Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 11:49

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een wedstrijdjasje met extra lange mouwen. Ik ben 1.82m en heb dus ook langere armen dan standaard voor een vrouw. Ook ben ik smal gebouwd en valt het dus snel op als ik een grotere maat neem zodat de mouwen lang genoeg zijn, ik verdrink dan in de rest van het jasje.

Normaal gezien (zonder corona) ben ik geen actieve wedstrijdruiter, ik rij zo'n vijf keer per jaar een onderlinge wedstrijd op de manege. Ik heb al veel zitten zoeken online en kom als tip vaak tegen om voor de jasjes met lengtematen te gaan. Het enige probleem hiervan is de prijs -O-. Voor een paar keer per jaar een wedstrijd heb ik niet de motivatie om 500 euro neer te leggen voor een jasje. Maar toch zou ik wel leuk vinden als ik niet met blote polsen hoef te verschijnen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of mensen ervaring hebben met merken of modellen die langere mouwen hebben dan standaard, zonder daar de hoofdprijs voor te vragen. Dan kan ik in mijn zoektocht wat gerichter op die merken focussen. Ik ben bereid om een eindje te rijden naar de winkel maar vind het dan wel handig om voorbereid te zijn! Mocht mijn wens nou niet bestaan dan kan ik altijd nog een goedkoper jasje halen in een grotere maat en het in laten nemen, zou fijn zijn als dit niet nodig is.

Hoor graag of jullie tips hebben, bedankt alvast!

EDIT: Belangrijk detail dat ik was vergeten te benoemen, ik heb het voor volgende week woensdag al nodig vanwege een examen dat verplicht in wedstrijdtenue moet :o
Laatst bijgewerkt door manou_diablo op 07-06-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:56


Anoniem

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:59

Is de mouwen laten verlengen bij een kleermaker geen idee?

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 12:01

@Roosje Bedankt voor je snelle reactie, mooi jasje ook! Helaas heb ik er voor volgende week al een nodig, dus qua levertijd gaat dit hem niet worden, heb dit toegevoegd in de OP want is wel een belangrijk detail :Y) Ik ga hem wel in de gaten houden voor een mooie actie want hij ziet er goed uit.

@Mkango Ik heb geen ervaring met het laten verlengen van kleding, kan dit gewoon met elke jasje? Dat zou inderdaad ideaal zijn, heb een heel fijne en snelle kleermaker om de hoek.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:06


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:08

In principe wel, maar hoeveel langer ze kunnen worden, hangt af van hoeveel stof er omgezoomd is. Als alternatief zou je ook kunnen kijken naar een jasje dat qua mouwlengte wel goed is, maar misschien iets te breed is voor je en dat in laten nemen.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:26

Ik was er zo flauw van dat ik niks kon vinden met lange mouwen dat ik een herenjasje heb gekocht. Echt een verademing!

Utixo

Berichten: 6577
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:34

Ik heb mijn mouwen laten verlengen bij de kleermaker. Was 20,- kwijt en het ziet er echt goed uit. Overigens ben ik wel een fanatieke wedstrijdruiter en wil ik gewoon nette spullen.

Voor de verlenging;

Afbeelding

En erna;

Afbeelding

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 12:42

Bedankt voor alle tips, geeft in ieder geval hoop dat het gaat lukken! Het verlengen van de mouwen zou super handig zijn, ziet er ook mooi uit Utixo!
Verder ga ik dan inderdaad markplaats even af struinen maar ook in de winkel even een bezoekje brengen aan de heren afdeling. Frisse moed om door te zoeken :j

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:50

Ms is het ook idee om een herenjas te proberen, gemiddeld hebben die langere mouwen, en als je verder niet heel 'curvy' bent kan het meevallen met de minder getailleerde pasvorm.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:01

Ik heb een Anky deluxe jasje, ik durf alleen niet te zeggen of ik net zulke lange armen heb, wel ben ik ook 1.80 en vrouw :) Is alleen wel wat prijziger... Ik had deze toen gewoon bij de plaatselijke ruitersportwinkel gehaald.
Anders zou je ook een jasje voor mannen kunnen overwegen.

Andere optie is gewoon een mooie blazer. (ik denk namelijk zo: heel veel blazers hebben hetzelfde model als wedstrijdjasjes. Het is alleen stukken goedkoper.) Ik heb geen ervaring met dit voorbeeld, maar zoiets: https://www.bonprix.nl/product/blazer-zwart-936046/.

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 13:20

Ik hoor inderdaad vaak de tip voorbij komen van een herenjasje passen, dat ga ik zeker proberen als ik in de winkel ben!
Ik heb via PB ook de tip gekregen om Kramer jasjes te proberen omdat deze vaak lange mouwen hebben als model, iemand tips over waar je Kramer in een Nederlandse winkel kunt vinden? De klantenservice neemt momenteel niet op en op de site vind ik alleen Duitse winkels.

Als het voor het weekend niet is gelukt om een jasje te vinden (ook geen waar de kleermaker iets van zou kunnen maken) dan trek ik inderdaad maar de stad in voor een normale blazer. Verschil is bijna niet te zien als ik dat linkje van hierboven bekijk!

Bedankt weer allemaal :)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:23

Het wordt best warm van het weekend en je mag tegenwoordig zelf bepalen of je in zomertenue start dus ik zou me niet te druk maken en gewoon lekker zonder jasje starten dit weekend. Dan heb je alle tijd om rustig op zoek te gaan naar iets wat je goed past.

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 13:31

Dat zou natuurlijk helemaal ideaal zijn inderdaad! Dan kan ik er de tijd voor nemen.
Nu rij ik alleen geen wedstrijd maar een examen van de ORUN, ik ga ze even bellen of ik daar ook zelf mag bepalen of ik in zomertenue kan rijden en lesgeven. Bedankt voor de tip!

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:36

Ben net zo lang en normaal gebouwd, altijd gedoe met broeken/lange mouwen. meest goedkope die oké zat was HH pirouette, heeft ook zo’n rits achter de knopen. Mouwen zijn iets aan de korte kant maar kan prima. Na 4jr weer begonnen met starten dus wilde ook geen 300eu uitgeven (als ik M ben oid, goede motivatie :D )

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:48

Blazers vergen nog best wat aanpaswerk om ze er als ruiterjasje te kunnen gebruiken.
Vaak moeten er knopen bij, bij blazers zitten die toch wat laag waardoor de plastron niet mooi blijft zitten en hebben ze geen split achter waardoor je achter het zadel blijft haken (been there, done that ;) )

Ik zou dan een leuk rijjasje kopen en die laten vermaken. Desnoods met een contrasterende kleur.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:16

Ik heb een blauwe Aubrion Oacklawn, super blij mee. De mouwen zijn lang genoeg en hij sluit mooi aan om mijn taille. En vind er precies genoeg glim op zitten :D

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:18

manou_diablo schreef:
Ik hoor inderdaad vaak de tip voorbij komen van een herenjasje passen, dat ga ik zeker proberen als ik in de winkel ben!
Ik heb via PB ook de tip gekregen om Kramer jasjes te proberen omdat deze vaak lange mouwen hebben als model, iemand tips over waar je Kramer in een Nederlandse winkel kunt vinden? De klantenservice neemt momenteel niet op en op de site vind ik alleen Duitse winkels.

Als het voor het weekend niet is gelukt om een jasje te vinden (ook geen waar de kleermaker iets van zou kunnen maken) dan trek ik inderdaad maar de stad in voor een normale blazer. Verschil is bijna niet te zien als ik dat linkje van hierboven bekijk!

Bedankt weer allemaal :)


Kramer is een Duitse winkel, zei hebben geen Nederlandse winkel, ze verzenden alleen naar Nederland maar dat duurt ongeveer 4-6 werkdagen afhankelijk van hoelang het blijft liggen op de douane!

verder ben ik zelf ook erg lang (1.84), maar mijn jasje van Harry horse (montpellier) zit top ! ook kwa mouwlente.

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:32

Ik heb dit rijjasje

https://hypostore.nl/harry-s-horse-montpellier.html

In maat L, ivm mijn zwangerschap maar 2 wedstrijden aangehad.

Mijn moeder heeft de mouwen simpel en netjes wat korter gemaakt (5/6cm) aangezien ze voor mij erg lang waren!
Met 1 draadje doorknippen zijn ze weer lang.

Mocht je interesse hebben, hij is te koop!


Als het niet je maat is, dit jasje heeft in ieder geval lange mouwen! :j
En bij meerdere webshops te koop!

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:14

_Charlot schreef:
Ik heb dit rijjasje

https://hypostore.nl/harry-s-horse-montpellier.html

In maat L, ivm mijn zwangerschap maar 2 wedstrijden aangehad.

Mijn moeder heeft de mouwen simpel en netjes wat korter gemaakt (5/6cm) aangezien ze voor mij erg lang waren!
Met 1 draadje doorknippen zijn ze weer lang.

Mocht je interesse hebben, hij is te koop!


Als het niet je maat is, dit jasje heeft in ieder geval lange mouwen! :j
En bij meerdere webshops te koop!

precies het jasje wat ik ook heb ! en idd met echt lange mouwen !

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:50

manou_diablo schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een wedstrijdjasje met extra lange mouwen. Ik ben 1.82m en heb dus ook langere armen dan standaard voor een vrouw. Ook ben ik smal gebouwd en valt het dus snel op als ik een grotere maat neem zodat de mouwen lang genoeg zijn, ik verdrink dan in de rest van het jasje.

Normaal gezien (zonder corona) ben ik geen actieve wedstrijdruiter, ik rij zo'n vijf keer per jaar een onderlinge wedstrijd op de manege. Ik heb al veel zitten zoeken online en kom als tip vaak tegen om voor de jasjes met lengtematen te gaan. Het enige probleem hiervan is de prijs -O-. Voor een paar keer per jaar een wedstrijd heb ik niet de motivatie om 500 euro neer te leggen voor een jasje. Maar toch zou ik wel leuk vinden als ik niet met blote polsen hoef te verschijnen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of mensen ervaring hebben met merken of modellen die langere mouwen hebben dan standaard, zonder daar de hoofdprijs voor te vragen. Dan kan ik in mijn zoektocht wat gerichter op die merken focussen. Ik ben bereid om een eindje te rijden naar de winkel maar vind het dan wel handig om voorbereid te zijn! Mocht mijn wens nou niet bestaan dan kan ik altijd nog een goedkoper jasje halen in een grotere maat en het in laten nemen, zou fijn zijn als dit niet nodig is.

Hoor graag of jullie tips hebben, bedankt alvast!

EDIT: Belangrijk detail dat ik was vergeten te benoemen, ik heb het voor volgende week woensdag al nodig vanwege een examen dat verplicht in wedstrijdtenue moet :o


Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij passen Pikeur en Kentucky (iets losser op rug) goed. Deze jasjes hebben iets meer schouderbreedte en lange armen, MITS je lengtemaat neemt.
Helaas verkopen Divoza en EJ geen lengtematen meer...

Utixo

Berichten: 6577
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:17

Waar woon je? Ik heb nog een Pikeur liggen die je dit weekend wel mag gebruiken.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:58

Zelfde vraag als hierboven. Ik heb nog een mooi Cavallo jasje liggen in een lengtemaat.

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 22:24

Harry's Horse komt toch ook wel een aantal keer voorbij, die hebben ze gewoon bij de Epplejeck dus rij daar morgen even heen om te passen denk ik. Normale blazers vallen dan inderdaad af, denk dat er genoeg spanning is op de examendag, vast zitten aan mijn zadel is dan niet bemoedigend O:)
En het risico van de verzendtijd van Kramer durf ik niet aan, dan zou ik er heen willen rijden voor de zekerheid.

Wat ontzettend lief dat jullie aanbieden om je jasje uit te lenen! Ik zit in Utrecht (stad), in ieder geval niet in de buurt van Friesland helaas. Monster is een uur rijden, zou dus eventueel nog wel kunnen als er morgen niets uitkomt!
Het gaat dus niet om dit weekend maar om volgende week woensdag (16 juni), ik weet niet of dat nog steeds een optie is dan?

Dit laat wel weer zien hoe veel bokt waard kan zijn, ontzettend bedankt voor het delen van alle ervaringen en zelfs de aanbiedingen om dingen uit te lenen <3

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Wedstrijdjasje met extra lange mouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:29

Hier inderdaad ook goede ervaringen met een (welliswaar heel oud model) van HH. Heb nu ook een QHP Coco en die past opzich ook. Alleen de HH had wel echt langere mouwen.

Succes met de zoektocht en je examen!