Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wasmiddel voor ruiterjassen

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

Eerder waste ik mijn ruiterjassen altijd een keer in de zo veel tijd met speciaal wasmiddel voor skijassen van HG. Sinds mijn vriend ik elke dag bij de paarden zijn wil ik mijn en zijn jas toch echt wat vaker wassen. Ik ben bang dat als ik ze met gewoon wasmiddel was dat ze dan niet meer waterafstotend zijn.

Weet iemand hier een goed wasmiddel voor wat ook niet zo duur is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 20:42 



 
Profiel   

Ik was ze met gewoon wasmiddel en na drogen spray ik ze in met van die tentspray van de action :+
Kost 2 x niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 20:49 



 
Profiel   

Ja ik was de paardrij kleding van mijn dochter ook met normaal wasmiddel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 11:09 



 
Profiel   

Wasmiddel van Grangers! Gebruik het voor al mijn waterdichte jassen en tast de waterdichte laag niet aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:16 



 
Profiel   

Ik was de jassen met gewoon wasmiddel, daarna nog een rondje in de Harmisol ( maakt jassen weer waterdicht) of die van het eigenmerk van het Kruidvat die is net zo goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:28 



 
Profiel   

Zeker géén gewone zeep gebruiken, dit tast je membraan aan! ( verstopt uiteindelijk de poriën van je membraan waardoor je waterafstotend en ademende eigenschappen verliest, wassen zonder zeep opent de poriën dus weer en is ook noodzakelijk zelfs) Je jassen dus wassen zónder zeep, vaak zelfs 1st een wasje ervoor zonder zeep zodat de machine écht zeepvrij is. (Hier gaat de bankhoes op 90° bvb of het de handdoeken) óf met technische zeep speciaal voor waterdichte kledig óf klein beetje fijnwasmiddel (bij fel stinken bvb).
Als ik merk dat ze minder waterafstotend worden, was ik ze met impregneermiddel en/of spray ik ze in. Dit gebruik ik dan van Rev'it of Nikwax.

Heb bij een motorkledingzaak gewerkt en heb toen bij zowat alle merken advies gevraagd :') doe het sindsdien dus altijd zo ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:47 



 
Profiel   

Zou je niet het bucas wasmiddel kunnen gebruiken? Even een gekke gedachte misschien maar hey... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 22:57 



 
Profiel   

Ik gebruik daar speciaal wasmiddel voor.

Grangers - Wash en Repel 2 in 1 - Wasmidddel

Ik haal het bij de ANWB, maar Bever en Bol.com verkopen het ook.

Echt goedkop is het niet trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 00:13 



 
Profiel   

Merken jullie verschil tussen insprayen of 2 in 1 wasmiddel?
Of beide?
Of wassen met iets voor wol was of fijne was en dan sprayen en Zoja, met wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 12:50 



 
Profiel   

Nou eerst met gewoon wasmiddel en inderdaad geen waterdichte jassen meer.
Nu nee dus combinatie gekocht van nikwax
Wasmiddel en impregneer spul voor in de machine.
Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:16 



 
Profiel   

Wij gebruiken Atsko SNO-Seal Sport-Wash. Lijkt duur maar je hebt maar een heel klein beetje nodig (18 wasbeurten van een flesje van 10/12 euro). Ook voor Goretex ed. Werkt veel beter dan wassen en dan insprayen omdat dan de andere eigenschappen van de jas ook verloren gaan, zoals de ademende eigenschappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:29 



 
Profiel   

Spray je daarna niet in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 16:01 



 
Profiel   

Nee dat hoeft niet. De waterafstotende eigenschappen blijven behouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:43 



 
Profiel   

Ik gebruik het wasmiddel voor outdoorkleding van Grangers.
En maar eens in de zoveel tijd daarna nog een spoeling met opnieuw waterdichtmaakspul, ook van Grangers.
Dat 2in1 is duurder en je hoeft niet perse na elke wasbeurt opnieuw waterdicht te maken, mits je dus wel met het juiste wasmiddel wast.
En ik laat ze dan ook in de droger drogen, tot mijn verbazing konden al die outdoorjassen daar gewoon tegen en het bevordert het waterdichte vermogen van de jas.

Ik gebruik de droger zeer zelden, maar voor mijn outdoorjassen heb ik dus wel een uitzondering gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:54 



 
Profiel   

Wij hebben geen droger helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:58 



 
Profiel   

Heeft iemand al ervaring met wassen en impregneren met Organotex? Daar zitten niet zo van die gekke chemische stofjes als PFAS in etc. :=

https://organotex.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:46 



 
Profiel   

Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen