt doen omdat de gespen daar tegenaan komen. Op de bovenste foto heb ik ze er doorheen en zitten ze er echt tegenaan, op de onderste foto konden ze al niet meer door de lusjes omdat ik dan niet fatsoenlijk kon aansingelen. En dit was aansingelen op de poetsplaats, dus of hij tegen de tijd dat we bij de bak zijn nog een gat zou moeten weet ik niet. En dat zou dan dus echt niet meer kunnen. Dus deze gaat definitief wel terug en de 60cm komt deze kant op :j Mocht dat dan toch weer te kort zijn, gaat die ook terug en moet ik helaas bij een andere winkel zoeken naar een 65cm..

@snorkel1986: bij een veelzijdigheidszadel / springzadel hoort dat ook zo, dat was bij mijn springzadel idd ook zo. Maar bij een dressuurzadel hoort de singel niet over het dekje te gaan.

Edit: de bovenste foto hier is de 65cm die ik eerst gebruikte, die nu stuk is/gaat, en de onderste die, die ik nu gebruik, beide 65cm. Dat past toch mooier vind ik:

[ [url=m/Si4mKr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q0AHMw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ga eens naar dit topic: [HAR] Toch maar een andere singel?? , post alle foto’s die je hier hebt gepost over je singels en vraag advies.

Je hebt nu singles die gewoon niet zo lekker passen, ondanks dat jij het netter vind lijken. Ik heb ook het idee dat de singel van kramer niet het juiste model is voor je paard.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:52

Meerdere mensen hebben gister de singel gezien en ze vonden hem allemaal te lang. Dus dat verhaal is voor mij wel duidelijk, daat heb ik geen topic voor nodig.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:55

Juist te kort is vele malen vervelender voor een paard, dan zitten de gespen op een belangrijke spier en komen daar dus drukpunten. Dat is nog veel vervelender dan het stukje leer van een singel dat op het dekje komt.

Je hebt juist wel die lengte nodig, maar dan een singel waarbij gespen meer op het uiteinde liggen en er geen groot stuk leer boven zit. De gespen zitten wel op een goede plaats, maar ook scheef met de 1e strakker dus dat betekent dat de singel niet de juist voor jullie is qua pasvorm.

Juist heel veel mensen rijden met te korte singels die dus het paard benadelen zonder dat ze het zelf weten. Door onderzoeken zijn ze hierachter gekomen en dar singels dus langer moeten om boven die spier te komen. Alleen weten mensen dat niet, want singels is niet iets waar mensen zich echt mee bezig houden en kom je pas achter als je dus wel onderzoek doet.

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:45

Wachten op mijn pakketje van kramer, deze keer rijblouson van felix Buhler.


Afbeelding

Wie heeft deze ook

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ging eigenlijk alleen mee en niets kopen..
Toen bedacht ik dat een slobberlepel wel handig is en de rest achja..

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:22

Dit is het laatste wat ik erover zeg en dan is voor mij deze discussie gesloten: ik heb onderzoek gedaan en als je de foto's van mij vergelijkt met die van verschillende onderzoeken, is die ene te lang en zitten die andere twee goed.

Ik heb hem niet, maar die jas is heel mooi, Westerntrail! <3 En de bodywarmer van jou ook, Kimberley! Is zo'n slobberlepel handig? Ik gebruik tot nu toe altijd een pollepel :+

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:42

Texas02 schreef:
Dit is het laatste wat ik erover zeg en dan is voor mij deze discussie gesloten: ik heb onderzoek gedaan en als je de foto's van mij vergelijkt met die van verschillende onderzoeken, is die ene te lang en zitten die andere twee goed.

Ik heb hem niet, maar die jas is heel mooi, Westerntrail! <3 En de bodywarmer van jou ook, Kimberley! Is zo'n slobberlepel handig? Ik gebruik tot nu toe altijd een pollepel :+


Dankje ben er ook blij mee.

@Kimberley ik wil ook nog eens naar Kramer toe, denk dat ik dan ook niet zonder wat thuiskom :D

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:56

Dat is echt onmogelijk hoor, om zonder iets thuis te komen als je naar Kramer gaat :D

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:07

Texas02 schreef:
Dat is echt onmogelijk hoor, om zonder iets thuis te komen als je naar Kramer gaat :D

Nou inderdaad.
Ik vind een slobberlepel wel handig ja.

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:14

Texas02 schreef:
Dat is echt onmogelijk hoor, om zonder iets thuis te komen als je naar Kramer gaat :D


Nou als je er dan toch bent :D

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:29

Texas02 schreef:
Meerdere mensen hebben gister de singel gezien en ze vonden hem allemaal te lang. Dus dat verhaal is voor mij wel duidelijk, daat heb ik geen topic voor nodig.


Omdat 9 van de 10 personen met een (veel) te korte singel rijden. Maar you do you, maar vraag dan ook niet om advies.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:47

De 60cm singel was te kort, dus die gaat ook weer terug. Wel snelle levering, vrijdagochtend vroeg besteld en gistermiddag was hij er al!

Op Koningsdag hebben ze 10% korting, maar alleen in de winkel in Westerstede. Had zo'n flyer in de brievenbus. Dus wel jammer dat het niet online is :+ Want ik vind het Swiss Design dekje in Atlantisch Groen nog steeds erg mooi!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:44

Texas02 schreef:
De 60cm singel was te kort, dus die gaat ook weer terug. Wel snelle levering, vrijdagochtend vroeg besteld en gistermiddag was hij er al!

Op Koningsdag hebben ze 10% korting, maar alleen in de winkel in Westerstede. Had zo'n flyer in de brievenbus. Dus wel jammer dat het niet online is :+ Want ik vind het Swiss Design dekje in Atlantisch Groen nog steeds erg mooi!


Had ik al wel verwacht dat 60 tekort ging zijn. Nu dus verder zoeken naar een ander merk en model singel? Dekje komt vast nog wel keer korting op. Ze hebben regelmatig acties met 10% op bepaalde artikelen.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:09

Ja, ik ook wel, maar het was het proberen waard. Ik ga nu eerst maar even doorrijden met de singel die ik nu heb, die zat bij het zadel toen ik het zadel kocht. Die past goed en is verder ook nog goed, ik vind hem alleen niet zo mooi. Ik houd niet zo van bruine singels :+ En dan ga ik na mijn verjaardag wel even op zoek naar een andere, dan kan ik hem van mijn verjaardagsgeld kopen. Tenzij ik voor tijd tegen iets aan loop wat precies is wat ik zoek natuurlijk :)

Ik twijfel over het dekje, aan de ene kant wil ik graag korting, maar aan de andere kant heb ik nu natuurlijk gratis verzenden omdat ik die singel besteld had. 10% korting is ongeveer 5 euro en de verzendkosten ook geloof ik.. Ik denk er nog even over na. Een stalgenootje was bij Kramer geweest en heeft de Swiss Design in lila gekocht, ze reed er vanavond mee. Ik vond hem in de winkel toen niet zo bijzonder, maar hij leek echt prachtig toen ze ermee reed vandaag!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:21

Ik wil een rijbroek bestellen met hoge band en v inkeping maar twijfel welke ik zou nemen.
Ik wil graag een iets dikkere / stevige broek maar wel genoeg stretch.

Iemand al ervaring met deze broeken?

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:12

Eindelijk de nieuwe catalogus doorgebladerd. En gelukkig voor mijn portemonnee weinig leuke dingen :D Stretchjas Maja ziet er wel fijn uit, maar wat saaie kleurtjes. Misschien een keer een vliegenmasker van FB die zijn wel fijn (waarom hebben ze zoveeeeeeel soorten).

