Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke outdoorlaars gaat lang mee?

 
Profiel   

Ik heb outdoorlaarzen aangeschaft van Ariat en ik heb ook een smalle voet.
Kost welliswaar wat maar heb je ook wat, ben er heel blij mee. Lekker warm en goed waterdicht, makkelijk schoon te maken en gaan nu al een paar jaar mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:56 



 
Profiel   

Toevallig dinsdag naar Epplejeck geweest en ik heb de Windermere van Ariat aangehad, maar de EppleJeck Upsigo zat toch beter, smaller en strakker om mijn voet en deze heb ik ook genomen. Let's try... De Ariat Wythburns zaten ook best fijn, maar veters is gewoon niet handig omdat ik over een paar maanden iets dieper weg zal zakken hier in de modder en ze toch dagelijks af moet spuiten. Ik had graag nog Muckboots willen proberen, maar die hadden ze helaas daar niet. Horka Highlander vielen erg klein uit en waren heel weinig maten op voorraad, prachtige laars, maar wel flubber en weinig steun, dus een no go.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:09 



 
Profiel   

Horka Highlander gaan hier al jaren mee. Heerlijk warm en waterdicht tm de enkel. Zitten wel wat ruim maar heerlik comfy voor de winter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:36 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Nate voeten vind ik echt vreselijk.

Nu heb ik maat 44 (of hele brede 43) de meeste zijn er helaas niet in die maat. Ik ga de genoemde opties hier allemaal opzoeken.

Voor de winter heb ik nu thermolaarzen van BR, maar daar is de voet niet waterdicht van. Met regen loop ik op m'n regenlaarzen met witte en roze rozen, erger kwa uiterlijk kan dus al niet :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 13:01 



 
Profiel   

Ik heb naar aanleiding van verschillende reviews hier op bokt & omdat ik ze met veel korting kon vinden de Travelin Finland laarzen aangeschaft, heb ze net binnen dus kan nog niks zeggen over hoe ze meegaan maar: ze zitten heerlijk, gevoerd met écht wol dus lekker warm & kwaliteit oogt goed!
Heb ze hier met korting kunnen scoren (normaal €269, nu €139): https://www.deboerdrachten.nl/mon045969 ... land-bruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:59 



 
Profiel   

Ik heb ook al 4 jaar die van HKM/DAVOS; de uggjes. Dit jaar er 2 weg moeten gooien, maar afgelopen week weer 2 nieuwe gekocht. Ik heb er 2 voor "goed" (ik fiets naar het werk en dan is dit in de herfst/winter ideaal als "schoen) en ik kan met de kleurtjes wat afwisselen. Ik heb ze echt veel aangehad (ook lente nog, tot ze echt te warm werden, maar ze zijn zo lekker handig).

Mijn ariat winterlaarzen waren binnen een jaar niet meer waterdicht.... Liepen wel een stuk lekkerder, maar qua prijs/kwaliteit...

Mountainhorse ook jaren gehad, die waren eigenlijk ook echt wel fijn... Maar het is meer dat ik die niet meer tegenkom als ik wat zoek :') (eigenlijk stom, want die waren eigenlijk echt fijn.... bedenk ik me nu)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:07 



 
Profiel   

Ik heb net de ariat wythburn aangeschaft. Zitten heerlijk, ook ideaal dat je er mee kunt rijden. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen deze winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:36 



 
Profiel   

Annenas schreef
Ik heb naar aanleiding van verschillende reviews hier op bokt & omdat ik ze met veel korting kon vinden de Travelin Finland laarzen aangeschaft, heb ze net binnen dus kan nog niks zeggen over hoe ze meegaan maar: ze zitten heerlijk, gevoerd met écht wol dus lekker warm & kwaliteit oogt goed!
Heb ze hier met korting kunnen scoren (normaal €269, nu €139): https://www.deboerdrachten.nl/mon045969 ... land-bruin


Bedankt voor de tip!
Heb net een paar besteld :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:41 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Nog even een schopje hier. De winter/herfst staat voor de deur en ik had mijn hoop gevestigd op de Greenfield laarzen omdat ik hoorde dat deze smal zouden vallen, maar mijn voeten zwemmen er in.

Ik heb zeer smalle voeten (maat E?) en ook een lage wreef denk ik. Als ik zoek op smalle outdoorlaarzen krijg ik vooral berichten waar het gaat over een smalle kuit. Maar dat is niet het grootste probleem, het moet vooral bij de voet zelf smal zijn. Veters of iets met rits is gewoon niet handig voor de winter (echt blubber hier).

Help...


Ondanks de veters houden de Ariat Wythburns het hier wel heel goed vol! Hier was het hetzelfde verhaal met alle modder. Ik vind ze echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:14 



 
Profiel   

Ik lees even mee.
Ook ik ben op zoek naar laarzen, maar ik heb ze niet nodig om mee te rijden of te mesten.
Ik zoek laarzen om dagelijks goed mee te kunnen wandelen, ze moeten gevoerd, waterdicht en soepel zijn. Mocht iemand een tip hebben hoor ik hem graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:24 



 
Profiel   

Aan de gebruikers van de hkm davos: Hoe vallen ze? Zit er een beetje model in waardoor ze wel aan je voeten blijven hangen?
Ik heb smalle voeten, dus de meeste oudoorlaarzen blijven niet aan mijn hielen hangen en dan loop je zo te sloffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:11 



 
Profiel   

supertammy schreef
Aan de gebruikers van de hkm davos: Hoe vallen ze? Zit er een beetje model in waardoor ze wel aan je voeten blijven hangen?
Ik heb smalle voeten, dus de meeste oudoorlaarzen blijven niet aan mijn hielen hangen en dan loop je zo te sloffen.


Ik vind dat ze normaal tot iets groter vallen. In mijn geval is dat wel fijn, omdat ze ook makkelijk passen als ik eens wat dikkere sokken aan heb. Zelfs van die geitenwollensokken passen er in. Ik heb zelf nu twee paar en ik wil eigenlijk kijken of ik nog ergens een paar roze kan scoren :Y) Ik ben helemaal verknocht aan die dingen. Niet geschikt om mee te rijden, maar ik noem het niet voor niks mijn staluggs :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:17 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie Django_Mette!
Ik zag op de site van hkm de roze staan. Leuk! Ik denk dat ik ook een paar aan ga schaffen, maar dan wel in een neutrale kleur. Heb al een paar roze jodphurs met glitters. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:31 



 
Profiel   

supertammy schreef
Aan de gebruikers van de hkm davos: Hoe vallen ze? Zit er een beetje model in waardoor ze wel aan je voeten blijven hangen?
Ik heb smalle voeten, dus de meeste oudoorlaarzen blijven niet aan mijn hielen hangen en dan loop je zo te sloffen.


Ik vind ze vrij groot vallen. Het bont aan de binnenkant vormt nog waardoor je meer ruimte hebt. Ik heb van gewone schoenmaat 38 tot 39.
Mijn vorige paar davos was maat 39. Deze liep kapot door dat ze te groot waren. Nu maat 38, maar ik ga de volgende Keer toch ook maat 37 even passen. Ze zijn wel echt heerlijk warm. Ik heb er nog geen koude voeten in gehad....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 21:19 



 

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/36346/t ... _color=333

Ik heb een eerdere soort van deze laars. Nog steeds heel lekker warm en pas sinds dit seizoen lek als ik door plassen stamp! :-) zijn zeker 5 jaar oud !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:12 



 

fjordjes schreef
De mountain horse stalschoenen, de classic Rider. Met het eerste paar heb ik 10 jaar gedaan en ik heb nu een tweede paar ik denk inmiddels ruim 5 jaar! Die zijn echt onverwoestbaar. Lopen ook fijn en ik kan er ook mee rijden.


Dut had ik ook; eerste paar tien jaa, tweede paard nog geen twee jaar -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 22:26 



 
Profiel   

pimaude schreef
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/36346/t ... _color=333

Ik heb een eerdere soort van deze laars. Nog steeds heel lekker warm en pas sinds dit seizoen lek als ik door plassen stamp! :-) zijn zeker 5 jaar oud !



Die had ik ook. Na 3 maanden kapot en een nieuw paar gekregen. Binnen een half jaar weer kapot.

Nou gebruik ik ze ook wel veel, maar dit was wel erg kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:01 



 
Profiel   

loulou schreef
pimaude schreef
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/36346/t ... _color=333

Ik heb een eerdere soort van deze laars. Nog steeds heel lekker warm en pas sinds dit seizoen lek als ik door plassen stamp! :-) zijn zeker 5 jaar oud !



Die had ik ook. Na 3 maanden kapot en een nieuw paar gekregen. Binnen een half jaar weer kapot.

Nou gebruik ik ze ook wel veel, maar dit was wel erg kort.


Human Nature heeft het hier ook al meerdere malen meer dan 5 jaar volgehouden. Plassen, modder,sneeuw, mest etc. Zelfs mee gereden.
Altijd droge, warme voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:04 



 
Profiel   

Misschien loop jij er niet de hele dag op? Of ik had gewoon 2 slechte paren. ANWB heeft het keurig opgelost, want ik heb geld terug gehad, maar ik koop ze dus niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:40 



 
Profiel   

supertammy schreef
Aan de gebruikers van de hkm davos: Hoe vallen ze? Zit er een beetje model in waardoor ze wel aan je voeten blijven hangen?
Ik heb smalle voeten, dus de meeste oudoorlaarzen blijven niet aan mijn hielen hangen en dan loop je zo te sloffen.

Ik vind ze normaal vallen zeker niet groot. Maar heb geen smalle voeten.
Ik vind ze heerlijk! Maar vind het geen laarzen om kilometers mee te lopen want er zit geen voetbed in dat ondersteund.
Maar wel lekker warm en ook gemakkelijk dat ze waterdicht zijn en ik zo ook over het natte gras kan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 06:24 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Annenas schreef
Ik heb naar aanleiding van verschillende reviews hier op bokt & omdat ik ze met veel korting kon vinden de Travelin Finland laarzen aangeschaft, heb ze net binnen dus kan nog niks zeggen over hoe ze meegaan maar: ze zitten heerlijk, gevoerd met écht wol dus lekker warm & kwaliteit oogt goed!
Heb ze hier met korting kunnen scoren (normaal €269, nu €139): https://www.deboerdrachten.nl/mon045969 ... land-bruin


Bedankt voor de tip!
Heb net een paar besteld :D

Ik heb ook besteld n.a.v. deze tip :D wel een ander type; de Norway. Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 08:09 



 
Profiel   

Hier ook altijd Ariat's , heb verschillende type's gehad en heb toevallig gister Keswick's binnen gekregen en ze lopen weer super!

Dit is de eerste keer dat ik dit type heb, maar weer fantastisch !
De Ariat Telluride H2O waterproof, heb ik al een aantal paar van versleten, ook super en gaan zeker een jaar of 3 mee! Zit een rits in die het ook echt blijft doen!

Nu had ik dit voorjaar een paar Fatbaby Saddle gekocht, lopen ook heerlijk maar een cowboy laars is toch niet zo mijn ding, dus voor de liefhebber te koop in maat 40

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 08:20 



 
Profiel   

De Horka Highlander zijn wel bijna de mooiste van dit seizoen, echter vind ik dat meer een laars om in de winter boodschapje mee te doen :D De schacht is ook zo flubberig. Ze lijken een beetje op mijn S Olivers.

@ HopeDreamer; Maar heb jij niet het probleem bij de Wythburns dat de modder tussen de veters gaat zitten? En met afspuiten dus je sokken nat worden enz?

ANWB Human Nature deed ik altijd 2 (2,5) winters mee. En ik vond ze alleen in het begin fijn lopen. Daarna totaal geen steun.

Okay inmiddels toch de EJ Upsigo teruggebracht. Nog even rondje binnenshuis meegelopen, maar zitten niet fijn, zeker bij de linkse voet heel raar. Heb nu de HH Canada en BR Country Nubuck in huis. HH zit maar vreemd. BR zitten wel een stuk fijner, zijn wel wat zwaar, wel iets meer kwaliteit.

Hoe zijn de Travelins? Vallen deze smal bij de wreef en smal bij de voet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 13:16 



 
Profiel   

Elk jaar weer een dingetje.

Ik vond altijd de Ariats schoenen fijn, de H2O Telluride. Maar die zijn nog nooit een heel jaar mee gegaan. In het begin zitten ze heerlijk, maar na verloop van tijd vind ik de steun ook wel minder worden. Wel ideale zolen en nooit koude voeten.

Had nu voor verbouwen werkschoenen, kist model voor dames. Zaten heerlijk, maar zijn ook "op" omdat ik ze ook bij de paarden draag. Zolen zijn wel vreselijk en blijft alles aan hangen.

Vorig jaar de Dunlop Wizzards gekocht en zijn op zich prima, maar ik mis echt een voetbed en vind ze van onderaf wel degelijk koud worden. Ik stond vd week ( dus nog geen koud weer) in een poel om planten uit te trekken en voelde het wel afkoelen.
En ik heb echt nooit zweetvoeten, maar daarin na een langere tijd wel.

Ik heb Horka's gepast en vond ze echt niet lekker zitten. En gezien mn ervaring met Ariat, denk ik dat alles met leer sowieso toch snel slijt als je veel bij de paarden loopt.

Ik loop niet eens gek veel door urine, mest en water verder. Maar denk dat ik voor goede schoenen ga voor de gewone dagen en dan de regenlaarzen blijf pakken voor natte dagen.

Met echte kou en ijs pak ik mn originele snowboots weleens met zuignapjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 13:49 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
De Horka Highlander zijn wel bijna de mooiste van dit seizoen, echter vind ik dat meer een laars om in de winter boodschapje mee te doen :D De schacht is ook zo flubberig. Ze lijken een beetje op mijn S Olivers.

@ HopeDreamer; Maar heb jij niet het probleem bij de Wythburns dat de modder tussen de veters gaat zitten? En met afspuiten dus je sokken nat worden enz?

ANWB Human Nature deed ik altijd 2 (2,5) winters mee. En ik vond ze alleen in het begin fijn lopen. Daarna totaal geen steun.

Okay inmiddels toch de EJ Upsigo teruggebracht. Nog even rondje binnenshuis meegelopen, maar zitten niet fijn, zeker bij de linkse voet heel raar. Heb nu de HH Canada en BR Country Nubuck in huis. HH zit maar vreemd. BR zitten wel een stuk fijner, zijn wel wat zwaar, wel iets meer kwaliteit.

Hoe zijn de Travelins? Vallen deze smal bij de wreef en smal bij de voet?


Modder komt er hoe dan ook op, maar heb het nooit echt als hinderlijk gevonden. Ik heb nooit echt natte sokken gehad, ook niet met afspuiten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen