Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:56

Een bontje helpt vaak wel bij zere zitbeenknobbels, maar vaak niet bij echt doorrijden. Dat heeft niet zozeer met de hardheid van een zadel te maken, maar met je zit, het zadel zelf, of met wrijving door beweging. Bij mij helpt een bontje niet tegen doorrijden.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 15:58

AlphaDaemon schreef:
Wat voor ondergoed draag je nu dan? =P

Ik draag graag de naadloze slipjes van Hunkemöller. https://www.hunkemoller.nl/invisible-brazilian-zwart-116605.html Deze. Met sommige slips / strings rijd ik mezelf ook open, maar met deze niet (deze zitten gewoon erg fijn). Ik zou verschillende soorten ondergoed even uitproberen zodat je weet wat fijn is. Misschien dat iets met pijpjes juist wel of juist niet werkt bij jou.

Andere oplossingen: andere rijbroeken, seatsaver van wol gebruiken (dan plakken die nopjes niet), nopjes eraf pulken, wielrenbroekje aan onder je legging?


Voornamelijk boxers voor dames eigenlijk want die vind ik erg fijn zitten, maar ik word de blaren best wel zat t doet verschrikkelijk zeer dus dacht ga t gewoon eens op bokt vragen.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 16:02

Mews schreef:
Ik heb een gevoelige huid, en hou niet van rijbroeken die blijven "plakken" met kunstleder of siliconen. Voor mij maakt ondergoed weinig verschil. Een optie zou zijn om toch een andere rijbroek te proberen, met alleen stof bijvoorbeeld, als je daar in het verleden geen last mee hebt gehad: https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 4793,26253

Succes met de blaar. :(:)


Dankjewel ga idd maar eens kijken voor een rijbroek zonder die rubberen stuf op je zit vlak

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:12

Een wielrenonderbroek met zo'n zemen lap erin helpt ook. Even wennen, dat wel, en het voelt alsof iedereen het ziet, maar dat valt best mee.

Of als het niet aan je rijbroek ligt, maar aan het zadel een gelpad voor OP het zadel.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:14

Zulke broeken zijn helemaal niet goed voor de zit. Ik zou ze door verkopen en zelf naar andere broeken kijken, gewone, fijne rijbroeken zonder plak, stroef etc.

Na een tijd niet rijden, zal je zit echt niet optimaal zijn. Dat is een kwestie van km's maken. Maar ook van goed les, iemand die op zit en houding leten ene fijn zadel.
Rij je op paarden en zadels van anderen/manege is misschien een los schapenbontje meenemen vorlopig wel een oplossing voor je.

Ik heb zelf echt nooit last van doorrijden. Rij nu ruim 27 western en altijd met jeans, maar niet een speciaal merk of model. Ook alle soorten en maten onderbroeken komen voorbij.

Heb gister echt bij uitzondering heel even met een jogging broek gereden. Doe ik nooit, maar liep even zo. Ben niet kapot, maar lekker zitten is echt anders.

Heb je momenteel wat spanning, omdat je net weer begint? Hoe zat het zadel?

Je zou ook echt kunnen investeren in wat prive/zitlessen om er weer in te komen. MET een gewone broek dan.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:18

Ik heb nooit last van mijn derrière (ook niet op de fiets) maar wel van de binnenkant van mijn knieën. Bij mij helpt het om zo weinig mogelijk lapjes of siliconen te hebben. Kunstleren zit gaat nog, maar knie al liever niet. Ik zoek nu mijn broeken uit op stoffen zit en stoffen knie. Dat moet meestal tweedehands, want wordt bijna niet meer gemaakt.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:28

Toen ik puber was, kwamen de broeken met gehele leren zitvlak. Toen nog van echt leer. Heb me toen ook nooit open gereden, maar ook niet het gevoel gehad dat ik vast kwam te zitten in het zadel, mn zit bellemerd werd etc.

De broeken van nu zijn echt, snelle symptoom oplossers. Veel mensen zitten slecht, er wordt te weinig aandacht aan besteed en dan lossen ze dat zo op. Echt een slechte zaak en zonde van je geld.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:30

miereneter schreef:
Ik zoek nu mijn broeken uit op stoffen zit en stoffen knie. Dat moet meestal tweedehands, want wordt bijna niet meer gemaakt.


Epplejeck is mijn go-to winkel voor stoffen rijbroeken. Van hun eigen merk hebben ze een aantal modellen (zie link in mijn vorige bericht). Ik heb er ook een aantal van HH. Ik heb gelukkig altijd nog nieuwe stoffen rijbroeken in de winkel gevonden, maar ze zijn wel zeldzaam inderdaad.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:37

heb dit ook veel gehad. en af en toe nog wel eens. dus nog een tip voor deze en schuurplekken in het algemeen. Gehwol kloven zalf. het brandt als de neten voor de eerste tien minuten maar alles wat geen open wond is geneest in één nacht. anders kan het soms nog drie dagen rauw zijn.

Edit: je kan nog bij wielrenkleding kijken. wielrenners hebben ook vaak zadelpijn.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:51

Citaat:
Epplejeck is mijn go-to winkel voor stoffen rijbroeken. Van hun eigen merk hebben ze een aantal modellen (zie link in mijn vorige bericht). Ik heb er ook een aantal van HH. Ik heb gelukkig altijd nog nieuwe stoffen rijbroeken in de winkel gevonden, maar ze zijn wel zeldzaam inderdaad.


Nu je het zegt, ik heb inderdaad een volledig stoffen rijbroek van de Epplejeck. Ziet eruit als een joggingbroek, fijn ding.

