Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:30


absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:36

Maar dat zijn toch dezelfde die ik plaatste? Bont omranding maar geen bont aan de binnenkant?

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:54

Onder dat fleece/bont wordt het echt heel warm, dat is echt niet goed.. Het zweet liep van zijn benen af en hij liep te stampen toen ik beschermers met teddyfleece had. Dat was een ander model, maar het lijkt me hier niet anders te zijn. Als het alleen aan de buitenkant zit, wordt het op die plekken alsnog zeer warm. Ik heb ze nooit weer gebruikt iig..

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:55

Dankje voor de tip. Denk denk ik dat ik de over sla. Geen zin in warme benen.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:15

AnnickT schreef:
Ik heb de rechter, de Cross Rider II, zowel in normale als in winteruitvoering. Ze zitten top, ik heb ze dagelijks aan gehad maar na een paar maanden laat de naad los, daar waar een vouw komt naar mate je er mee loopt. Lastig uitleggen, het zit zeg maar daar net voor het stukje waar de veters beginnen. Dit was bij beide uitvoeringen. Dat is het enige nadeel eraan, verder vind ik ze heel comfortabel. Echter als je iets zoekt wat een aantal jaar meegaat zou ik deze niet aanraden, tenzij je om de zoveel tijd de naad wilt laten repareren. Hoewel dat wellicht ook afhangt van hoe vaak ze gedragen worden.

Dank je wel AnnickT!
Die naad ging bij mn Ariatjes ook na een paar maanden kapot ;( Stalschoenen worden hier intensief gebruikt; ik draag ze dagelijks (paarden aan huis). Alleen met rijden niet, dan mogen mn westernlaarzen aan t werk 8-)

snorkel1986 schreef:
De leren wandelschoenen van de scapino wel even een keer invetten / olie en die gaan vrij lang mee ook in de moder en stal ( gebruik ze eerst jaar of 2/ 3 op werk en dan nog jaar voor longeren enz in de bak)

Die ga ik s bekijken, dank je voor de tip!
(sorry Kramer! :o )

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:52

absque_dubio schreef:
Maar dat zijn toch dezelfde die ik plaatste? Bont omranding maar geen bont aan de binnenkant?


Ander kleurtje :):) :):)

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:44

MissYvette4u schreef:
snorkel1986 schreef:
De leren wandelschoenen van de scapino wel even een keer invetten / olie en die gaan vrij lang mee ook in de moder en stal ( gebruik ze eerst jaar of 2/ 3 op werk en dan nog jaar voor longeren enz in de bak)

Die ga ik s bekijken, dank je voor de tip!
(sorry Kramer! :o )

Offtopic, maar ik heb ook de Mountain Peak wandel/bergschoenen van Scapino. Zitten echt heerlijk (en ik heb moeilijke voeten!)

Heb de catalogus ook binnen gekregen vandaag. Twee keer zelfs :+ binnenkort eens lekker neuzen.

Baal wel een beetje van mijn Stonedeek Soyala vest (heb er twee) de stof wordt al gauw lelijk :\ . Misschien heeft het te maken met wrijving van de mouwen tegen ritsen/leertjes? Ik draag het alleen 's avonds op de bank als joggingpak/vest en delicaat wasprogramma binnenstebuiten en fijnwasmiddel.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 10-03-22 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:49

Die heb ik ook maar eh, chaps er over is lastig..

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:56


Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:45

absque_dubio schreef:
Dankje voor de tip. Denk denk ik dat ik de over sla. Geen zin in warme benen.

Jij bent makkelijk te overtuigen :')
In dat geval zou ik de boots ook laten zitten, krijg je zelf warme benen van. Wil je niet

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:08


Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:13

Normaal gesproken wel, ik had woensdag besteld en zaterdag in huis.

Met de singel geen ervaring

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:15

laughterline schreef:
[ [url=m/7wAiu8.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... wol-Circle

Hi! Heeft er iemand toevallig ervaring met deze singel? :) Ook vraag ik me af als ik het morgen bestel, of het dan deze week nog binnenkomt :oo


Laatste tijd gaan ze steeds sneller, van de week donderdagavond wat besteld en kwam zaterdagavond binnen, dus lijkt me wel dat je het op tijd hebt.
Geen ervaring met de singel, heb wel 2 andere en die bevallen prima

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:55

Independence schreef:
absque_dubio schreef:
Dankje voor de tip. Denk denk ik dat ik de over sla. Geen zin in warme benen.

Jij bent makkelijk te overtuigen :')
In dat geval zou ik de boots ook laten zitten, krijg je zelf warme benen van. Wil je niet

:')
Ja ik dacht omdat het binnenin geen bont was, ze niet zo warm zouden zijn. Maar helaas. :+

Krijg je van de boots echt warme benen? Ik wil namelijk echt nog eens zulke boots hebben. Vind ze zo leuk. <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:55

Die van mij loopt er wel prima op, maar ik koel benen eigenlijk altijd na het trainen. En rijden niet heel intensief, denk dat ik dan eerder wel hele ademende beschermers zou nemen. Oo een warme springtraining of lange dressuurtraining zou ik inderdaad geen warme beenbescherming doen…

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:56

Het is ook bewezen dat te warme beenbeschermers schade aan het spierweefsel kunnen toebrengen. Dus best kijken naar de gezondheid van je paard en niet naar het modieuze aspect ervan ;)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:57

Absoluut. Net als dat een warm bad vooraf aan een zware prestatie niet goed is ivm de spieren. Dat is logisch.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:24

MissYvette4u schreef:
Heeft er iemand ervaring met deze schoenen?:

[ [url=m/oPXGfd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb al jaren Ariat stalschoenen, welke ik gemiddeld 2-3 jaar draag. Helaas is mijn huidig paar al helemaal versleten, net een jaar oud ;(


Toevallig vandaag die linker besteld! Helaas was de rechter er niet meer in mijn maat.. Hoop dat ze fijn zitten en langer meegaan dan hiervoor al aangegeven werd. Had nu schoenen bij de ANWB gehaald maar ook die zijn binnen no time op de stiknaad aan het scheuren en er zit al een hele gekke bult in de binnenzool. Hoog tijd voor nieuwe!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:38

Maddy_Paola schreef:
laughterline schreef:
[ [url=m/7wAiu8.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... wol-Circle

Hi! Heeft er iemand toevallig ervaring met deze singel? :) Ook vraag ik me af als ik het morgen bestel, of het dan deze week nog binnenkomt :oo


Laatste tijd gaan ze steeds sneller, van de week donderdagavond wat besteld en kwam zaterdagavond binnen, dus lijkt me wel dat je het op tijd hebt.
Geen ervaring met de singel, heb wel 2 andere en die bevallen prima


Oh wat fijn, dank je wel!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:16

laughterline schreef:
[ [url=m/7wAiu8.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... wol-Circle

Hi! Heeft er iemand toevallig ervaring met deze singel? :) Ook vraag ik me af als ik het morgen bestel, of het dan deze week nog binnenkomt :oo


Niet exact deze, ik heb de anatomische van Mattes zelf, maar die lijkt hier verdacht veel op, alleen dan niet halve maan vorming. Heb de singel inmiddels al sinds 2016 en ben er zeer tevreden over. Bont borstel ik regelmatig uit en was heel af en toe met bontwasmiddel.

En Kramer levert inderdaad vaak best snel via DHL.

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:04

Ik heb vorige week deze besteld: https://www.kramer.be/Themas/Western-rijden/Western-laarzen-chaps-sporen/Western-laarzen/Boots-Savannah
Met serieuze korting omdat er nog maar enkele maten beschikbaar zijn. Zit jouw maat er nog bij? Niet twijfelen, gewoon doen. Ze zitten zá-lig! Er staat bij dat ze vrij klein vallen, maar dat vind ik nu eigenlijk niet. Hoe duurzaam ze zijn, weet ik natuurlijk niet. Maar momenteel ben ik er helemaal verliefd op. Overigens rijd ik er niet mee. Ik draag ze gewoon naar het werk :D

(verzending heeft 6 dagen geduurd, was eerst naar de verkeerde bestemming gestuurd)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:16

Zoekfunctie leverde niets op in dit topic; zijn er hier ervaringen met leveren naar het buitenland?

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:51

Liesbetje schreef:
Ik heb vorige week deze besteld: https://www.kramer.be/Themas/Western-rijden/Western-laarzen-chaps-sporen/Western-laarzen/Boots-Savannah
Met serieuze korting omdat er nog maar enkele maten beschikbaar zijn. Zit jouw maat er nog bij? Niet twijfelen, gewoon doen. Ze zitten zá-lig! Er staat bij dat ze vrij klein vallen, maar dat vind ik nu eigenlijk niet. Hoe duurzaam ze zijn, weet ik natuurlijk niet. Maar momenteel ben ik er helemaal verliefd op. Overigens rijd ik er niet mee. Ik draag ze gewoon naar het werk :D

(verzending heeft 6 dagen geduurd, was eerst naar de verkeerde bestemming gestuurd)

Zijn ze niet warm? Zoals de andere boots die ik hier had voorgesteld? :+

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:52

Liesbetje schreef:
Ik heb vorige week deze besteld: https://www.kramer.be/Themas/Western-rijden/Western-laarzen-chaps-sporen/Western-laarzen/Boots-Savannah
Met serieuze korting omdat er nog maar enkele maten beschikbaar zijn. Zit jouw maat er nog bij? Niet twijfelen, gewoon doen. Ze zitten zá-lig! Er staat bij dat ze vrij klein vallen, maar dat vind ik nu eigenlijk niet. Hoe duurzaam ze zijn, weet ik natuurlijk niet. Maar momenteel ben ik er helemaal verliefd op. Overigens rijd ik er niet mee. Ik draag ze gewoon naar het werk :D

(verzending heeft 6 dagen geduurd, was eerst naar de verkeerde bestemming gestuurd)


Zien er keileuk uit! Hoe hoog zijn ze?
(Heb tijdje terug ariat fatbaby gekocht en schacht blijkt eigenlijk nét te kort en breed waardoor mn broek op die plek opkrult/rolt tijdens het rijden. Voor lopen zitten ze heerlijk)

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 00:18

balance schreef:
Zoekfunctie leverde niets op in dit topic; zijn er hier ervaringen met leveren naar het buitenland?


Hoe bedoel je dat? Kramer heeft in meerdere landen websites.