Weet iemand trouwens hoe de Zebra vliegendekens uitvallen van Kramer? Onze Quarterhengst is zo breed bij de boeg, schoft, borst... EJ merk was hopeloos, grote maat Covalliero RugBe ook niet de oplossing.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 01-05-23 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:14

Vindt Kramer ook wel erg leuk, we hebben net een poetstas, wat borstels en een touwhalstertje binnen, zag er netjes uit voor de bijbehorende prijzen...

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:36

Iemand ervaring met Twin Oaks trekking-jeans met volledig zitvlak Aspen?
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... -Aspen?d=1

Ik ben opzoek naar een high-waist jeans rijbroek (geen legging) met (nep)lederen been/zitvlak en riemlussen. Extra pluspunten voor een fatsoenlijke zak op het been voor m'n telefoon.

Dat blijkt verassend lastig maar kwam deze toevallig tegen (en zoekend naar reviews dit topic :P) en die lijkt aan alles te voldoen (de meeste zijn of geen (nep)leren been/zitvlak of niet high-waist). Maar model draagt shirts over de broek op alle foto's bij beide kleuren. Dus vooral de vraag, is de taille echt high-waist en hoe accuraat is de maattabel? Hoop als ik bestel niet weer terug te hoeven sturen omdat hij groot of klein uitvalt...

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:58

Cambionn schreef:
Iemand ervaring met Twin Oaks trekking-jeans met volledig zitvlak Aspen?
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... -Aspen?d=1

Ik ben opzoek naar een high-waist jeans rijbroek (geen legging) met (nep)lederen been/zitvlak en riemlussen. Extra pluspunten voor een fatsoenlijke zak op het been voor m'n telefoon.

Dat blijkt verassend lastig maar kwam deze toevallig tegen (en zoekend naar reviews dit topic :P) en die lijkt aan alles te voldoen (de meeste zijn of geen (nep)leren been/zitvlak of niet high-waist). Maar model draagt shirts over de broek op alle foto's bij beide kleuren. Dus vooral de vraag, is de taille echt high-waist en hoe accuraat is de maattabel? Hoop als ik bestel niet weer terug te hoeven sturen omdat hij groot of klein uitvalt...

Aan de lengte van de rits te zien ishetniet echt een high high waist volgens mij.

Mocht hij dat wel zijn, dan bestel ik hem ook gelijk. Hij ziet er fijn uit!

Mijn verzorgster is blij met deze https://www.atorka.nl/winkel/eurostar-e ... -rijbroek/

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:30

Cchanny schreef:
Cambionn schreef:
Iemand ervaring met Twin Oaks trekking-jeans met volledig zitvlak Aspen?
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... -Aspen?d=1

Ik ben opzoek naar een high-waist jeans rijbroek (geen legging) met (nep)lederen been/zitvlak en riemlussen. Extra pluspunten voor een fatsoenlijke zak op het been voor m'n telefoon.

Dat blijkt verassend lastig maar kwam deze toevallig tegen (en zoekend naar reviews dit topic :P) en die lijkt aan alles te voldoen (de meeste zijn of geen (nep)leren been/zitvlak of niet high-waist). Maar model draagt shirts over de broek op alle foto's bij beide kleuren. Dus vooral de vraag, is de taille echt high-waist en hoe accuraat is de maattabel? Hoop als ik bestel niet weer terug te hoeven sturen omdat hij groot of klein uitvalt...

Aan de lengte van de rits te zien ishetniet echt een high high waist volgens mij.

Mocht hij dat wel zijn, dan bestel ik hem ook gelijk. Hij ziet er fijn uit!

Mijn verzorgster is blij met deze https://www.atorka.nl/winkel/eurostar-e ... -rijbroek/

Ik zou het ff na moeten vragen, maar ik dacht terloops te horen ergens dat ik bij mijn manege geen jodhpur broek mag dragen, dus ben wel echt opzoek naar een strake rijbroek. Zit mij ook prima, dus aan zich is dat geen probleem als ik maar een broek kan vinden die aan al mijn eisen voldoet.

Die rits lijkt idd kort, maar als ik naar de 2 broeken die ik van Decathlon heb kijk, lijkt de rits op de broek die echt fijn is kwa hoogte (900 classic) ook kort, en de rits op de broek die aan de voorkant eigenlijk te kort is (Kipwarm) juist lang (gelukkig is dat een broek voor koud weer en draag ik daar toch wat over). Dus hoeveel dat zegt... Als ik iets heb gemerkt is het dat paardrijbroeken raar zijn. Zelfde met lengte, lijkt nouwlijks een 3/4 broek maar als ik hem aan doe past het magisch :+ .

Als ik geen reactie heb, wellicht dat ik dan overweeg om eind deze maand eens een poging te wagen. Maar tot die tijd hoe ik me open voor ervaringen! Kwa maat wellicht ook voor de fit van Twin Oaks/Kramer in het algemeen. Zijn hun centimetermaten in de tabellen accuraat of valt het toch net kleiner/groter/etc.

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:03

Cambionn schreef:
Cchanny schreef:

Aan de lengte van de rits te zien ishetniet echt een high high waist volgens mij.

Mocht hij dat wel zijn, dan bestel ik hem ook gelijk. Hij ziet er fijn uit!

Mijn verzorgster is blij met deze https://www.atorka.nl/winkel/eurostar-e ... -rijbroek/

Ik zou het ff na moeten vragen, maar ik dacht terloops te horen ergens dat ik bij mijn manege geen jodhpur broek mag dragen, dus ben wel echt opzoek naar een strake rijbroek. Zit mij ook prima, dus aan zich is dat geen probleem als ik maar een broek kan vinden die aan al mijn eisen voldoet.

Die rits lijkt idd kort, maar als ik naar de 2 broeken die ik van Decathlon heb kijk, lijkt de rits op de broek die echt fijn is kwa hoogte (900 classic) ook kort, en de rits op de broek die aan de voorkant eigenlijk te kort is (Kipwarm) juist lang (gelukkig is dat een broek voor koud weer en draag ik daar toch wat over). Dus hoeveel dat zegt... Als ik iets heb gemerkt is het dat paardrijbroeken raar zijn. Zelfde met lengte, lijkt nouwlijks een 3/4 broek maar als ik hem aan doe past het magisch :+ .

Als ik geen reactie heb, wellicht dat ik dan overweeg om eind deze maand eens een poging te wagen. Maar tot die tijd hoe ik me open voor ervaringen! Kwa maat wellicht ook voor de fit van Twin Oaks/Kramer in het algemeen. Zijn hun centimetermaten in de tabellen accuraat of valt het toch net kleiner/groter/etc.

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak Volgens mij heeft ze ook deze.
Niet helemaal highwaist. Maar wel wat hoger op de rug. Ook met een telefoonzakje.


Ik ben ook tevreden over mijn decathlon broeken. Hoewel ik de kipwarm ook te kort vond :P Dus die is terug gestuurd.

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:45

Voor wie nog een rijbroek wil kopen: nu 20% korting op alle rijbroeken t/m maandag 8 mei!

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:03

eukje schreef:
Voor wie nog een rijbroek wil kopen: nu 20% korting op alle rijbroeken t/m maandag 8 mei!


Oh damn. Wou eigenlijk wachten op vakantiegeld, maar scheelt toch 20 euro :o . Heb de broek (en wat klein spul om free shipping te krijgen) besteld. Ben benieuwd!

Vind deze bodywarmer in lichtgrijs ook erg mooi, maar geen sale in die kleur. Dus ik wacht ff af hoe de rest bevalt en hou m'n ogen er verder voor open:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... mer-Winnie

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 11:01

wie weet of een shirt in de kleur : dusty Olive past bij het dekje van ES evening haze?