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:36

Rosalie_91 schreef:
Daarnaast heb ik speciaal rij-ondergoed van seducci aangeschaft voor een trektocht (+5u in het zadel per dag, 6 dagen) omdat ik bang was voor mijn kont, en dat is toen helemaal goed gegaan. Draag dat ondergoed sindsdien ook altijd als ik paardrij, ik heb het nu toch en het zit comfortabel!


Heb je hier een linkje van? Ik dacht tijdens de trektocht van 10 dagen wel met naadloos ondergoed weg te komen.. Niet dus #)

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:18

FreeSpirit87 schreef:
Rosalie_91 schreef:
Daarnaast heb ik speciaal rij-ondergoed van seducci aangeschaft voor een trektocht (+5u in het zadel per dag, 6 dagen) omdat ik bang was voor mijn kont, en dat is toen helemaal goed gegaan. Draag dat ondergoed sindsdien ook altijd als ik paardrij, ik heb het nu toch en het zit comfortabel!


Heb je hier een linkje van? Ik dacht tijdens de trektocht van 10 dagen wel met naadloos ondergoed weg te komen.. Niet dus #)


https://www.seducci.com/

Ik heb ze idd ook van Derriere Equistrian en Seducci. Vooral voor op de meerdaagse ruiter trektochten. Allebei helemaal prima. +:)+ Nog best prijzig allemaal, maar soms zijn er gelukkig wel wat acties zoals op Black Friday of op evenementen zoals WK of Equitana. :D

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:18

Bagheera_206 schreef:
https://www.seducci.com/

Ik heb ze idd ook van Derriere Equistrian en Seducci. Vooral voor op de meerdaagse ruiter trektochten. Allebei helemaal prima. +:)+ Nog best prijzig allemaal, maar soms zijn er gelukkig wel wat acties zoals op Black Friday of op evenementen zoals WK of Equitana. :D


Welk merk vind je fijner? Ik ben me al een paar dagen aan het oriënteren of ik van die elastische naadloze boxers moet bestellen of echt goed moet uitpakken met een padded onderbroek. Prijsverschil is nogal groot.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:22

michenou schreef:
Bagheera_206 schreef:
https://www.seducci.com/

Ik heb ze idd ook van Derriere Equistrian en Seducci. Vooral voor op de meerdaagse ruiter trektochten. Allebei helemaal prima. +:)+ Nog best prijzig allemaal, maar soms zijn er gelukkig wel wat acties zoals op Black Friday of op evenementen zoals WK of Equitana. :D


Welk merk vind je fijner? Ik ben me al een paar dagen aan het oriënteren of ik van die elastische naadloze boxers moet bestellen of echt goed moet uitpakken met een padded onderbroek. Prijsverschil is nogal groot.


Die naadloze van DE en Seducci zijn echt prima hoor. Scheelt weer een hoop geld tov padded. Voor langere dagen achter elkaar in het zadel is padded is wel erg fijn, maar meer een luxe dingetje dan het echt echt heel erg noodzakelijk is.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:20


maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:24

Plus één. Maar dan m'n knie.

Stof geen probleem.
Dus siliconen gaan er bij mij uit.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:32

Geen rijbroeken/leggings nemen met siliconen zitvlak, zo simpel is het! En een schapenvachtje op je zadel.

Lange afstanden rij ik zelf het liefst in een naadloze hardlooplegging van de decathlon, dan is er helemaal niets tussen je zitvlak, knieën en benen en het zadel, behalve soepele stof. Heerlijk!

En anders leggingen met platte naden, eventueel een (nep)leren zitvlak of knievlakken.

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:06

Van alles geprobeerd en ben alleen tevreden met Seduci

https://www.seducci.com/nl

Heb er twee en mochten ze ‘af’ zijn koop ik direct nieuwe.
Van alles geprobeerd tot fietsbroeken aan toe en alleen dit merk werkt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:10

Waar komt dat dan door Chinou, denk je? Door het materiaal? Want Seducci heeft geen padding toch?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:15

Nee, Seducci heeft geen padding en het exemplaar wat ik heb heeft tóch nog een klein naadje. De siliconen/antisliprand rond je bovenbenen is soms vervelend maar kun je vrij makkelijk afknippen.

Rijbroeken zonder siliconen en glad ondergoed zijn hier de fijnste combinatie.

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:50

Rije schreef:
Waar komt dat dan door Chinou, denk je? Door het materiaal? Want Seducci heeft geen padding toch?


Het ligt aan het materiaal denk ik.
Altijd problemen gehad en ondanks het hele dunne materiaal werkt dit supergoed.
Ik heb zonder elastieke rand bij de benen, die zit het beste.
Had er ook eentje met elastiek, maar dat heb ik eraf geknipt. Geen rafels oid, ook bijzonder.
Het is niet omzoomd ofzo, dus nergens dikke randen.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ik rij mezelf open bij mijn kont, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:56

Oh ik heb er zojuist eentje gekocht met elastiek.. Oeps.. :(

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:57

michenou schreef:
Oh ik heb er zojuist eentje gekocht met elastiek.. Oeps.. :(


Je kunt ze vast wel even bellen om bestelling aan te passen en anders knip je hem er ook heel makkelijk af met scherpe schaar. +:)+ Heb ik ook bij eentje gedaan.

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:00

Flower033 schreef:
Een wielrenonderbroek met zo'n zemen lap erin helpt ook. Even wennen, dat wel, en het voelt alsof iedereen het ziet, maar dat valt best mee.

Ik ken inderdaad iemand die een fietsbroek onder haar paardrijbroek draagt. Schijnt goed te werken.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:37

Is je zadel niet te groot? Zit je zelf wel stil?