Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:51

Haha oke, ik vroeg het omdat mijn Full Kramer dekjes kleiner zijn dan cob/pony van andere merken :P

Ik heb de pony dekjes dus niet, dus geen idee of het dressuur/vzh of spring is.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:54

Guusje17 schreef:
Heeft iemand een dekje van Krämer in ponymaat?
Ik zie bij de maat opties wel pony staan maar hier staat niet bij of dat dressuur of vzh is.
Ik heb dressuur maat pony nodig, vind de nieuwe dekjes zo leuk :)

Bij de meeste dekjes staan de precieze afmetingen in de omschrijving. Misschien kan je daar wat mee? Hier bijvoorbeeld: https://www.kramer.nl/Paard/Zadeldekjes ... -Essential

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:23

Ik vind mijn Kramer dekje (Felix Bühler) niet te klein. Hij is net iets kleiner dan mijn ES dekjes, maar past echt prima.. Dat is full dressuur. Iemand anders van stal zei ook al dat ze zo klein zijn, maar dat vind ik dus echt niet op mijn paard van 1,70 en breder gebouwd..

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:28

Ik vind mijn dekje van Kramer onder een 17.5 inch dressuur zadel ook absoluut niet te klein.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 20:15

Texas02 schreef:
Ik vind mijn Kramer dekje (Felix Bühler) niet te klein. Hij is net iets kleiner dan mijn ES dekjes, maar past echt prima.. Dat is full dressuur. Iemand anders van stal zei ook al dat ze zo klein zijn, maar dat vind ik dus echt niet op mijn paard van 1,70 en breder gebouwd..


Apart! Mijn beide Kramer dekje zijn kleiner dat m'n LeMieux S/M en ES cob dekjes.

Ene heb ik overgenomen van een vriendin met een paard van 1,70 en 17,5 inch zadel, dat was echt geen gezicht. Zweetbladen kwamen er helemaal overheen.

Vind het wel superfijne dekjes overigens!

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:46

Ik vind het toch echt niet verkeerd bij hem, en dit is een 18,5 inch zadel.

Afbeelding

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 06:38

Dekjes krimpen vaak nadat ze gewassen zijn. Misschien is dat dan heel erg het geval bij die van Kramer?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 06:52

Ik vind ze ook kleiner, hoor. Nu heb ik wel lange zweetbladen maar met geen enkel dekje problemen mee, maar die van kramer moet ik wel heel goed neerleggen. Ik wil ze echt goed omhoog op de schoft en dan komt ik in de knoop met singelstoten. Zal ook wel met monoblad te maken hebben. Maar van alle dekjes die ik heb is dit wel de kleinste zelfs zonder wassen.

Hier lijkt het mee te vallen, maar achterste singelstoot past er niet doorheen. En als ik de voorste door de lus doe past dat echt maar net zonder dat kussens op bies liggen.
Afbeelding

Ik heb een 17 inch. Wel een erg breed paard. Maar volgens mij wisselen de dekjes onderling ook enorm hoe groot ze zijn. Ik heb in de winkel wel meerdere keren gekeken of ik geen cob pakte ergens van door het verschil.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 07:02

Mijn ervaring is dat het per dekje verschilt, maar de afmetingen staan er dus bij in cm'ers :)

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:39

Ik heb nog nooit een dekje gehad die is gekrompen door wassen, in al die jaren niet.. Wassen jullie wel op maximaal 30 graden? :( Maar dit werd op stal gezegd over een nieuw, ongewassen dekje, dat hij zo klein was. Ook Felix Bühler. Maar de afmetingen staan erbij inderdaad, dus je zou moeten kunnen zien of het past :j

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:58


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:22

Max 30 graden. Alleen de dekjes van Premiere Equine zijn niet gekrompen. Alle andere dekjes wel. Ik heb een 18 inch zadel dus alles is zowiezo al snel te krap en als er dan opeens 2 cm mist merk je dat meteen.
Laatst bijgewerkt door Scum op 10-09-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:43

Ik heb een paar hele oude die zelfs te klein zijn voor mijn 17 inch. Ook altijd 30 graden. Maar zijn wel bepaalde materialen, bij de andere merk ik het niet zoals de eurostars (ja daar heb ik en nog heel wat van, die met 3 kleuren enzo). Of waarbij het biesje krimpt en je dus rare opgevouwen randen krijgt.
Maar dan ligt het zadel op die sierranden aan de voor of achterkant en krijg je hem niet meer netjes ertussen.

Die zijn wel ergens tussen de 15 en 25 jaar oud. Ook wel eens een nieuw wedstrijd dekje. 1 keer gewassen op 30 graden en onbruikbaar doordat die bies gekrompen was. Speciaal laten maken :+

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:18

Ik was even in de war. Denk dat ik eerder bij kramer met toeval tijdens geen verzendkosten acties heb besteld want nu wilde ik deze jas bestellen
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... ..XS..S%3e

En zag ik dat er nog verzendkosten bij kwamen. Niet meer gewend bij bedragen boven de 50 euro :+ en ook als de jas niet past 10 euro verloren en geen jas.. Heb alle maten opgemeten en zit tussen een S en M in dus ik doe maar de M voor de zekerheid. Heel spannend dit.

Iemand anders die toevallig deze jas al heeft?

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:32

Blaze1994 schreef:
Ik was even in de war. Denk dat ik eerder bij kramer met toeval tijdens geen verzendkosten acties heb besteld want nu wilde ik deze jas bestellen
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... ..XS..S%3e

En zag ik dat er nog verzendkosten bij kwamen. Niet meer gewend bij bedragen boven de 50 euro :+ en ook als de jas niet past 10 euro verloren en geen jas.. Heb alle maten opgemeten en zit tussen een S en M in dus ik doe maar de M voor de zekerheid. Heel spannend dit.

Iemand anders die toevallig deze jas al heeft?


Ik heb deze besteld en haal het pakket vanmiddag op. Kan je wel laten weten hoe maat S valt als je wilt.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:49

Chantalla schreef:
Blaze1994 schreef:
Ik was even in de war. Denk dat ik eerder bij kramer met toeval tijdens geen verzendkosten acties heb besteld want nu wilde ik deze jas bestellen
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... ..XS..S%3e

En zag ik dat er nog verzendkosten bij kwamen. Niet meer gewend bij bedragen boven de 50 euro :+ en ook als de jas niet past 10 euro verloren en geen jas.. Heb alle maten opgemeten en zit tussen een S en M in dus ik doe maar de M voor de zekerheid. Heel spannend dit.

Iemand anders die toevallig deze jas al heeft?


Ik heb deze besteld en haal het pakket vanmiddag op. Kan je wel laten weten hoe maat S valt als je wilt.


Heel graag! Dan kan ik misschien vanavond bestellen nog met de kortingscode. Hoelang ben je?

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:53


MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:26


Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 01:17

Ik heb het paarse Felix Bühler Coin dekje nog besteld :D Ben heel benieuwd! Hij zal volgende week wel bezorgd worden denk ik!

Afbeelding

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:35

MISTRAL94 schreef:
eekhoornerik schreef:
Heeft iemand deze jas?

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... -Katharina

Ik vind hem erg mooi als tussenjas, maar twijfel over de kwaliteit en of hij in het echt ook mooi is.


Ik heb deze jas. Dat is een fijne jas, qua kwaliteit en in gebruik.


[ [url=m/NeRLks.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank! Die ziet er ook mooi uit. Is dat een andere jas? Ze lijken erg op elkaar.

karrij
Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:57

Iemand ervaring met de regen/winter dekens van Kramer? en dan met name van het merk Thermo Master
En de maten lopen anders, daar moet je toch 50 bij op tellen en dan heb je de "hollandse" maten? Klopt dat? En vallen ze een beetje goed?

mariettek

Berichten: 1691
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:03

Ik heb een regendeken van Kramer met halve hals. Echt een mooi ding. Regent nauwelijks in, boegsluiting is flink verstelbaar.
Voor de maat heb ik de maattabel aangehouden. Hij valt hier net een tikje groot (maar het gaat om een Arabier, dekens zijn daar niet altijd voor gemaakt). Maat kleiner was ik bang dat te klein zou zijn.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:50

eekhoornerik schreef:
Dank! Die ziet er ook mooi uit. Is dat een andere jas? Ze lijken erg op elkaar.


Ik denk dat die van mij de voorganger is van de huidige jassen. Ik heb ook een zwarte van de eerdere collectie. Die blijft ook mooi met wassen ed. Alleen werd te groot.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 05:50

Heeft er iemand ervaring met de
Liberty deken systeem van felix buhler? En ook kwa waterdichtheid?

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:35

Colinda20 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de
Liberty deken systeem van felix buhler? En ook kwa waterdichtheid?


Helemaal niemand :+