Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke outdoorlaars gaat lang mee?

 
Profiel   

Ja ik weet het: een kaplaars :').

Na hele winters op kaplaarzen of van die 'kraanmachinistenboots' te hebben geleefd vond ik het vorig jaar tijd om er iets professioneler uit te zien :')

Ik heb bij Epplejack een stel outdoorlaarzen van 80 euro gekocht en die zijn nu na 1 winter al door, bij de 'kreuk' waar je je voet afrolt zitten gaten en nu is die dus niet meer waterdicht.

Ik zal wel ouderwets gierig zijn maar dat verwacht ik niet voor 80 euro, dat ze maar 1 winter mee gaan :o

Wie heeft de gouden tip, ik wil best wat meer uitgeven als ze dan langer mee gaan? Of had ik ze beter moeten onderhouden ofzo? Ik gebruik ze echt voor stalwerk, dus ze worden best zwaar gebruikt :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:41 



 
Profiel   

Wat bij mij altijd lang meegaat is Dubarry (2 paar versleten, elk 10 jaar meegegaan, nu aan derde paar bezig) en ik ben ook super tevreden over ZooAdventure.

Travelin, EJ, Horka: bij mij allemaal in no-time dood.

Mountain Horse kun je ook nog overwegen, hun stalschoenen (classic rider) gaan bij mij járen mee al en het leer is nog nergens door of stuk. (De veters en binnenvoering inmiddels wel echt ver op ;) )

Of een paar Ariat's, evt de Fatbaby's als je ook open staat voor wat lager en meer western (prijstechnisch nog leuk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 13:45 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen jaar de HKM Davos gehad. Waren te groot dus zijn bij mij maar 1 jaar mee gegaan (door het teveel schuiven is er achterin een scheur gekomen). Maar nieuwe staan al in bestelling (maatje kleiner). voor 35 euro vind ik het niet erg als ik 1 keer per jaar nieuwe schoenen moet kopen. Heb het er echt niet koud in gehad (grote koukleum). Dus ik vind ze perfect. En ik liep er ook echt mee in de drek etc. Zijn in ieder geval ook fijne schoenen om als extra voor er bij te hebben.....dus sowieso geen weggegooid geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:17 



 
Profiel   

Thanks voor de tips tot zover! Al heel blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:52 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Ik heb afgelopen jaar de HKM Davos gehad. Waren te groot dus zijn bij mij maar 1 jaar mee gegaan (door het teveel schuiven is er achterin een scheur gekomen). Maar nieuwe staan al in bestelling (maatje kleiner). voor 35 euro vind ik het niet erg als ik 1 keer per jaar nieuwe schoenen moet kopen. Heb het er echt niet koud in gehad (grote koukleum). Dus ik vind ze perfect. En ik liep er ook echt mee in de drek etc. Zijn in ieder geval ook fijne schoenen om als extra voor er bij te hebben.....dus sowieso geen weggegooid geld.

Oh ja die zijn geweldig
Heb een set voor bij de paarden en een set voor “ normaal”

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:56 



 
Profiel   

De lelijke dunlopp blizard heeft hetzelfde na 1 (kort) seizoen. Oké is minder duur, maar toch.

Dus ik lees met je mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:59 



 
Profiel   

Uuh als ik HKM Davos google kom ik een soort pantoffels/uggs tegen. Hebben we het over hetzelfde :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:00 



 
Profiel   

Ik ben fan van de Ariat Whytburn H2O. Perfecte winterlaars, waterdicht en sterk. Wel leer dus hebben wat onderhoud nodig.
Hiervoor had ik Highlanders van Horka maar die gingen vooral van binnen vrij snel kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:04 



 
Profiel   

De lederen outdoorlaarzen overleven hier ook nooit lang. Het zuur van de mest/stallen tast de stiksels en het leer aan. Binnen een mum van tijd natte koude voeten.

Ik heb nu Muckboots en die bevallen erg goed! Fijn voetbed en hufterproof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:07 



 
Profiel   

ruitje schreef
Uuh als ik HKM Davos google kom ik een soort pantoffels/uggs tegen. Hebben we het over hetzelfde :+


zo kun je ze omschrijven :Y) . Maar wel 100% waterdicht en ERG warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:15 



 
Profiel   

Sky_As schreef
ruitje schreef
Uuh als ik HKM Davos google kom ik een soort pantoffels/uggs tegen. Hebben we het over hetzelfde :+


zo kun je ze omschrijven :Y) . Maar wel 100% waterdicht en ERG warm

Vooral dat waterdicht
Je kunt er gewoon mee door de modder baggeren en afspoelen en ze zijn weer als nieuw

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 15:58 



 
Profiel   

Muck boots! Wel wat warm voor de zomer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 20:37 



 
Profiel   

Human Nature van de ANWB. Door mest,diepe blub en sneeuw. Altijd warme/droge voeten.
En je kunt er zelfs nog prima mee rijden. Okee ik reed wel western.
Met weinig onderhoud zijn ze nog 5 jaar oud geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 20:42 



 
Profiel   

Alle outdoor laarzen van verschillende merken haalde het eind van het seizoen niet.

Thuis loop ik nu op werklaarzen van de Welkoop, veiligheids neuzen, neopreen aan de binnenkant (ipv wolletjes die vol gaan zitten met hooi). Maar ook die zijn ondanks regelmatig vetten binnen 1 seizoen niet meer waterdicht. Nog niet op dus heb vaak 1 paar, 1 voor als het regend en 1 voor als het droog is :')

In het werk loop ik alrijd op mountainhorse jodhpurs met veiligheids neuzen, die gaan een paar jaar mee. Wel iedere winter er een nieuw warm zooltje in (waar door ik in de zomer dus met een versleten zooltje rond loop).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 20:48 



 
Profiel   

Mijn outdoorlaarzen van divoza doen het al jaren! Die blijven veel beter dan de laarzen van horka.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 20:54 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
Wat bij mij altijd lang meegaat is Dubarry (2 paar versleten, elk 10 jaar meegegaan, nu aan derde paar bezig) en ik ben ook super tevreden over ).


Ik vind ze ook heerlijk, maar heb in 4 jaar nu al 3 paar gehad. 1e paar bleef 2 jaar goed, 2e paar ruim een jaar en nu al bijna een jaar, paar nummer 3, en vooralsnog nog waterdicht. (Ik heb bij godsgratie, gratis vervanging gekregen, maar dat schijnt niet heel gebruikelijk te zijn. We hebben het hier over laarzen van €400,—. Die het soms dus wel 2 hele jaren volhouden....).

Ze lopen heerlijk, lekker warm, nu dus waterdicht en ik gebruik ze elke dag.
Ik mest er niet mee uit, maar wandel elke dag, soms door een modderig bos of natte wei, en rijd er paard mee. Ze worden vaak gebruikt, ook echt wel redelijk ruig, maar niet ultra ruig, ik denk dat het Ierse thuisland heftiger natte prut heeft.

Ergo: heerlijke laarzen, dramatische prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb goede klantenservice ervaring, maar van internet begrijp ik, dat dat niet vanzelfsprekend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 20:55 



 
Profiel   

Nienkje_H schreef
Skippy01 schreef
Wat bij mij altijd lang meegaat is Dubarry (2 paar versleten, elk 10 jaar meegegaan, nu aan derde paar bezig) en ik ben ook super tevreden over ).


Ik vind ze ook heerlijk, maar heb in 4 jaar nu al 3 paar gehad. 1e paar bleef 2 jaar goed, 2e paar ruim een jaar en nu al bijna een jaar, paar nummer 3, en vooralsnog nog waterdicht. (Ik heb bij godsgratie, gratis vervanging gekregen, maar dat schijnt niet heel gebruikelijk te zijn. We hebben het hier over laarzen van €400,—. Die het soms dus wel 2 hele jaren volhouden....).

Ze lopen heerlijk, lekker warm, nu dus waterdicht en ik gebruik ze elke dag.
Ik mest er niet mee uit, maar wandel elke dag, soms door een modderig bos of natte wei, en rijd er paard mee. Ze worden vaak gebruikt, ook echt wel redelijk ruig, maar niet ultra ruig, ik denk dat het Ierse thuisland heftiger natte prut heeft.

Ergo: heerlijke laarzen, dramatische prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb goede klantenservice ervaring, maar van internet begrijp ik, dat dat niet vanzelfsprekend is.


Oh jeetje, dat klinkt niet top nee. Hier houden ze t dus altijd wel prima vol...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:33 



 
Profiel   

Ik heb outdoorlaarzen van de anwb. Gaan echt lang mee. Vorige paar had ik al enkele jaren en toen liet de zool los (in zijn geheel). Het leuke was, dat ze nog steeds waterdicht waren :')
Dus met speciale flexibele lijm de zool teruggepakt en toen gingen ze nog bijna een seizoen mee. Toen viel de zool er weer af en besloot ik dat ik een paar nieuwe mocht kopen van mezelf, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:44 



 
Profiel   

De mountain horse stalschoenen, de classic Rider. Met het eerste paar heb ik 10 jaar gedaan en ik heb nu een tweede paar ik denk inmiddels ruim 5 jaar! Die zijn echt onverwoestbaar. Lopen ook fijn en ik kan er ook mee rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:52 



 
Profiel   

Hier al een paar jaar Dubarry's en outdoors van Mongo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:55 



 
Profiel   

Hier de outdoor laarzen van Greenfield. Ze zijn mooi, na 3 jaar nog waterdicht en warm. Ik doe er de stallen mee, buitenritten, door zware klei ploeteren en ook wandelingen met de hond. Als ze sterven koop ik ze opnieuw. Gaat nog wel even duren denk ik. Het leer is ondanks het afwezige onderhoud nog heel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:56 



 
Profiel   

Ariat fat baby.

Hier nu voor deze winter gekocht en heel het seizoen gedragen, zijn nog perfect en mooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:58 



 
Profiel   

Ik heb nog niks gevonden wat langer meegaat dan een jaar. En sommige waren veel duurder dan 80 euro
ANWB ging zo’n 3 maanden mee
Br en dat soort merken krap een jaar.
Had nu een heel fijn merk wat ruim een jaar mee ging, maar wordt niet meer gemaakt.
Nu geïnvesteerd in durbarry, ik ben benieuwd of ze echt langer mee gaan. Tot nu toe ben ik niet heel enthousiast, je kan ze niet makkelijk snel aan en uit trekken. En ik heb de eerste weken blaren gelopen, dat heb ik nog nooit gehad met een outdoorlaars. Leer lijkt wel stevig

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 22:48 



 
Profiel   

https://www.emmafootwear.nl/?search=laarzen
Ik heb deze via mijn werk. Gaat tot nu toe de hele winter mee en ik verwacht niet dat ze snel stuk zullen gaan.

Het is wel een heel laag model, daar heb ik wel spijt van. Ik heb (zeker voor de winter) lieve hoge laarzen.
Hier valt nog wel eens het een en ander in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 23:06 



 
Profiel   

Oh wat erg. Alleen de lelijkste dingen gaan lang mee als ik dat zo lees in dit topic.

Heb de outdoor laarzen van epplejeck gehad voor 80€. Dat ging een jaartje goed. Niet geschikt in blubber.

Muckboots gingen net na een jaar kapot op de knik bij de voet.

Nu outdoorn schoenen van decathlon. Redelijk waterdicht (niet in diepe plassen blijven banjeren want dan gaat het over de rand bij de enkel) maar je kunt wel door de blubber.
Die doen het nog prima nu. Lopen ook echt heel lekker.

Verder alle types bij welkoop wel gehad en geprobeerd.

Heb ook hogere leren maar krijg daar echt koude voeten in.

Ik twijfel om toch maar terug te gaan naar de simpele rubberen laarzen maar ook dat durf ik weer niet aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 23:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen