Airbag vest bodyprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:12

Ik schop dit topic even omhoog.

Mijn paard haar oog is er vorige week helaas uitgehaald. Nu wil ik natuurlijk een der deze weken weer rustig opbouwen. Voor de zekerheid wil ik een bodyprotector aanschaffen omdat ze nu dus aan 1 kant niet meer ziet. Ik rij eigenlijk altijd buiten met haar, dus regelmatig onverwachte dingen.

Voor mijn eigen veiligheid en geruststelling dus. Nu heb ik vroeger vroeger echt zo'n logge bodyprotector gehad, kei zwaar ding, bewoog voor geen meter mee. Ik zie dat ze tegenwoordig wel wat soepeler zijn maar het lijkt mij niet ideaal, voor mijn gevoel belemmert het toch mijn zit en reactievermogen.
Dus kwam ik op een airbag vest.

Heeft er iemand nog wat recente ervaringen en van welke merken? Ik zie hier eigenlijk maar 2 merken genoemd staan, op internet kwam ik nog wat andere merken tegen.

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Airbag vest bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:32

Ik heb de Hit Air waar ik wekelijks mee rij. Ben er erg tevreden over, ondanks nooit gevallen dus niet echt getest. Is een fijn soepel dingetje die zomers niet te warm is. Heb er een losse rugbeschermer in gezet voor wat extra bescherming en het is fijn dat je bij dat merk modulair extra bescherming kunt toevoegen. Ze hebben ook een extra borstbeschermer en 2 inzetstukken voor je zij geloof ik. En dat alles zit een stuk losser om je heen dan een strakke body protector omdat deze pas strak gaat zitten als ie opblaast. Ben er wel content mee.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:36

Celebi schreef:
Ik heb de Hit Air waar ik wekelijks mee rij. Ben er erg tevreden over, ondanks nooit gevallen dus niet echt getest. Is een fijn soepel dingetje die zomers niet te warm is. Heb er een losse rugbeschermer in gezet voor wat extra bescherming en het is fijn dat je bij dat merk modulair extra bescherming kunt toevoegen. Ze hebben ook een extra borstbeschermer en 2 inzetstukken voor je zij geloof ik. En dat alles zit een stuk losser om je heen dan een strakke body protector omdat deze pas strak gaat zitten als ie opblaast. Ben er wel content mee.


Dat klinkt inderdaad wel erg fijn! Is dat zo een met een "kraag"? Die dan ook opblaast?

Pallatin

Berichten: 2494
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:38

Wat rot van je paardje haar oog….hopelijk went het snel en kunnen jullie weer lekker veilig buiten rijden…
Ik heb een point two airvest. Ik heb m nu een jaar of 5, bevalt super goed. Je wordt niet belemmerd in je bewegingen en ook bij hitte is het luchtig om je lijf. Als het patroon afgaat geeft dat een plof maar iig mijn paard of paarden die erbij waren hadden er niks van. Ik ben een keer onvrijwillig ‘afgegaan’ toen ik afsteeg zonder de lanyard los te maken… :+ beetje stom, maar ach… ik heb vorig jaar m’n vest laten nakijken, dat was niet goedkoop na de brexit. Patroon verwisselen is super makkelijk. Wat wil je verder nog weten?

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Airbag vest bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:41

Er zit bij mij inderdaad zo'n kraag op, dat vind ik nog het grootste voordeel in verhouding met een normale bodyprotector. Je nek krijgt anders vaak nog steeds een flinke klap. Zie soms van die korte airbags zonder kraag en die dus ook niet altijd helemaal tot onderaan je rug doorlopen. Die zou ik zeker niet nemen in ieder geval. Juist dat extra stukje bescherming geeft een extra meerwaarde aan zo'n airbag vind ik.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:52

Werkte heel goed maar groot nadeel was dat toen ik er buiten afviel mijn pony zó schrok van het opblaasgeluid dat hij er vandoor rende en ik hem kwijt was terwijl hij normaal wel in de buurt bleef -O-

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:15

Drie jaar geleden door inruil het nieuwe type van Point Two ontvangen, nieuwe veiligheidseisen.
Draag het weinig, lastig, zomer warm. Die ene keer val heeft ie goed gewerkt, wel wat blauwe plekken aan zijkant lichaam, daar beschermt je niet.
Maar rij er liever mee dan body protector.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Airbag vest bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:24

Ik vind mijn HitAir erg fijn. Lichtgewicht, ik vergeet echt dat ik hem aan heb, dat was met de bodyprotector een heel ander verhaal. Daar irriteerde ik me continu aan. Enige is met aantrekken dat je even voelt dat hij iets scheef hangt omdat het patroon rechts zit. Maar echt, dat vergeet je in enkele tellen. En het is niet warm, wat ik met de bodyprotector wel vond. Verder (gelukkig) nog geen ervaring mee dus daar kan ik je niet mee helpen.

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:35

Pallatin schreef:
Wat rot van je paardje haar oog….hopelijk went het snel en kunnen jullie weer lekker veilig buiten rijden…
Ik heb een point two airvest. Ik heb m nu een jaar of 5, bevalt super goed. Je wordt niet belemmerd in je bewegingen en ook bij hitte is het luchtig om je lijf. Als het patroon afgaat geeft dat een plof maar iig mijn paard of paarden die erbij waren hadden er niks van. Ik ben een keer onvrijwillig ‘afgegaan’ toen ik afsteeg zonder de lanyard los te maken… :+ beetje stom, maar ach… ik heb vorig jaar m’n vest laten nakijken, dat was niet goedkoop na de brexit. Patroon verwisselen is super makkelijk. Wat wil je verder nog weten?



Ik gebruik ook de point two.. al jaren minstens 4x per week ook op warme dagen. Ik merk geeneens meer dat ik hem draag.
Ooit 1 val gehad middenin in de brandnetels en ik heb daarvan echt nul last gehad. Ook m’n nek was goed beschermd.

Ben wel benieuwd wat het nakijken je gekost heeft pallatin en hoe lang je jouw vest moest missen.