Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke outdoorlaars gaat lang mee?

 
Profiel   

Muckboots lopen lekker maar gaan (ook bij al mijn collega's) met geluk een winter mee.
outdoor laarzen huismerk divoza ook snel stuk
( ik heb zelfs een paar apart gehouden voor netjes, amper gedragen en daar zijn beide hakken gebarsten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 23:40 



 
Profiel   

Een stal uitmesten (dus ook het natte eruit) doe ik op klompen of rubber laarzen van Dunlop. In de winter heb ik die gevoerde.

Voor al het andere heb ik 10 jaar lang op Dubarry gelopen en nu een jaar op ariat. Loop er mee de rivier in, door modder, plassen, etc. Wel af en toe in vetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 06:08 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
Oh wat erg. Alleen de lelijkste dingen gaan lang mee als ik dat zo lees in dit topic.

Heb de outdoor laarzen van epplejeck gehad voor 80€. Dat ging een jaartje goed. Niet geschikt in blubber.

Muckboots gingen net na een jaar kapot op de knik bij de voet.

Nu outdoorn schoenen van decathlon. Redelijk waterdicht (niet in diepe plassen blijven banjeren want dan gaat het over de rand bij de enkel) maar je kunt wel door de blubber.
Die doen het nog prima nu. Lopen ook echt heel lekker.

Verder alle types bij welkoop wel gehad en geprobeerd.

Heb ook hogere leren maar krijg daar echt koude voeten in.

Ik twijfel om toch maar terug te gaan naar de simpele rubberen laarzen maar ook dat durf ik weer niet aan.

Waarom niet? Ik heb mijn laarzen van Aigle inmiddels al 10 jaar en ze zijn als nieuw en nog super waterdicht en nergens versleten. Ze hebben een erg fijne zool waardoor ik ze ook gewoon aan kan als ik ga wandelen zonder paarden. Zijn simpele rubberen laarzen maar wel heel comfortabel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 06:25 



 
Profiel   

Ariat Wythburn. Heb ze tweedehands gekocht en heb zelf ook een winter lang door diepe modder gemoeten, uitmesten, hooi netten slepen, rijden, ga maar door. Nog niks geks aan te zien en super comfortabel! Gebruik ze nu ook voor het wandelen met de hond.

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... 16341.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 06:30 



 
Profiel   

Er was al eerder een topic over outdoor laarzen.
Ik heb 2 paar Zoo Adventures. Lopen fijn en goed waterdicht. Zelf geen ervaring met Dubarry maar wel van verschillende mensen gehoord dat ze zijn overgestapt op Zoo Adventure ivm de duurzaamheid.

En ja, je moet laarzen wel af en toe onderhouden :) Ik spuit ze gewoon af na elk gebruik en af en toe (doe ik te weinig) echt schoon en invetten. Elk leer zal anders uiteindelijk uitdrogen en inscheuren, al duurt het bij betere laarzen wat langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 07:04 



 
Profiel   

Daancha schreef
Er was al eerder een topic over outdoor laarzen.
Ik heb 2 paar Zoo Adventures. Lopen fijn en goed waterdicht. Zelf geen ervaring met Dubarry maar wel van verschillende mensen gehoord dat ze zijn overgestapt op Zoo Adventure ivm de duurzaamheid.

En ja, je moet laarzen wel af en toe onderhouden :) Ik spuit ze gewoon af na elk gebruik en af en toe (doe ik te weinig) echt schoon en invetten. Elk leer zal anders uiteindelijk uitdrogen en inscheuren, al duurt het bij betere laarzen wat langer.



Ik heb ze beide, en ja, ZooAdventure is ook super! Heb ze nu twee jaar en nog geen schade eraan. Of ze de tien jaar halen zoals mijn Dubarry's gaan we meemaken, maar ze zijn zéker super comfortabel!

Oh, en als iemand écht goedkope wil waar je best warme en zeker droge voeten in houdt...
https://www.decathlon.nl/p/snowboots-da ... WgQAvD_BwE

Voor dat geld kun je niet tobben. Gaan hier gemiddeld twee jaar mee ook en zijn echt best comfortabel ook nog :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 07:14 



 
Profiel   

Jaren terug die outdoorlaarzen van Pfiff gekocht, gingen toen uit de collectie.
Heb er een jaar of 5 mee gedaan voordat ze stuk gingen. Mesten, door de bagger, plassen, zand.
Aan het einde waren ze nog steeds waterdicht muv het stukje waar het leer scheurde (bij de hiel scheurde het horizontaal los).
Qua onderhoud? Misschien 2x ingespoten al die jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 07:21 



 
Profiel   

Ik zweer bij zooadventure laarzen. Kwa onderhoud doe ik er niet veel aan(moet wel natuurlijk :o ). Maar ze zijn nog steeds in goede staat en waterdicht.

Heb verschillende merken gehad waaronder Ariat en deze laarzen blijven mooier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 07:21 



 
Profiel   

Ik heb deze https://www.agradi.nl/harrys-horse-outd ... FkQAvD_BwE. Ik heb ze nu twee jaar en gebruik ze dagelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 07:24 



 
Profiel   

Ik had outdoorlaarzen van IR, top! Ze hielden me droog en warm en ze liepen heerlijk. Ongeveer acht jaar mee gedaan. Daarna Ariat grasmere de zolen zijn mest en urine bestendig en ze zijn warm. Ze lopen heerlijk, maar dat gedoe met die veters… dat doe ik niet meer een volgende keer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 07:26 



 
Profiel   

Het lijkt wel kwestie van geluk :+

Duburrys gehad. Eerste paar na 9maanden lek, dus gratis nieuw paar gehad. Die zijn na 7 jaar ofzo lek gegaan. Maar ze zijn wel erg duur geworden nu.

Vorige zomer een paar Ariat Windermere gekocht. Maar die zijn eigelijk al vanaf het begin niet 100% waterdicht. Nu juist voor de garantie terug gegaan naar de winkel.
Als ik met dit weer door de wei (met blubber) loop, dan heb ik natte voeten. Gewone regenbui en kleine plas kunnen ze wel hebben. Maar echte bak water niet.
Zou ze dus niet nog een keer kopen, voor 200 euro :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 08:06 



 
Profiel   

Ik heb jachtlaarzen van Aigle. In de winter met dikke sokken, helemaal top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 08:07 



 
Profiel   

Nou, een hoop tips maar ook een hoop om moedeloos van te worden haha :') .

Ik zag dat er al een topic was over outdoorlaarzen, maar het gaat mij specifiek over de levensduur.

Bizar dat die zo slecht is bij zoveel merken eigenlijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 09:03 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde beroep als jij en alle merken uit dit topic al gehad, niets wat langer mee ging dan een jaar helaas. Ik vind Ariat het lekkerst lopen dus calculeer nu maar gewoon elk jaar een paar in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 09:12 



 
Profiel   

ruitje schreef
Nou, een hoop tips maar ook een hoop om moedeloos van te worden haha :') .

Ik zag dat er al een topic was over outdoorlaarzen, maar het gaat mij specifiek over de levensduur.

Bizar dat die zo slecht is bij zoveel merken eigenlijk....

Ik doe een jaar of 8 met mijn Aigles

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 11:34 



 
Profiel   

Ik heb net Dubarry's gekocht bij de Country Life store in Putten. Ze hebben me op het hart gedrukt om het leer geregeld in te vetten on het stuk boven de voet soepel te houden, niet mee uit te mesten en vooral geregeld schoon te spoelen, vooral de naad tussen de voet en de zool.
Voor uitmesten gebruik in mijn (rubberen) Aigle parcours laarzen, die zeer confortabel zijn. Die bestaan oon in extra geïsoleerde winterversie.

Ik denk dus dat het antwoord voor een lange levensduur ligt in de juiste laars voor het juiste werk en vooral de leren (outdoor) laarzen zeer goed onderhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 12:19 



 
Profiel   

rien10 schreef
ruitje schreef
Nou, een hoop tips maar ook een hoop om moedeloos van te worden haha :') .

Ik zag dat er al een topic was over outdoorlaarzen, maar het gaat mij specifiek over de levensduur.

Bizar dat die zo slecht is bij zoveel merken eigenlijk....

Ik doe een jaar of 8 met mijn Aigles

Aigle gaat inderdaad erg lang mee. De mijne zijn 10 jaar oud en gebruik ze nog steeds dagelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 14:46 



 
Profiel   

dmuts schreef
Mijn outdoorlaarzen van divoza doen het al jaren! Die blijven veel beter dan de laarzen van horka.


Bij mij haalden ze telkens geen hele winter. Terug gegaan, nieuwe gekregen en weer hetzelfde verhaal. Toen kreeg ik te horen dat ze niet gemaakt waren om elke dag mee te lopen...

Ik gebruikte ze niet op stal, maar met trainen en uitlaten van de hond. Dus geen mest en urine, gewoon modder en water, maar ik heb nog geen paar gevonden wat het echt wat langer uithoudt. Die van divoza zeker niet, anwb iets langer maar alsnog kon ik zowat elk jaar nieuwe kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:03 



 
Profiel   

Ariat Wythburn! Daar leef ik zowat in, zo ontzettend blij mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:13 



 
Profiel   

dmuts schreef
Mijn outdoorlaarzen van divoza doen het al jaren! Die blijven veel beter dan de laarzen van horka.


Die heb ik ook. Had dit type eerst van HKM, de Belmond, maar die van Divoza zijn steviger en gaan langer mee. Ik bagger er overal mee doorheen, spoel ze af en vet ze af en toe in. 3 a 4 jaar lukt mij makkelijk, dan zijn ze echt op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 15:48 



 
Profiel   

Heleennn schreef
Aigle gaat inderdaad erg lang mee. De mijne zijn 10 jaar oud en gebruik ze nog steeds dagelijks.

Heb je de Parcours? Ik doe daar meestal maar 3-4 jaar mee, daarna zijn de zolen afgesleten en ik heb graag profiel onder mijn laarzen, zeker als het glibberig is. Dus ben wel benieuwd hoe intensief je ze dan gebruikt.
Bovendien zijn mij Aigles Parcours vorig jaar gebarsten door de droogte. Dat is eigen aan natuurrubber en ik heb ze gewoon niet vaak genoeg ingespoten met siliconenspray. Tot nu toe redden ze het doordat ik rubberlijm over de barsten heb gesmeerd, maar de laatste weken meen ik af en toe iets nats te voelen als ik in de wei door een plas loop.
Dus ik twijfel eigenlijk of ik weer Aigles neem, hoewel het verder echt toplaarzen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 15:24 



 
Profiel   

Ze zijn wat minder charmant dan outdoorlaarzen, maar ik zweer bij grisport laarzen, nadat ik al een hele riedel aan laarzen heb gehad die geen lange levensduur hebben ondanks de prijs (muckboot, ariat etc). Ik heb ze elke dag aan, in de winter met dikke sokken en in de zomer met een zooltje zodat ik dunne sokken aan kan (ik heb smalle voeten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 15:51 



 
Profiel   

Nienkje_H schreef
Skippy01 schreef
Wat bij mij altijd lang meegaat is Dubarry (2 paar versleten, elk 10 jaar meegegaan, nu aan derde paar bezig) en ik ben ook super tevreden over ).


Ik vind ze ook heerlijk, maar heb in 4 jaar nu al 3 paar gehad. 1e paar bleef 2 jaar goed, 2e paar ruim een jaar en nu al bijna een jaar, paar nummer 3, en vooralsnog nog waterdicht. (Ik heb bij godsgratie, gratis vervanging gekregen, maar dat schijnt niet heel gebruikelijk te zijn. We hebben het hier over laarzen van €400,—. Die het soms dus wel 2 hele jaren volhouden....).

Ze lopen heerlijk, lekker warm, nu dus waterdicht en ik gebruik ze elke dag.
Ik mest er niet mee uit, maar wandel elke dag, soms door een modderig bos of natte wei, en rijd er paard mee. Ze worden vaak gebruikt, ook echt wel redelijk ruig, maar niet ultra ruig, ik denk dat het Ierse thuisland heftiger natte prut heeft.

Ergo: heerlijke laarzen, dramatische prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb goede klantenservice ervaring, maar van internet begrijp ik, dat dat niet vanzelfsprekend is.


Net weer met een natte sok uit mijn Dubarry’s gestapt. Iets minder dan 6 maanden volgehouden dit keer (vanaf 12-12-2020). Zou ik dan heel puntige voeten hebben? (Sokken slijten niet door).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 12:03 



 
Profiel   

Stelvio schreef
Ze zijn wat minder charmant dan outdoorlaarzen, maar ik zweer bij grisport laarzen, nadat ik al een hele riedel aan laarzen heb gehad die geen lange levensduur hebben ondanks de prijs (muckboot, ariat etc). Ik heb ze elke dag aan, in de winter met dikke sokken en in de zomer met een zooltje zodat ik dunne sokken aan kan (ik heb smalle voeten)

Ik denk dat TS die dus bedoelt met heftruckchauffeur laarzen. Maar ik heb ze ook al jaren en ben er heel gelukkig mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 12:54 



 
Profiel   

Nog even een schopje hier. De winter/herfst staat voor de deur en ik had mijn hoop gevestigd op de Greenfield laarzen omdat ik hoorde dat deze smal zouden vallen, maar mijn voeten zwemmen er in.

Ik heb zeer smalle voeten (maat E?) en ook een lage wreef denk ik. Als ik zoek op smalle outdoorlaarzen krijg ik vooral berichten waar het gaat over een smalle kuit. Maar dat is niet het grootste probleem, het moet vooral bij de voet zelf smal zijn. Veters of iets met rits is gewoon niet handig voor de winter (echt blubber hier).

Help...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 11:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen